https://jalopnik.com/koenigseggs-tiny-e ... 1848459505

Dit dus. Het voordeel van de Tesla is dat ie tot 1500km/u laadt, 5 a 10 min aan de supercharger is genoeg om met ca 145km/u naar huis te blazen.Martijn_bmw schreef: 02 feb 2022, 13:02Hangt er vanaf hoever je nog moetRobin schreef: 02 feb 2022, 12:38zuurkoolHielke schreef: 02 feb 2022, 12:36
Han zegt met de ID4 ook. En volgens Tesla Bjorn op YT moet je als EV rijder de 'splash and dash' techniek toepassen. Stel je redt het net niet naar huis, dan laad je onderweg net zoveel om nog aan te kunnen komen. Zo klaar, en thuis plug je 'm toch aan.![]()
Maar idd is dat wel de techniek, áls die 350km werkelijke range niet voldoende is op een dag.
Ff aan de snellader wat erbij proppen tot je voldoende range hebt en dan is ‘s nachts gewoon weer vol laten lopen aan de gewone lader.
Zit daar de afschrijving geheel in verrekend? Of is die prijs per km zo gunstig omdat je auto juist nauwelijks afgeschreven heeft door de tekorten en inflatie? En je vergelijkt gebruikte auto met gloednieuw natuurlijk.Knot schreef: 06 feb 2022, 12:28 Zat nog even te rekenen, de CT200h heb ik afgelopen 2 jaar gemiddeld 29ct/km gereden met gemiddeld 1000km per maand.
Klopt maar idd GTE is technisch veel complexer en anders van opzet.Eric Z schreef: 07 feb 2022, 11:58 Zou eens goed naar de onderhoudskosten kijken. Zo GTE was drama, hoop dat zo’n e-golf beter in elkaar zit anders bespaar je helemaal niets.
Komt Rody zo vaak verder dan 30km van huis?Bram schreef: 07 feb 2022, 11:55 Actieradius van dat hok is natuurlijk dramatisch. Wel mooie auto om (van binnen) te zien.
Die particulier komt vanzelf in een ev als er straks weinig andere opties zijn.Knot schreef: 07 feb 2022, 11:49 Niet eens heel erg als het een paar duizend investering kost (in auto en extra panelen) maar dan wil ik niks meer aan tankkosten zien daarna.
Hoe krijgen ze de particulier anders ooit aan de EV?
Voor mij meer een sport daarna maar wil wel de 136pk met 36kwh, sportstoelen, virtual cockpit, stoelverwarming etc en dan mag je alweer dik betalen zelfs bij een e-Golf wat nou niet de perfecte EV is, al heb ik er wel een zwak voor omdat het er als normale Golf 7.5 uitziet.
Ik weet niet hoe ver het frikadellenbos van zijn huis is?Spijkerhard schreef: 07 feb 2022, 23:08Komt Rody zo vaak verder dan 30km van huis?Bram schreef: 07 feb 2022, 11:55 Actieradius van dat hok is natuurlijk dramatisch. Wel mooie auto om (van binnen) te zien.
Met dank aan.....markm schreef: 08 feb 2022, 07:46Die particulier komt vanzelf in een ev als er straks weinig andere opties zijn.Knot schreef: 07 feb 2022, 11:49 Niet eens heel erg als het een paar duizend investering kost (in auto en extra panelen) maar dan wil ik niks meer aan tankkosten zien daarna.
Hoe krijgen ze de particulier anders ooit aan de EV?
Voor mij meer een sport daarna maar wil wel de 136pk met 36kwh, sportstoelen, virtual cockpit, stoelverwarming etc en dan mag je alweer dik betalen zelfs bij een e-Golf wat nou niet de perfecte EV is, al heb ik er wel een zwak voor omdat het er als normale Golf 7.5 uitziet.
Ben ik weer.. 25k voor een versleten golf met 150km rijbereik...Knot schreef: 07 feb 2022, 11:30 Door die video ben ik gaan zoeken maar dit is al de 136pk facelift met grotere accu en virtual cockpit... zou ook mijn keuze zijn maar vind alleen een fraaie witte met sportstoelen die voor 24.965 staat. Dan beter nog 15 erbij en een nieuwe Born pakken.
Wil best een gebruikte EV gaan rijden maar als het 5 jaar oud is en ik er in de winter nog geen 150km ver mee kom ga ik daar geen 20k(+) voor betalen.
Einde van dit jaar zou je een sep/okt 2018 kunnen nemen omdat dan die 4% bijtelling eraf is en het zakelijk niet meer gewild is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten