Mercedes C63 AMG
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Mercedes C63 AMG
Vind hem meer dan prima, heb wel een voorkeur voor de combi. De vier uitlaten vind ik niet zo mooi maar dat vond ik bij de oude nog erger. Bij BMW M en Audi (R)S heb ik dat gevoel minder.
-
Onlinetomgtr
Ik vind de station veel mooier omdat hij die hang kont achterkant mist. Maar met 510 PK zou de AMG S (net zoals de E63 AMG S) 4 WD moeten hebben om al dat geweld een beetje op de straat te krijgen. Prima om een 911 GT3 of zo met RWD te hebben omdat dat ook een circuit auto is, maar met je familie en labrador achterin je achterkant steeds verliezen lijkt me geen pretje. Of je zit alleen naar je knipperende ESP lampje te kijken.
- Ender
Ik vind hem wel geslaagd. Vind een basic C-klasse met een amg pakket sowieso al wel mooi. Dus deze kan alleen maar mooier en beter zijn. ooit zal er een op mijn naam komen
Vierwiel aandrijving zou wel handig zijn inderdaad. Ik had met mijn C63 ook altijd problemen met de grip...
http://youtu.be/HVhKZ8EJOmA" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerste bewegende beelden;
http://www.motorauthority.com/news/1094 ... es-amg-c63" onclick="window.open(this.href);return false;

Vierwiel aandrijving zou wel handig zijn inderdaad. Ik had met mijn C63 ook altijd problemen met de grip...
http://youtu.be/HVhKZ8EJOmA" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerste bewegende beelden;
http://www.motorauthority.com/news/1094 ... es-amg-c63" onclick="window.open(this.href);return false;
- D20VT
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OrTiX61q4dc&sns=em[/youtube]
Vandaag bij dit indrukwekkende monster onder de kap mogen kijken
Het optische ben ik niet kapot van, het technische daarentegen
Vandaag bij dit indrukwekkende monster onder de kap mogen kijken

Het optische ben ik niet kapot van, het technische daarentegen
- GTRene
wat klinkt dat lekker
die striping past hem echt niet, magoed smaken verschillen.

die striping past hem echt niet, magoed smaken verschillen.
- MParallel
- Auto: BMW
Blijft toch gaaf hoor. Maandje geleden in een "standaard" C63 AMG gereden. pfff ik vind 450pk en 600nm koppel al waanzinnig.

- GTRene
deze heeft een fraai interieur
staat te koop als zijnde

uiterlijk mag er trouwens ook wel zijn>

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
reageert wel lekker op het gas

staat te koop als zijnde
maar schijnbaar ombouw.Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series
44.999 EUR
Unfallfrei
Limousine, Gebrauchtfahrzeug
EZ 06/2009
73.000 km
Benzin
368 kW (500 PS)
Automatik
uiterlijk mag er trouwens ook wel zijn>
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
reageert wel lekker op het gas
- RS-Ron
Moest even zoeken maar er is een MB C63 AMG topic !
Ga morgen naar een C63 AMG kijken, betreft een 2009. Wat zijn de let-ops bij deze auto ? Nee niet voor mij, de M5 wordt nu voorzien van nieuw gespoten velgen en vers rubber en die blijft. Kennis van mij wil weer eens wat anders, heeft nu al weer een hele tijd een Jaguar S-type R.
Ben benieuwd of de AMG ook let ops ala de lagerschalen bij BMW M heeft.
Gr Ron
Ga morgen naar een C63 AMG kijken, betreft een 2009. Wat zijn de let-ops bij deze auto ? Nee niet voor mij, de M5 wordt nu voorzien van nieuw gespoten velgen en vers rubber en die blijft. Kennis van mij wil weer eens wat anders, heeft nu al weer een hele tijd een Jaguar S-type R.
Ben benieuwd of de AMG ook let ops ala de lagerschalen bij BMW M heeft.
Gr Ron
- GTRene
geen idee (of niet meer
) maar wel gaaf hoor zo'n C63 AMG, elke keer als ik er 1 zie vooral in het zwart en dan die fraaie dikke looks aan de achterkant, denk ik, zo'n ding wil ik ook ooit, vind ze alleen wat te zwaar
Maar leuke monster cars
qua lagers kan ik me zo niks herinneren dat die ook zo nauw luisteren ala M5 V10 bv.
keek net even op mobile, maar je ziet ze niet echt te koop staan met km standen boven de 200k of 300k oid
best apart, had verwacht dat ze ook best als kilometer vreters gebruikt zouden worden.

Maar leuke monster cars

qua lagers kan ik me zo niks herinneren dat die ook zo nauw luisteren ala M5 V10 bv.
keek net even op mobile, maar je ziet ze niet echt te koop staan met km standen boven de 200k of 300k oid
best apart, had verwacht dat ze ook best als kilometer vreters gebruikt zouden worden.
-
Met gemiddeld 1 op 5 a 6 is het weinig km-vreten
( 1 op 10 kan ook, 100 op de rechterrijstrook)
Olielekkage komt weleens voor, net als nokkenasproblemen icm klepstoters die vervangen moeten woden
Wordt vaak tricky opgelost door een dikkere olie te gebruiken, reparatie is zo'n 2500 Euro en hoger
*
Sluitende onderhoudshistorie is zeer belangrijk, is het een vaag verhaal niet doen.
Controleer ook de schadehistorie, rondje Google is vaak al genoeg om de auto te laten staan.
En niet kopen zonder aankoopkeuring bij een M-B dealer...
* nokkenassen en klepstoters samen "stuk" is zo'n €7000

Olielekkage komt weleens voor, net als nokkenasproblemen icm klepstoters die vervangen moeten woden
Wordt vaak tricky opgelost door een dikkere olie te gebruiken, reparatie is zo'n 2500 Euro en hoger

Sluitende onderhoudshistorie is zeer belangrijk, is het een vaag verhaal niet doen.
Controleer ook de schadehistorie, rondje Google is vaak al genoeg om de auto te laten staan.
En niet kopen zonder aankoopkeuring bij een M-B dealer...
* nokkenassen en klepstoters samen "stuk" is zo'n €7000
- RS-Ron
Dank !
Gr Ron
Gr Ron
- FreudeamFahren
Peter vergeet de met enige regelmaat voorkomende gebroken kopbouten bij de M156 motoren tot productie nummer 060658. Enige oplossing is preventief vervangen maar dat is wel tricky want laat je de koppen dan zitten en vervang je schroef voor schroef? Dan kun je niet de stap voor stap moment instructie volgen. Is hier op D-F ook ergens een topic over dacht ik. Wissel je niet preventief en wacht je tot het zich manifesteert, dan zijn olie & koelvloeistof al vriendjes geworden...
-
Beter is het eigenlijk om de eerste bouwjaren gewoon te laten staan 
Maar ja..

Maar ja..
- FreudeamFahren
Da's ook weer overdreven als je 't mij vraagt. Laten staan moet je de versie zonder sper 

-
^^Dit dus, die bouten roesten. Facelift met de nieuwere navi zou mijn keus zijn, dan heb je ook gelijk een mooier/strakker dash. Tellers van de Benz vind ik niet echt fijn, geen naalden en komen heel "druk" over. Blok is verder echt heerlijk, mooie roffel en loopt prachtig, mooier dan z'n opvolger. De dorst zal gelijk zijn aan je S85.FreudeamFahren schreef:Peter vergeet de met enige regelmaat voorkomende gebroken kopbouten bij de M156 motoren tot productie nummer 060658. Enige oplossing is preventief vervangen maar dat is wel tricky want laat je de koppen dan zitten en vervang je schroef voor schroef? Dan kun je niet de stap voor stap moment instructie volgen. Is hier op D-F ook ergens een topic over dacht ik. Wissel je niet preventief en wacht je tot het zich manifesteert, dan zijn olie & koelvloeistof al vriendjes geworden...
- RS-Ron
Bedankt voor de info, vandaag eens in een C63 AMG gereden, wat een bruut geweld............ werd de inhoud van de advertentie door de werkelijkheid aangedaan.....
Het is mij niet gelukt om iets van het profiel van de achterbanden te branden........... zat al geen profiel meer op..... Zag wel het canvas wat beter na de proefrit.
Maar goed,hij was wel erg gemotiveerd een echt mooie te vinden na de proefrit, wat een geluid en heerlijke stoelen. Bijna heel de dag in een Jaguar S-type R gereden, die maakt ook grote stappen met de V8 Compressor. Die gaat ook op marktplaats, wil er iemand meer weten van deze auto, stuur me een PM.
Gr Ron.

Maar goed,hij was wel erg gemotiveerd een echt mooie te vinden na de proefrit, wat een geluid en heerlijke stoelen. Bijna heel de dag in een Jaguar S-type R gereden, die maakt ook grote stappen met de V8 Compressor. Die gaat ook op marktplaats, wil er iemand meer weten van deze auto, stuur me een PM.
Gr Ron.
- GTRene
smaakt dus wel naar meer begrijp ik?
ik ben ook benieuwd hoe zo'n SLK55 AMG Black series rijd, mooi wat lichter en compacter en in zwart lekker bruut, 400pk zou eigenlijk ook 500+ moeten zijn magoed, lijkt me wel een leuk bommetje.
geen idee hoe zo'n AMG Black series SLK55 rijd.

ik ben ook benieuwd hoe zo'n SLK55 AMG Black series rijd, mooi wat lichter en compacter en in zwart lekker bruut, 400pk zou eigenlijk ook 500+ moeten zijn magoed, lijkt me wel een leuk bommetje.
geen idee hoe zo'n AMG Black series SLK55 rijd.
- RS-Ron
Smaakt zeker naar meer, heb zelf ook kunnen rijden dus was leuk om verschil met de M3 E46 en M5 E60 echt te voelen. De AMG vond ik zelf minder comfortabel dan de M3 (de ex van mij had een Tein onderstel) en zeker dan de M5. Kon geen knop vinden in deze AMG om de dempers in te stellen. De C63 AMG voelt en is veel wendbaarder dan de M5 maar de M3 is toch weer een stuk scherper en wendbaarder. Het vermogen van de AMG is bizar en wordt heel anders afgegeven dan de M5 het is meer een koppelmonster. Stoelen van de AMG zitten perfect, wel wat smal dus teveel "love-handels" zullen in de weg zitten.
De M5 is een compleet andere auto, die komt wbt hardcore DF alleen een beetje in de buurt in de M stand. De M5 is meer bruikbaar als luxe reisauto, de AMG is echt een stuk kleiner. Waar ik nu, veel meer dan gedacht, de M5 ook pak voor de verjaardagsvisites 60km verderop zou ik daar de AMG minder snel voor gebruiken, zeker met 4 personen.
We hebben nog niet gereden in een C63 AMG met competition package, dus geen sper en niet met het andere onderstel. Ben wel benieuwd of die nog een klap harder is, dan moeten je vullingen echt vast zitten. Black series zijn niet in beeld, hij wil een mooie en goede C63 AMG we zoeken rustig verder !
Gr Ron
De M5 is een compleet andere auto, die komt wbt hardcore DF alleen een beetje in de buurt in de M stand. De M5 is meer bruikbaar als luxe reisauto, de AMG is echt een stuk kleiner. Waar ik nu, veel meer dan gedacht, de M5 ook pak voor de verjaardagsvisites 60km verderop zou ik daar de AMG minder snel voor gebruiken, zeker met 4 personen.
We hebben nog niet gereden in een C63 AMG met competition package, dus geen sper en niet met het andere onderstel. Ben wel benieuwd of die nog een klap harder is, dan moeten je vullingen echt vast zitten. Black series zijn niet in beeld, hij wil een mooie en goede C63 AMG we zoeken rustig verder !
Gr Ron
- GTRene
klinkt goed, had ik zo niet verwacht tegen over de M5, voelt dus wat kleiner aan en best 'hard'
had dan wel weer dat verwacht van dat de M3 scherper zou sturen.
stoelen smal vind ik niet erg, ben niet zo dik (nog niet althans
)
mooie ervaringen erbij dus
had dan wel weer dat verwacht van dat de M3 scherper zou sturen.
stoelen smal vind ik niet erg, ben niet zo dik (nog niet althans

mooie ervaringen erbij dus

- FreudeamFahren
Ben nog wel even benieuwd: met welke hebben jullie gereden?RS-Ron schreef:(...) vandaag eens in een C63 AMG gereden (...) zat al geen profiel meer op..... Zag wel het canvas wat beter na de proefrit. Maar goed,hij was wel erg gemotiveerd een echt mooie te vinden na de proefrit (...)
Gr Ron.
- RS-Ron
Betrof een uit de VS in Duitsland geimporteerde auto. Moest nog op Nederlands kenteken.
http://m.autoscout24.nl/anbod/mercedes- ... -287825882
Gr Ron
http://m.autoscout24.nl/anbod/mercedes- ... -287825882
Gr Ron
- RS-Ron
Ze worden schaars, maar een mooie gevonden met performance pakket.
Gr Ron
Gr Ron
- JP
Zage toevallig gister (op Facebook) bij Stern Exclusief een zwarte mèt performance pack voorbij fietsen..... 

- RS-Ron
- GTRene
netjes, gefeliciteerd