Staan ze al op een vaasje en vond je ze mooi?

Staan ze al op een vaasje en vond je ze mooi?
https://www.ad.nl/politiek/nsc-leider-o ... ~a0bd7976/NSC-leider Omtzigt verlaat landelijke politiek, vertrek slaat bij partij in als bom
Pieter Omtzigt verlaat de landelijke politiek. Het lukt hem ‘in de huidige Haagse hectiek’ niet om op te krabbelen van zijn burn-out, maakt de NSC-leider en -oprichter bekend in een videoboodschap op X.
„Het was een enorme eer en voorrecht om 21 jaar lang Kamerlid te mogen zijn,” start Omtzigt zijn boodschap. „De tol daarvan is best groot geweest. Daarom kies ik ervoor om voor het eerst mijn gezin voorop te zetten en voor mijn eigen gezondheid te kiezen. Echt herstel van mijn burn-out lukt gewoon niet in de hectiek van de huidige Haagse politiek.’’
Het vertrek van Omtzigt zorgt voor verbaasde blikken, ook in zijn eigen fractie. Pas om 16 uur in de middag is zijn filmpje waarin hij zijn vertrek aankondigt opgenomen. Daarna is zijn fractie pas geïnformeerd.
Ja, werk wat hij deed. Niet de boel frustreren en afschieten op basis van stokpaardjes. Hoop dat bontebal de stemmers nsc en bbb weer oppikt.Bram schreef: 19 apr 2025, 08:57 Sneu dat hij die druk blijkbaar niet aan kan, terwijl er een hoop te doen is.
Nou nou zo slecht hebben we het gemiddeld ook weer niet he...MParallel schreef: 23 apr 2025, 14:40 ^^
Ik vind het nog redelijk braaf binnen deze context. Dat hier nog geen burgeroorlog is, dat verbaasd me.
Dat kan in heel rap tempo flink minder worden hé.Martijn_bmw schreef: 23 apr 2025, 14:42 Nou nou zo slecht hebben we het gemiddeld ook weer niet he...
Robin schreef: 23 apr 2025, 15:56 @Martijn, mee eens hoor, in bijvoorbeeld Australië hebben ze geen dag vrij op Koningsdag, laten we daar over een paar dagen van genieten!
Gebruikers op dit forum: Downforce Hans, HJ2, Kadett, kennethr, mark123, Martijn_bmw, ron36, Tristan en 11 gasten