EV auto's (elektrische)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: EV auto's (elektrische)
@Knot: Je hebt ook de 'Maple' Leaf met extra sterke tuuuuuter!:)
- Martijn_bmw
Eens Leaf is echt een gedrocht die zou ik ook nooit nemen.Knot schreef: 08 feb 2022, 10:01 Persoonlijk maar eh... Leaf vind ik niet "mooi" en de golf 7.5 met virtual cockpit wel.
-
Mooi boeit ook niet. Praktisch wel bij dit soort auto's.
- Martijn_bmw
Dat vind ik echt onzin.
Stroom is gewoon een brandstofsoort net als benzine of diesel.
Waarom zou een benzine of diesel auto wel mooi moeten/mogen zijn en bij een auto die op stroom rijdt dat ineens niet boeien...

-
We zitten in het EV topic Martijn. En het gaat hier vooral om de centen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Knot rijdt nu CT200h, dussss… 

-
Post of the Week:)JeroenT schreef: 08 feb 2022, 10:11 We zitten in het EV topic Martijn. En het gaat hier [doorgekrast] om de centen.
-
Klopt, dan moet ie ook niet blijven rekenen met z'n ev's.
EV is kut. Ik heb alweer 6k extra naar de zonnepanelen boer gegooid om gratis te blijven rijden.
EV is kut. Ik heb alweer 6k extra naar de zonnepanelen boer gegooid om gratis te blijven rijden.

-
OnlineJan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Niet verkeerd, prima daily.
- Knot
Met gezond verstand blijven rekenen is niks mis mee toch, wil best iets meer betalen voor een fraaie auto, ook een EV maar moet binnen het redelijke blijven en dat vind ik met een e-Golf van 22-25k niet.
Heb toch ook bewust een duurdere CT200h gehaald omdat ik een Auris het net niet vond.
Heb toch ook bewust een duurdere CT200h gehaald omdat ik een Auris het net niet vond.
-
Ik heb na een uitgebreide testronde het hele EV verhaal toch ook weer even geparkeerd.
Moet wel zeggen dat als je nu nog voor Tesla gaat je toch niet goed getest hebt?
(Mijn indruk na alle tests)
Getest:
- Mustang Mach-E - +-60.000euro (BE)
Leuke auto maar te hard voor mij
Dus ook geen langere test gedaan
Dacht ook alleen een trekhaak voor max 750kg mogelijk.
- Hyundai Ioniq 5 +-58.000euro (BE)
Trekhaak 1600kg
Echt wel hele degelijke EV met ook de beste tech voor de moment met de 800v batterijen setup.
Hierdoor ook echt heel snel volgeladen bij nood.
Echt EV interieur (veel plek) en dat past wel bij het funky exterieur. Moet je voor zijn maar ik vind het prachtig, zeker met de velgen van de Balance-Vision reeks. Doet me denken aan de Lancia Integrale velgen.
Is eigenlijk een designmodel dat het voor 99% gemaakt heeft tot productie.
Rijdt ook heel goed en weinig op aan te merken.
Alleen gaf de stoel me niet 100% zekerheid dat ik bij ritten van +2u geen last zou krijgen.
Lange test niet ingepland.
Maar kwa prijs kwaliteit niet te verslaan en voor mij altijd deze ipv die ramp van een Tesla Y.
- Kia EV6 +-58.000euro (BE)
Trekhaak 1600kg
Zelfde als de Ioniq 5 maar dan Kia sausje.
Alleen had ik er totaal geen connectie mee.
In de showroom stonden 4 auto’s en alle 4 was er wel ergens een kwaliteitsissue op aan te merken….
Dus zou altijd voor de Hyundai gaan.
(Kia is trouwens dochterbedrijf van Hyundai
)
- Porsche Tycan SportTourismo +-128.000euro (BE)
Trekhaak?
Voor mij teleurstellend!
Hele kleine deuropening waardoor je je echt naar binnen moet wringen vanaf +1.90.
Leuk als je 20 bent maar ouder en rugproblemen is geen goeie combo bij deze.
Heel hard ook en maakt best veel/luide EV zoemde geluiden. (Ioniq vb bijna helemaal stil!)
Verkoper zegt dan: ja maar Porsche moet je voelen en daarbij rijdt de bestuurder en niet de auto.
I call BS voor mij persoonlijk.
Want een EV koop ik niet voor emotie als petrolhead. Als ik die stap zet wil ik de voordelen van een EV tot de max: stilte en comfort.
Anders koop ik wel ICE.
- BMW iX 50 +-125.000euro (BE)
Trekhaak 1800kg
Als je je over het uiterlijke (vooral gril) kan zetten in het luxesegment voor mij echt wel een topper.
Zweeft over de weg dankzij de luchtvering, zit voor een BMW eigenlijk heel comfy. Zitpositie mocht lager maar zelfs met 2m zit je heel royaal!
Maar de stoel is in vgl met een x3i gewoon een luxesalon!
Kristallen knoppen vind ik lelijk maar je kan ook de gewone speccen.
Inductie warmte aan zij en middenconsole is super.
Is echt snel en de range is heel goed!
Tesla X is daardoor volgens mij uitverkocht…als je je over de looks kan zetten van deze iX
- Audi E-Tron 55 Quattro +-91.000euro (BE)
Trekhaak 1800kg
In de sub top klasse echt wel heel goed.
Range is correct wat ie opgeeft en war je echt ook kan rijden.
Is kwa demping gewoon top dankzij de goed geschreven luchtvering.
Normale sportzetels zitten echt goed al zou ikzelf evt voor de comfortzetels gaan.
De echte sportzetels (vaste hoofdsteun) zijn dan weer te smal onderaan het zitvlak voor mij maar kwa rugstuk ook top.
Display met haptic feedback werken super en zijn ook echt knap in de dash ingewerkt.
Als enige (buiten Tesla) ook binnen een paar maand gewoon direct leverbaar.
Alleen is er sprake van een update einde 2022 waardoor er plots 150/200km range zou bijkomen.
Deze zou ikzelf ook overwegen als EV.
Snelladen is ook gewoon stil en best snel.
- Mercedes EQC
Trekhaak 1800kg
Hele zalige EV en weinig op aan te merken.
Alleen dan dat ie binnenin nog echt ice aanvoelt kwa plek met de middentunnel. Maar dat vond ik bij deze niet storend aangezien de AMG line stoelen super comfy zaten!
Demping ook top en op zelfde niveau als de E-Tron
Deze zou ikzelf ook durven overwegen als EV.
- Honda E
Best sturende en echt wel dikke fun EV!
Zit ook echt alles op alleen hele beperkte range (daardoor stuurt ie ook zo fijn wss)
Maar als je met 150/180km toekomt echt een dikke aanrader.
(Trekhaak voor fietsendrager mogelijk)
- VW ID3 - ID4 en Skoda Enyac
Alle 3 kreeg ik last van de stoel tijdens/na ritje.
Had ook een MPV gevoel binnenin door die A stijlen en dat was voor mij niet fijn.
Reden ook alle 3 vrij hard.
Skoda had ik veel van verwacht maar viel ook enorm tegen.
- Tesla Y +-65.000euro (BE)
Trekhaak 1600kg
Wat een ramp kwa zetels, range die gemiddeld 30% ernaast zit. (Doet 180km maar er is 240km range verbruikt)
Maakt een EV fluit/zoem heel de tijd en tijdens Superchargen moet je echt wel iets van muziek of Netflix opzetten of je wordt dolgefluit.
Demping is ook niet bestaande als je vgl met Audi/MB/BMW/…
Ook geen carplay/android, geen usb stekkers alleen 1 sigarettenplugje en de wireless charging pads werkten niet (gekend probleem).
Schuim van die stoelen is echt 4de rangs en vind je volgens mij bij geen enkele autofabrikant?!
Als je aan lichten stilstond leek het soms alsof ik naast/in de boilerruimte van een flatgebouw zat. (Ventilatie van de auto)
Keyless instappen kan maar je moet toch elke keer die kaart aan de middenconsole tikken??!!
Kort stuurhuis is nice maar dan moet het snelheidsafh worden want nu is ie te nerveus als je het niet wil (autostrade)
Range hoor ik graag zeggen dat het +500km is maar dat is BS. Met normaal rijden (zelfde ritje als de andere) is het gewoon 305km.
Dus enige (in mijn ogen) grote voordeel van de Tesla tov de andere valt zo weg.
Je blijft dan over met een harde auto die niet goed zit en ook nog eens geen normale tech heeft (carplay/usb/…) en constant en luid geluid geeft.
Ik was na 1 avond testen echt blij dat hij terug mocht want had enorme Tinnitus!
Conclusie: ik denk dat Tesla het toch zwaar gaat krijgen als mensen de EV markt instappen met een open blik en ook echt zelf gaan testen.
Persoonlijk zou Tesla nooit nog een optie zijn voor mij en dan laat ik alle mogelijke garantieproblemen nog buiten beschouwing.
(Waar Tesla vaak zegt: is binnen spec, geen issue)
Prijzen zijn trouwens allemaal prijzen van echte offertes. Niet de cataloogprijzen.
Moet wel zeggen dat als je nu nog voor Tesla gaat je toch niet goed getest hebt?
Getest:
- Mustang Mach-E - +-60.000euro (BE)
Leuke auto maar te hard voor mij
Dus ook geen langere test gedaan
Dacht ook alleen een trekhaak voor max 750kg mogelijk.
- Hyundai Ioniq 5 +-58.000euro (BE)
Trekhaak 1600kg
Echt wel hele degelijke EV met ook de beste tech voor de moment met de 800v batterijen setup.
Hierdoor ook echt heel snel volgeladen bij nood.
Echt EV interieur (veel plek) en dat past wel bij het funky exterieur. Moet je voor zijn maar ik vind het prachtig, zeker met de velgen van de Balance-Vision reeks. Doet me denken aan de Lancia Integrale velgen.
Is eigenlijk een designmodel dat het voor 99% gemaakt heeft tot productie.
Rijdt ook heel goed en weinig op aan te merken.
Alleen gaf de stoel me niet 100% zekerheid dat ik bij ritten van +2u geen last zou krijgen.
Lange test niet ingepland.
Maar kwa prijs kwaliteit niet te verslaan en voor mij altijd deze ipv die ramp van een Tesla Y.
- Kia EV6 +-58.000euro (BE)
Trekhaak 1600kg
Zelfde als de Ioniq 5 maar dan Kia sausje.
Alleen had ik er totaal geen connectie mee.
In de showroom stonden 4 auto’s en alle 4 was er wel ergens een kwaliteitsissue op aan te merken….
Dus zou altijd voor de Hyundai gaan.
(Kia is trouwens dochterbedrijf van Hyundai

- Porsche Tycan SportTourismo +-128.000euro (BE)
Trekhaak?
Voor mij teleurstellend!
Hele kleine deuropening waardoor je je echt naar binnen moet wringen vanaf +1.90.
Leuk als je 20 bent maar ouder en rugproblemen is geen goeie combo bij deze.
Heel hard ook en maakt best veel/luide EV zoemde geluiden. (Ioniq vb bijna helemaal stil!)
Verkoper zegt dan: ja maar Porsche moet je voelen en daarbij rijdt de bestuurder en niet de auto.
I call BS voor mij persoonlijk.
Want een EV koop ik niet voor emotie als petrolhead. Als ik die stap zet wil ik de voordelen van een EV tot de max: stilte en comfort.
Anders koop ik wel ICE.
- BMW iX 50 +-125.000euro (BE)
Trekhaak 1800kg
Als je je over het uiterlijke (vooral gril) kan zetten in het luxesegment voor mij echt wel een topper.
Zweeft over de weg dankzij de luchtvering, zit voor een BMW eigenlijk heel comfy. Zitpositie mocht lager maar zelfs met 2m zit je heel royaal!
Maar de stoel is in vgl met een x3i gewoon een luxesalon!
Kristallen knoppen vind ik lelijk maar je kan ook de gewone speccen.
Inductie warmte aan zij en middenconsole is super.
Is echt snel en de range is heel goed!
Tesla X is daardoor volgens mij uitverkocht…als je je over de looks kan zetten van deze iX
- Audi E-Tron 55 Quattro +-91.000euro (BE)
Trekhaak 1800kg
In de sub top klasse echt wel heel goed.
Range is correct wat ie opgeeft en war je echt ook kan rijden.
Is kwa demping gewoon top dankzij de goed geschreven luchtvering.
Normale sportzetels zitten echt goed al zou ikzelf evt voor de comfortzetels gaan.
De echte sportzetels (vaste hoofdsteun) zijn dan weer te smal onderaan het zitvlak voor mij maar kwa rugstuk ook top.
Display met haptic feedback werken super en zijn ook echt knap in de dash ingewerkt.
Als enige (buiten Tesla) ook binnen een paar maand gewoon direct leverbaar.
Alleen is er sprake van een update einde 2022 waardoor er plots 150/200km range zou bijkomen.
Deze zou ikzelf ook overwegen als EV.
Snelladen is ook gewoon stil en best snel.
- Mercedes EQC
Trekhaak 1800kg
Hele zalige EV en weinig op aan te merken.
Alleen dan dat ie binnenin nog echt ice aanvoelt kwa plek met de middentunnel. Maar dat vond ik bij deze niet storend aangezien de AMG line stoelen super comfy zaten!
Demping ook top en op zelfde niveau als de E-Tron
Deze zou ikzelf ook durven overwegen als EV.
- Honda E
Best sturende en echt wel dikke fun EV!
Zit ook echt alles op alleen hele beperkte range (daardoor stuurt ie ook zo fijn wss)
Maar als je met 150/180km toekomt echt een dikke aanrader.
(Trekhaak voor fietsendrager mogelijk)
- VW ID3 - ID4 en Skoda Enyac
Alle 3 kreeg ik last van de stoel tijdens/na ritje.
Had ook een MPV gevoel binnenin door die A stijlen en dat was voor mij niet fijn.
Reden ook alle 3 vrij hard.
Skoda had ik veel van verwacht maar viel ook enorm tegen.
- Tesla Y +-65.000euro (BE)
Trekhaak 1600kg
Wat een ramp kwa zetels, range die gemiddeld 30% ernaast zit. (Doet 180km maar er is 240km range verbruikt)
Maakt een EV fluit/zoem heel de tijd en tijdens Superchargen moet je echt wel iets van muziek of Netflix opzetten of je wordt dolgefluit.
Demping is ook niet bestaande als je vgl met Audi/MB/BMW/…
Ook geen carplay/android, geen usb stekkers alleen 1 sigarettenplugje en de wireless charging pads werkten niet (gekend probleem).
Schuim van die stoelen is echt 4de rangs en vind je volgens mij bij geen enkele autofabrikant?!
Als je aan lichten stilstond leek het soms alsof ik naast/in de boilerruimte van een flatgebouw zat. (Ventilatie van de auto)
Keyless instappen kan maar je moet toch elke keer die kaart aan de middenconsole tikken??!!
Kort stuurhuis is nice maar dan moet het snelheidsafh worden want nu is ie te nerveus als je het niet wil (autostrade)
Range hoor ik graag zeggen dat het +500km is maar dat is BS. Met normaal rijden (zelfde ritje als de andere) is het gewoon 305km.
Dus enige (in mijn ogen) grote voordeel van de Tesla tov de andere valt zo weg.
Je blijft dan over met een harde auto die niet goed zit en ook nog eens geen normale tech heeft (carplay/usb/…) en constant en luid geluid geeft.
Ik was na 1 avond testen echt blij dat hij terug mocht want had enorme Tinnitus!
Conclusie: ik denk dat Tesla het toch zwaar gaat krijgen als mensen de EV markt instappen met een open blik en ook echt zelf gaan testen.
Persoonlijk zou Tesla nooit nog een optie zijn voor mij en dan laat ik alle mogelijke garantieproblemen nog buiten beschouwing.
(Waar Tesla vaak zegt: is binnen spec, geen issue)
Prijzen zijn trouwens allemaal prijzen van echte offertes. Niet de cataloogprijzen.
Laatst gewijzigd door Karel op 08 feb 2022, 13:13, 3 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
Mooi uitgebreid omschreven en 100% eens met deze stelling.Karel schreef: 08 feb 2022, 11:30 Moet wel zeggen dat als je nu nog voor Tesla gaat je toch niet goed getest hebt?
Als Tesla niet opschaalt in kwaliteit ben ik zeer benieuwd waar en of ze er nog zijn over 10jr.
1 ding is zeker de beurswaarde is totale lucht t.o.v. wat ze echt leveren.
-
Ja sorry, was net nog verder aan het aanpassen en uitgebreider aan het schrijven.
Mss loopt het niet zo’n vaart (omdat veel mensen blind naar Tesla stappen voor een EV)
Maar ik zei direct tegen de vrouw:
(Na de laatste test van de Y)
Als ik Tesla aandelen had verkocht ik ze nu direct.
Als MB, Audi, BMW en vooral Hyundai die producten in een eerste ronde op de markt zetten dan lijkt me dat zij binnen 2/3j ontwikkeling Tesla volledig uit de markt zetten.
Tesla zal ook verbeteren maar ik heb jaren terug de S en de 3 gaan testen toen die nieuw waren en met de huidige Y zie ik nog altijd dezelde kwaliteitsproblemen. Dus ik vrees ervoor of ze dat gaan inhalen.
Kwa batterij en laad tech zijn de grote merken zo goed als bijgebeend.
Mss loopt het niet zo’n vaart (omdat veel mensen blind naar Tesla stappen voor een EV)
Maar ik zei direct tegen de vrouw:
(Na de laatste test van de Y)
Als ik Tesla aandelen had verkocht ik ze nu direct.
Als MB, Audi, BMW en vooral Hyundai die producten in een eerste ronde op de markt zetten dan lijkt me dat zij binnen 2/3j ontwikkeling Tesla volledig uit de markt zetten.
Tesla zal ook verbeteren maar ik heb jaren terug de S en de 3 gaan testen toen die nieuw waren en met de huidige Y zie ik nog altijd dezelde kwaliteitsproblemen. Dus ik vrees ervoor of ze dat gaan inhalen.
Kwa batterij en laad tech zijn de grote merken zo goed als bijgebeend.
- Martijn_bmw
Ach in 2019 was 57% van de EV bestellingen en Tesla, in 2021 nog 3% 
Zegt genoeg

Zegt genoeg

- Hielke
Mooi verslag Karel.
- RS-Ron
Ik heb nu twee weken een Seat Mii electric. Gemiddeld gebruik ik de Mii voor zo’n 40km per dag. Als ie vol is kan ik er met deze temperaturen ongeveer 180km mee rijden. Dat zou fors meer moeten worden als de temperaturen hoger worden. Zit climate controle in en een radio. Infotainment werkt via mob. telefoon. App ben ik nog mee aan het stoeien, dan kan ik hem aan de lader voorverwarmen enzo. E-Sim is geactiveerd, maar de app kan de Mii nog niet vinden. Het koppel van de Mii is iets meer als de VW up GTI 212NM tegen 200NM. Dat maakt het vlot karretje tot de 100km/u. Wegligging is met de 300+kg accu’s tussen de wielen erg goed. Alleen werken tractorhoogte en de 165 bandjes om de 14 inch velgen een beetje tegen, maar dat kan nog wat aan gedaan worden. Het zal nooit een raceauto worden, maar voor de boodschappen, “relatief” kortere ritjes en woon/werk onder de 100km voor een retour prima goedkoop alternatief. Voor mij ook belangrijk dat het doosje 4 deuren heeft, prima schoon te houden is met twee honden achterin die per stuk kilo bagger meenemen na bezoek bos. Kofferbak ook voldoende voor paar tassen boodschappen. Ergens over 2.5 jaar een check bij de dealer, gratis, nog 2.5 jaar garantie dus dat is te overzien.
Gr Ron
Gr Ron
-
Harde klappen!Martijn_bmw schreef: 08 feb 2022, 11:59 Ach in 2019 was 57% van de EV bestellingen en Tesla, in 2021 nog 3%
Zegt genoeg![]()
De grote jongens zijn nog maar net begonnen en zetten eigenlijk al direct veel betere kwaliteit neer.
Nog een grappig verhaal:
Zet em bij Tesla terug af en ze vragen hoe die was.
Dus ik geef aan dat ik echt wel last had van mijn beide benen en dat de stoelschuim zooo zacht was dat ik er precies helemaal doordrukte.
(Niet dat ik een gepast antw verwachte want zij kunnen niets aanbieden van andere stoelen (zoals vb Audi/MB/… wel kan).
Maar het antwoord vond ik toch grappig:
Je kan van die druk verspreidende kussens op internet kopen voor 20 euro meneer.
Euhm: bedoel je dan van Tesla?
Nee maar je kan ze wss wel met een Tesla logo krijgen.
Yep…65.000euro auto en dan gaan we die brakke stoelen van jullie oplossen met een druk verspreidend kussen?
Mss paar miljoentjes in de R&D van stoelen pompen zoals alle andere merken met succes al jaren doen?!
-
Collega hier met een Tesla klaagt er ook over. Wil er andere stoelen in laten zetten.
-
Ook die 'test' van de i4 40 van Woke en Gizmo. Best leuke kar om te zien en wat driftjes en interieur. Leuk!
maar 2100kg, top maar 190 (en ja het idee alleen al) 5.7 naar de 100 en je voelt' t niet zozeer. Dan mijn actieradiustrauma dan denk ik laad maar....
Allemaal leuk, maar net niet in veel dingen. Voor mij als daily ding.
maar 2100kg, top maar 190 (en ja het idee alleen al) 5.7 naar de 100 en je voelt' t niet zozeer. Dan mijn actieradiustrauma dan denk ik laad maar....
Allemaal leuk, maar net niet in veel dingen. Voor mij als daily ding.
- Knot
De Ioniq 5 dus en een Mii electric en een berg PV panelen.
Dingen zijn ook nog prijzig gebruikt zeg!
https://www.autowereld.nl/seat/mii-elec ... tails.html
- RS-Ron
Klopt, dit is de luxe Mii. Ik heb de basisversie, nog met spiegel verstellen met steeltje. 18dkm gelopen. Kreeg nog korting, maar die was ex subsidie 3k goedkoper. 21k was mij ook te gortig geweest.Knot schreef: 08 feb 2022, 14:34 De Ioniq 5 dus en een Mii electric en een berg PV panelen.
Gr Ron
- Joy
Ik weet niet of Elon Musk echt van plan was een groot automerk op te zetten. Voor mijn gevoel heeft hij met Tesla Motors het publiek laten zien wat ze allemaal in huis hebben maar is zijn visie meer gericht op het maken van accupakketten (ook voor opslag thuis/kantoor/bedrijven), een laadnetwerk neerzetten en diverse andere hardware aanbieden. Gezien hun trage release van nieuwe modellen geloof ik nooit dat ze de gevestigde orde van de troon willen/kunnen stoten.Martijn_bmw schreef: 08 feb 2022, 11:37Mooi uitgebreid omschreven en 100% eens met deze stelling.Karel schreef: 08 feb 2022, 11:30 Moet wel zeggen dat als je nu nog voor Tesla gaat je toch niet goed getest hebt?
Als Tesla niet opschaalt in kwaliteit ben ik zeer benieuwd waar en of ze er nog zijn over 10jr.
- Martijn_bmw
Dat is idd ook een manier om er naar te kijken,Joy schreef: 08 feb 2022, 17:51Ik weet niet of Elon Musk echt van plan was een groot automerk op te zetten. Voor mijn gevoel heeft hij met Tesla Motors het publiek laten zien wat ze allemaal in huis hebben maar is zijn visie meer gericht op het maken van accupakketten (ook voor opslag thuis/kantoor/bedrijven), een laadnetwerk neerzetten en diverse andere hardware aanbieden. Gezien hun trage release van nieuwe modellen geloof ik nooit dat ze de gevestigde massa van de troon willen/kunnen stoten.Martijn_bmw schreef: 08 feb 2022, 11:37Mooi uitgebreid omschreven en 100% eens met deze stelling.Karel schreef: 08 feb 2022, 11:30 Moet wel zeggen dat als je nu nog voor Tesla gaat je toch niet goed getest hebt?
Wellicht zijn ze straks wel giga fabrieken voor alleen accu pakketten voor diverse fabrikanten en gebruiken .
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Leuk dat je je ervaringen opgeschreven hebt Karel! Je hebt me ook wel nieuwsgierig gemaakt naar de Ioniq 5! Ze hebben overigens natuurlijk wel al een ronde of 2 geoefend bij Hyundai en Kia...
Je verhaal over de Tesla herken ik echter niet helemaal (of helemaal niet) Misschien is de model Y totaal anders dan de model 3, maar ik dacht dat ze op dezelfde leest geschoeid waren. Misschien waren je verwachtingen wat hoog? Ik ben echt geen Tesla fanboi, maar krijg hier wel het gevoel dat er enigzins gebashed wordt.
En hier NL zijn de verkopen wat (flink) lager, dankzij verdwijnende stimuleringsregelingen, iedereen die er nu een koopt is "te laat", wereldwijd lopen de verkopen nog steeds op.
Je verhaal over de Tesla herken ik echter niet helemaal (of helemaal niet) Misschien is de model Y totaal anders dan de model 3, maar ik dacht dat ze op dezelfde leest geschoeid waren. Misschien waren je verwachtingen wat hoog? Ik ben echt geen Tesla fanboi, maar krijg hier wel het gevoel dat er enigzins gebashed wordt.
En hier NL zijn de verkopen wat (flink) lager, dankzij verdwijnende stimuleringsregelingen, iedereen die er nu een koopt is "te laat", wereldwijd lopen de verkopen nog steeds op.
-
Iedereen praat wel over de kwh/100km. Maar ik hoor niemand over de extra stroomkosten van voorverwarmen/koelen en laadverliezen van AC-DC als je thuis laadt, wat zomaar 5-15% is.
Verwarmen en koelen kost.. 1-2kwh per keer dat je dat doet?
Verwarmen en koelen kost.. 1-2kwh per keer dat je dat doet?