Corona in Nederland.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Corona in Nederland.....
In deze draad nog geen link naar dat nieuws van die 107 jarige NL dame die van corona genezen is?
Dat dacht ik wel. Want goed nieuws is geen nieuws. (hier)Gewoon doorgaan met bangpraterij, hel en verdoemenis aanpraten.
-Ja maar dat is de realiteit Robin!
-De realiteit is ook die app die de overheid ons aan wil smeren.
Dat dacht ik wel. Want goed nieuws is geen nieuws. (hier)Gewoon doorgaan met bangpraterij, hel en verdoemenis aanpraten.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Daar tegenover staan twee broers van om en nabij 29 en 31. Enkele dagen na elkaar opgenomen, allebei het zelfde verloop, waarbij de oudste weer uit coma kwam voor het weekend. Wachten was dus op het ontwaken van de jongste een paar dagen later, deze is echter overleden. Volkomen gezond voor het virus, niet te zwaar, sportief aangelegd etcRobin schreef: 08 apr 2020, 11:43 In deze draad nog geen link naar dat nieuws van die 107 jarige NL dame die van corona genezen is?

EDIT: met linkje https://www.ad.nl/binnenland/jongste-29 ... ~a9a56461/
- ///Joost
Inderdaad, ik zie daar geen voordeel in via een app. Sowieso moet dan eerst die besmette persoon getest zijn, en ze zijn nog te ongeorganiseerd om uberhaupt genoeg tests te regelen. Maar een app, geen probleem, die schudden ze zo even uit hun mouw.flieger schreef: 08 apr 2020, 11:42 Je ziet er geen voordeel in het eerder weten dat je met een positief getest (voor jou onbekend) persoon in aanraking bent gekomen dmv die app?
Maar goed...Bèèèèhh!!

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb net betoogd dat die app in het geheel niet nodig is als en iedereen zich aan de regels houdt, en de R0 blijft dalen
Dan dooft het virus gewoon uit.
Dat kan zonder controle apps
- Luco
We will watch you
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Hoe lang zouden we dan de huidige regels vast moeten houden? Want ik kan me voorstellen dat als we over 3 weken alles opengooien dat dan de R0 weer zal stijgen en we weer een nieuwe infectiegolf krijgen.romo schreef: 08 apr 2020, 11:51 Ik heb net betoogd dat die app in het geheel niet nodig is als en iedereen zich aan de regels houdt, en de R0 blijft dalen
-
Als de maatregelen blijven zoals ze zijn wel. Maar ze (we) willen de maatregelen toch (stapsgewijs) weer terugdraaien. Dan kan zo'n app wel degelijk een handige toevoeging zijn.romo schreef: 08 apr 2020, 11:51 Ik heb net betoogd dat die app in het geheel niet nodig is als en iedereen zich aan de regels houdt, en de R0 blijft dalen
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja, maar die overledene, gaan ze daar nog sectie op verrichten, want als je kerngezond bent zou zoiets niet 'kunnen'. Of wordt dat niet gedaan om bepaalde redenen?Richardt. schreef: 08 apr 2020, 11:44Daar tegenover staan twee broers van om en nabij 29 en 31. Enkele dagen na elkaar opgenomen, allebei het zelfde verloop, waarbij de oudste weer uit coma kwam voor het weekend. Wachten was dus op het ontwaken van de jongste een paar dagen later, deze is echter overleden. Volkomen gezond voor het virus, niet te zwaar, sportief aangelegd etcRobin schreef: 08 apr 2020, 11:43 In deze draad nog geen link naar dat nieuws van die 107 jarige NL dame die van corona genezen is?
Ik ben niet gauw overtuigd en één zwaluw maakt nog geen zomer, maar het aantal overledenen tov besmettingen tov de wereldeconomie. Dáár word ik ziek van eigenlijk.

- JP
Ondertussen stort Italië verder in elkaar.....
https://twitter.com/richardbordoni/stat ... 48736?s=20
https://twitter.com/richardbordoni/stat ... 48736?s=20
-
Stapje voor stapje de maatregelen terugdraaien inderdaad, maar dat is lastig.
Nu met dit weer is het heerlijk om weer eens met een paar vrienden op het terras te zitten, ik gok dat de rest van Nederland er net zo over denkt maar als de terrassen stampvol zitten is er van "een stapje terugdraaien" geen sprake natuurlijk. Hoe houd je dat binnen de perken?
Sowieso zullen eerst de scholen weer open gaan, kan men voorzichtig weer stoppen/minder thuiswerken en worden maatregelen in winkels wat soepeler. Voor de horeca heb ik er nog een hard hoofd in.
Gelukkig hebben wij een grote tuin, t.z.t. hier maar een tuinfeest houden met voldoende afstand, voldoende koud bier en één BBQ master
Nu met dit weer is het heerlijk om weer eens met een paar vrienden op het terras te zitten, ik gok dat de rest van Nederland er net zo over denkt maar als de terrassen stampvol zitten is er van "een stapje terugdraaien" geen sprake natuurlijk. Hoe houd je dat binnen de perken?
Sowieso zullen eerst de scholen weer open gaan, kan men voorzichtig weer stoppen/minder thuiswerken en worden maatregelen in winkels wat soepeler. Voor de horeca heb ik er nog een hard hoofd in.
Gelukkig hebben wij een grote tuin, t.z.t. hier maar een tuinfeest houden met voldoende afstand, voldoende koud bier en één BBQ master

-
Ik hoop eigenlijk dat ze zowel de 107-jarige als de 29-jarige onderzoeken. Want dat is toch behoorlijk in strijd met hetgeen wat tot nu toe werd aangenomen.Robin schreef: 08 apr 2020, 12:04Tja, maar die overledene, gaan ze daar nog sectie op verrichten, want als je kerngezond bent zou zoiets niet 'kunnen'. Of wordt dat niet gedaan om bepaalde redenen?Richardt. schreef: 08 apr 2020, 11:44Daar tegenover staan twee broers van om en nabij 29 en 31. Enkele dagen na elkaar opgenomen, allebei het zelfde verloop, waarbij de oudste weer uit coma kwam voor het weekend. Wachten was dus op het ontwaken van de jongste een paar dagen later, deze is echter overleden. Volkomen gezond voor het virus, niet te zwaar, sportief aangelegd etcRobin schreef: 08 apr 2020, 11:43 In deze draad nog geen link naar dat nieuws van die 107 jarige NL dame die van corona genezen is?
Ik ben niet gauw overtuigd en één zwaluw maakt nog geen zomer, maar het aantal overledenen tov besmettingen tov de wereldeconomie. Dáár word ik ziek van eigenlijk.![]()
Sowieso zullen een aantal van de mensen die nu de IC/ziekenhuis verlaten toch wel gemonitord worden in het kader van de wetenschap?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik reken er op dat na 28-4 er nog niets gaat veranderen, continuering huidige beleid, status quo ante
Het gevaar van een terugval, daarmede alle moeite voor niets zijnde, schat ik te hoog in.
Rutte zei het gisteren; dit gaat nog duren
Hij zei ook terecht; Gezondheid en economie zijn niet tegengesteld, maar de zelfde kant van de medaille.
Stelt u zich er maar op in.
Het gevaar van een terugval, daarmede alle moeite voor niets zijnde, schat ik te hoog in.
Rutte zei het gisteren; dit gaat nog duren
Hij zei ook terecht; Gezondheid en economie zijn niet tegengesteld, maar de zelfde kant van de medaille.
Stelt u zich er maar op in.
- Martijn_bmw
Dit dus, tuurlijk als we allemaal 3 jaar binnen gaan zitten is het virus uitgedoofd maar is het hele leven en de economie dat ook...flieger schreef: 08 apr 2020, 12:01Als de maatregelen blijven zoals ze zijn wel. Maar ze (we) willen de maatregelen toch (stapsgewijs) weer terugdraaien. Dan kan zo'n app wel degelijk een handige toevoeging zijn.romo schreef: 08 apr 2020, 11:51 Ik heb net betoogd dat die app in het geheel niet nodig is als en iedereen zich aan de regels houdt, en de R0 blijft dalen
Volgens mij is het idee van de app gericht kunnen testen en volgen van het virus wat dus maakt dat het gewone leven en economie weer (sneller) op gang kan komen.
- romo
Na ja;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1063497 ... ten-vieren
Gommers: explosie corona als we teugels 1 juni laten vieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1063497 ... ten-vieren
-
Dat denk ik ook, de 28e komt te vroeg.
Door de maatregelen telkens met enkele weken te verlengen zorgen ze ervoor dat ze flexibel blijven, maar vooral ook dat wij het als volk blijven slikken.
Door de maatregelen telkens met enkele weken te verlengen zorgen ze ervoor dat ze flexibel blijven, maar vooral ook dat wij het als volk blijven slikken.
- romo
Mensen, jullie willen allemaal te snel, ik snap het uiteraard, maar ik zeg u; dat gaat het niet worden.
Dit helpt ook niet;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1831046 ... r-de-jonge
Dit helpt ook niet;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1831046 ... r-de-jonge
- dvh
Binnen twee jaar terug op niveau van voor corona
"Social distancing houdt wel aan en iedereen die thuis kan werken, blijft voorlopig ook nog thuis werken", aldus de economen. "In Nederland heropenen scholen half mei en blijven restaurants en cafés gesloten tot 1 juni en gaan dan langzaam open onder strikte regels. De terugkeer naar 'normaal' is daardoor geleidelijk."
De grote klap komt dan waarschijnlijk in het tweede kwartaal, van begin april tot eind juni. Bedrijven zullen minder investeren en huishoudens minder consumeren.
"Voor heel 2020 ligt het bbp naar schatting gemiddeld zo'n 6 tot 8 procent lager dan in 2019, maar binnen zo'n twee jaar kan de economie weer terug zijn op het niveau van voor corona."
- romo
Nou, das sneller als bij de crisis van 2008
Volhouden lijkt me
Volhouden lijkt me
-
Volgens mij zei Rutte 'Dat is geen tegenstelling. Dat zijn twee kanten van dezelfde medaille.'romo schreef: 08 apr 2020, 12:19 Rutte zei het gisteren; dit gaat nog duren

Maar volgens mij bedoelde hij wat jij schrijft.

- dvh
Er is ook (nog) geen bankencrisis natuurlijk

- Luco
Belangrijk bericht juist binnengekomen.
Vanavond tussen 18:00 en 23:00 uur meet een satelliet met Ultra-Lasers de lichaamstemperatuur van de bevolking, om de huidige besmettingsgraad met Covid-19 in kaart te brengen. Het is heel belangrijk dat u naakt op het balkon, in de tuin of voor de voordeur buiten gaat staan en uw identiteitskaart in uw rechterhand omhoog houdt.
Dank u voor de medewerking. ☢

Vanavond tussen 18:00 en 23:00 uur meet een satelliet met Ultra-Lasers de lichaamstemperatuur van de bevolking, om de huidige besmettingsgraad met Covid-19 in kaart te brengen. Het is heel belangrijk dat u naakt op het balkon, in de tuin of voor de voordeur buiten gaat staan en uw identiteitskaart in uw rechterhand omhoog houdt.
Dank u voor de medewerking. ☢
- Peric
Die aluhoedje-verwijten beginnen me behoorlijk de strot uit te komen.
Zodra je ook maar een beetje afwijkende/kritische mening uit wordt je gelijk voor gek versleten.
Laten we allemaal als makke schapen achter de regering aan sjokken. Inderdaad Joost.. beèèèh.
Zodra je ook maar een beetje afwijkende/kritische mening uit wordt je gelijk voor gek versleten.
Laten we allemaal als makke schapen achter de regering aan sjokken. Inderdaad Joost.. beèèèh.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Opvallend ook dat de MSM ineens geen betaalmuur meer voor hun Corona artikelen heeft staan.
-
JP staat al praktisch klaarLuco schreef: 08 apr 2020, 12:59 Belangrijk bericht juist binnengekomen.
Dank u voor de medewerking. ☢![]()
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Daar is de site niet zo duidelijk in nee.Peric schreef: 07 apr 2020, 21:12 Effe gauw bekeken, maar het is me niet helemaal duidelijk wat het nu precies is...
Bill Gates gaf onlangs tijdens een Reddit AMA aan dat ie daar een quantum dot tatoeage technologie voor wil gebruiken.
https://www.gatesnotes.com/Health/A-coronavirus-AMA