143,5 miljoen
Inwoners Europa:
742,5 miljoen
Bring it on

romo schreef:De kern van het huidige conflict ligt al veel verder terug. De dag dat de Baltische staten de westerse kant kozen en ook door het westen omarmd werden kan als startpunt gezien worden.
We hebben, helaas, weinig van onze eigen geschiedenis geleerd.
We schrijven oktober 1962, de Cuba Crisis ontvouwde zich ten volle glorie aan het wereldtoneel. Russische nukes in de achtertuin van de USA, de wereld hield de adem in, door het oog van de naald kropen we.
We schrijven 1991, het Ijzeren gordijn blijkt verroest, het Warschau Pact verliest haar macht, de Baltische staten worden onafhankelijk.
We schrijven 2004, de Baltische staten treden toe tot de de EU als ook tot de NAVO
We schrijven 2014, de EU, bij monde van van Baalen en Verhofstad, beloven aansluiting bij het vrije westen voor Oekraïne
Moraal van het verhaal; toen de Russen aan de poorten van de USA stonden in 1962 was de wereld te klein en een nucleair disaster lag op de loer. Nu, 2014, staat het westen aan de poorten van de Rus, met raketten in Letland, Estland, Litouwen, Polen, Turkije en eventueel Oekraïne, waarbij de Krim als buitengewoon strategisch punt voor de Russchische Marine in gevaar komt, vervolgens spelen we de vermoorde onschuld en heffen ons immer moralistische wijsvingertje richting Putin.
Wij hebben in 1962 gedaan wat Putin anno 2014 doet. Nu geen moralistische westerse betweterij, maar back off, dat is wat de Russen, zeer verstandig, in 1962 deden, nu rest ons niets anders dan het zelfde te doen. Er is geen behoefte aan nog een keer nucleaire dreiging waarbij het 1 minuut voor 12 gaat worden, of erger.
l'histoire se répète
Nope ! Internationaal transport is voor mij deaud. Teveel tuig onderweg, teveel diefstallen,( ze hebben mij ook eens proberen open te breken, vermoedelijk met eerst slaapgas injecteren in de cabine) en teveel uren werken.Peric schreef:Toch maar weer op de vrachtwagen stappen dan JP?
is dacht ik al opgelost voor althans een groot deel door de seperatisten, lees mijn bijdrage vorige paginaJP schreef:Ondertussen liggen er nog steeds ± 100 onschuldige burgers uit MH17 weg te rotten tussen oa. de mais............
Oekraïne wil Russisch gas weren ondanks negatief advies
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... vies.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;Het Oekraïense parlement heeft vandaag in eerste lezing ingestemd met een verbod op de doorvoer van Russisch gas naar West-Europa. De Europese Unie had de regering in Kiev dringend opgeroepen van die strafmaatregel af te zien. Donderdag moet de maatregel definitief worden vastgesteld in tweede en derde lezing.
Het parlement in Kiev besloot tevens tot sancties tegen 65 ondernemingen en 172 individuen uit Rusland. Zij zouden 'het terrorisme' in Oekraïne steunen. De regering van premier Arseni Jatsenjoek heeft de lijst opgesteld. Rusland heeft gedreigd met tegenmaatregelen.
Sorry maar die seperatisten geloof ik niet. Kmar en nog een paar honderd man hebben in dik een week net 6% onderzocht vd crashsite. Ze zijn net weg en de seperatisten hebben al de rest (onder het vechten zeker) uitgekamd ? Waar blijft dan de verscheping naar Charkov en Nederland ?GTRene schreef:is dacht ik al opgelost voor althans een groot deel door de seperatisten, lees mijn bijdrage vorige paginaJP schreef:Ondertussen liggen er nog steeds ± 100 onschuldige burgers uit MH17 weg te rotten tussen oa. de mais............
11 aug om 23.08 eerste deel
Het probleem blijft voor 100% bij de Russen liggen. Zij weten niet met de nieuwe realiteit na het uiteenvallen van de Sovjet Unie om te gaan. Hun claims op de voormalige Sovjet republieken zijn als die van Nederland op Indonesië en Groot Brittannië op India, die van een 19e eeuwse imperialist op z'n wingewesten. Met dien verstande dat de "claims" van de Russen veel jonger zijn. Tot de tijd van de Franse revolutie waren Litouwen, Polen, en Oekraïne veelal zelfstandige en krachtige koninkrijken. De Krim was tot het eind van de 18e eeuw Ottomaans gebied.romo schreef:Waar het om gaat; doordat de Baltische staten aan de westerse kant gingen staan werd de Russische beer nog meer in het nauw gebracht.........en als de beer boos wordt...........nou dan..............
Geert Wilders roept mensen op om op zaterdag 20 september mee te doen aan een nieuwe demonstratie in de Schilderswijk in Den Haag. Hij liet dat vandaag weten naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.
Desnoods loop ik er in m'n eentje met de Nederlandse vlag. Al zullen de mensen die mij beveiligen dat geen goed idee vinden
Geert Wilders
'Ik vind dat heel veel mensen, liefst duizenden zouden moeten meelopen om te laten zien dat het om Nederlands grondgebied gaat en dat we geen shariawijk accepteren', aldus de PVV-leider. Volgens hem ergeren talloze mensen zich aan de moslimextremisten en jonge relschoppers die afgelopen zondag een anti-ISIS-demonstratie verstoorden.
'Mars van de vrijheid'
Afgelopen zondag hield de organisatie Pro Patria (voor het vaderland) een demonstratie tegen moslimextremisme. Ongeveer 200 mensen liepen mee met de 'Mars van de Vrijheid' door de Schilderswijk. De organisatoren vinden dat er te weinig wordt opgetreden tegen Nederlanders die de Islamitische Staat steunen.
Er braken ongeregeldheden uit toen moslims bij een tegendemonstratie stenen naar de demonstranten gooiden. De ME greep in om een confrontatie tussen de twee groepen te voorkomen. Zes mensen werden opgepakt.
'Desnoods in mijn eentje'
Pro Patria meldde gisteren al dat ze de toestemming heeft gevraagd voor een tweede 'Mars van de Vrijheid'. Mocht de gemeente daar geen toestemming voor geven, dan weet Wilders wel wat hij doet. 'Desnoods loop ik er in m'n eentje met de Nederlandse vlag. Al zullen de mensen die mij beveiligen dat geen goed idee vinden', aldus Wilders in De Telegraaf.
Volgens het dagblad dreigt er met de oproep van Wilders om deel te nemen aan de tweede mars een veldslag in de Haagse Schilderswijk. Groepen allochtone jongeren rekruteren 'troepen' om de buurt met grof geweld te verdedigen. Ook Schilderswijkers willen de demonstratie opnieuw blokkeren op de Hoefkade.
Niets aangemeld
De gemeente Den Haag laat desgevraagd weten dat er nog geen demonstratie op 20 september is aangemeld. Dat is ook geen must, legde een woordvoerder uit, net zo min als dat de gemeente toestemming moet geven. Iedereen heeft namelijk het recht om te demonstreren, de autoriteiten kijken in de aanloop naar een demonstratie wel met de organisatoren 'wat de spelregels zijn'.
Wat die spelregels zouden zijn op 20 september en wat de oproep van Wilders daar voor invloed op kan hebben, kan de gemeente nog niet bepalen. Daarvoor is het nog te vroeg; eerst moet de aanmelding binnen zijn en moet er gepraat worden met de initiatiefnemers.