Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2875
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door e30touring1990 » 11 sep 2013, 12:14

Sjef schreef:Geen echte, maar goede ombouw en een frisse auto voor dat geld? Bekend bij iemand?
http://link.marktplaats.nl/712356250" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er inderdaad allemaal netjes uit, en als je dat zo leest moet de techniek allemaal erg fris zijn.
Misschien zelfs aantrekkelijk (als dat motorblok echt gloednieuw is geplaatst in 2008) voor een ombouw in eigen wagen of als trackday auto.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Reind » 11 sep 2013, 17:00

Dat is erg goedkoop. Zo'n ombouw is extreem prijzig. Geloof me, heb het zelf ook gedaan.

350Pk lijkt me alleen een beetje teveel van het goede voor een 3.0

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 11 sep 2013, 21:40

soms noemen ze een gereviseerd blok ook nieuw...
waarom zou je immers in 2008 een nieuw 3.0 kopen terwijl je ook een 3.2 of S54 blok kan kopen?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door frank de jonge » 11 sep 2013, 23:32

Jammer dat het originele 325 interieur er nog inzit....

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2875
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door e30touring1990 » 12 sep 2013, 08:23

GTRene schreef:soms noemen ze een gereviseerd blok ook nieuw...
waarom zou je immers in 2008 een nieuw 3.0 kopen terwijl je ook een 3.2 of S54 blok kan kopen?
Daar heb je inderdaad een punt, toch lees ik nog wel her en der dat mensen verzot zijn op het agressieve 3.0 blok, daarnaast is deze natuurlijk makkelijker te installeren in een '92 auto door het ontbreken van EWS. Bij een S54 ben je toch veel tijd en/of geld kwijt om alles te laten functioneren in zo'n oude carrosserie.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6724
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door EvdP » 12 sep 2013, 11:08

EWS is zo weg.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 12 sep 2013, 11:42

Ik vraag me af in welke staat het blok nu is, ook al was het nagelnieuw in 2008. Met al die goodies erop, heeft de wagen waarschijnlijk geen zachtzinnig leven gehad. De vraag is hoe het nu met het onderstel staat...dempers, rubbers, fuseekogels, etc.

Ik weet niet, ik vind het nog aardig wat geld voor een omgebouwde 325i. Vooral omdat de prijzen voor een echte M3 nu op hun gat liggen. Leuk voor een trackauto of stoplichtsprintjes, maar meer ook niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 12 sep 2013, 12:11

idd dat ook, alhoewel het in theorie niet duur is zoiets als je bv zelf een ombouw zou willen doen, dan heb je alles al correct bij elkaar zeg maar.
wil je namelijk vanaf nul opnieuw een conversie doen ben je heel wat meer geld kwijt, laat staan professioneel een ombouw laten doen ergens in NL...neem aan dat je dan zo een 10 tot 20K lichter bent?

Gebruikersavatar
Jim V.
Berichten: 161
Lid geworden op: 18 jan 2012, 08:32

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Jim V. » 12 sep 2013, 12:41

Ik kon een aantal jaar geleden een m3 blok 3.0 in me 325 laten bouwen voongeveer 5000 euro, wel een gebruikt blok gebruikt. Maarja dan zit je wel met hetgeen dat het inderdaad geen echte M is.
Dus ik heb maar gewoon naar een orginele gezocht daarna.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 12 sep 2013, 12:56

5.000,- is een mooie prijs voor zoiets om te laten doen, als je rekent dat bv een supercharger kit incl inbouwen ook zoiets kost op bv niet M typen (M is weer duurder)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 12 sep 2013, 12:57

GTRene schreef:idd dat ook, alhoewel het in theorie niet duur is zoiets als je bv zelf een ombouw zou willen doen, dan heb je alles al correct bij elkaar zeg maar.
wil je namelijk vanaf nul opnieuw een conversie doen ben je heel wat meer geld kwijt, laat staan professioneel een ombouw laten doen ergens in NL...neem aan dat je dan zo een 10 tot 20K lichter bent?
Klopt Rene, maar die vlieger gaat niet op. Wat je erin stopt aan ombouw krijg je natuurlijk never nooit terug. Had er een S62 in gelegen, dan was het een ander verhaal geweest. Maar nu is het niets meer dan een 3/4 M3. Waarom deze kopen als je voor 1 of 2000 meer een redelijk goede 'echte' kan kopen. Daarom zei ik, als drift of trackauto perfect. Maar de advertentie doet geloven alsof het een buitenkansje is, wat het zeker niet is.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8763
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 12 sep 2013, 14:00

Jim V. schreef:Ik kon een aantal jaar geleden een m3 blok 3.0 in me 325 laten bouwen voongeveer 5000 euro, wel een gebruikt blok gebruikt. Maarja dan zit je wel met hetgeen dat het inderdaad geen echte M is.
Dus ik heb maar gewoon naar een orginele gezocht daarna.
Ik heb lang getwijfeld een M3 motor in me 328i te lepelen, maar ik wist gewoon zeker dat het aan me zou gaan knagen dat het altijd een omgebouwde 328i zou blijven.

Ik weet wel dat je het niet voelt dat het plaatje onder de kap niet met wel WBS begint, maar toch. Daarom ook een originele gezocht.

Ik ken niet elke turbo/sc kit, maar is het niet zo er geen kits zijn voor "onze" Euro M3, vanwege de itb's?

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Reind » 12 sep 2013, 14:24

Wat een gedoe.

Ik heb liever een recent omgebouwde 325i dan een originele M3. Waarom? Bij de ombouw word gewoon veel vervangen omdat alles uit elkaar gaat (uitzonderingen daargelaten). Als je ziet hoeveel facturen er bij de auto zitten ga ik ervan uit dat het bij deze ook zo is. En het is niet dat hij 100.000km heeft gereden na zijn revisie. Hier zit ook nog eens een SS uitlaat onder welke nieuw dik €2.5K kost.

Joost, hoeveel heb jij het laatste jaar wel niet in je M3 gepompt aan onderhoud. Nou dat ben je dus ook ongeveer kwijt als je een originele M3 gaat halen voor €6/7K en deze in nette staat wil brengen. Dan is deze ineens erg goedkoop.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2013, 14:36

Zijn er wel, oa van ESS (superchargersystemen)

Persoonlijk vind ik 5K niet gek voor zo'n auto.

Het is toch allemaal een beetje wat de gek er voor geeft. Als je even kijkt wat een setje nokkenassen kost, carbon airbox, enz enz. Zelfs als je die auto alleen voor de onderdelen of motor koopt dan zou het nog zin hebben.

Die verhalen van S54's en V8's enz zijn allemaal wel mooi maar voor er een S54 in een E36 staat ben je ook 8K tot 10K verder en dan moet je al een auto hebben.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 12 sep 2013, 15:10

Reind schreef:Wat een gedoe.

Ik heb liever een recent omgebouwde 325i dan een originele M3. Waarom? Bij de ombouw word gewoon veel vervangen omdat alles uit elkaar gaat (uitzonderingen daargelaten). Als je ziet hoeveel facturen er bij de auto zitten ga ik ervan uit dat het bij deze ook zo is. En het is niet dat hij 100.000km heeft gereden na zijn revisie. Hier zit ook nog eens een SS uitlaat onder welke nieuw dik €2.5K kost.

Joost, hoeveel heb jij het laatste jaar wel niet in je M3 gepompt aan onderhoud. Nou dat ben je dus ook ongeveer kwijt als je een originele M3 gaat halen voor €6/7K en deze in nette staat wil brengen. Dan is deze ineens erg goedkoop.
Ik ben dan wel een beetje OCD perfectionistisch. :lol:

Op deze 325i zitten natuurlijk een hoop leuke onderdelen zoals de uitlaat, air box en nokkenassen, maar wat ik wilde zeggen is dat zaken als rubbers en onderstel gewoon hard slijten, dat is bekend, zelfs bij 'normaal' straatgebruik al. Je zou echt de facturen moeten bekijken om te zien wat er is verandert en nagelopen. Een beetje smijten met bedragen in een advertentie doet me niet zo veel. Ik wil niet per se een omgebouwde 325 afkraken omdat het geen echte ///M is, maar voor velen zal dat wel een hekel punt zijn, ondanks de misschien technisch betere staat van de auto met alle facturen.

Daarnaast heb ik liever een auto met 100.000 straatkm's dan eentje met 15.000 racekm's. Maar het is net wat Bert zegt...wat de gek er voor geeft. Ik vergeleek de prijs gewoon met een kenteken-M3, omdat dat het dichtst in de buurt komt. Leuke goodies drijven een prijs niet omhoog (tenzij volbloed raceauto).

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Niels » 13 sep 2013, 06:32

Vind em niet duur. Lijkt me wel iets voor B46 hier, uit elkaar draaien gaat winst maken denk ik.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 13 sep 2013, 09:15

Niels schreef:Vind em niet duur. Lijkt me wel iets voor B46 hier, uit elkaar draaien gaat winst maken denk ik.
Dat zeker!

Gebruikersavatar
Bart Eykens
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 jul 2011, 22:40

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Bart Eykens » 13 sep 2013, 17:33

Het is geen M3, maar lijkt me wel een goede basis voor tracktool.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 10:51

sommige M3 E36 worden ook steeds goedkoper...
leuke prijsjes als je niet de beste/mooiste nodig hebt.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 11&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 10:54

huh? M3 automaat :D

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 15&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 27 sep 2013, 10:56

Men spreekt van schande!!!!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 11:04

dit lijkt me best een fraaie voor het geld (velgen kun je altijd aanpassen)
nwe koppeling e.d.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 09&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8763
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 27 sep 2013, 11:56

GTRene schreef:huh? M3 automaat :D

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 15&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heb ik eerder gezien. Tenzij er later een S50B30 is ingelegd, kan het wel eens gewoon een amerikaans import zijn, met een EU tellerbak.

De OBC staat op Fahrenheit (ja dat is natuurlijk zo om te schakelen, maar doe dat dan op de foto's).

Verder is het leer "Mulberry" een kleur die je in de US veel ziet, maar hier amper.

En aangezien de knoppen op de OBC engelse text hebben, maar de auto niet rechts gestuurd is, houd ik het op een amerikaan.

M3 automaat is daar zo geleverd.

Geen foto van de motor zelf zegt ook wel wat.

Oh daarnaast zou een model van dit bouwjaar H1 projectors moeten hebben. Als de lampen de originele zijn, zijn het de US versies.

En moeilijk te zien, maar ik meen te zien dat de knop van het mistacherlicht ontbreekt.

Ik houd het dus op een US import (met al dan niet een S50B30US of later ingebouwde S50B30).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 12:11

scherp...
zo te zien idd een ingevoerde, bj 1995 ingevoerd 1997

ST-SZ-72

https://ovi.rdw.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

bijzonderheden
Datum eerste toelating: 28-02-1995 Datum ambtelijk vastgesteld.BASIS T.G.K.:VERH-9999
was dah?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8763
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 27 sep 2013, 13:04

Zag het staan ja.

Volgens RDW:

Indien op het kentekenbewijs bij ‘bijzonderheden’ één van de volgende teksten is vermeld: ‘basis TGK: EEGK-9999’, of Basis EEGK-9999, ‘basis TGK: VERH-9999’ of Basis VERH-9999 dan wel ‘Voertuig niet voorzien van emissiebestrijdingssysteem’, en het voertuig is niet voorzien van een katalysator en/of lambdasonde kan er vanuit worden gegaan dat dit van fabriekswege het geval is.

ps: bij transmissie staat in de advertentie "Handgeschakeld". Dus die 286pk zal ook wel fout zijn.

Lensen van de koplampen zijn verbrand aan zijde dimlicht. US koplampen zijn van plastic en een bekend euvel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten