
Nissan GT-R
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Dat heb je mooi verwoord Fransisco. Wat een bizarre machine!Francisco schreef:En zie hier de zoveelste test waar de Porsches finest het op ronde tijden aflegd tegen de GT-R.
Dit keer in EVO magazine die toch echt een zwak hebben voor de GT-3 (2-3 keer ECOTY toch?).
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... e_gt3.html
Na het zien van de test van Richard Harris lijkt het gewoon een japanse hyper saloon. Geen onverdunde sportscar beleving in de zin van een GT-3. Wel entertaining en in staat om alles beneden een Porsche GT-2 te verschalken. That is Z06, 911 s/GT-3/turbo, M alles, Audi S-alles.
Denk dat als ik in de markt zou zijn voor een RS4/M3/C63 AMG dit nu de performance benchmark is. Ruim, relatief comfortabel en in staat om supercars het stuip op het lijf te jagen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
GT-R V-Spec
GT-R V-spec op video en details wat ze denken....
http://www.motorauthority.com/news/supe ... -r-spec-v/
http://www.motorauthority.com/news/supe ... -r-spec-v/
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
:!: :!: :!: :!: :!:
Nissan GT-R nog sneller op Ring
1 mei 2008 · Tekst Stéphan Vermeulen
http://www.autoweek.nl
Die Nissan GT-R blijft maar verbazen. Nissan maakte vandaag bekend dat de sportwagen onlangs in 7 minuten en 29 seconden een rondje Nürburgring reed, de vorige tijd stond op 7:38 minuten.
Dit keer, chef testrijder Tochio Suzuki zat wederom achter het stuur op 16 en 17 april jongstleden, was het asfalt helemaal droog en dat verklaart de negen seconden tijdwinst. Bij eerdere tests waren een paar bochten vochtig. De auto was standaard en stond op de banden waarmee de GT-R in Japan geleverd wordt. "Bij de tests die we vorig jaar op de Nürburgring deden zaten de weersomstandigheden ons behoorlijk dwars", vertelt Kazutoshi Mizuno, hoofdingenieur van het project GT-R. "We wisten altijd al dat de GT-R in staat was tot een tijd onder de 7 minuten en 30 seconden." Daarmee is de super-Nissan echt heel snel, het duurt nog tot het voorjaar van 2009 eer de eerste Nederlandse klanten hun GT-R in ontvangst nemen.
Nissan GT-R nog sneller op Ring
1 mei 2008 · Tekst Stéphan Vermeulen
http://www.autoweek.nl
Die Nissan GT-R blijft maar verbazen. Nissan maakte vandaag bekend dat de sportwagen onlangs in 7 minuten en 29 seconden een rondje Nürburgring reed, de vorige tijd stond op 7:38 minuten.
Dit keer, chef testrijder Tochio Suzuki zat wederom achter het stuur op 16 en 17 april jongstleden, was het asfalt helemaal droog en dat verklaart de negen seconden tijdwinst. Bij eerdere tests waren een paar bochten vochtig. De auto was standaard en stond op de banden waarmee de GT-R in Japan geleverd wordt. "Bij de tests die we vorig jaar op de Nürburgring deden zaten de weersomstandigheden ons behoorlijk dwars", vertelt Kazutoshi Mizuno, hoofdingenieur van het project GT-R. "We wisten altijd al dat de GT-R in staat was tot een tijd onder de 7 minuten en 30 seconden." Daarmee is de super-Nissan echt heel snel, het duurt nog tot het voorjaar van 2009 eer de eerste Nederlandse klanten hun GT-R in ontvangst nemen.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
[img:32:18]http://www.saus.nu/images/smileys/worship.gif[/img] [img:32:18]http://www.saus.nu/images/smileys/worship.gif[/img] [img:32:18]http://www.saus.nu/images/smileys/worship.gif[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Inderdaad. Dat is inderdaad Kazunori Yamauchi. Ik weet dat hij sowieso goede vrienden is met Nissan en ook met de mensen van Best Motoring weer. Hij had Best Motoring gebruikt als inspiratie voor camera-standpunten en de wijze van filmen, voor de replays en beelden in GT. En Best Motoring kent weer veel mensen in de Japanse auto-industrie dus dat brengt een en ander weer bij elkaar. Ook daar is het een beetje ons-kent-ons wereldjeMichel Huisman schreef:Heh ja dat is van Gran Turismo.. die kerel die je in het begin ziet, dat is de "eigenaar" of developer/brein achter de Gran Turismo series.

Net trouwens ook de video bekeken en die weg lijkt me de '1' trouwens. Sterker nog, ik weet het bijna wel zeker. Is ook vlak bij de Ring trouwens. Heb daar zelf ook wel eens doorgereden en ook met die snelheden meegereden

Grappig om te zien hoe hij lekkere 'dun-door-de-broek' momentjes heeft op de Ring

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=17992
amazing, das verdomd snel standaard GT-R in 7.29...wat zou dan die V-spec? kunnen doen....misschien wel een 7.25
amazing, das verdomd snel standaard GT-R in 7.29...wat zou dan die V-spec? kunnen doen....misschien wel een 7.25

-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
Die had al een snellere ronde tijd op de ring dan Walter Rörl (hoe was zijn naam ook alweer lol) in de Carrera gtGTRene schreef:http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=17992
amazing, das verdomd snel standaard GT-R in 7.29...wat zou dan die V-spec? kunnen doen....misschien wel een 7.25
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ze hebben zo al een snellere tijd dan de Z06 met meer pk's en minder gewicht, maarja dan komt straks die rappe ZR1 met waarschijnlijk race goodies als onderstel omdat ze schreeuwen dat ze dit en dat zullen pakken, dus ze moeten wel wat lenen uit hun goede race ervaringen.
Maar dan komt de V-spec van Nissan GT-R en tja die zullen dat niet toelaten dus zitten zij met het geval, hoeveel boost geven we de auto zodat we die ZR1 voor kunnen blijven
Strijd der Titanen, en tja dan komt Donkervoort ook nog met z'n GT met heel wat minder vermogen maar ook heel wat minder gewicht...wordt een spannend jaar 2008 8)
Maar dan komt de V-spec van Nissan GT-R en tja die zullen dat niet toelaten dus zitten zij met het geval, hoeveel boost geven we de auto zodat we die ZR1 voor kunnen blijven

Strijd der Titanen, en tja dan komt Donkervoort ook nog met z'n GT met heel wat minder vermogen maar ook heel wat minder gewicht...wordt een spannend jaar 2008 8)
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Iedereen gaat maar uit van die 480 pk maar ik lees toch al vaker dat als de nissan op een testbank staat er vaak al meer dan 500 pk uitkomt.GTRene schreef:Ze hebben zo al een snellere tijd dan de Z06 met meer pk's en minder gewicht, maarja dan komt straks die rappe ZR1 met waarschijnlijk race goodies als onderstel omdat ze schreeuwen dat ze dit en dat zullen pakken, dus ze moeten wel wat lenen uit hun goede race ervaringen.
Maar dan komt de V-spec van Nissan GT-R en tja die zullen dat niet toelaten dus zitten zij met het geval, hoeveel boost geven we de auto zodat we die ZR1 voor kunnen blijven![]()
Strijd der Titanen, en tja dan komt Donkervoort ook nog met z'n GT met heel wat minder vermogen maar ook heel wat minder gewicht...wordt een spannend jaar 2008 8)
Ik denk dat er zo stiekem nog wel eens aan de turbo druk wordt gedraaid.
Zijn die tijden op de ring met alle controls aan of uit,is dat bekend?
Grtz,Hanz06

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Daar heb je een goed punt, das eigenlijk een beetje het nadeel/voordeel? van de turbo, vooral met die vermogens, een kleine draai erbij en hoppa de pk's vliegen omhoog, en zelfs met koel weer wordt de lucht erg gekoeld en daar heeft de turbo GT-R veel meer voordeel dan een NA motor, ik weet niet of er al onafhankelijke test zijn uitgevoerd, dus eerst vermogen check e.d. en dan de baan op lijkt me wel eerlijk, dan kloppen de cijfers ook beter als "vergelijking"HANZ06 schreef:Iedereen gaat maar uit van die 480 pk maar ik lees toch al vaker dat als de nissan op een testbank staat er vaak al meer dan 500 pk uitkomt.GTRene schreef:Ze hebben zo al een snellere tijd dan de Z06 met meer pk's en minder gewicht, maarja dan komt straks die rappe ZR1 met waarschijnlijk race goodies als onderstel omdat ze schreeuwen dat ze dit en dat zullen pakken, dus ze moeten wel wat lenen uit hun goede race ervaringen.
Maar dan komt de V-spec van Nissan GT-R en tja die zullen dat niet toelaten dus zitten zij met het geval, hoeveel boost geven we de auto zodat we die ZR1 voor kunnen blijven![]()
Strijd der Titanen, en tja dan komt Donkervoort ook nog met z'n GT met heel wat minder vermogen maar ook heel wat minder gewicht...wordt een spannend jaar 2008 8)
Ik denk dat er zo stiekem nog wel eens aan de turbo druk wordt gedraaid.
Zijn die tijden op de ring met alle controls aan of uit,is dat bekend?
Grtz,Hanz06

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Jongens niet overdrijven aub. Testen komen binnenkort wel in de Automagazines. SportAuto zal natuurlijk een supertest doen. Dan weten we meer.
Of er nu wel of niet geschroefd wordt, wel of niet wordt valsgespeeld, dit soort geluiden van de Japanse Liga moet jullie niet verbazen. De auto wordt zo dik op de kaart gezet.
Als het later niet blijkt te kloppen is het een afgang eerste klas, maar desondanks veel publiciteit. Als het wel blijkt te kloppen is het een prestatie van formaat.
Ik vind dit nu al het geval. Ze kunnen het gewoonweg niet maken om te liegen zeg maar
Of er nu wel of niet geschroefd wordt, wel of niet wordt valsgespeeld, dit soort geluiden van de Japanse Liga moet jullie niet verbazen. De auto wordt zo dik op de kaart gezet.
Als het later niet blijkt te kloppen is het een afgang eerste klas, maar desondanks veel publiciteit. Als het wel blijkt te kloppen is het een prestatie van formaat.
Ik vind dit nu al het geval. Ze kunnen het gewoonweg niet maken om te liegen zeg maar

-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
juistem, ze kunnen het niet maken om zo openlijk te klooien met pk's.
maaarrrrrrr Nissan heeft eerder unfair een tijd neergezet met de R33. Die zou een rondje onder de 8.00 min kunnen doen. Maar die auto reed op semi-slicks of opgeseneden slicks.
HEDEN worden bijna alle auto's op semi's gezet. dus nu is het allemaal zo erg niet.
Heeft iemand enig ideen op welke band de GT-R staat?????
maaarrrrrrr Nissan heeft eerder unfair een tijd neergezet met de R33. Die zou een rondje onder de 8.00 min kunnen doen. Maar die auto reed op semi-slicks of opgeseneden slicks.
HEDEN worden bijna alle auto's op semi's gezet. dus nu is het allemaal zo erg niet.
Heeft iemand enig ideen op welke band de GT-R staat?????
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Las dit net op autoweek (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8883)
We krijgen maar geen genoeg van de Nissan GT-R; en we zijn niet de enigen. In Europa zijn er al 1.500 verkocht en in Amerika zijn ze uitverkocht. Voor Nederland zijn drie extra exemplaren gereserveerd.
Gisteren konden we melden dat de 21 Nederlandse GT-R’s zijn uitverkocht. Die worden uiterlijk in juni 2009 afgeleverd. Op 21 mei krijgen de toekomstige eigenaren de productiedatum van hun auto te horen. Maar er is goed nieuws voor degenen die hebben misgegrepen: er komen drie extra GT-R’s naar Nederland. Dat zijn allemaal Black Editions die in mei 2009 worden geproduceerd; eentje is donkergrijs, eentje is titaniumgrijs en de laatste is parelmoerwit. Daarmee komt het totaal aantal GT-R’s voor Nederland dus op 24 stuks. Er zijn dus nog drie GT-R’s beschikbaar. Geïnteresseerden moeten vlug rennen naar Nissan High Performance Visscher te Amsterdam; de enige die deze auto’s in Nederland levert.
Nederland is niet het enige land waar om de GT-R wordt gevochten. In totaal zijn in Europa 1.500 orders getekend. Daarvan komen er 950 uit Groot-Brittannië. In Frankrijk zijn 150 handtekeningen verzameld. In de VS is de GT-R voor dit jaar uitverkocht en de zestig procent van de beschikbare auto’s voor 2009 is al bezet. De eerste exemplaren in de VS worden in juli 2008 afgeleverd.
We krijgen maar geen genoeg van de Nissan GT-R; en we zijn niet de enigen. In Europa zijn er al 1.500 verkocht en in Amerika zijn ze uitverkocht. Voor Nederland zijn drie extra exemplaren gereserveerd.
Gisteren konden we melden dat de 21 Nederlandse GT-R’s zijn uitverkocht. Die worden uiterlijk in juni 2009 afgeleverd. Op 21 mei krijgen de toekomstige eigenaren de productiedatum van hun auto te horen. Maar er is goed nieuws voor degenen die hebben misgegrepen: er komen drie extra GT-R’s naar Nederland. Dat zijn allemaal Black Editions die in mei 2009 worden geproduceerd; eentje is donkergrijs, eentje is titaniumgrijs en de laatste is parelmoerwit. Daarmee komt het totaal aantal GT-R’s voor Nederland dus op 24 stuks. Er zijn dus nog drie GT-R’s beschikbaar. Geïnteresseerden moeten vlug rennen naar Nissan High Performance Visscher te Amsterdam; de enige die deze auto’s in Nederland levert.
Nederland is niet het enige land waar om de GT-R wordt gevochten. In totaal zijn in Europa 1.500 orders getekend. Daarvan komen er 950 uit Groot-Brittannië. In Frankrijk zijn 150 handtekeningen verzameld. In de VS is de GT-R voor dit jaar uitverkocht en de zestig procent van de beschikbare auto’s voor 2009 is al bezet. De eerste exemplaren in de VS worden in juli 2008 afgeleverd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast