ik heb dat al met Ferodo blokken op witte wielen. Ik heb zeer dure witte Volk Racing wielen (wegen ongeveer 4 kilo per velg), en ik maak ze na elke trackday schoon (als ik thuis ben), maar na een paar trackdays zijn de voorste 2 wielen gewoon verkleurd, en krijg ik ze niet meer schoon. Met OEM blokken had ik daar geen last van.NSXRS schreef:Rolf,
Bedankt voor je info, is alleen gericht op de verkeerde auto.
Ik ga naar circuit met mijn Toyota MR2 Turbo, ca 1220Kg, ca 280PK en daarvoor geldt het remmen verhaal.
Mijn belangrijkste vraag betrof eigenlijk de agressieviteit van het remstof, is het inderdaad zo dat het Redstuff stof zo agressief is, niet dagen lang kan blijven zitten na circuit gebuik omdat het invreet/roest?
Ik heb nl een keer verhaal van een Integra rijder gehoord, die na stevig rijden met Redstuff de auto 3 weken in vochtig weer had laten staan (vakantie). Bij terugkomst zaten de witte wielen en de beide voorschermen vol met ingeroest ingevreten remstof, hij heeft toen de neus en velgen moeten laten overspuiten.
Dergelijk agressief remstof heb ik geen zin in, ongeacht hoe goed het remt.
[16-17-18 mei 08] DF @ CPZ deel IV & RingAcademy deel II
- VLA
- Roel SpeedCars
Je staat erbij Rolf 'en vriend', verdere info krijg je van Peter.
Stel je ook nog even voor in het daarvoor bestemde forum gedeelte
Lijst updated, zie >>startpost <<.
Stel je ook nog even voor in het daarvoor bestemde forum gedeelte

Lijst updated, zie >>startpost <<.
- Rolf van der Heide
In principe zal elk "circuitgebruik" remblok snel slijten en veel remstof afgeven. Dit is vanzelfsprekend erg heet, en kan dus de lak van velgen en spatborden aantasten. Maar roestende metaaldeeltjes heb ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt. Het verhaal van de Integra kan ik daarom moeilijk beoordelen. Maar zoals VLA aangeeft, is het verstandig om je velgen na een trackday goed schoon te maken.
Ik rij zelf met m'n BMW E28 M5 (350 pk) op Yellowstuff (voorzijde) en Redstuff (achterzijde). Dit werkt zowel op straat als op een track / drift day erg goed.
Maar ja, remmen is een erg persoonlijk iets. Je moet moet het toch zelf testen.
Ik rij zelf met m'n BMW E28 M5 (350 pk) op Yellowstuff (voorzijde) en Redstuff (achterzijde). Dit werkt zowel op straat als op een track / drift day erg goed.
Maar ja, remmen is een erg persoonlijk iets. Je moet moet het toch zelf testen.
- VLA
- Roel SpeedCars
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Is dit de uiteindelijke diagnose ?MarcH schreef:Ik kan van de twijfellijst. En helaas niet omdat ik definitief kom. De koppakking ligt eruit.
DF@CPZ van afgelopen februari is kennelijk teveel van het goede geweest.
Marc
( oftewel vanavond druktest gedaan ? )
Laat maar : net de mail gelezen........kutterdekut.....
- Roel SpeedCars
- GTRene
Misschien kun je zelfs 2 uur vlaggen, zou erg gewaardeerd worden, zo zie je veel en kun je leuke foto's maken en als er wat loos is aanwijzingen geven 8) en daarna of daarvoor mag je vast ook wel met iemand meerijdenMaus schreef:Ik kom waarschijnlijk wel ff kiekeloeren.
Kan gewoon het CPZ oprijden ofzo?

- Peter Tunissen
Omdat je voor 2 om 2 wilt gaan liefst toch wel een paar dagen van te voren (zeg uiterlijk eind deze week) omdat we nog een lijstje met wie wanneer vlagt moeten gaan maken.Tinus_TDI schreef:Wanneer willen jullie het uiterlijk weten?
Yep, we huren de BP Ultimate Paddock ook altijd standaard mee, daar kun je parkeren en zo door het hek de pitlane inlopen.Maus schreef:Ik kom waarschijnlijk wel ff kiekeloeren.
Kan gewoon het CPZ oprijden ofzo?
Verder heeft Roel inmiddels de laatste update van me gekregen en dan kan ik nu alle PB'tjes van dit weekend gaan beantwoorden.

- Roel SpeedCars
Zo
de lijst moet nu helemaal in orde zijn, zoniet geef het dan even door dan pas ik het aan.
Lijst zie >>startpost <<.

- GTRene
hmm ziet er naar uit dat ik het toch niet red met de achterbanden, wilde ze nog die dag op vlammen en dan nwe bestellen, maar toen ik ze er vandaag ff af haalde voor de remmen zag ik de binnenkanten al zo goed als glad, dus die redden zandvoort niet zonder canvas te zien
zeker na die 2 dagen DSR behoorlijk gummen, alhoewel ze vandaag met droog en zon wel goed grip gaven 8) maarja ik gok het er maar niet op, dus bestel wel nwe morgen, heb ik het in elk geval goed voor elkaar en legaal voor op straat, you never know.

- Roel SpeedCars
Geregeld Maik [img:25:18]http://img66.exs.cx/img66/7615/tmbs7ob.gif[/img]
- Dennis Cavallino
Hoe zit 't met de Ringplannen? Ik zie een handje vol aanmeldingen.
Ik ga denk ik alleen zaterdag richting Ring met familie. Als mensen dan nog wat instructies willen hebben moeten we dat daar ter plekke maar regelen, maar ik zal nog even aangeven wanneer ik er ongeveer verwacht te zijn.
Vrijdagochtend ben ik gewoon werken. Mag ook wel een keer na 2 weken vakantie.
Ik ga denk ik alleen zaterdag richting Ring met familie. Als mensen dan nog wat instructies willen hebben moeten we dat daar ter plekke maar regelen, maar ik zal nog even aangeven wanneer ik er ongeveer verwacht te zijn.
Vrijdagochtend ben ik gewoon werken. Mag ook wel een keer na 2 weken vakantie.

- GTRene
-
- Maik
Ik heb er net weer 40pk bij, maar goed ook blijkt dus 8)GTRene schreef:hey gezellie Maik 8) misschien ook eens een paar rondjes achter jou aan gassenMaik schreef:Roel, ik kan van de twijfellijst, ik ga definitief voor de 4uur op CPZ![]()
Net het geld overgemaakt ook...ik moet nog her en der wat nwe lijntjes doen die vorige keer voor verbetering vatbaar waren 8)

- Corvette
Thommy 4 uur betaald.Roel SpeedCars schreef:Zode lijst moet nu helemaal in orde zijn, zoniet geef het dan even door dan pas ik het aan.
Cor gaat niet door.