Toch even wennen aan de lage zit!
Maar wat een balans en stuur gedrag zeg, en dat onderstel (pasm) is geweldig! Super comfortabel (tov de M4) dit voelt als 300kg lichter in alles.
Stuurgevoel beter, stuurt ook een stuk lichter wat persoonlijk fijner vind.
DCT is goed, maar de PDK is next level, dit nog veel gaat sneller en mooier allemaal, van D naar R, direct! Het kan dus wel met een dubbele koppeling.
Terugschakelen is al helemaal geen vergelijk, flippers reageren telepathisch snel, gewoon 0 vertraging vol in de toeren, dat is toch wel subliem!
De 2.5 is veel minder explosief dan de S55, scheelt ook 100nm en 100pk, maar de 4 cilinder is wel in zn element in de hoge toeren regionen, knap van Porsche om een geblazen 4 cilinder zo goed te laten presteren, ding wil echt graag toeren maken en trekt hard tot de begrenzer. Lekkere turbo fluit bij het opspoelen ook. Geluid hoge toeren is prima hoor, alleen stationair is het net een oude kever. In sport wel een lichte dreun/vibratie rond de 2000tpm door de wat rauwe 4 cil boxer.
Afwerking interieur top, enige waar ik op afknapte zijn de basic stoelen, die zitten niet geweldig, weinig instel mogelijkheden kreeg last van mijn onderrug…
Maar wat zijn ze gebruikt nog duur zeg!!
