F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
-
- Berichten: 5140
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Hij kan goed rijden, maar heeft ook de beste auto. Maar dat betekent niet dat je direct ook beter dan de rest bent (Bottas).
Het is gewoon jammer dat er echt 1 fabrikant continue dominant is. Nu al jaren Mercedes, hiervoor achter 4 jaar Red Bull.
De strijd die een Schumacher en Hakkinen lieten zien over meerdere seizoenen en races zie je gewoon niet meer. Het is allemaal van te voren bepaald en berekend of in het paddock of ergens 1000km's van het circuit vandaan door analisten die bepalen hoe of wat.
De tijd van Todt/Brawn bij Ferrari en de strategische pit stops, was een feest om te kijken, afgezien van de 2 echt super overpowered jaren van Ferrari.
De auto's moeten weer losser worden, minder electronica, minder berekenend, geen banden die 40 laps meegaan maar max 15 a 20 op hard. Weer kunnen tanken tijdens de race, brandstof waarmee je kwalificeert daar start je ook mee. Terug naar smallere banden maar vooral een kortere auto. Ze zijn een meter langer dan 10 jaar terug. Geen 3 motoren maar 5 of 6, ter compensatie voor de kleinere teams. Die MGU eruit trappen, weer terug naar minimaal 2.4 V8. Dan kan het toerental weer richting de 15.000 gaan wat de beleving weer een stukje mooier maakt rond het circuit en door je luidsprekers.
Het is gewoon jammer dat er echt 1 fabrikant continue dominant is. Nu al jaren Mercedes, hiervoor achter 4 jaar Red Bull.
De strijd die een Schumacher en Hakkinen lieten zien over meerdere seizoenen en races zie je gewoon niet meer. Het is allemaal van te voren bepaald en berekend of in het paddock of ergens 1000km's van het circuit vandaan door analisten die bepalen hoe of wat.
De tijd van Todt/Brawn bij Ferrari en de strategische pit stops, was een feest om te kijken, afgezien van de 2 echt super overpowered jaren van Ferrari.
De auto's moeten weer losser worden, minder electronica, minder berekenend, geen banden die 40 laps meegaan maar max 15 a 20 op hard. Weer kunnen tanken tijdens de race, brandstof waarmee je kwalificeert daar start je ook mee. Terug naar smallere banden maar vooral een kortere auto. Ze zijn een meter langer dan 10 jaar terug. Geen 3 motoren maar 5 of 6, ter compensatie voor de kleinere teams. Die MGU eruit trappen, weer terug naar minimaal 2.4 V8. Dan kan het toerental weer richting de 15.000 gaan wat de beleving weer een stukje mooier maakt rond het circuit en door je luidsprekers.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Luco schreef: 31 jul 2019, 16:16 Dat kan ook twee dingen betekenen.
Bij ferrari moet Vettel wel vertellen wat ze moeten doen, anders doen ze maar wat en bij mercedes weten ze precies wat ze moeten doen met lewis zijn opmerking.
Of Vettel roept het omdat die het zo wil hebben en lewis roept maar wat
![]()
^^ Dit ja

Volgens mij weet Lewis wel het eea van zijn auto, itt Rosberg die voor de race vroeg "heb ik wel dezelfde setup als Lewis"?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Inderdaad ja. Als Pirelli zegt dat banden maar 15 laps mee gaan kun je er zowat een hele race mee doen. Je zou dan al vanaf ronde 12 in je broek moeten gaan doen omdat ie bij 16 tot 20 ronden zéker klapt, misschien wel eerder afhankelijk van gebruik.Kadett schreef: 31 jul 2019, 16:21 De auto's moeten weer losser worden, minder electronica, minder berekenend, geen banden die 40 laps meegaan maar max 15 a 20 op hard.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Goed verhaal.Kadett schreef: 31 jul 2019, 16:21 Hij kan goed rijden, maar heeft ook de beste auto. Maar dat betekent niet dat je direct ook beter dan de rest bent (Bottas).
Het is gewoon jammer dat er echt 1 fabrikant continue dominant is. Nu al jaren Mercedes, hiervoor achter 4 jaar Red Bull.
De strijd die een Schumacher en Hakkinen lieten zien over meerdere seizoenen en races zie je gewoon niet meer. Het is allemaal van te voren bepaald en berekend of in het paddock of ergens 1000km's van het circuit vandaan door analisten die bepalen hoe of wat.
De tijd van Todt/Brawn bij Ferrari en de strategische pit stops, was een feest om te kijken, afgezien van de 2 echt super overpowered jaren van Ferrari.
De auto's moeten weer losser worden, minder electronica, minder berekenend, geen banden die 40 laps meegaan maar max 15 a 20 op hard. Weer kunnen tanken tijdens de race, brandstof waarmee je kwalificeert daar start je ook mee. Terug naar smallere banden maar vooral een kortere auto. Ze zijn een meter langer dan 10 jaar terug. Geen 3 motoren maar 5 of 6, ter compensatie voor de kleinere teams. Die MGU eruit trappen, weer terug naar minimaal 2.4 V8. Dan kan het toerental weer richting de 15.000 gaan wat de beleving weer een stukje mooier maakt rond het circuit en door je luidsprekers.
- Luco
- Berichten: 29350
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
inderdaad en meerdere bandenleveranciers
strijd bridgestone/michelin was gaaf
strijd bridgestone/michelin was gaaf
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
En meer regenraces!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Mee eens.Kadett schreef: 31 jul 2019, 16:21 Hij kan goed rijden, maar heeft ook de beste auto. Maar dat betekent niet dat je direct ook beter dan de rest bent (Bottas).
Het is gewoon jammer dat er echt 1 fabrikant continue dominant is. Nu al jaren Mercedes, hiervoor achter 4 jaar Red Bull.
De strijd die een Schumacher en Hakkinen lieten zien over meerdere seizoenen en races zie je gewoon niet meer. Het is allemaal van te voren bepaald en berekend of in het paddock of ergens 1000km's van het circuit vandaan door analisten die bepalen hoe of wat.
De tijd van Todt/Brawn bij Ferrari en de strategische pit stops, was een feest om te kijken, afgezien van de 2 echt super overpowered jaren van Ferrari.
De auto's moeten weer losser worden, minder electronica, minder berekenend, geen banden die 40 laps meegaan maar max 15 a 20 op hard. Weer kunnen tanken tijdens de race, brandstof waarmee je kwalificeert daar start je ook mee. Terug naar smallere banden maar vooral een kortere auto. Ze zijn een meter langer dan 10 jaar terug. Geen 3 motoren maar 5 of 6, ter compensatie voor de kleinere teams. Die MGU eruit trappen, weer terug naar minimaal 2.4 V8. Dan kan het toerental weer richting de 15.000 gaan wat de beleving weer een stukje mooier maakt rond het circuit en door je luidsprekers.
-
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Mwah, de Power Unit moeten ze niet gaan aanpassen. Je kan gewoon horen dat de huidige motoren een veel "technischer" geluid maken dan die v8/v10 herrietorren en als engineer kan ik dat veel meer waarderen dan alleen maar veel herrie maken.
Wat ze zouden kunnen doen is die dingen qua vermogen en fuel-flow gelijk trekken, dan kan de meest efficiënte motor minder brandstof mee nemen. Bij een bepaald minimum gewicht kan het team met de meest efficiënte motor meer met ballast gewichten doen om de balans van de auto aan te passen. Dus gewicht van de auto's is gelijk, vermogen is gelijk, maar de meest efficiënte motor/team kan wat meer spelen met de balans. Geen gezeik meer dat de een meer snelheid heeft dan de ander.
Daarnaast moet op de motorstand die gebruikt is tijdens de kwalificatie ook gebruikt worden tijdens de race. Geen partymode meer en 6 keer per ronde een andere mode.
De auto's zouden inderdaad korter en minder breed moeten worden, meer focus op mechanische grip. Actieve ophanging is wat dat betreft een relatief goedkoop en effectief middel. Veel minder vleugel oppervlak maar meer ground effect toestaan. Dat geeft een veel schonere lucht achter de auto waardoor ze weer kunnen gaan volgen op korte afstand.
Wat ze zouden kunnen doen is die dingen qua vermogen en fuel-flow gelijk trekken, dan kan de meest efficiënte motor minder brandstof mee nemen. Bij een bepaald minimum gewicht kan het team met de meest efficiënte motor meer met ballast gewichten doen om de balans van de auto aan te passen. Dus gewicht van de auto's is gelijk, vermogen is gelijk, maar de meest efficiënte motor/team kan wat meer spelen met de balans. Geen gezeik meer dat de een meer snelheid heeft dan de ander.
Daarnaast moet op de motorstand die gebruikt is tijdens de kwalificatie ook gebruikt worden tijdens de race. Geen partymode meer en 6 keer per ronde een andere mode.
De auto's zouden inderdaad korter en minder breed moeten worden, meer focus op mechanische grip. Actieve ophanging is wat dat betreft een relatief goedkoop en effectief middel. Veel minder vleugel oppervlak maar meer ground effect toestaan. Dat geeft een veel schonere lucht achter de auto waardoor ze weer kunnen gaan volgen op korte afstand.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Ja, die zijn helemaal erg.......rijden ook vaak BMW.Robin schreef: 31 jul 2019, 16:04 En lui die niet 1% van zijn kunde hebben en überhaupt niet kunnen rijden hemelen hem allemaal op alsof hij God is:)

-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
In ken er één in 'n CorvetteDownforce Hans schreef: 31 jul 2019, 16:45Ja, die zijn helemaal erg.......rijden ook vaak BMW.Robin schreef: 31 jul 2019, 16:04 En lui die niet 1% van zijn kunde hebben en überhaupt niet kunnen rijden hemelen hem allemaal op alsof hij God is:)![]()

- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Ja daaaaaaag, ga jij als engineer lekker naar FE kijken / luisteren en laat onze oren weer ouderwets bloeden!Forza schreef: 31 jul 2019, 16:38 Mwah, de Power Unit moeten ze niet gaan aanpassen. Je kan gewoon horen dat de huidige motoren een veel "technischer" geluid maken dan die v8/v10 herrietorren en als engineer kan ik dat veel meer waarderen dan alleen maar veel herrie maken.
Wat ze zouden kunnen doen is die dingen qua vermogen en fuel-flow gelijk trekken, dan kan de meest efficiënte motor minder brandstof mee nemen. Bij een bepaald minimum gewicht kan het team met de meest efficiënte motor meer met ballast gewichten doen om de balans van de auto aan te passen. Dus gewicht van de auto's is gelijk, vermogen is gelijk, maar de meest efficiënte motor/team kan wat meer spelen met de balans. Geen gezeik meer dat de een meer snelheid heeft dan de ander.
Daarnaast moet op de motorstand die gebruikt is tijdens de kwalificatie ook gebruikt worden tijdens de race. Geen partymode meer en 6 keer per ronde een andere mode.
De auto's zouden inderdaad korter en minder breed moeten worden, meer focus op mechanische grip. Actieve ophanging is wat dat betreft een relatief goedkoop en effectief middel. Veel minder vleugel oppervlak maar meer ground effect toestaan. Dat geeft een veel schonere lucht achter de auto waardoor ze weer kunnen gaan volgen op korte afstand.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Op Spa zat ik op de hoofdtribune tegenover de pitstraat 2014, het horen vergaat je met die 2.4 V8en op een gegeven moment. Teringherrie met oordopjes in....
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Robin schreef: 31 jul 2019, 14:29 Ik denk dat Max dan met Vettel en Leclerc om 't kampioenschap aan 't strijden zou zijn, omdat Lewis allang de pijp aan Maarten had gegeven: Niet meer zo vaak op pole en om de oren worden gereden door Max.

Ik hap niet. Bijna wel. Ho wacht, lees nu jouw en andermans reacties en het wordt serieus gemeend. Een Hamilton die bij wat tegenslag op de rug gaat liggen.
Ben het helemaal met Luco eens. Ik zie het niet. Ik zie juist een Hamilton die er bij wat tegenslag juist extra goed voor gaat zitten. Een Hamilton die als ie achteraan moet starten als een warm mes door de zachte boter gaat.
Laatst gewijzigd door Hielke op 31 jul 2019, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Lees dit maar eens Hielke:)
https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formul ... -lewis-nee
https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formul ... -lewis-nee
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Dat is hetzelfde als weer en klimaat met elkaar vergelijken.Robin schreef: 31 jul 2019, 17:13 Lees dit maar eens Hielke:)
https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formul ... -lewis-nee
Het 'weer' was die zondag op Hockenheim slecht voor Hamilton, maar wat dat met z'n wereldkampioenschappen, rijderstalenten en doorzettingsvermogen tijdens races als ie auto's in te halen heeft ontgaat me volledig. Hij was ziek, komende zondag of de zondagen na de de zomerstop is ie weer de oude Hamilton.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Je hebt me overtuigd. Dat had je al toen je één dezer dagen antwoorde op mijn 5/6 rijders die ertoe doen dat alleen Lewis en Max er toe doen op dit moment.Hielke schreef: 31 jul 2019, 17:20Dat is hetzelfde als weer en klimaat met elkaar vergelijken.Robin schreef: 31 jul 2019, 17:13 Lees dit maar eens Hielke:)
https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formul ... -lewis-nee
Het 'weer' was die zondag op Hockenheim slecht voor Hamilton, maar wat dat met z'n wereldkampioenschappen, rijderstalenten en doorzettingsvermogen tijdens races als ie auto's in te halen heeft ontgaat me volledig. Hij was ziek, komende zondag of de zondagen na de de zomerstop is ie weer de oude Hamilton.
Geloofwaardigheid!
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Geef ze allemaal een Merc in het veld, dan weten we het snel.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Yep, gewoon te volgen tijdens de race.Thomas H schreef: 31 jul 2019, 13:01Leuk dat je het deelt. Mooie beelden zo, leuk om die gesprekken te volgen. Is dit ook mogelijk met F1 TV abbonement? Ik weet dat je dan kan kiezen welke rijder je wil volgen, maar kan je de gesprekken met de egineer ook volgen?
Want de volledige gesprekken tussen coureur en engineer zijn wel beschikbaar: https://youtu.be/hqp9V68D7gQ
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Dan wint Lewis alles. Simpeler wordt 't het niet.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Nou, dan geven we het hele veld de slechtste kar van dit moment
En knallen maar
En knallen maar

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Laat me raden;
Kubica WK
Kubica WK

-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Slechtste kar? Huh? Maar da's niet eerlijk tov de rest, die hebben allemaal ervaring in dat soort karren en Hij niet!
-
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
:Okee, dit weekeinde de Hungaroring. Vorig jaar speelde Bottas voor Torpedo en reed Max de race niet uit vanwege....... de Renault motor
https://youtu.be/swnvZggX0uo
https://youtu.be/swnvZggX0uo
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Ik denk dat Lewis eigenlijk Lance had willen zijn.
Stroll is rijk, Lewis klaagt altijd dat hij arm is geweest.
Lewis houdt van mode, Lance z'n vader verdient het geld in de mode.
Lewis miept vaak, Lance wordt in de zeik genomen, maar blijft stug F1 rijden.
Lance start altijd achter aan, maar haalt met de start minimaal 4 auto's in.
Lewis rijdt vooraan, maar bij de start haalt hij geen auto in.
Nu genoeg over de poppetjes in de F1-auto's.
F1 gaat over techniek & daar de F1-auto's nog niet zelfstandige kunnen racen, zit er een poppetje in, die aan het stuur mag draaien, pedalen mag intrappen & knopjes mag draaien op commando van de pitbox.
Onder het racen zie je de rijders niet eens, enkel als zij de muur hebben geraakt.
Mijn voorstel is.
Alle Tilke banen met sprinklers uit te rusten, dan zien wie er allemaal meerijden.
Vandaag was het een prachtige natte dag geweest voor de Dutch Grand Prix.
Stroll is rijk, Lewis klaagt altijd dat hij arm is geweest.
Lewis houdt van mode, Lance z'n vader verdient het geld in de mode.
Lewis miept vaak, Lance wordt in de zeik genomen, maar blijft stug F1 rijden.
Lance start altijd achter aan, maar haalt met de start minimaal 4 auto's in.
Lewis rijdt vooraan, maar bij de start haalt hij geen auto in.
Nu genoeg over de poppetjes in de F1-auto's.
F1 gaat over techniek & daar de F1-auto's nog niet zelfstandige kunnen racen, zit er een poppetje in, die aan het stuur mag draaien, pedalen mag intrappen & knopjes mag draaien op commando van de pitbox.
Onder het racen zie je de rijders niet eens, enkel als zij de muur hebben geraakt.
Mijn voorstel is.
Alle Tilke banen met sprinklers uit te rusten, dan zien wie er allemaal meerijden.
Vandaag was het een prachtige natte dag geweest voor de Dutch Grand Prix.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten