Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door dvh » 12 aug 2014, 15:52

Inwoners Rusland:
143,5 miljoen

Inwoners Europa:
742,5 miljoen

Bring it on :dood:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 aug 2014, 15:55

Die Russen komen helemaal niet bbq'en hier, zo stom is Putin niet. Wel met je eens dat we dit als EU voor een deel aan onszelf te danken hebben. Lekker handig ook dat Nederland al jaren niet meer voldoet aan de 2% BBP eis van de NAVO (uitgeven aan defensie). Dan worden er nu gezien de ontwikkelingen in het Oosten ineens wat mensen zenuwachtig...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 aug 2014, 15:59

De kern van waarheid is er Bram, ware het niet dat ik 't grotendeels sarcastisch bedoelde. :)

Ik ben niet bang voor Russen, komop. :tooth:

JP

Bericht door JP » 12 aug 2014, 16:05

Let's start prepping........

Afbeelding

http://www.theprepperjournal.com" onclick="window.open(this.href);return false;

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 aug 2014, 16:44

Wordt er toch een beetje moe van hoe Rusland hier altijd als de grote slechterik wordt gezien. Historisch en economisch waren en zijn Rusland en Ukraine heel erg verbonden. De krim was ooit rusland totdat een dronken president dat op een goede dag aan Ukraine gaf. Het over over grote deel van Ukraine voelt zich veel meer verbonden met Rusland dan Europa. In Kiev zat een stel boeven in de regering die pro rusland waren. Toen werden zij verjaagd door een ander stel boeven uit Kiev. Het noord westen van Ukraine is het enige deel wat zich meer verbonden voelt met Europese landen als Polen. Dus, Rusland wil groot deel van Ukraine niet kwijt (en de Navo nog dichterbij). En meeste mensen uit Ukraine willen niet bij westen horen.

En toch gingen onzee volksvertegenwoordigers daar mee staan protesteren en roepen dat als Ukraine bij Europa wil horen dat mag en dat wij hun steunen. Die sukkeltjes hadden daar hunb 5 mins of glory zonder ook maar enig plichts besef wat ze daar losmaakten en hoe weinig van hun beloftes ze konden waarmaken. Ze lieten hun miniscule balletjes zien en huilden mee met de wolven.

Nu laat Putin echt even z'n ballen zien en rent iedereen gauw terug, mompelt dat ze het niet zo bedoelden en zetten wat vriendjes van Putin op een zwarte lijst.

Laat me niet lachen. We hadden daar niks te zoeken en weten het nu echt niet meer. :please:
Laatst gewijzigd door tomgtr op 12 aug 2014, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R

Bericht door Marc R » 12 aug 2014, 16:48

^^ EENSCH!!! :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 aug 2014, 16:55

Even voor de duidelijkheid, toen MH17 gebeurde, gaf 'iedereen' meteen separatisten/dus Rusland de schuld.
Hoezeer ik ook geen Rusland/Putin liefhebber ben, heb ik dat nooit meteen geloofd.

En hoe 't nu gaat met sancties over en weer ben ik (doh) geen voorstander van. Dit helpt geen zier.
En ben zeker geen John Lennon achtige hippie, maar oorlog of wat er op lijkt zit ik echt niet op te wachten.

JP

Bericht door JP » 12 aug 2014, 17:01

Rusland boycot Nederlandse waar. De Nederlandse markt zou overspoeld worden vwb oa. groente en fruit. Je merkt er in de supermarkten nog niets van en dat gaat ook niet gebeuren.

In Oekraïne dreigt een humanitaire ramp. Stuur die goederen dan daar heen. Van Rusland willen ze niets aannemen.

Peric

Bericht door Peric » 12 aug 2014, 17:33

Toch maar weer op de vrachtwagen stappen dan JP? :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 aug 2014, 17:41

Ik quote mezelf nog maar eens............we zij d`r zelf schuld aan, niet meer, niet minder, Verhofstadt, van Baalen en nog wat van die leeg/heethoofden, met 0,0 historisch besef en gevoel voor realiteit;

romo schreef:De kern van het huidige conflict ligt al veel verder terug. De dag dat de Baltische staten de westerse kant kozen en ook door het westen omarmd werden kan als startpunt gezien worden.

We hebben, helaas, weinig van onze eigen geschiedenis geleerd.

We schrijven oktober 1962, de Cuba Crisis ontvouwde zich ten volle glorie aan het wereldtoneel. Russische nukes in de achtertuin van de USA, de wereld hield de adem in, door het oog van de naald kropen we.

We schrijven 1991, het Ijzeren gordijn blijkt verroest, het Warschau Pact verliest haar macht, de Baltische staten worden onafhankelijk.

We schrijven 2004, de Baltische staten treden toe tot de de EU als ook tot de NAVO

We schrijven 2014, de EU, bij monde van van Baalen en Verhofstad, beloven aansluiting bij het vrije westen voor Oekraïne

Moraal van het verhaal; toen de Russen aan de poorten van de USA stonden in 1962 was de wereld te klein en een nucleair disaster lag op de loer. Nu, 2014, staat het westen aan de poorten van de Rus, met raketten in Letland, Estland, Litouwen, Polen, Turkije en eventueel Oekraïne, waarbij de Krim als buitengewoon strategisch punt voor de Russchische Marine in gevaar komt, vervolgens spelen we de vermoorde onschuld en heffen ons immer moralistische wijsvingertje richting Putin.

Wij hebben in 1962 gedaan wat Putin anno 2014 doet. Nu geen moralistische westerse betweterij, maar back off, dat is wat de Russen, zeer verstandig, in 1962 deden, nu rest ons niets anders dan het zelfde te doen. Er is geen behoefte aan nog een keer nucleaire dreiging waarbij het 1 minuut voor 12 gaat worden, of erger.

l'histoire se répète

JP

Bericht door JP » 12 aug 2014, 17:54

Peric schreef:Toch maar weer op de vrachtwagen stappen dan JP? :)
Nope ! Internationaal transport is voor mij deaud. Teveel tuig onderweg, teveel diefstallen,( ze hebben mij ook eens proberen open te breken, vermoedelijk met eerst slaapgas injecteren in de cabine) en teveel uren werken.

Daarbij lekker elke avond op je eigen pot schijten, is voor mij tegenwoordig meer waard dan op je hurken naast de auto of in een smerig fabriekshok zonder wc-bril te zitten....
Been there, don that, 10 jaar lang. :P

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 aug 2014, 17:57

Baltische staten ligt toch iets anders. Die waren na de 2e wereld oorlog in aan de Russen geschonken uit dankbaarheid dat de Russen Hitler op de knieen kreeg. Die landen hadden geen binding met de Russen en wilden absoluut niet bij Rusland horen. Ik heb er een jaar of 4 gewoond dus ken die regio aardig.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 aug 2014, 20:34

Waar het om gaat; doordat de Baltische staten aan de westerse kant gingen staan werd de Russische beer nog meer in het nauw gebracht.........en als de beer boos wordt...........nou dan..............

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2014, 21:08

idd en al die beschuldigende vingers naar hun die vaak zonder bewijzen gaan maar het groot deel van volk denkt dan van...immers ist op TV en NL dat of de US of de NAVO dan zal het wel zo zijn....often not so magoed.

het zal mij ook benieuwen hoe het gaat aflopen, alsof er nog niet genoeg ellende op de wereld is gaan sommige landen ff elkaar opfokken, vaak met foute spelers er tussen die van kwaad tot erger gaan om de ander zwart te maken e.d.

JP

Bericht door JP » 12 aug 2014, 21:14

Ondertussen liggen er nog steeds ± 100 onschuldige burgers uit MH17 weg te rotten tussen oa. de mais............

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2014, 21:31

JP schreef:Ondertussen liggen er nog steeds ± 100 onschuldige burgers uit MH17 weg te rotten tussen oa. de mais............
is dacht ik al opgelost voor althans een groot deel door de seperatisten, lees mijn bijdrage vorige pagina
11 aug om 23.08 eerste deel :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 12 aug 2014, 22:41

Vanavond te horen gekregen dat mijn collega en zijn vrouw terecht/geïdentificeerd zijn.
Wel zo fijn voor de fam om het te kunnen afsluiten..

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2014, 23:27

naar, maar wel 'prettig' om het beter een plekje te kunnen geven denk.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 aug 2014, 00:06

hm...Kiev stookt het vuurtje nog ff wat verder op...
Oekraïne wil Russisch gas weren ondanks negatief advies
Het Oekraïense parlement heeft vandaag in eerste lezing ingestemd met een verbod op de doorvoer van Russisch gas naar West-Europa. De Europese Unie had de regering in Kiev dringend opgeroepen van die strafmaatregel af te zien. Donderdag moet de maatregel definitief worden vastgesteld in tweede en derde lezing.

Het parlement in Kiev besloot tevens tot sancties tegen 65 ondernemingen en 172 individuen uit Rusland. Zij zouden 'het terrorisme' in Oekraïne steunen. De regering van premier Arseni Jatsenjoek heeft de lijst opgesteld. Rusland heeft gedreigd met tegenmaatregelen.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... vies.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Joy

Bericht door Joy » 13 aug 2014, 00:24

De Oekraïne is ook een vies spelletje aan het spelen. Ik weet niet wat ze daar allemaal aan het bekokstoven zijn maar het zaakje stinkt behoorlijk. EU/ Rusland/ Oekraïne zijn allemaal bezig met politieke steekspelletjes waar de gewone man straks (momenteel al de export) de gevolgen van gaat merken. Way to go...

Al die politici ->Afbeelding

JP

Bericht door JP » 13 aug 2014, 07:59

GTRene schreef:
JP schreef:Ondertussen liggen er nog steeds ± 100 onschuldige burgers uit MH17 weg te rotten tussen oa. de mais............
is dacht ik al opgelost voor althans een groot deel door de seperatisten, lees mijn bijdrage vorige pagina
11 aug om 23.08 eerste deel :thumbup:
Sorry maar die seperatisten geloof ik niet. Kmar en nog een paar honderd man hebben in dik een week net 6% onderzocht vd crashsite. Ze zijn net weg en de seperatisten hebben al de rest (onder het vechten zeker) uitgekamd ? Waar blijft dan de verscheping naar Charkov en Nederland ?

Luco

Bericht door Luco » 13 aug 2014, 09:53

Volgens diezelfde onderzoeker hebben ruim 800 man (bewoners uit de buurt) het grootste gedeelte van waar lichamen zouden liggen uitgekamd, dus zoveel zal er niet meer liggen.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 aug 2014, 10:48

romo schreef:Waar het om gaat; doordat de Baltische staten aan de westerse kant gingen staan werd de Russische beer nog meer in het nauw gebracht.........en als de beer boos wordt...........nou dan..............
Het probleem blijft voor 100% bij de Russen liggen. Zij weten niet met de nieuwe realiteit na het uiteenvallen van de Sovjet Unie om te gaan. Hun claims op de voormalige Sovjet republieken zijn als die van Nederland op Indonesië en Groot Brittannië op India, die van een 19e eeuwse imperialist op z'n wingewesten. Met dien verstande dat de "claims" van de Russen veel jonger zijn. Tot de tijd van de Franse revolutie waren Litouwen, Polen, en Oekraïne veelal zelfstandige en krachtige koninkrijken. De Krim was tot het eind van de 18e eeuw Ottomaans gebied.

Niemand is in staat Rusland militair te bedreigen, en niemand doet dat. Maar als de Russen van plan zijn hun anachronistische claims op naburige gebieden als een old skool imperialistische macht nieuw leven in te blazen dan vind ik het heel vreemd dat wij in het westen daarvoor als aanstichter worden aangezien.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 aug 2014, 10:59

Goed plan van Geert. Tijd voor actie.
Geert Wilders roept mensen op om op zaterdag 20 september mee te doen aan een nieuwe demonstratie in de Schilderswijk in Den Haag. Hij liet dat vandaag weten naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.

Desnoods loop ik er in m'n eentje met de Nederlandse vlag. Al zullen de mensen die mij beveiligen dat geen goed idee vinden
Geert Wilders

'Ik vind dat heel veel mensen, liefst duizenden zouden moeten meelopen om te laten zien dat het om Nederlands grondgebied gaat en dat we geen shariawijk accepteren', aldus de PVV-leider. Volgens hem ergeren talloze mensen zich aan de moslimextremisten en jonge relschoppers die afgelopen zondag een anti-ISIS-demonstratie verstoorden.

'Mars van de vrijheid'
Afgelopen zondag hield de organisatie Pro Patria (voor het vaderland) een demonstratie tegen moslimextremisme. Ongeveer 200 mensen liepen mee met de 'Mars van de Vrijheid' door de Schilderswijk. De organisatoren vinden dat er te weinig wordt opgetreden tegen Nederlanders die de Islamitische Staat steunen.

Er braken ongeregeldheden uit toen moslims bij een tegendemonstratie stenen naar de demonstranten gooiden. De ME greep in om een confrontatie tussen de twee groepen te voorkomen. Zes mensen werden opgepakt.

'Desnoods in mijn eentje'
Pro Patria meldde gisteren al dat ze de toestemming heeft gevraagd voor een tweede 'Mars van de Vrijheid'. Mocht de gemeente daar geen toestemming voor geven, dan weet Wilders wel wat hij doet. 'Desnoods loop ik er in m'n eentje met de Nederlandse vlag. Al zullen de mensen die mij beveiligen dat geen goed idee vinden', aldus Wilders in De Telegraaf.

Volgens het dagblad dreigt er met de oproep van Wilders om deel te nemen aan de tweede mars een veldslag in de Haagse Schilderswijk. Groepen allochtone jongeren rekruteren 'troepen' om de buurt met grof geweld te verdedigen. Ook Schilderswijkers willen de demonstratie opnieuw blokkeren op de Hoefkade.

Niets aangemeld
De gemeente Den Haag laat desgevraagd weten dat er nog geen demonstratie op 20 september is aangemeld. Dat is ook geen must, legde een woordvoerder uit, net zo min als dat de gemeente toestemming moet geven. Iedereen heeft namelijk het recht om te demonstreren, de autoriteiten kijken in de aanloop naar een demonstratie wel met de organisatoren 'wat de spelregels zijn'.

Wat die spelregels zouden zijn op 20 september en wat de oproep van Wilders daar voor invloed op kan hebben, kan de gemeente nog niet bepalen. Daarvoor is het nog te vroeg; eerst moet de aanmelding binnen zijn en moet er gepraat worden met de initiatiefnemers.

Luco

Bericht door Luco » 13 aug 2014, 11:11

Dat wordt gezellig

De Tokkies tegen de Haatbaarden :tooth:

Plaats reactie