Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Luco

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 21:47

Sebastian Keijmel schreef:even voor de duidelijkheid ik mishandel mijn auto ook maar wel met respect voor materiaal. ik rijdt hem ook altijd netjes warm en koud. maar het is al sinds het begin duidelijk dat hier maar weinig mensen iets willen begrijpen.

De enige die er niks van begrijpt ben jij.

Mishandelen is je spullen niet met respect behandelen.
Hard rijden en het uiterste van het materiaal vergen is geen mishndelen, dat je het verschil niet begrijpt zegt al genoeg.
Een website opzetten waarin je jezelf promoot als een profi driver, terwijl je rijdt als een natte krant zonder enige vorm van beheersing, is helemaal een lachertje.
Verder rijdt je ook nog eens gevaarlijk en was obstinaat toen je in het begin welgemeende tips kreeg.

Dat je nu dus wordt gezien als een randdebiel die met een kartoverall aan je rondjes rijdt op de ring heb je geheel aan jezelf te wijten.

En dan je afstelling waar geen drol van klopt is helemaal hilarisch, ik heb je al eerder gezegd dat jij nog wel een keer keihard in de vangrail klapt op de ring, misschien dat je er dan van leert, al betwijfel ik dat ten zeerste.

En als die website een grap zou zijn laat je hem geen jaar staan.
Ik hoop alleen dat je bij DF nooit, maar dan ook nooit mag rijden.

JP

Bericht door JP » 10 aug 2010, 21:52

Alexander schreef:
Sebastian Keijmel schreef:
Alexander schreef: hee, mijn subbie. Heerlijk regendagje was het inderdaad.
hey dan ben jij het vanaf 9min20 http://www.youtube.com/watch?v=KwM4i2Ua ... 22#t=9m20s
Nee, dat ben ik niet, dat is een GTT.

Ik rij een WRX (naast een civic) en wordt in de regen alleen op vermogen ingehaald berg op :mrgreen:

<edit> bah, dit klinkt weer zo arrogant, anyway. JP weet wel hoe ik rij in de regen. veilig, met balans en op tempo.
Inderdaad... :thumbup: toen kon ik met mijn 240pk nauwelijks de 90 van Alexander bijhouden. Dat waren 2 schitterende rondjes....sindsdien rij ik dan ook het liefst in de regen.

Zo hield ik van het weekend nog de BMW Ringtaxi bij*. Althans ik stond elke keer achter hem bij de slagboom.

*JA, hij moest aan het einde van het rondje wel nog op de foto met de passagiers, voltanken, banden wisselen, Strammer Max nuttigen en nieuwe passagiers vastgesjorren.....en toen hij eindelijk weer bij de slagboom kwam, kwam ik net de ban af om achter hem aan te sluiten...... :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 10 aug 2010, 21:57

Sebastian Keijmel schreef:even voor de duidelijkheid ik mishandel mijn auto ook maar wel met respect voor materiaal. ik rijdt hem ook altijd netjes warm en koud. maar het is al sinds het begin duidelijk dat hier maar weinig mensen iets willen begrijpen.
Lol.

Je krijgt feedback van Steve, die ontelbare ronden meer op de Ring heeft gereden dan jij. In plaats van de man met 'u' en 'meneer' aan te spreken, sla je zijn feedback in de wind. Dan spreek ik nog niet eens over Dick Hoekendijk, die je ook nog gratis en voor niks een advies geeft. Gezien zijn Ringervaring zou je de grond waarop hij loopt moeten kussen in plaats van door te wauwelen dat mensen hier niks willen begrijpen.

Want als er iemand is.....

En dan nog wat. Mag dat Ringtaxi-gelul achterwege blijven? Alvast bedankt. (Misschien hebben andere sites interesse in de link.)

J@star

Bericht door J@star » 10 aug 2010, 21:57

Knot schreef:
Sebastian Keijmel schreef:Als je een rent a race car ofzo huurt doe je het juist om er mee door te rijden en te mishandelen omdat je dat juist je eigen auto niet wilt aandoen. Logisch lijkt mij anders had je wel geen auto gehuurd.

Soepel en vlotjes rijden : JA
Mishandelen : Nee.... zelfs rechte stuk gas los en rondje langs Ed en via Pistenklause weer teurg om af te koelen elke 2 rondjes.
Ik huurde omdat de clio mij ideaal leek voor een kennismaking met de ring.
Niet te snel maar wel vlot en voorspelbaar.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 10 aug 2010, 21:59

Sebastian Keijmel schreef:even voor de duidelijkheid ik mishandel mijn vriendin ook maar wel met respect voor haar. ik warm haar ook altijd netjes op. maar het is al sinds het begin duidelijk dat hier maar weinig mensen iets willen begrijpen.
Mishandelen met respect.....

Die kende ik nog niet :banaan:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 10 aug 2010, 22:05

Dacht ff kort naar het filmpje van SK-collega-driver in de Celica te kijken bij Brünnchen. Gestart bij Hohe Acht, maar voordat je bij Brünnchen was, was ik er al weer klaar mee..... Ooit langs de kant staan vlaggen? Denk het niet, want dan ben je ook kwaad op die lompe zakken als jij die onder een oranje knipperlicht toch menen in te moeten halen :evil: Wat nu als die man met geel hesje op zijn motor niet rechts tegen de vangrail had gestaan maar ergens links op de baan terwijll jij daar aan het inhalen bent?

Je kunt lullen als brugman, maar in mijn ogen ben je echt niet goed bij je hoofd zodra je achter het stuur zit van je Celica.

En volgens mij is die site van je helemaal geen grap anders laat je e.e.a. niet zo lang staan......

steve smith

Bericht door steve smith » 10 aug 2010, 22:07

Paskal Morriën schreef:Dacht ff kort naar het filmpje van SK-collega-driver in de Celica te kijken bij Brünnchen. Gestart bij Hohe Acht, maar voordat je bij Brünnchen was, was ik er al weer klaar mee..... Ooit langs de kant staan vlaggen? Denk het niet, want dan ben je ook kwaad op die lompe zakken als jij die onder een oranje knipperlicht toch menen in te moeten halen :evil: Wat nu als die man met geel hesje op zijn motor niet rechts tegen de vangrail had gestaan maar ergens links op de baan terwijll jij daar aan het inhalen bent?

Je kunt lullen als brugman, maar in mijn ogen ben je echt niet goed bij je hoofd zodra je achter het stuur zit van je Celica.

En volgens mij is die site van je helemaal geen grap anders laat je e.e.a. niet zo lang staan......
+1

JP

Bericht door JP » 10 aug 2010, 22:10

+1, want in de Engelse Celica-scene is hij toch de Shumi/Stig.....

Geven van Pax-laps ed..... :roll:

steve smith

Bericht door steve smith » 10 aug 2010, 22:15

Snipe schreef:
Lol.

Je krijgt feedback van Steve, die ontelbare ronden meer op de Ring heeft gereden dan jij. In plaats van de man met 'u' en 'meneer' aan te spreken, sla je zijn feedback in de wind. Dan spreek ik nog niet eens over Dick Hoekendijk, die je ook nog gratis en voor niks een advies geeft. Gezien zijn Ringervaring zou je de grond waarop hij loopt moeten kussen in plaats van door te wauwelen dat mensen hier niks willen begrijpen.
LOL gezien Dick ongeveer 9x zoveel rondes achter z'n naam heeft staan als ik leer ik in ieder geval graag van hem. De rede dat ik Scuderia reed was Dick, en ik zal ook pas weer meedoen als Dick weer tijd heeft om les te geven tijdens Scuderia. Mijn rondeaantal is niet zo hoog, maar gezien dat vanaf het begin het hulp en raad van een wijze mensen zoals eerdergenoemde is geweest was de leercurve vrij steil.... Speel spons en absorbeer info! Dan hoef je dat enkel maar uit te leren voeren! Als me dat met alles zo makkelijk afging als met rijden..........

DG

Bericht door DG » 10 aug 2010, 22:29

Luco schreef:

De enige die er niks van begrijpt ben jij.
.....
Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 22:43

EJGT3CS schreef:Kwam dit filmpje nog tegen.
In een Renault Mégane RS in HD! :thumbup:
Rijdt m erg netjes moet ik zeggen, laat zich wel meeslepen door na AF nog even die astra erbij te pakken maar alles binnen de marge.

Duidelijk nog niet voldoende baankennis "Dit is die bocht bij dat tunneltje wat ik vanmiddag zei.... Oh ja", maar het tempo wordt er gelukkig naar aangepast.

Over dat RingTaxi verhaal.

Als ik nou een sticker op mn passagiersraam plak dat meerijden gewaardeerd wordt alleen ze wel hun 1lap ticket aan moeten leveren, overtreed ik dan regels als ik er zelf geen euro aan overhou alleen puur slijtage aan de auto en brandstof?

Heb afgelopen weekend ook 2 jongens meegenomen die beiden met hun vriendin bij de slagboom stonden te kijken. Deden hun duim omhoog met meeliften gebaren naar een 997.. die weigerde. Daarna bij mij, prima. Zeg tegen m Das war dan ein alten 96'er 328i und leider kein porsche... maar ze hadden nog nooit zelf gereden en nooit meegereden dus ging al spectaculair genoeg had ik het idee.

JP

Bericht door JP » 10 aug 2010, 22:57

De Nurburgring GmBH heeft toch diverse eisen gesteld aan bedrijven zoals RSR, Rent-racecar, ed

Waaronder; Auto's mogen niet ouder zijn dan .. jaar, waardoor RSR niet meer de Alfa's kan/mag verhuren.

Heb ik ooit eens gehoord....

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 23:00

Die E36 die ik toen gehuurd had was gewoon op. Maar ze verhuren bij Rent-Racecar ook nog de E46 325i... da's toch ook niet meer de nieuwste??

JP

Bericht door JP » 10 aug 2010, 23:14

Het precieze weet ik er niet (meer) van, maar heb het destijds gehoord van een lokale nl'se pensionhouder :wink: die zei dat de GMBH nu overal in loopt te roeren....

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 10 aug 2010, 23:18

JP schreef:Het precieze weet ik er niet (meer) van, maar heb het destijds gehoord van een lokale nl'se pensionhouder :wink: die zei dat de GMBH nu overal in loopt te roeren....
Zou zo maar eens kunnen..... als ik me niet vergis is de "For Rent"-sticker inmiddels ook van de Clio van die desbetreffende pensionhouder. Die zal er niet afgewaaid zijn dus daar zal ook wel een reden voor zijn.

JohanH

Bericht door JohanH » 10 aug 2010, 23:22

Dat zal misschien de afgelopen jaren geweest zijn, maar gezien de huidige financiele problemen proberen ze volgens mij nu zoveel mogelijk binnen te harken - kijk eens hoeveel dagen de GPS open is dit jaar...

Zijn er trouwens nog meer mensen van DF aanwezig bij de ring komend oldtimerweekend? Ik zag Tom/Jenna en Paskal al posten op nbring.nl :df:

vwk

Bericht door vwk » 11 aug 2010, 01:00

Eric H schreef:
Sebastian Keijmel schreef:even voor de duidelijkheid ik mishandel mijn vriendin ook maar wel met respect voor haar. ik warm haar ook altijd netjes op. maar het is al sinds het begin duidelijk dat hier maar weinig mensen iets willen begrijpen.

Ik las de pagina's teruguit vanaf het einde, ik dacht nee dat zal die toch niet echt geschreven hebben over zijn vriendin :bag: :mrgreen:

KW

Bericht door KW » 11 aug 2010, 02:22

Luco schreef: Mishandelen is je spullen niet met respect behandelen.
Hard rijden en het uiterste van het materiaal vergen is geen mishndelen, dat je het verschil niet begrijpt zegt al genoeg.
Op een circuit het uiterste van je auto vragen is niet anders dan flink mishandelen. Dat kun je dan nog steeds met beleid en respect doen, maar het is en blijft mishandelen van de auto.

vwk

Bericht door vwk » 11 aug 2010, 02:41

Respect hebben voor je materiaal:
Fatsoenlijk schakelen/koppelen
Je lijn goed rijden

Mishandeling van je materiaal:
Als een blinde kip een ruk aan je pook geven
De bocht te krap nemen zodat je banden gaan vreten

Dat is volgens mij wat Luco min of meer bedoeld.

Ik gebruik mijn materiaal ook flink en rij met stug AST op straat. Dat is best een slijtageslag voor de auto.
Het ergste wat mij overkomen is, is een defecte waterpomp. 190.000km in 4 jaar tijd.

Als ik mijn materiaal zou mishandelen had ik geen 145.000km gered met de voordempers voor een rebuild, en had ik ws. bak nr. 3 gehad i.p.v. nog steeds de eerste met 382.000km (ik schakel "2 keer" en niet in 1 ruk).

Dat is imo het verschil tussen je materiaal gebruiken (met de dienovereenkomstige graad van slijtage) of je materiaal mishandelen (en je dus onnodige reparaties/defecten krijgt of een extreem verkorte levensduur van zaken).

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 11 aug 2010, 02:43

vwk schreef:
Eric H schreef:

Ik las de pagina's teruguit vanaf het einde, ik dacht nee dat zal die toch niet echt geschreven hebben over zijn vriendin :bag: :mrgreen:
Mishandelen met respect heet ook wel BDSM, en daar leeft ze ook niet korter door
Laatst gewijzigd door Sebastian Keijmel op 11 aug 2010, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.

vwk

Bericht door vwk » 11 aug 2010, 02:46

Ieder z'n meug, maar ik ben niet zo van de keilbouten in het plafond.

JohanH

Bericht door JohanH » 11 aug 2010, 08:30

Dat er nog (serieus) gereageerd wordt op die twee clowns, ze zitten hier toch alleen maar voor de eigengeilerij.

Afbeelding

8)

Luco

Bericht door Luco » 11 aug 2010, 08:46

:angel:
Laatst gewijzigd door Luco op 11 aug 2010, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Alexander

Bericht door Alexander » 11 aug 2010, 08:46

<edit>
Laatst gewijzigd door Alexander op 11 aug 2010, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie