Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 15 nov 2024, 19:49

ErikS schreef: 15 nov 2024, 19:40
romo schreef: 15 nov 2024, 18:27 Escalerend DF als prodroom van een mondiale explosie.
Heftig. Kan je dat eten? :lol:
Ik ga meestal lopend of op de fiets hier het centrum in :)

Hielke

Bericht door Hielke » 15 nov 2024, 23:46

Deze waanzin kan alleen in Nederland.

Iemand uit de regering die vanuit haar allochtone achtergrond zich tekort genomen voelt en vanuit een natuurlijke stuip “racisme” roept om daarmee op haren en snaren de regering op te blazen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 nov 2024, 07:59

Hielke schreef: 15 nov 2024, 23:46 Deze waanzin kan alleen in Nederland.

Iemand uit de regering die vanuit haar allochtone achtergrond zich tekort genomen voelt en vanuit een natuurlijke stuip “racisme” roept om daarmee op haren en snaren de regering op te blazen.
Dit inderdaad. Er werd wel eens gesuggereerd dat die multi-culti Islam 'cultuur' ons Paard van Troje is/wordt. Zij is dat nu.

:coffee:

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2024, 09:06

Vandaag heb ik Zijne Majesteit de Koning verzocht om mij ontslag te verlenen als staatssecretaris van dit kabinet.

Lees hieronder mijn brief aan de voorzitter van de Tweede Kamer.
-

Geachte voorzitter,

Afgelopen zomer ben ik toegetreden tot dit kabinet omdat ik als staatssecretaris een verschil wilde maken voor de gedupeerden van de toeslagenaffaire.

De toeslagenaffaire is een tragisch verhaal van onrecht, indirecte discriminatie en onterechte beschuldigingen van fraude. Ik heb de functie van staatssecretaris aanvaard omdat ik een sterke intrinsieke motivatie heb om rechtvaardigheid, menselijkheid en vertrouwen terug te brengen binnen de overheid. De afgelopen maanden heb ik daartoe stappen gezet. Met pijn in mijn hart moet ik vandaag aangeven dat ik deze opgave niet zal voortzetten.

De polariserende omgangsvormen van de afgelopen weken hebben een zodanige impact op mij gehad dat ik mijn positie als staatssecretaris van dit kabinet niet langer effectief kan en wil vervullen.

Polarisatie in de samenleving is gevaarlijk omdat het de onderlinge verbondenheid tussen mensen ondermijnt. Daardoor gaan we elkaar zien als tegenstanders in plaats van als medemensen. Polarisatie creëert een kloof die wederzijds begrip en respect verstoort en waardoor vreedzaam samenleven steeds moeilijker wordt. Wanneer we elkaar niet meer kunnen horen of begrijpen, raken we verstrikt in vijandigheid. Op die manier kunnen we ook niet meer werken aan gemeenschappelijke doelen.

Ik heb Zijne Majesteit de Koning verzocht om mij ontslag te verlenen. De minister-president heeft dit verzoek doorgeleid.

Hoogachtend,

de staatssecretaris van Financiën – Toeslagen en Douane,

N. Achahbar

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2024, 09:07

https://nos.nl/artikel/2544676-kabinet- ... vraagteken

Haar persoonlijke waarden en integriteit kunnen en mógen nooit opwegen tegen het 'belang' van Nederland. In en in triest dat ze dat daar niet hebben zien aankomen met zo'n triest persoon. Nouja Omtzigt idem dito. Echt beide enkeltje GGZ wat mij betreft....

Edit en over polarisatie. Salman Rushdie, Pim, Theo, Wilders, Ayaan.

Hier in deze draad gisteren....

Lekker blijven vingerwijzen jongens. :P

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2024, 09:29

Tja, ik vind het een lastige, want als het jouw nou overkomt en je zo voelt, welke afweging maak je dan zelf?
Voor ons, vanachter het toetsenbord, is het natuurlijk makkelijk roepen.

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2024, 09:48

Dat klopt ook, Luco, maar het is een wespennest, de huidige politiek meer dan ooit, om dan voor zoiets banaals als 'kutmarokkanen', wat we al 20 jaar ofzo(Was 't niet Oudkerk , PvdA die dat woord publiekelijk maakte?) horen, uit dit verhaal te stappen. Terwijl de mening op NPO1 notabene, hieronder dus, gewoon niet wordt opgepikt door 'de politiek'of door haar? Heel erg eenzijdig allemaal wat mij betreft....

Robin schreef: 14 nov 2024, 13:59 Deze hoorde ik live ergens rond 12:00-12:15 vanmiddag.
Het is een mening, en wat voor één! Maar moet dat op de Staatsomroep? Blijkbaar...
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/de- ... ieprobleem

Luister en huiver.
Polarisatie werkt niet , iig niet voor links, kijk het vileine venijn van de Dems in de USA tov het duidelijke edoch groffe geweld van de Reps, iets met Kip & Ei, en wie won d'r? De uitgeblafte belachelijk gemaakte van list, bedrog en leugens verdachte Trump en consorten. Hier won Wilders, In Argentinië Milei, in Italië Meloni. En dan roepen de tegenstanders dat dat niet democratisch is en demonsteren tot ze 'n ons wegen. Prima. Iran en Palestina zijn die democratisch? Kun je wel vlaggetjes van Palestina (alsof de enige genocide in de wereld in Gaza is ofzo) of Ukraine etc op je social media plaatsen, maar daar jaag je alleen de burger mee tegen je in 't harnas. Vernielingen, opruiingen, en vingerwijzen etc.

Afbeelding

Thee komt me de strot uit....

Elise

Bericht door Elise » 16 nov 2024, 11:39

Luco schreef: 16 nov 2024, 09:06
Afgelopen zomer ben ik toegetreden tot dit kabinet omdat ik als staatssecretaris een verschil wilde maken voor de gedupeerden van de toeslagenaffaire.

De toeslagenaffaire is een tragisch verhaal van onrecht, indirecte discriminatie en onterechte beschuldigingen van fraude. Ik heb de functie van staatssecretaris aanvaard omdat ik een sterke intrinsieke motivatie heb om rechtvaardigheid, menselijkheid en vertrouwen terug te brengen binnen de overheid. De afgelopen maanden heb ik daartoe stappen gezet.
Die uitspraken staan wel haaks op alles rondom prinses Laurentien / Stichting (Gelijk)waardig Herstel :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2024, 12:09

De enige goeie actie van die man:
https://www.ad.nl/binnenland/frans-timm ... ~a50bfce4/

Daaruit:
,,Ik wist: als ik zo doorga, wordt mijn leven elke maand korter.’’
Ieder mens wordt diens leven na een maand korter.....

En:
Ik jojode voortdurend
Ik jojode, wij jojoden? Ik vind dat niet kunnen anno nu hoor!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 nov 2024, 12:18

Zag hem gisteren op TV en zei al, is die man afgevallen? Ja dus :)

Tom

Bericht door Tom » 16 nov 2024, 12:51

Robin schreef: 16 nov 2024, 09:07
Haar persoonlijke waarden en integriteit kunnen en mógen nooit opwegen tegen het 'belang' van Nederland.
Statistiek ligt altijd aan de basis als het om regeren gaat, dat moet een politicus toch weten. Moeten we een nieuwe weg aanleggen: kijk naar de hoeveelheid verkeer en aantal files. Moeten we uitkeringen verhogen: kijk naar armoedecijfers onder die groep. Moeten we de bpm verhogen: kijk naar je co2 doelstellingen en hoe de verkoop van auto's verloopt. Hebben we een marokkanenprobleem? Je kunt erover discussiëren, maar als ik naar de statistiek kijk staan Marokkanen er slecht voor. Criminaliteit (van grote criminaliteit op het niveau van Taghi tot straatroven), aantal uitkeringen, gevallen van eerwraak, homohaat, etc. Natuurlijk zorgen de gebeurtenissen in Gaza voor spanningen, maar ik heb westerlingen niet de straat op zien gaan om op moslims te jagen na 9/11. En dat we allemaal racisten zijn is kolder, andere nationaliteiten lukt het wel om te integreren.

Met wat handigheidjes in terminologie kun je die statistiek een tijdje naar je hand zetten, maar de jodenjacht in Amsterdam was duidelijk en voor iedereen zichtbaar. En dan zie je onder moslims weer dezelfde reflex als altijd: het ligt aan de ander. Die columniste van Trouw heeft al tientallen stukjes geschreven, maar ik moet het eerste stukje nog tegenkomen waarin ze kritisch is naar mensen van haar achtergrond. Ook de dame van NSC heeft er kennelijk moeite mee. Ze stapt liever op dan haar achtergrond te verloochenen.

Het ergste vind ik is dat we de grens telkens verleggen. Het probleem van wat straatjochies die kleine criminaliteit achter hun naam hadden staan zou komen omdat ze geen stage konden krijgen. Bepaalde politici wuifden de boel een beetje weg, volgens Job Cohen moesten we een kopje thee drinken en dan was alles opgelost. Diezelfde straatjochies die ooit geen probleem waren staan inmiddels aan de top van een grote criminele organisatie die advocaten en Peter R. de Vries omlegden en met explosieven naar binnen reden bij de Telegraaf.

Alle andere problemen rondom integratie downplayen we ook al een tijdje, maar we zijn al op het punt aangekomen dat er jodenjachten worden georganiseerd en homo's niet meer veilig over straat kunnen in onze grote steden. Linkse politici en media zijn afgelopen week al met "ja, maar..."-theorieën gekomen, waarmee ze oogluikend toestaan. Israël heeft het immers ook over zichzelf uitgeroepen, dus een beetje terecht is het wel, zo sympathiseren ze. Vrouwenongelijkheid (waar binnen die gemeenschap al sprake van is) zal ook volgen als we zo doorgaan, ook voor westerse vrouwen. Ook dan zal er een "ja, maar..." volgen om onze moslimbroeders te beschermen tegen prikkels van onze vrouwen die het uitlokken om in hun rokjes over straat te gaan.

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2024, 13:06

Tja Tom.... En we mogen natuurlijk niet hele (bevolkings)groepen over één kam scheren hè. Het zijn de 'individuen', wordt gezegd...
Maar zodra het over de kolonisatie en slavernijverleden van Europese landen gaat, is het met één keer sorry uit de monden van mensen die er nul komma nul mee te maken hadden niet afgedaan; centen moeten er komen. En 26x sorry. Overal.

En als je dan als heterosexuele kaukasische manspersoon (van middelbare leeftijd) daar wat van vindt, moeten alle 'boomers'(als in bevolkingsgroep) zich stil houden. Dan wél! Want die groep is schuldig aan ongeveer alles, ofzo....

Tom

Bericht door Tom » 16 nov 2024, 13:17

Column van Lale Gül:
https://archive.is/JTRev

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2024, 13:41

Ja die dame snapt 't wel, na een misselijkmakende jeugd.

Erdogan zei 'n keer: Er is geen gematigde Islam, Islam =Islam.

Alle goedbedoelende moslims ook in dit land die die '1 %' terroristen zogenaamd niet steunen, doen dat volgens hun religie juist wel en/of uit angst voor die ene procent doen ze hun mond niet of amper open. In groepsvorm zijn ook 'gematigde' moslims het niet met de westerse levensstijl eens. Integendeel. Dit wordt nog wat.

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2024, 14:57

https://www.ad.nl/politiek/als-dochter- ... ~af57fda5/
Als dochter van een gastarbeider had Nora Achahbar (NSC) moeite met de woorden ‘integratieprobleem’

Nora Achahbar (42) moest er als staatssecretaris voor zorgen dat de slachtoffers van de Toeslagenaffaire sneller werden geholpen. Maar ineens waren daar de rellen in Amsterdam. En in de discussie die volgde in het kabinet, voelde de NSC-bewindsvrouw zich niet langer senang.

Toen Nora Achahbar maandagmiddag de ministerraad verliet, knaagde het al. De toon in de vergadering had haar niet aangestaan. Volgens ambtenaren rond de kabinetsvergadering was die toon hard geweest toen het ging om een gezamenlijke reactie namens het kabinet op de rellen in Amsterdam. Op het racistische af, oordeelt er een. ,,De toon was fel.’’ Een ander bezweert dat het wel meeviel: ,,Het was echt geen Vandaag Inside of zo.’’

Voorafgaand aan de vergadering had Achahbars collega Jurgen Nobel (staatssecretaris Integratie, VVD) gezegd dat antisemitisme een breed probleem is, maar dat we moeten erkennen dat ‘islamitische jongeren voor een groot deel onze waarden niet onderschrijven’. Achahbar, staatssecretaris Toeslagen, had daar moeite mee. Als dochter van een gastarbeider en met zelf een islamitische achtergrond vond ze dat wel héél erg straf.

Tijdens de vergadering zou ze zich ook geërgerd hebben aan uitspraken van andere ministers, zegt een NSC-bron. En na afloop sprak premier Dick Schoof op een persconferentie van een ‘integratieprobleem'. In de dagen die volgden werd ze bestookt door klachten van migranten- en moslimorganisaties die zich gegriefd voelden. De strekking: jij komt toch zeker wel voor ons op! Dinsdag overlegde ze met vrienden en familie.

Balans opmaken
Het Kamerdebat dat woensdag volgde maakte het er voor haar niet beter op. ,,Op een gegeven moment moet je dan voor jezelf de balans op maken of je nog wel onderdeel wilt zijn van dit team. Uiteindelijk kon ze het voor zichzelf niet meer verantwoorden’’, zegt een bron die haar persoonlijk goed kent. Donderdag hakte ze de knoop door. Een persbericht werd klaar gezet, maar ze wilde het nieuws eerst vrijdag in de ministerraad vergtellen.

De 42-jarige Achahbar had één van de moeilijkste portefeuilles in het kabinet. Zij was verantwoordelijk voor het herstel van de toeslagenaffaire. Iets wat onder het vorige kabinet al niet goed lukte en ook zij moest al snel erkennen dat het verdomd lastig was om de gedupeerden snel te helpen. Zó veel mensen deden een beroep op de compensatieregeling, dat de uitvoeringsdienst het werk niet aan kan.

Haar vader kwam op zijn 18de vanuit Marokko naar Nederland. Hij werkte onder andere in de keukens van meerdere Haagse ministeries. Achahbar zelf werd ook geboren in Marokko, maar groeide op in Den Haag. Veel geld was er niet thuis, vertelde ze er later over in een interview met Trouw. Er was geen geld voor een nieuwe winterjas of schoenen als er een gat in zat. Voor verjaardagsfeestjes of voor schoolreisjes.

,,Ik ben één keer meegegaan’’, vertelde ze over die schoolreisjes. ,,Maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste wat je als kind meemaakt. Het gaat erom dat je ouders alleen maar bezig zijn met stress vanwege geldgebrek. En er dus emotioneel niet voor jou zijn. Je bent als kind ook aan het overleven.’’

Armoede
Ook om haar heen in de Haagse wijk waar het gezin Achahbar woonde, zag ze veel armoede. ,,Zonder dat mensen er iets aan konden doen, raakten ze steeds verder in de problemen. Toen dacht ik: dit kan en moet anders. Ik heb een diepgewortelde drang om de samenleving beter te maken’’, zei ze ooit.

Achahbar was de enige in de klas die een VWO-advies kreeg. Ze ging na de middelbare school rechten studeren in Leiden en maakte daarna snel carrière. Ze werkte als rechter in Haarlem, als politierechercheur in Leiden, werd daarna advocaat, officier van justitie en toen weer rechter, maar dan in Den Haag. Toen Pieter Omtzigt besloot een eigen partij op te richten, stuurde ze een brief. Ze wilde ‘meer impact maken’, zei ze.

Hoewel ze niet op een verkiesbare plaats op de NSC-kieslijst kwam, vroeg Omtzigt haar wel staatssecretaris te worden. De toeslagenaffaire en de manier waarop die werd afgewikkeld, waren dé speerpunten van Omtzigt in de verkiezingscampagne. Aan Achahbar de zware taak dat tot een goed einde te brengen. ,,Met mijn ervaring hoop ik ook een brug te kunnen slaan tussen de wereld van tabellen, cijfers, beleid en regels en de echte levens’’, zei ze bij haar aantreden. Bij haar aftreden was die brug nog niet geslagen.
Mmm ook rechter geweest....geeft weer eens te denken.....

JP

Bericht door JP » 16 nov 2024, 19:41

Daar wat rondlopen met bordjes KOZP èn Free Palestine....... :hmmm: Ik mis dan de bordjes:

- Goedkoper gas
- Minder belasting
- Gratis toiletpapier
- Kleinere BMW-grills
- Keep Blokker Alive !
- Terug naar 130 km/h
- etc..... :coffee:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 nov 2024, 21:17

Het zal het laatste jaar zijn van KOZP.
De bovenliggende stichting Nederland Wordt Beter wordt volgend jaar opgeheven.
Ik gok erop dat Amsterdam 10 jaar lang subsidie wel genoeg vindt.
En daarna hoor je er niks meer van.
Laatst gewijzigd door smiley op 16 nov 2024, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 16 nov 2024, 21:20

Robin schreef: 16 nov 2024, 12:09 De enige goeie actie van die man:
(...)
Zie deze ook nog er in staan;
De overstap van Brussel naar Den Haag vorig jaar was ‘een van de meest stressvolle dingen’ die Timmermans ooit meemaakte. ,,Ik ben ervan geschrokken hoeveel feller en meer op de man de Haagse politiek geworden was. Daar had ik me écht op verkeken’’, zegt hij. ,,Toen lette ik al helemáál niet meer op hoeveel ik at. Dan ga je van de stress nog meer eten.
Ja dat proef (...) ik hier ook. Door de heftigere reacties en discussies hier op het forum ben ik ook meer gaan eten. De verharde discussies over Islam, Joden, Palestijnen, Zwarte Pieten, Friezen en BMW's, het kwam er allemaal op neer dat ik net een kapsalon naar binnen heb gewerkt.
Het ligt allemaal aan de ander :hungry:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 16 nov 2024, 23:27

JP schreef: 16 nov 2024, 21:20
Robin schreef: 16 nov 2024, 12:09 De enige goeie actie van die man:
(...)
Zie deze ook nog er in staan;
De overstap van Brussel naar Den Haag vorig jaar was ‘een van de meest stressvolle dingen’ die Timmermans ooit meemaakte. ,,Ik ben ervan geschrokken hoeveel feller en meer op de man de Haagse politiek geworden was. Daar had ik me écht op verkeken’’, zegt hij. ,,Toen lette ik al helemáál niet meer op hoeveel ik at. Dan ga je van de stress nog meer eten.
Ja dat proef (...) ik hier ook. Door de heftigere reacties en discussies hier op het forum ben ik ook meer gaan eten. De verharde discussies over Islam, Joden, Palestijnen, Zwarte Pieten, Friezen en BMW's, het kwam er allemaal op neer dat ik net een kapsalon naar binnen heb gewerkt.
Ik wilde wat zeggen over Volkswagen JP, maar ik ben met je begaan……… ik wacht ff tot je niks meer kan bestellen of halen…….

Gr Ron

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 nov 2024, 05:38

JP schreef: 16 nov 2024, 21:20
:lol: :lol: :lol:

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2024, 06:21

:tooth:

JP, terwijl jij die kapsalon via 'n trechter naar binnen schrokte dacht je natuurlijk aan de hongersnood in bijvoorbeeld Afrika. Toch? ;-)

Tom

Bericht door Tom » 17 nov 2024, 10:27

Robin schreef: 17 nov 2024, 06:21 :tooth:

JP, terwijl jij die kapsalon via 'n trechter naar binnen schrokte dacht je natuurlijk aan de hongersnood in bijvoorbeeld Afrika. Toch? ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=FZK7N_aGoQY
Schitterend :clap:

JP

Bericht door JP » 17 nov 2024, 11:04

RS-Ron schreef: 16 nov 2024, 23:27 (...)
Ik wilde wat zeggen over Volkswagen JP, maar ik ben met je begaan……… ik wacht ff tot je niks meer kan bestellen of halen…….

Gr Ron
Ik wacht nog steeds :coffee:

Robin schreef: 17 nov 2024, 06:21

https://www.youtube.com/watch?v=FZK7N_aGoQY[/YouTube]
Lol, nee daar heb ik niet bij stilgestaan. Wel een eye-opener :blackeye: maar ik heb de salade nog over, mocht iemand honger hebben :ga weg:

JP

Bericht door JP » 17 nov 2024, 23:09

Benjamin Buit (16) aka Bender. iets meer info oa. over deze kleinzoon van Rob Out.

https://archive.is/wpOZg

Hielke

Bericht door Hielke » 18 nov 2024, 11:10

JP schreef: 17 nov 2024, 23:09 Benjamin Buit (16) aka Bender. iets meer info oa. over deze kleinzoon van Rob Out.

https://archive.is/wpOZg
Moet dat jong de baard nog in de keel krijgen of zo?

Plaats reactie