Kostentechnisch over de jaren wel, maar daar gaat het me niet om.mark323ti schreef: 01 mar 2026, 20:41 Dat gaat wel heel ver, zelf zo’n bandenapparaat aanschaffen. Dat haal je er kostentechnisch niet uit lijkt mij. Beetje hobby?
Wat kost dat apparaat als ik vragen mag…..?
Ook nog een apparaat om te balanceren?
Was helemaal klaar met het zeulen met velgen en banden naar een garagebedrijf, die ze vervolgens beschadigen, vergeten te balanceren, de draairichting vergeten zijn etc etc. De maat was afgelopen november vol die garagebedrijf was vergeten te balanceren (voor de 2e keer, want ja ik had ze zonder loodjes aangeleverd, dus dacht dat het niet hoefde...) Ja dat deed ik zelf al netjes omdat ze ze er anders met een schroevendraaier vanaf bikken en 10x uitschieten....maar ja.. Had geen tijd om ermee terug te gaan en moest toevallig de dag erna bij Profile zijn voor bandenwissel met de Kodiaq, dus dacht: laat ik die 2 velgen maar even balanceren daar, ben er toch kost het me geen extra tijd. Dat kostte me dus 30 Euro per velg, voor 3 min werk. Toen was ik er klaar mee. Zag een BlackFriday deal bij HBM, volgens mij was ik 1200 Euro kwijt voor bandenapparaat en balanceerapparaat samen, leek mij een prima deal.
Nu gewoon lekker thuis even bandjes wisselen, geen gezeul met velgen en banden, geen beschadigingen. Tussentijds kan ik ze nog eens draaien op de velgen als t nodig is. Me happy. En vrienden worden er ook al blij van