Corona in Nederland.....
- Peric
Re: Corona in Nederland.....
Effe gauw bekeken, maar het is me niet helemaal duidelijk wat het nu precies is...
- JP
Als je niks te verbergen hebt.....waarom niet ?
-
Iedereen heeft wat te verbergen 

- Mari Oh Oh!
Serieus? Bestaan dit soort mensen nog?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Hier kun je een beetje zien hoe dat werkt, zo'n vet kekke app.
https://mobile.twitter.com/carolyujiayi ... 1325778944?

https://mobile.twitter.com/carolyujiayi ... 1325778944?
- Martijn_bmw
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar liever een app op mijn telefoon (verplicht) en dat ik mijn leven weer kan oppakken / economie weer kan draaien dan lekker anoniem thuis achter de geraniums zitten kijken hoe de wereld en economie naar de klote gaat. 

-
Het is goed en slim om het probleem met een app in kaart te brengen. Met technologie kan het veel efficiënter dan door mensen.
Maar qua privacy maak ik mij wel zorgen. Er zal vast een manier worden gevonden om het relatief anoniem te doen. Veel mensen zullen dan overstag gaan.
Zolang het niet verplicht is installeer ik het niet. En ook als het wel verplicht is zal ik het niet snel installeren. Dan neem ik liever het risico op een boete.
Maar qua privacy maak ik mij wel zorgen. Er zal vast een manier worden gevonden om het relatief anoniem te doen. Veel mensen zullen dan overstag gaan.
Zolang het niet verplicht is installeer ik het niet. En ook als het wel verplicht is zal ik het niet snel installeren. Dan neem ik liever het risico op een boete.
-
Volgens mij is dat hele coronavirus een idee van Kajsa Ollongren...
Maar moeilijke inderdaad, één van de beste manieren om het in kaart te brengen, maar qua privacy een moeilijk ding. En natuurlijk ook niet helemaal waterdicht ivm die dan uit privacyoverwegingen hun mobiel niet meenemen, of oude lui die überhaupt niet zo'n ding hebben. Ik zou er ook niet heel happig op zijn.

Maar moeilijke inderdaad, één van de beste manieren om het in kaart te brengen, maar qua privacy een moeilijk ding. En natuurlijk ook niet helemaal waterdicht ivm die dan uit privacyoverwegingen hun mobiel niet meenemen, of oude lui die überhaupt niet zo'n ding hebben. Ik zou er ook niet heel happig op zijn.
-
In het kader van Corona doen wij nu online boodschappen.
Ook weer een leer moment die houdbaarheidsdatums zijn mooi krap en de versheid ver te zoeken.
De online kopers krijgen de ouwe troep!
Even ter info.
Jumbo supermarkt.
Ook weer een leer moment die houdbaarheidsdatums zijn mooi krap en de versheid ver te zoeken.
Even ter info.
Jumbo supermarkt.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Bij picnic geen last van.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dit dusTom schreef: 07 apr 2020, 22:23 Het is goed en slim om het probleem met een app in kaart te brengen. Met technologie kan het veel efficiënter dan door mensen.
Vrijwillig zet ik het er nooit op!
Ik heb niets te verbergen, dus hoef je niks van me te weten !
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef: 07 apr 2020, 22:55 In het kader van Corona doen wij nu online boodschappen.
Even ter info.
Jumbo supermarkt.
Ik doe het voor mijn moeder bij AH
Ik niet anders zeggen dan alle lof ! Top geregeld, goede verse spullen, voldoende houdbaarheid.
Een tijdsslot vinden om te bestellen, das nog wel even een dingetje.
- romo
Olengron kijkt zo gefrustreerd en verzuurd, die moet van nature immuun zijnZed240 schreef: 07 apr 2020, 22:38 Volgens mij is dat hele coronavirus een idee van Kajsa Ollongren...![]()

- tomgtr
romo schreef: 08 apr 2020, 09:43Andre schreef: 07 apr 2020, 22:55 In het kader van Corona doen wij nu online boodschappen.
Even ter info.
Jumbo supermarkt.
Ik doe het voor mijn moeder bij AH
Ik niet anders zeggen dan alle lof ! Top geregeld, goede verse spullen, voldoende houdbaarheid.
Een tijdsslot vinden om te bestellen, das nog wel even een dingetje.
Ik bestelde altijd al bij appie maar nu is een tijdslot krijgen onmogelijk.
- Knot
Picnic gaat hier (ook voor corona) prima, nu wat lastig(er) om een tijdslot te vinden maar het wordt gezorgd wanneer jij het wil, spullen zijn nog goedkoper dan de AH ook vaak en meer keuze gezien we een kind hebben met gluten en koemelk allergie.
-
De opzet en het idee van die app nog maar even afwachten, maar als ze alleen gebruikmaken van Bluetooth (dus niet GPS) en er geen persoonsgegevens in de app staan, lijkt me dat niet onredelijk.
Het is in een ieders belang zo snel mogelijk te weten of en wanneer je met een Coronapatiënt in aanraking bent geweest opdat je maatregelen kan nemen en de besmettingsfactor verder omlaag gaat.
Het is in een ieders belang zo snel mogelijk te weten of en wanneer je met een Coronapatiënt in aanraking bent geweest opdat je maatregelen kan nemen en de besmettingsfactor verder omlaag gaat.
- romo
Als iedereen de regels volgt is het besmetting risico zeer laag.
De huidige R0 ligt bij 0,5, das reeds een aanzienlijke verbetering! (komend van 2,5-3) Zonder app nota bene.
De huidige R0 ligt bij 0,5, das reeds een aanzienlijke verbetering! (komend van 2,5-3) Zonder app nota bene.
- romo
Het beste scenario lijkt me het snel ontwikkelen van betrouwbare testen om antistoffen aan te tonen. (die zijn er nog niet, en te weinig, ook niet betrouwbaar genoeg, beste schatting is dat dit nog wel een paar maanden kan duren)
Heb je antistoffen dan kan je los in de maatschappij, mn in de zorg, en alle ondersteunende functies in de maatschappij de beste methode met max persoonlijke/individuele bescherming en minimaliseren economische schade.
Heb je antistoffen dan kan je los in de maatschappij, mn in de zorg, en alle ondersteunende functies in de maatschappij de beste methode met max persoonlijke/individuele bescherming en minimaliseren economische schade.
- ///Joost
Hier ook Picnic en geen problemen. Je moet inderdaad wel de vrijgave van tijdssloten in de gaten houden. Die hebben ze verplaatst van middernacht naar 9:00 's morgens. We bestellen dus ook gewoon een week van tevoren, desnoods iets eerder laten bezorgen dan gewenst. De rest van de boodschappen haal ik bij de AH, omdat de keuze daar het grootst is en ik alles kan krijgen wat nog mist. Het is even niet anders.Knot schreef: 08 apr 2020, 10:02 Picnic gaat hier (ook voor corona) prima, nu wat lastig(er) om een tijdslot te vinden maar het wordt gezorgd wanneer jij het wil, spullen zijn nog goedkoper dan de AH ook vaak en meer keuze gezien we een kind hebben met gluten en koemelk allergie.
Vwb de overheids-app....de gruwel. Zeker geen plannen om die te installeren. Het is ook gewoon totaal niet waterdicht, want als je je telefoon thuis laat, wat ik regelmatig bewust doe, registreert ie al niet. Het afstand houden en eigen verantwoordelijkheid nemen heeft een veel groter effect. De nadelen, of in ieder geval de mogelijkheid tot ongewenste OTA updates met ongewenste privacy coderingen, wegen m.i. niet op tegen de voordelen om het virus in kaart te brengen. Je kunt er gif op innemen (leuke metafoor) dat ze die app straks gaan uitbreiden/updaten en gebruiken onder het mom van burgerbescherming, waarbij je wel degelijk 24/7 gevolgd gaat worden.
- romo
Oeps, ingehaald door de realiteit;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2159085 ... ten-corona
Van Dissel: minder immuun na milde klachten corona
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2159085 ... ten-corona
-
Tot nu toe eenmaal gelukt om wat te bestellen bij AH.
Het is weer gewoon zelf langs als we nog wat willen eten. Kan ook niet iedere 10 minuten opnieuw kijken voor eventuele bezorgtijden.
Corona gebeuren heeft verder wel 1 goed iets gebracht. Als alles achter de rug is denk ik dat n voortaan gewoon besteld worden. Scheelt een hoop gedoe.
Het is weer gewoon zelf langs als we nog wat willen eten. Kan ook niet iedere 10 minuten opnieuw kijken voor eventuele bezorgtijden.
Corona gebeuren heeft verder wel 1 goed iets gebracht. Als alles achter de rug is denk ik dat n voortaan gewoon besteld worden. Scheelt een hoop gedoe.
- JP
Voor gisteren bij de Plus besteld. Tijdvak tussen 1600 en 1800u. Ze komen om 1953u. Alle begrip dat ze het druk hebben maar als ik tussen 16u en 1953u thuis moet zitten wachten kan ik ook zelf 6x boodschappen gaan doen. Was dan een idee van de vriendin.....
Ga ik wel de volgende keer. Kan ik nog wat naar de milf..uh.....muesli-repen kijken

Ga ik wel de volgende keer. Kan ik nog wat naar de milf..uh.....muesli-repen kijken

-
Het idee is toch ook helemaal niet een waterdicht systeem te hebben? Het is een aanvulling op de maatregelen (of die enigszins te laten vieren). Niet in plaats van en pretendeert ook niet waterdicht te zijn. Er zijn nog genoeg mensen zonder smartphone. Je doet het dan ook vooral voor jezelf.///Joost schreef: 08 apr 2020, 10:30 Vwb de overheids-app....de gruwel. Zeker geen plannen om die te installeren. Het is ook gewoon totaal niet waterdicht, want als je je telefoon thuis laat, wat ik regelmatig bewust doe, registreert ie al niet. Het afstand houden en eigen verantwoordelijkheid nemen heeft een veel groter effect. De nadelen, of in ieder geval de mogelijkheid tot ongewenste OTA updates met ongewenste privacy coderingen, wegen m.i. niet op tegen de voordelen om het virus in kaart te brengen.
Alu-hoedje? Dat is nog heel wat stappen verder.///Joost schreef: 08 apr 2020, 10:30 Je kunt er gif op innemen (leuke metafoor) dat ze die app straks gaan uitbreiden/updaten en gebruiken onder het mom van burgerbescherming, waarbij je wel degelijk 24/7 gevolgd gaat worden.
- ///Joost
Prima, dan zijn we het daarover oneens. Heb je geen alu hoedje voor nodig hoor. Genoeg theorieen beschikbaar over het besturen van de wereld als je even voorbij NOS en RTL kijkt.
Mijn strekking was dat de (toekomstige) nadelen van deze app zwaar opwegen tegen de voordelen onder huidige omstandigheden. Zo'n app voegt niets toe voor het coronagebeuren (al doet men dat wel zo voorkomen), maar kan voor de overheid een hele hoop toevoegen als dat virus is uitgedoofd.

Mijn strekking was dat de (toekomstige) nadelen van deze app zwaar opwegen tegen de voordelen onder huidige omstandigheden. Zo'n app voegt niets toe voor het coronagebeuren (al doet men dat wel zo voorkomen), maar kan voor de overheid een hele hoop toevoegen als dat virus is uitgedoofd.

-
Theorieën inderdaad. Ook bewijs? Je hebt het over toekomstige potentiële nadelen. Allemaal als als. Je ziet er geen voordeel in het eerder weten dat je met een positief getest (voor jou onbekend) persoon in aanraking bent gekomen dmv die app?///Joost schreef: 08 apr 2020, 11:38 Prima, dan zijn we het daarover oneens. Heb je geen alu hoedje voor nodig hoor. Genoeg theorieen beschikbaar over het besturen van de wereld als je even voorbij NOS en RTL kijkt.