Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40164
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 01 dec 2015, 22:50

Facelift ziet er wel wat frisser uit... maar ook stukken duurder.

Doe mij maar geheel zonder asbak :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40164
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 01 dec 2015, 22:55

Touring is toch degene die je wil hebben eigenlijk, beperkte oplage, meer waarde vast.

Facelift model...

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/13837093" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Joy » 01 dec 2015, 23:07

Die staat bij mijn broertje op de zaak. Mooie auto.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 01 dec 2015, 23:14

stuur van zo'n ding vind ik behoorlijk lelijk... :)

Online
Eric Z
Berichten: 4126
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Eric Z » 01 dec 2015, 23:22

Afbeelding

Afbeelding

Asbak is inderdaad ook een goede indicatie, wist ik niet. Hierboven kun je goed de verschillen zien tussen de deurpanelen. Onder is nieuwere variant.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8732
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 02 dec 2015, 00:55

GTRene schreef:stuur van zo'n ding vind ik behoorlijk lelijk... :)
Hele interieur ook wat mij betreft. On BMW. Tijdje terug in vorige model 6 gezeten. Zowaar nog erger.

M5/6 ik vind ze echt niet mooi, maar zou er een willen vanwege die S85.

Die in dat filmpje vind ik dan wel weer mooi qua kleurstelling, vooral dat Pappel Natur hout icm licht leer erg mooi.

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 02 dec 2015, 06:49

Welk model 6 bedoel je e63?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40164
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 02 dec 2015, 07:00

Ik dacht al zie maar 1 raambediening op de facelift, maar is natuurlijk een UK auto :)

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3836
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 02 dec 2015, 10:59

Een touring is het niet voor mij, ik ben meer van de sedans. Interieur kan een beetje druk zijn, hangt een beetje van de kleur af. Dat cognac-bruine interieur vind ik persoonlijk erg mooi, staat goed in een zwarte, blauwe en grijze carrosserie. Zwart interieur is ook prima.

Wel/geen facelift hangt van de staat van de auto af, liever een goede pre-facelift dan een uitgewoonde facelift.

Gr Ron

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8732
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 02 dec 2015, 12:21

speedy25 schreef:Welk model 6 bedoel je e63?
Ja. Ik dacht dat het uit de context van S85 motor uitgevoerde modellen welk duidelijk was.

Die nieuwe 6 heeft een aanzienlijk fraaier interieur. Lees: niet geBangled.

Online
Eric Z
Berichten: 4126
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Eric Z » 02 dec 2015, 14:39

Knot schreef:Ik dacht al zie maar 1 raambediening op de facelift, maar is natuurlijk een UK auto :)
Het was me niet opgevallen, waren de eerste afbeeldingen die ik kon vinden.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 03 dec 2015, 17:26

bm-dub schreef:
RS-Ron schreef:Ben me aan het oriënteren op een mooie en goede M5 E60. Kleur ben ik niet zo moeielijk in, zwart, wit, grijs (incl. alle varianten grijs) donkerblauw is prima. Geen rode, fel blauwe en bruine.

Een Vraagje aan de kenners, zijn ze bij deze nog iets vergeten te vervangen :shock: http://link.marktplaats.nl/m987833906



Gr Ron
Vliegwiel staat er niet tussen, maar wordt bijna altijd meegepakt als de koppeling vervangen wordt. Verder wel alle punten gehad die bij een S85 auto kan verwachten.
Nog even goed naar gekeken en wat je verder kan verwachten: oliekoeler, en wat ook meer dan eens voorkomt zijn de katalysatoren die vervangen moeten worden (duur!).

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3836
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 03 dec 2015, 17:56

Bedankt ! Wat een waslijst aan potentiele risico's, dat wordt echt serieus zoeken. Zag idd ergens bedrag van € 4500 staan voor het vervangen van een katalysatoren. Ok na 25 jaar Alfa wel wat gewend wbt betrouwbaarheid maar daar zijn de inderdelen ook 5x zo goedkoop. Je vraagt je af wie er nog een M5 verkocht krijgt als ie de ori koppeling, vliegwiel, lagerschalen, vanos-leidingen, kats, oliekoeler, SMG pomp/unit, vanos-seals, gasklepregelaar nog heeft. Misschien met minder dan 50k op de telller..........

Zie veel foto's in advertenties van BMW boekjes met stempels en vinkjes bij olie, filters en bougies. Heeft het dan nog zin om het systeem van BMW NL te laten raadplegen om uit te vissen of de koppeling incl. vliegwiel is vervangen bij 90/100k ? Ik zie boekjes met 140k+ met alleen stempels maar nergens iets bijgeschreven........ Lijkt me sterk dat daar nog de eerste koppeling inzit.

Gr Ron

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 03 dec 2015, 18:54

@ rs ron, zoals ik al eerder vertelde staat de v10 zeker nog op mijn lijstje maar ben ik erg bang voor de kosten die eraan kunnen komen je kan er 1 met garantie kopen dan heb je bepaalde risico`s al ingedekt denk ik.
Heb voor mij zelf de keus gemaakt om zeker een v10 te gaan aanschaffen dit zal waarschijnlijk pas eind 2016 gaan gebeuren omdat ik sowieso een financiële buffer achter de hand wil hebben om alle pijn punten van de s85 te gaan aanpakken.
Ik zou als ik jou was zeker een exemplaar zoeken met minder dan een ton op de klok en sowieso de modellen van 2005 mijden maar dat is mijn mening.
Mocht je de m5 ooit weer willen verkopen en er staat richting de 2 ton op de klok word het een lastig verhaal om deze te verkopen hoe goed die ook onderhouden is.
Ik ben van mening dat als je 1 koopt die goed is onderhouden en daar nog wat extra in investeert je gewoon goed zit.
Dit betekend wel dat je boven op de aanschafprijs nog eens een 6k aan modificaties moet gaan doen denk aan het vanos systeem (hogedruk leidingen = duur) Schijnt bij de 2006 modellen wel verbeterd te zijn, de drijfstanglagers vernieuwd eventueel de koppeling + vliegwiel en zo zullen er vast nog wel een paar puntjes zijn.
Tevens kan je altijd pech hebben en kan er iets stuk gaan hoe goed een auto ook onderhouden is want het blijft natuurlijk techniek.
Zou ook zeker eens in het buitenland gaan kijken als ik jou was de keus is daar vele malen groter qua aanbod.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 03 dec 2015, 19:29

RS-Ron schreef:Bedankt ! Wat een waslijst aan potentiele risico's, dat wordt echt serieus zoeken. Zag idd ergens bedrag van € 4500 staan voor het vervangen van een katalysatoren. Ok na 25 jaar Alfa wel wat gewend wbt betrouwbaarheid maar daar zijn de inderdelen ook 5x zo goedkoop. Je vraagt je af wie er nog een M5 verkocht krijgt als ie de ori koppeling, vliegwiel, lagerschalen, vanos-leidingen, kats, oliekoeler, SMG pomp/unit, vanos-seals, gasklepregelaar nog heeft. Misschien met minder dan 50k op de telller..........

Zie veel foto's in advertenties van BMW boekjes met stempels en vinkjes bij olie, filters en bougies. Heeft het dan nog zin om het systeem van BMW NL te laten raadplegen om uit te vissen of de koppeling incl. vliegwiel is vervangen bij 90/100k ? Ik zie boekjes met 140k+ met alleen stempels maar nergens iets bijgeschreven........ Lijkt me sterk dat daar nog de eerste koppeling inzit.

Gr Ron
De ene auto is de andere niet. Wat bij de één kapot gaat hoeft niet te betekenen dat het bij de andere auto ook stuk gaat. De manier van omgang (warm rijden, korte of lange afstanden rijden) en het uitvoeren van het juiste onderhoud is bepalend voor de technische staat van de auto. Ik moet zeggen dat het zeker onderhoudsgevoelige auto's zijn maar je moet ook weer niet teveel afgaan op die horrorverhalen.

Mbt onderhoudsgeschiedenis: als je een exemplaar hebt gezien kan je het beste even bellen met de dealer waar die in onderhoud is geweest en aan de hand van het kenteken en/of chassisnr. even vragen naar de onderhoudsgeschiedenis. Echter, niet alle dealers willen eraan meewerken.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3836
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 03 dec 2015, 21:29

Een M5 E60 moet je niet willen van je laatste centen, inderdaad, je moet regulier onderhoud doen en onverwachte zaken gewoon kunnen repareren. Kan een hoop zelf dus remmen, injectoren, verse olie, filters enz doe ik zelf. Voor meer specifieke M zaken kan ik naar de specialist of ander vertrouwd adres. Dat hoort er allemaal bij en is ook part of the fun. Realiteit is wel dat er steeds meer M5 E60 afgetrapt worden en ik wil geen over de kop getrapte donutdraaier. Restwaarde interesseert me geen *¥#% ik wil niet iedere keer op de teller kijken wat ie nu weer heeft afgeschreven na een jaar genieten.

Ik heb het hier iemand eerder neer zien zetten, staat van onderhoud, verifieerbare historie, de huidige eigenaar is alles, daar moet je serieus onderzoek naar doen. Liever een M5 met 130.000 km op de teller en veel gevoelige en dure reparaties achter de rug van een serieuze liefhebber met gevoel voor techniek dan een M5 met 85.000 km op de teller en een berg vervangingen die er bijna op zeker aan gaan komen.

Natuurlijk loop je het minste risico als je die M5 in Belgie gaat halen met 27.000km op de teller van mei 2008. Maar je zal na een half jaar horen dat de vanos nog 40 bar levert omdat ook die rubbers van de leidingen in je blok niet opknappen van 123 boodschappenritjes per jaar....... Als het blok dan open gaat neem je ook de lagerschalen mee dan heb je uiteindelijk voor 45K een perfecte M5 E60.

Ik heb her en der al wat te koop staande auto's besproken met de eigenaren en dat varieert van: lagerschalen ? Wat is daarmee ? (Auto's met +/- 120k en 150k op de teller) tot auto's met bonnen, rekeningen compleet nieuwe SMG, versnellingsbak, remmen gewoon Michelin Supersport enz.

Ik heb nog steeds zin in een M5, dus ik kijk rustig om me heen, gaat goedkomen !

Gr Ron

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 03 dec 2015, 21:56

RS-Ron schreef:Een M5 E60 moet je niet willen van je laatste centen, inderdaad, je moet regulier onderhoud doen en onverwachte zaken gewoon kunnen repareren. Kan een hoop zelf dus remmen, injectoren, verse olie, filters enz doe ik zelf. Voor meer specifieke M zaken kan ik naar de specialist of ander vertrouwd adres. Dat hoort er allemaal bij en is ook part of the fun. Realiteit is wel dat er steeds meer M5 E60 afgetrapt worden en ik wil geen over de kop getrapte donutdraaier. Restwaarde interesseert me geen *¥#% ik wil niet iedere keer op de teller kijken wat ie nu weer heeft afgeschreven na een jaar genieten.

Ik heb het hier iemand eerder neer zien zetten, staat van onderhoud, verifieerbare historie, de huidige eigenaar is alles, daar moet je serieus onderzoek naar doen. Liever een M5 met 130.000 km op de teller en veel gevoelige en dure reparaties achter de rug van een serieuze liefhebber met gevoel voor techniek dan een M5 met 85.000 km op de teller en een berg vervangingen die er bijna op zeker aan gaan komen.

Natuurlijk loop je het minste risico als je die M5 in Belgie gaat halen met 27.000km op de teller van mei 2008. Maar je zal na een half jaar horen dat de vanos nog 40 bar levert omdat ook die rubbers van de leidingen in je blok niet opknappen van 123 boodschappenritjes per jaar....... Als het blok dan open gaat neem je ook de lagerschalen mee dan heb je uiteindelijk voor 45K een perfecte M5 E60.

Ik heb her en der al wat te koop staande auto's besproken met de eigenaren en dat varieert van: lagerschalen ? Wat is daarmee ? (Auto's met +/- 120k en 150k op de teller) tot auto's met bonnen, rekeningen compleet nieuwe SMG, versnellingsbak, remmen gewoon Michelin Supersport enz.

Ik heb nog steeds zin in een M5, dus ik kijk rustig om me heen, gaat goedkomen !

Gr Ron
Dit dus. Ben wel benieuwd naar je zoektocht. :df: :thumbup:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3836
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 03 dec 2015, 22:15

Even mijn topicvervuiling stoppen en terug naar de spots....

Belg 1

http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... F-SM-TL-S&

En de hele mooie 2e Belg

http://m.autoscout24.nl/anbod/bmw-m5-50i-v10-smg-1" onclick="window.open(this.href);return false;é-eigenaar-27000km-benzine-grijs-280649971

Gr Ron

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 04 dec 2015, 01:59

die 2de is schijnbaar niet meer beschikbaar en of te zien?

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 04 dec 2015, 02:57

Die eerste ziet er goed uit maar hou er wel rekening mee dat daar nog aardig wat bpm overheen komt voor dat ie op nl kenteken staat.
Persoonlijk als ik nu in de markt zou zijn had ik deze bekeken goed bouwjaar kmstand niet al te hoog

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 04 dec 2015, 03:14

Dat is geen facelift iig.

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 04 dec 2015, 03:24

Klopt maar vanaf 2006 dus model met startknop zijn enkele pijnpunten van de s85 verbeterd :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40164
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 04 dec 2015, 10:52

4500 voor kats.... meteen supersprint eronder denk!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 04 dec 2015, 12:59

dan kan je idd beter er een paar sport kats onder zetten (als dat kan met die elektronica)

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3836
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 04 dec 2015, 17:43

Hij staat er nog op, nieuwe poging

http://www.mr-cars.be/pages/onze-stockl ... rodid=1532" onclick="window.open(this.href);return false;


Gr Ron

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 27 gasten