Doe mij maar geheel zonder asbak

Hele interieur ook wat mij betreft. On BMW. Tijdje terug in vorige model 6 gezeten. Zowaar nog erger.GTRene schreef:stuur van zo'n ding vind ik behoorlijk lelijk...
Ja. Ik dacht dat het uit de context van S85 motor uitgevoerde modellen welk duidelijk was.speedy25 schreef:Welk model 6 bedoel je e63?
Het was me niet opgevallen, waren de eerste afbeeldingen die ik kon vinden.Knot schreef:Ik dacht al zie maar 1 raambediening op de facelift, maar is natuurlijk een UK auto
Nog even goed naar gekeken en wat je verder kan verwachten: oliekoeler, en wat ook meer dan eens voorkomt zijn de katalysatoren die vervangen moeten worden (duur!).bm-dub schreef:Vliegwiel staat er niet tussen, maar wordt bijna altijd meegepakt als de koppeling vervangen wordt. Verder wel alle punten gehad die bij een S85 auto kan verwachten.RS-Ron schreef:Ben me aan het oriënteren op een mooie en goede M5 E60. Kleur ben ik niet zo moeielijk in, zwart, wit, grijs (incl. alle varianten grijs) donkerblauw is prima. Geen rode, fel blauwe en bruine.
Een Vraagje aan de kenners, zijn ze bij deze nog iets vergeten te vervangenhttp://link.marktplaats.nl/m987833906
Gr Ron
De ene auto is de andere niet. Wat bij de één kapot gaat hoeft niet te betekenen dat het bij de andere auto ook stuk gaat. De manier van omgang (warm rijden, korte of lange afstanden rijden) en het uitvoeren van het juiste onderhoud is bepalend voor de technische staat van de auto. Ik moet zeggen dat het zeker onderhoudsgevoelige auto's zijn maar je moet ook weer niet teveel afgaan op die horrorverhalen.RS-Ron schreef:Bedankt ! Wat een waslijst aan potentiele risico's, dat wordt echt serieus zoeken. Zag idd ergens bedrag van € 4500 staan voor het vervangen van een katalysatoren. Ok na 25 jaar Alfa wel wat gewend wbt betrouwbaarheid maar daar zijn de inderdelen ook 5x zo goedkoop. Je vraagt je af wie er nog een M5 verkocht krijgt als ie de ori koppeling, vliegwiel, lagerschalen, vanos-leidingen, kats, oliekoeler, SMG pomp/unit, vanos-seals, gasklepregelaar nog heeft. Misschien met minder dan 50k op de telller..........
Zie veel foto's in advertenties van BMW boekjes met stempels en vinkjes bij olie, filters en bougies. Heeft het dan nog zin om het systeem van BMW NL te laten raadplegen om uit te vissen of de koppeling incl. vliegwiel is vervangen bij 90/100k ? Ik zie boekjes met 140k+ met alleen stempels maar nergens iets bijgeschreven........ Lijkt me sterk dat daar nog de eerste koppeling inzit.
Gr Ron
Dit dus. Ben wel benieuwd naar je zoektocht.RS-Ron schreef:Een M5 E60 moet je niet willen van je laatste centen, inderdaad, je moet regulier onderhoud doen en onverwachte zaken gewoon kunnen repareren. Kan een hoop zelf dus remmen, injectoren, verse olie, filters enz doe ik zelf. Voor meer specifieke M zaken kan ik naar de specialist of ander vertrouwd adres. Dat hoort er allemaal bij en is ook part of the fun. Realiteit is wel dat er steeds meer M5 E60 afgetrapt worden en ik wil geen over de kop getrapte donutdraaier. Restwaarde interesseert me geen *¥#% ik wil niet iedere keer op de teller kijken wat ie nu weer heeft afgeschreven na een jaar genieten.
Ik heb het hier iemand eerder neer zien zetten, staat van onderhoud, verifieerbare historie, de huidige eigenaar is alles, daar moet je serieus onderzoek naar doen. Liever een M5 met 130.000 km op de teller en veel gevoelige en dure reparaties achter de rug van een serieuze liefhebber met gevoel voor techniek dan een M5 met 85.000 km op de teller en een berg vervangingen die er bijna op zeker aan gaan komen.
Natuurlijk loop je het minste risico als je die M5 in Belgie gaat halen met 27.000km op de teller van mei 2008. Maar je zal na een half jaar horen dat de vanos nog 40 bar levert omdat ook die rubbers van de leidingen in je blok niet opknappen van 123 boodschappenritjes per jaar....... Als het blok dan open gaat neem je ook de lagerschalen mee dan heb je uiteindelijk voor 45K een perfecte M5 E60.
Ik heb her en der al wat te koop staande auto's besproken met de eigenaren en dat varieert van: lagerschalen ? Wat is daarmee ? (Auto's met +/- 120k en 150k op de teller) tot auto's met bonnen, rekeningen compleet nieuwe SMG, versnellingsbak, remmen gewoon Michelin Supersport enz.
Ik heb nog steeds zin in een M5, dus ik kijk rustig om me heen, gaat goedkomen !
Gr Ron
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 27 gasten