Doe mij maar geheel zonder asbak
Het grote E60 M5 (occasion) draadje
- Knot
- Berichten: 40799
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Facelift ziet er wel wat frisser uit... maar ook stukken duurder.
Doe mij maar geheel zonder asbak
Doe mij maar geheel zonder asbak
- Knot
- Berichten: 40799
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Touring is toch degene die je wil hebben eigenlijk, beperkte oplage, meer waarde vast.
Facelift model...
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/13837093" onclick="window.open(this.href);return false;
Facelift model...
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/13837093" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
- Berichten: 10890
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Die staat bij mijn broertje op de zaak. Mooie auto.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
stuur van zo'n ding vind ik behoorlijk lelijk... 
-
Eric Z
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Asbak is inderdaad ook een goede indicatie, wist ik niet. Hierboven kun je goed de verschillen zien tussen de deurpanelen. Onder is nieuwere variant.
- MParallel
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Hele interieur ook wat mij betreft. On BMW. Tijdje terug in vorige model 6 gezeten. Zowaar nog erger.GTRene schreef:stuur van zo'n ding vind ik behoorlijk lelijk...
M5/6 ik vind ze echt niet mooi, maar zou er een willen vanwege die S85.
Die in dat filmpje vind ik dan wel weer mooi qua kleurstelling, vooral dat Pappel Natur hout icm licht leer erg mooi.
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Welk model 6 bedoel je e63?
- Knot
- Berichten: 40799
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Ik dacht al zie maar 1 raambediening op de facelift, maar is natuurlijk een UK auto 
- RS-Ron
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Een touring is het niet voor mij, ik ben meer van de sedans. Interieur kan een beetje druk zijn, hangt een beetje van de kleur af. Dat cognac-bruine interieur vind ik persoonlijk erg mooi, staat goed in een zwarte, blauwe en grijze carrosserie. Zwart interieur is ook prima.
Wel/geen facelift hangt van de staat van de auto af, liever een goede pre-facelift dan een uitgewoonde facelift.
Gr Ron
Wel/geen facelift hangt van de staat van de auto af, liever een goede pre-facelift dan een uitgewoonde facelift.
Gr Ron
- MParallel
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Ja. Ik dacht dat het uit de context van S85 motor uitgevoerde modellen welk duidelijk was.speedy25 schreef:Welk model 6 bedoel je e63?
Die nieuwe 6 heeft een aanzienlijk fraaier interieur. Lees: niet geBangled.
-
Eric Z
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Het was me niet opgevallen, waren de eerste afbeeldingen die ik kon vinden.Knot schreef:Ik dacht al zie maar 1 raambediening op de facelift, maar is natuurlijk een UK auto
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Nog even goed naar gekeken en wat je verder kan verwachten: oliekoeler, en wat ook meer dan eens voorkomt zijn de katalysatoren die vervangen moeten worden (duur!).bm-dub schreef:Vliegwiel staat er niet tussen, maar wordt bijna altijd meegepakt als de koppeling vervangen wordt. Verder wel alle punten gehad die bij een S85 auto kan verwachten.RS-Ron schreef:Ben me aan het oriënteren op een mooie en goede M5 E60. Kleur ben ik niet zo moeielijk in, zwart, wit, grijs (incl. alle varianten grijs) donkerblauw is prima. Geen rode, fel blauwe en bruine.
Een Vraagje aan de kenners, zijn ze bij deze nog iets vergeten te vervangenhttp://link.marktplaats.nl/m987833906
Gr Ron
- RS-Ron
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Bedankt ! Wat een waslijst aan potentiele risico's, dat wordt echt serieus zoeken. Zag idd ergens bedrag van € 4500 staan voor het vervangen van een katalysatoren. Ok na 25 jaar Alfa wel wat gewend wbt betrouwbaarheid maar daar zijn de inderdelen ook 5x zo goedkoop. Je vraagt je af wie er nog een M5 verkocht krijgt als ie de ori koppeling, vliegwiel, lagerschalen, vanos-leidingen, kats, oliekoeler, SMG pomp/unit, vanos-seals, gasklepregelaar nog heeft. Misschien met minder dan 50k op de telller..........
Zie veel foto's in advertenties van BMW boekjes met stempels en vinkjes bij olie, filters en bougies. Heeft het dan nog zin om het systeem van BMW NL te laten raadplegen om uit te vissen of de koppeling incl. vliegwiel is vervangen bij 90/100k ? Ik zie boekjes met 140k+ met alleen stempels maar nergens iets bijgeschreven........ Lijkt me sterk dat daar nog de eerste koppeling inzit.
Gr Ron
Zie veel foto's in advertenties van BMW boekjes met stempels en vinkjes bij olie, filters en bougies. Heeft het dan nog zin om het systeem van BMW NL te laten raadplegen om uit te vissen of de koppeling incl. vliegwiel is vervangen bij 90/100k ? Ik zie boekjes met 140k+ met alleen stempels maar nergens iets bijgeschreven........ Lijkt me sterk dat daar nog de eerste koppeling inzit.
Gr Ron
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
@ rs ron, zoals ik al eerder vertelde staat de v10 zeker nog op mijn lijstje maar ben ik erg bang voor de kosten die eraan kunnen komen je kan er 1 met garantie kopen dan heb je bepaalde risico`s al ingedekt denk ik.
Heb voor mij zelf de keus gemaakt om zeker een v10 te gaan aanschaffen dit zal waarschijnlijk pas eind 2016 gaan gebeuren omdat ik sowieso een financiële buffer achter de hand wil hebben om alle pijn punten van de s85 te gaan aanpakken.
Ik zou als ik jou was zeker een exemplaar zoeken met minder dan een ton op de klok en sowieso de modellen van 2005 mijden maar dat is mijn mening.
Mocht je de m5 ooit weer willen verkopen en er staat richting de 2 ton op de klok word het een lastig verhaal om deze te verkopen hoe goed die ook onderhouden is.
Ik ben van mening dat als je 1 koopt die goed is onderhouden en daar nog wat extra in investeert je gewoon goed zit.
Dit betekend wel dat je boven op de aanschafprijs nog eens een 6k aan modificaties moet gaan doen denk aan het vanos systeem (hogedruk leidingen = duur) Schijnt bij de 2006 modellen wel verbeterd te zijn, de drijfstanglagers vernieuwd eventueel de koppeling + vliegwiel en zo zullen er vast nog wel een paar puntjes zijn.
Tevens kan je altijd pech hebben en kan er iets stuk gaan hoe goed een auto ook onderhouden is want het blijft natuurlijk techniek.
Zou ook zeker eens in het buitenland gaan kijken als ik jou was de keus is daar vele malen groter qua aanbod.
Heb voor mij zelf de keus gemaakt om zeker een v10 te gaan aanschaffen dit zal waarschijnlijk pas eind 2016 gaan gebeuren omdat ik sowieso een financiële buffer achter de hand wil hebben om alle pijn punten van de s85 te gaan aanpakken.
Ik zou als ik jou was zeker een exemplaar zoeken met minder dan een ton op de klok en sowieso de modellen van 2005 mijden maar dat is mijn mening.
Mocht je de m5 ooit weer willen verkopen en er staat richting de 2 ton op de klok word het een lastig verhaal om deze te verkopen hoe goed die ook onderhouden is.
Ik ben van mening dat als je 1 koopt die goed is onderhouden en daar nog wat extra in investeert je gewoon goed zit.
Dit betekend wel dat je boven op de aanschafprijs nog eens een 6k aan modificaties moet gaan doen denk aan het vanos systeem (hogedruk leidingen = duur) Schijnt bij de 2006 modellen wel verbeterd te zijn, de drijfstanglagers vernieuwd eventueel de koppeling + vliegwiel en zo zullen er vast nog wel een paar puntjes zijn.
Tevens kan je altijd pech hebben en kan er iets stuk gaan hoe goed een auto ook onderhouden is want het blijft natuurlijk techniek.
Zou ook zeker eens in het buitenland gaan kijken als ik jou was de keus is daar vele malen groter qua aanbod.
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
De ene auto is de andere niet. Wat bij de één kapot gaat hoeft niet te betekenen dat het bij de andere auto ook stuk gaat. De manier van omgang (warm rijden, korte of lange afstanden rijden) en het uitvoeren van het juiste onderhoud is bepalend voor de technische staat van de auto. Ik moet zeggen dat het zeker onderhoudsgevoelige auto's zijn maar je moet ook weer niet teveel afgaan op die horrorverhalen.RS-Ron schreef:Bedankt ! Wat een waslijst aan potentiele risico's, dat wordt echt serieus zoeken. Zag idd ergens bedrag van € 4500 staan voor het vervangen van een katalysatoren. Ok na 25 jaar Alfa wel wat gewend wbt betrouwbaarheid maar daar zijn de inderdelen ook 5x zo goedkoop. Je vraagt je af wie er nog een M5 verkocht krijgt als ie de ori koppeling, vliegwiel, lagerschalen, vanos-leidingen, kats, oliekoeler, SMG pomp/unit, vanos-seals, gasklepregelaar nog heeft. Misschien met minder dan 50k op de telller..........
Zie veel foto's in advertenties van BMW boekjes met stempels en vinkjes bij olie, filters en bougies. Heeft het dan nog zin om het systeem van BMW NL te laten raadplegen om uit te vissen of de koppeling incl. vliegwiel is vervangen bij 90/100k ? Ik zie boekjes met 140k+ met alleen stempels maar nergens iets bijgeschreven........ Lijkt me sterk dat daar nog de eerste koppeling inzit.
Gr Ron
Mbt onderhoudsgeschiedenis: als je een exemplaar hebt gezien kan je het beste even bellen met de dealer waar die in onderhoud is geweest en aan de hand van het kenteken en/of chassisnr. even vragen naar de onderhoudsgeschiedenis. Echter, niet alle dealers willen eraan meewerken.
- RS-Ron
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Een M5 E60 moet je niet willen van je laatste centen, inderdaad, je moet regulier onderhoud doen en onverwachte zaken gewoon kunnen repareren. Kan een hoop zelf dus remmen, injectoren, verse olie, filters enz doe ik zelf. Voor meer specifieke M zaken kan ik naar de specialist of ander vertrouwd adres. Dat hoort er allemaal bij en is ook part of the fun. Realiteit is wel dat er steeds meer M5 E60 afgetrapt worden en ik wil geen over de kop getrapte donutdraaier. Restwaarde interesseert me geen *¥#% ik wil niet iedere keer op de teller kijken wat ie nu weer heeft afgeschreven na een jaar genieten.
Ik heb het hier iemand eerder neer zien zetten, staat van onderhoud, verifieerbare historie, de huidige eigenaar is alles, daar moet je serieus onderzoek naar doen. Liever een M5 met 130.000 km op de teller en veel gevoelige en dure reparaties achter de rug van een serieuze liefhebber met gevoel voor techniek dan een M5 met 85.000 km op de teller en een berg vervangingen die er bijna op zeker aan gaan komen.
Natuurlijk loop je het minste risico als je die M5 in Belgie gaat halen met 27.000km op de teller van mei 2008. Maar je zal na een half jaar horen dat de vanos nog 40 bar levert omdat ook die rubbers van de leidingen in je blok niet opknappen van 123 boodschappenritjes per jaar....... Als het blok dan open gaat neem je ook de lagerschalen mee dan heb je uiteindelijk voor 45K een perfecte M5 E60.
Ik heb her en der al wat te koop staande auto's besproken met de eigenaren en dat varieert van: lagerschalen ? Wat is daarmee ? (Auto's met +/- 120k en 150k op de teller) tot auto's met bonnen, rekeningen compleet nieuwe SMG, versnellingsbak, remmen gewoon Michelin Supersport enz.
Ik heb nog steeds zin in een M5, dus ik kijk rustig om me heen, gaat goedkomen !
Gr Ron
Ik heb het hier iemand eerder neer zien zetten, staat van onderhoud, verifieerbare historie, de huidige eigenaar is alles, daar moet je serieus onderzoek naar doen. Liever een M5 met 130.000 km op de teller en veel gevoelige en dure reparaties achter de rug van een serieuze liefhebber met gevoel voor techniek dan een M5 met 85.000 km op de teller en een berg vervangingen die er bijna op zeker aan gaan komen.
Natuurlijk loop je het minste risico als je die M5 in Belgie gaat halen met 27.000km op de teller van mei 2008. Maar je zal na een half jaar horen dat de vanos nog 40 bar levert omdat ook die rubbers van de leidingen in je blok niet opknappen van 123 boodschappenritjes per jaar....... Als het blok dan open gaat neem je ook de lagerschalen mee dan heb je uiteindelijk voor 45K een perfecte M5 E60.
Ik heb her en der al wat te koop staande auto's besproken met de eigenaren en dat varieert van: lagerschalen ? Wat is daarmee ? (Auto's met +/- 120k en 150k op de teller) tot auto's met bonnen, rekeningen compleet nieuwe SMG, versnellingsbak, remmen gewoon Michelin Supersport enz.
Ik heb nog steeds zin in een M5, dus ik kijk rustig om me heen, gaat goedkomen !
Gr Ron
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Dit dus. Ben wel benieuwd naar je zoektocht.RS-Ron schreef:Een M5 E60 moet je niet willen van je laatste centen, inderdaad, je moet regulier onderhoud doen en onverwachte zaken gewoon kunnen repareren. Kan een hoop zelf dus remmen, injectoren, verse olie, filters enz doe ik zelf. Voor meer specifieke M zaken kan ik naar de specialist of ander vertrouwd adres. Dat hoort er allemaal bij en is ook part of the fun. Realiteit is wel dat er steeds meer M5 E60 afgetrapt worden en ik wil geen over de kop getrapte donutdraaier. Restwaarde interesseert me geen *¥#% ik wil niet iedere keer op de teller kijken wat ie nu weer heeft afgeschreven na een jaar genieten.
Ik heb het hier iemand eerder neer zien zetten, staat van onderhoud, verifieerbare historie, de huidige eigenaar is alles, daar moet je serieus onderzoek naar doen. Liever een M5 met 130.000 km op de teller en veel gevoelige en dure reparaties achter de rug van een serieuze liefhebber met gevoel voor techniek dan een M5 met 85.000 km op de teller en een berg vervangingen die er bijna op zeker aan gaan komen.
Natuurlijk loop je het minste risico als je die M5 in Belgie gaat halen met 27.000km op de teller van mei 2008. Maar je zal na een half jaar horen dat de vanos nog 40 bar levert omdat ook die rubbers van de leidingen in je blok niet opknappen van 123 boodschappenritjes per jaar....... Als het blok dan open gaat neem je ook de lagerschalen mee dan heb je uiteindelijk voor 45K een perfecte M5 E60.
Ik heb her en der al wat te koop staande auto's besproken met de eigenaren en dat varieert van: lagerschalen ? Wat is daarmee ? (Auto's met +/- 120k en 150k op de teller) tot auto's met bonnen, rekeningen compleet nieuwe SMG, versnellingsbak, remmen gewoon Michelin Supersport enz.
Ik heb nog steeds zin in een M5, dus ik kijk rustig om me heen, gaat goedkomen !
Gr Ron
- RS-Ron
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Even mijn topicvervuiling stoppen en terug naar de spots....
Belg 1
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... F-SM-TL-S&
En de hele mooie 2e Belg
http://m.autoscout24.nl/anbod/bmw-m5-50i-v10-smg-1" onclick="window.open(this.href);return false;é-eigenaar-27000km-benzine-grijs-280649971
Gr Ron
Belg 1
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... F-SM-TL-S&
En de hele mooie 2e Belg
http://m.autoscout24.nl/anbod/bmw-m5-50i-v10-smg-1" onclick="window.open(this.href);return false;é-eigenaar-27000km-benzine-grijs-280649971
Gr Ron
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
die 2de is schijnbaar niet meer beschikbaar en of te zien?
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Die eerste ziet er goed uit maar hou er wel rekening mee dat daar nog aardig wat bpm overheen komt voor dat ie op nl kenteken staat.
Persoonlijk als ik nu in de markt zou zijn had ik deze bekeken goed bouwjaar kmstand niet al te hoog
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Persoonlijk als ik nu in de markt zou zijn had ik deze bekeken goed bouwjaar kmstand niet al te hoog
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Berichten: 43737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Dat is geen facelift iig.
-
speedy25
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Klopt maar vanaf 2006 dus model met startknop zijn enkele pijnpunten van de s85 verbeterd 
- Knot
- Berichten: 40799
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
4500 voor kats.... meteen supersprint eronder denk!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
dan kan je idd beter er een paar sport kats onder zetten (als dat kan met die elektronica)
- RS-Ron
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Hij staat er nog op, nieuwe poging
http://www.mr-cars.be/pages/onze-stockl ... rodid=1532" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr Ron
http://www.mr-cars.be/pages/onze-stockl ... rodid=1532" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr Ron
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot], tomgtr en 9 gasten
