Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Vlokmans
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Laten we 'em nou niet te veel afschrikken he, hij heeft er nog geen 

- Joy
Er gaan altijd wat meer kleine dingen stuk op een oude auto. Hou daar gewoon rekening mee. Mijn deurvanger was onlangs uitgesleten waardoor het alarm random afging. Tientjeswerk gelukkig.
Verder heb ik dit jaar naast de olieservice geen kosten gehad. Als je eenmaal op schema zit met het onderhoud zijn het nog steeds betrouwbare auto's. Zeker gezien de leeftijd en de techniek die aan boord zit.
Verder heb ik dit jaar naast de olieservice geen kosten gehad. Als je eenmaal op schema zit met het onderhoud zijn het nog steeds betrouwbare auto's. Zeker gezien de leeftijd en de techniek die aan boord zit.
-
OnlineRogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Mij schrik je niet af hoor, sleutelen is me beroep
, maar bij een M wil je toch wel gewoon een aantoonbare historie ook voor wanneer je 'm ooit weer wil verkopen. 

- MParallel
- Auto: BMW
Als je €3k extra rekent, kan je beter in DE gaan shoppen, voor een dikker aangeklede en 50-75k minder gelopen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Het reservewiel is ook anders. Is dat wel een originele?
D20VT schreef:de originele wielen zijn zo goed gepolijst dat BMW en Motorsport er zelfs uit zijn gehaald
- bilkert35
- Auto: E36 M3
Zijn wel origineel hoor.Arthur schreef:Het reservewiel is ook anders. Is dat wel een originele?D20VT schreef:de originele wielen zijn zo goed gepolijst dat BMW en Motorsport er zelfs uit zijn gehaald
Styling 39 in de koffer en styling 24.
http://felgenkatalog.auto-treff.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik heb geen id. Zie alleen dat het reservewiel verschilt met de andere vier.
- MParallel
Dat zie je wel vaker.
In mijn M3 ligt achterin ook zo'n styling 39, "helaas" onder de auto zelf een set styling 42's.
Je kon toen uit verschillende velgen sets kiezen.
In mijn M3 ligt achterin ook zo'n styling 39, "helaas" onder de auto zelf een set styling 42's.
- ///Joost
Hmm...Ik heb gelukkig 5 dezelfde velgen.MParallel schreef:Dat zie je wel vaker.

@ Knot: Klopt wat je zegt, maar om op dat punt te komen kost gewoon veel tijd en geld mbt de meeste M's die nu rondzwerven op de 2e hands markt. Voordeel is wel dat de onderdelen van een E36 M niet veel meer extra kosten dan een 'normale' E36. Feit blijft dat de meesten liever in een M rijden dan eraan sleutelen.
- MParallel
Daarom. Pak dan die paar extra flappen en ga lekker in DE zoeken. Val in herhaling, maar toen ik voor mijn M ging speuren heb ik niet eens de moeite genomen om op MP, Autotrader en weet ik veel wat te kijken.
Ben meteen Duitse sites af gaan speuren.
Volgens mij zijn alle nog hele verse E36 M3's die te koop worden aangeboden op NL kenteken, zonder uitzondering (reeds) ingevoerde voertuigen.
Ik weet niet wat origineel NL geleverde auto's verkeerd gedaan hebben.
Nog even los van mijn "OCD" dat mijn M3 ook een "Versie DE" moest zijn.
Mijn styling 42's zijn nog als nieuw en géén enkele stoeprandschade en een breedset. Misschien kan ik ze een keer ruilen voor een setje mint condition "Sunflowers" of M double spokes. Al ben ik vd laatste eigenlijk nooit echt een fan geweest, ook niet de gesmede/gepolijste variant. Maar wel mooi voor het "OEM".
Ben meteen Duitse sites af gaan speuren.
Volgens mij zijn alle nog hele verse E36 M3's die te koop worden aangeboden op NL kenteken, zonder uitzondering (reeds) ingevoerde voertuigen.
Ik weet niet wat origineel NL geleverde auto's verkeerd gedaan hebben.
Nog even los van mijn "OCD" dat mijn M3 ook een "Versie DE" moest zijn.

Mijn styling 42's zijn nog als nieuw en géén enkele stoeprandschade en een breedset. Misschien kan ik ze een keer ruilen voor een setje mint condition "Sunflowers" of M double spokes. Al ben ik vd laatste eigenlijk nooit echt een fan geweest, ook niet de gesmede/gepolijste variant. Maar wel mooi voor het "OEM".
- Niels
- Auto: Prius+
Behalve dat je met een Duitse er ook verstandig aan doet om een "paar extra flappen" achter de hand te houden en zo blijf je aan de gang. Je neemt gewoon risico met het kopen van zo'n ding en het spul is nu eenmaal wat op leeftijd.
- MParallel
Uiteraard, maar normaliter gesproken heb je dan uiteindelijk wel of een dikkere, of lagere km-stand of goedkoper dan een zelfde spec/staat van onderhoud NL'er.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Even een vraagje tussendoor, wil er niet een heel topic voor starten. Weet iemand of de e36 m3 standaard verwarmde spiegels had? Bij mij werkt de verwarmde spiegels namelijk niet.
-
OnlineFabian
Jsper, ik weet dat de spiegels ooit gestolen zijn. Toen de auto in het bezit van Nandor was, wellicht niet vervangen door verwarmde spiegels......
- MParallel
Ja zijn verwarmd.
Maar kan ook zijn dat het contactpunt is afgebroken.
Op mijn 328i deed bij aankoop één spiegel het niet. Toen ik het glas eruit haalde bleek dat het uistekende stukje koper waarop de stekker zit was afgebroken.
Toen wat profesorisch een zooi koper van een stuk draad in dat gat gestopt en toen dat "tabje" wat nog in de stekker zat daar tussen gepropt. Stekker weer aangesloten en tot op de dag van vandaag werkt het.
Maar kan ook zijn dat het contactpunt is afgebroken.
Op mijn 328i deed bij aankoop één spiegel het niet. Toen ik het glas eruit haalde bleek dat het uistekende stukje koper waarop de stekker zit was afgebroken.
Toen wat profesorisch een zooi koper van een stuk draad in dat gat gestopt en toen dat "tabje" wat nog in de stekker zat daar tussen gepropt. Stekker weer aangesloten en tot op de dag van vandaag werkt het.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Hoe kan ik dit het beste checken? Volgens mij hoeft alleen het spiegelglas eruit, maar hoe krijg ik die eruit zonder deze te beschadigen?
- MParallel
Als je in een hoekje drukt valt het glas er al bijna vanzelf uit. Het terugklikken is ook altijd zo'n geklooi, want 1 hoek vast, dan op de andere drukken en die eerste komt weer los.Jesper schreef:Hoe kan ik dit het beste checken? Volgens mij hoeft alleen het spiegelglas eruit, maar hoe krijg ik die eruit zonder deze te beschadigen?
Dat glas breek je niet zo snel hoor.
-
Het prijsverschil tussen duitsland en nederland is voor de e36 m3 tegenwoordig nihilMParallel schreef:Uiteraard, maar normaliter gesproken heb je dan uiteindelijk wel of een dikkere, of lagere km-stand of goedkoper dan een zelfde spec/staat van onderhoud NL'er.
- Robin Hartog
Wat me wel opvalt is dat er in het buitenland (Duitsland en de UK heb ik het dan over) veel leukere kleuren te koop staan. Blauw, geel, paars, rood. Terwijl in Nederland het voornamelijk Cosmos Zwart is wat de klok slaat.markm schreef:Het prijsverschil tussen duitsland en nederland is voor de e36 m3 tegenwoordig nihilMParallel schreef:Uiteraard, maar normaliter gesproken heb je dan uiteindelijk wel of een dikkere, of lagere km-stand of goedkoper dan een zelfde spec/staat van onderhoud NL'er.
Vooral een Dakar Gelb M3 of een Estoril blauwe zoals die van Erik K. vind ik fantastisch. Mag wel beetje opvallen toch?

- MParallel
^^
Heel veel Comos zwarte inderdaad.
Een witte M3 cab ben ik hier ook nog niet tegengekomen. In elk geval niet in advertenties.
Heel veel Comos zwarte inderdaad.
Een witte M3 cab ben ik hier ook nog niet tegengekomen. In elk geval niet in advertenties.
- Vlokmans
Over zwart gesproken:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 1089380170||" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 1089380170||" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gert-jan
Klopt, ondanks dat estoril blauw nog wel eens voorbij komt. Toch als je ff zoekt dan komt er wel eens wat leuks langs, geen 'opvallende' kleur maar zo heb ik een origineel Nederlandse Nachtblauwe cabrio met champagne interieur. Toch wel een fijne combi al zeg ik het zelfRobin Hartog schreef:
Wat me wel opvalt is dat er in het buitenland (Duitsland en de UK heb ik het dan over) veel leukere kleuren te koop staan. Blauw, geel, paars, rood. Terwijl in Nederland het voornamelijk Cosmos Zwart is wat de klok slaat.
Vooral een Dakar Gelb M3 of een Estoril blauwe zoals die van Erik K. vind ik fantastisch. Mag wel beetje opvallen toch?

- Robin Hartog
Ja, Estoril komt inderdaad nog wel eens voorbij. Samen met Daytona Violet zijn dat de twee kleuren die je ziet naast zwart. Maar bijvoorbeeld wit en grijs ook helemaal niet. Om over rood en geel al niet te spreken..Gert-jan schreef:Klopt, ondanks dat estoril blauw nog wel eens voorbij komt. Toch als je ff zoekt dan komt er wel eens wat leuks langs, geen 'opvallende' kleur maar zo heb ik een origineel Nederlandse Nachtblauwe cabrio met champagne interieur. Toch wel een fijne combi al zeg ik het zelfRobin Hartog schreef:
Wat me wel opvalt is dat er in het buitenland (Duitsland en de UK heb ik het dan over) veel leukere kleuren te koop staan. Blauw, geel, paars, rood. Terwijl in Nederland het voornamelijk Cosmos Zwart is wat de klok slaat.
- Tim N
Mooie hellrode sedan
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Auto: Prius+
Damn wat een geld