Heb jij naar een andere raceklasse gekeken? Ik vond het juist heel vermakelijk.
F1 Seizoen 2024
- Jeroen
Re: F1 Seizoen 2024
- frankie
Dat kwam niet zozeer door de race maar door het spiegel incident en de FIA fuck up.
- Philipoo
Wat een belachelijke race zeg. Race-control/stewards zijn echt knettergek geworden. Eerst na die kwali, toen de hele race 'kapot gefloten'. bizar.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Alsof ze het hele seizoen goed wilden maken voor wie nog geen penalty had gekregen 

- Arthur
- Philipoo
Slechte manier van Alpine om Ocon zo eruit te flikkeren. Zal geen echter traan laten at die extreem irritante vent opgeflikkerd is. Een van de verschrikkelijkste personen van de grid.
-
Volgend jaar gewoon bij Haas hoor, dus je bent niet van hem af 

- Philipoo
kak. dit had ik gemist

- Philipoo
Okee, met wat meer nuance betekent deze switch gewoon dat ocon/doohan in de post race tests kunnen rijden voor hun team van aankomend seizoen. Is dus niks lullig aan eigenlijk.
- Arthur
Correct 

- Enrico
Spiegel gate. Uiterst slecht gehandeld door race direction. Mijn vriendin zei gelijk, iemand gaat er over rijden en een safety car veroorzaken.WJ schreef: 01 dec 2024, 17:55 Ik snap niet waarom het zolang duurt voordat er actie ondernomen word, die spiegel verdwijnt niet..
Edit; En dankzij bottas nu de baan vol carbon.
Edit; en daar gaan ze 1 voor 1 een lekke band.
Wtf zijn die stewards aan het doen....
Stewards te veel paddo’s gegeten en straf happy geworden.
Maar Gents! Let’s hear it voor Gasly! Al een paar wekenden achterelkaar gezonde punten scoren in de Alpine!
Lando liet zien waarom hij geen wk kan winnen.
Russel, Karma…. P1 to P4
Wat Max van Drolssel vond na de Quali.
- JP
Je mag gewoon doorrijden zonder (rechter)spiegel, Albon? Dat is geen safety infringement 
Russel is voorzitter van de GPDA, dus als rijder ben je er ook wel van afhankelijk, een beetje. Kan me dan ook wel voorstellen dat George daardoor al naast zijn Wellies loopt.

Russel is voorzitter van de GPDA, dus als rijder ben je er ook wel van afhankelijk, een beetje. Kan me dan ook wel voorstellen dat George daardoor al naast zijn Wellies loopt.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Niet handig van Russell. Ook omdat het nu niet echt ergens om ging deze race. Er stond geen WK op het spel oid. De kans is echt wel aanwezig dat Toto in de komende jaren Max weet te strikken. Dan ligt Russell er met dit soort streken dan ook wel gelijk uit nu.
Ik begreep dat Max hem gister op die vrachtwagen al waarschuwde dat hij er voor de eerste bocht langs zou zijn. En het dan ook gewoon doen, heerlijk. Een ander leuk saillant detail is dat dit overwinning #63 was van Max...
Ik begreep dat Max hem gister op die vrachtwagen al waarschuwde dat hij er voor de eerste bocht langs zou zijn. En het dan ook gewoon doen, heerlijk. Een ander leuk saillant detail is dat dit overwinning #63 was van Max...
-
OnlineWJ
Wouter81 schreef: 02 dec 2024, 13:31 Een ander leuk saillant detail is dat dit overwinning #63 was van Max...

- Arthur
Geweldig!

- yorick
Ik ga (na 17 jaar) volgend jaar geen F1 meer kijken. Kan er slecht tegen als er met 2 maten wordt gemeten. Zie de uitslagen wel voorbijkomen in het nieuws. Zodra Max WEC gaat rijden, ga ik die klasse volgen en hopen dat het daar beter is 

- Enrico
Volgend jaar kan super interessant worden met 4 top teams en veel rijder wissels. Zonde als je niet zou kijken.
-
Kom op mannen, geniet gewoon van die sport. Ja, soms zijn de regels raar.
Maar laten wij niet vergeten dat Max in 2021 het grootste cadeau gekregen heeft van de wedstrijdleiding, daarbij vallen deze kleine pesterijen (zonder gevolgen) in het niet.
Niet om de discussie hier weer te starten over 2021, maar onthoudt dat het ook wel eens in Max zijn voordeel uitvalt.
Maar laten wij niet vergeten dat Max in 2021 het grootste cadeau gekregen heeft van de wedstrijdleiding, daarbij vallen deze kleine pesterijen (zonder gevolgen) in het niet.
Niet om de discussie hier weer te starten over 2021, maar onthoudt dat het ook wel eens in Max zijn voordeel uitvalt.
- frankie
De regels zijn op zichzelf niet raar. Het probleem is de volledige willekeur waarmee de regels toegepast en daarmee straffen uitgedeeld worden en de soms onnavolgbare interpretatie van de regels. Soms lijken de regels momenteel enkel te bestaan om de sport tot het einde van het seizoen spannend te houden, persoonlijke vetes uit te vechten en voorkeuren uit te dragen ipv het eerlijk maken en houden van de sport.
- Arthur
En het gejank van (alle) coureurs over de boordradio helpt ook niet mee. Als er iemand, in de vrije trainingen bv, 2 meter voor ze in de pitstraat uit z’n box gelaten wordt schreeuwen ze moord en brand, bijna doodervaring lijkt het soms. En daar is gewoon niks aan de hand. Ze rijden op de pitlimiter, ze raken de ander niet zomaar. En dat is met alles wat er gebeurt, zo overdreven. Dus als ze zelf eens stoppen, wordt het straffen minder en wordt het voor de kijker weer leuker.
Daarbij, als er zoveel geld in omgaat, stel vaste stewards aan. Niet steeds dat gewissel en daarmee inconsequente beslissingen.
Daarbij, als er zoveel geld in omgaat, stel vaste stewards aan. Niet steeds dat gewissel en daarmee inconsequente beslissingen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat het sinds de amerikanisering van de investeerders meer om de kijkcijfers en het drama gaat.
- JP
Laatste ronde (ook voor Perez?)
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Omdat ik verschillende volgordes voorbij zie komen ik zal ik hier de juiste volgorde geven.
Bij Racecontrol komt alle info binnen (zoals het spiegeltje op de baan) en alle andere dingen die opvallen via camera beelden en via portofoonverkeer van Marshals langs de baan.
Deze info geven de mensen van racecontrol aan de wedstrijdleider die besluit daar na te handelen, een overtreding gaat naar de stewards, bij een situatie op de baan ( zoals weer dat spiegeltje) kan de wedstrijdleider kiezen wat te doen, een code SC /code rood / lokaal geel/ dubbel geel noem maar op dat hangt van de situatie af.
Dus de wedstrijdleider lijdt de race en zorgt dat deze veilig kan verlopen volgens de regels en de stewards gaan over de straffen.
En dat de stewards daar soms even mee bezig zijn klopt, beelden moeten worden bekeken/meldingen/rapporten moeten doorgenomen worden en alles moet 100% duidelijk zijn, ook de hoogte van de straf.....en dan zitten ze vaak ook met meer stewards dus heb je ook nog discussie onderling.
Daarom hoor je soms ook dat het 'under investigation' is, dan zijn de stewards aan het beslissen of het een straf wordt ja of te nee.
Daarom is het niet handig vindt ik ook wat eerder aangegeven was om gedurende seizoen van wedstrijdleider/stewards te wisselen....

Bij Racecontrol komt alle info binnen (zoals het spiegeltje op de baan) en alle andere dingen die opvallen via camera beelden en via portofoonverkeer van Marshals langs de baan.
Deze info geven de mensen van racecontrol aan de wedstrijdleider die besluit daar na te handelen, een overtreding gaat naar de stewards, bij een situatie op de baan ( zoals weer dat spiegeltje) kan de wedstrijdleider kiezen wat te doen, een code SC /code rood / lokaal geel/ dubbel geel noem maar op dat hangt van de situatie af.
Dus de wedstrijdleider lijdt de race en zorgt dat deze veilig kan verlopen volgens de regels en de stewards gaan over de straffen.
En dat de stewards daar soms even mee bezig zijn klopt, beelden moeten worden bekeken/meldingen/rapporten moeten doorgenomen worden en alles moet 100% duidelijk zijn, ook de hoogte van de straf.....en dan zitten ze vaak ook met meer stewards dus heb je ook nog discussie onderling.
Daarom hoor je soms ook dat het 'under investigation' is, dan zijn de stewards aan het beslissen of het een straf wordt ja of te nee.
Daarom is het niet handig vindt ik ook wat eerder aangegeven was om gedurende seizoen van wedstrijdleider/stewards te wisselen....
- Enrico
Bring Massi back! 
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Massi heeft wel geleden na Season '21 @Alexsti 
Dank voor de uitleg!

Dank voor de uitleg!