Mijn vraag: waarom het Tesla niet lukt(e) tijdig de Model 3 sinds 2016 te bestellen op de markt te zetten.
Omdat Tesla ook geen echte autobouwer is(zie SlowCo filmpje)
Ik heb net 5min gekeken. En heb het antwoord hierboven al zelf gegeven. De Duitsers gaan niet over één nacht ijs. Tesla wel en is geen autobouwer....
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 12:36
door Wimo
Nah, het is eerder: Tesla is een beginnende autobouwer. De focus is meer op accu en software geweest. En daar zijn ze ook marktleider in ..
Er komen vanzelf iteraties van de Model 3. Net als bij de Model S het geval is geweest. Het lomp bouwen van auto's is gewoon snel en blijkbaar kunnen ze het nog goed ook ..
Robin schreef: 14 dec 2018, 12:16
Mijn vraag: waarom het Tesla niet lukt(e) tijdig de Model 3 sinds 2016 te bestellen op de markt te zetten.
Omdat Tesla ook geen echte autobouwer is(zie SlowCo filmpje)
Munro (SlowCo filmpje) is mbt de Model 3 inmiddels aardig door het stof gegaan. Model 3 is over 30% profitable. Niets in de wereld van de electrische auto's komt daarbij in de buurt.
Dat profitable zien we net pas terug bij Tesla's cijfers en of ze dat kunnen doorzetten, maar wat duurt 't wachten lang op 'n mid
2016 bestelde Model 3.....
Ik googlede gisteren al safest car in the world en kwam daarbij tig keer op 'n Volvo(XC60/90?)
Maar goed ik raak steeds meer overtuigd van Tesla.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 12:52
door FreudeamFahren
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 12:53
door Robin
Moet alleen erg wennen aan de vormgeving. Heel erg wennen.
Geweldig filmpje Tijs. Even korte info gelezen.
Ik begin weer in de toekomst te geloven, maar geruisloosheid is wel 'n puntje van kritiek.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 12:57
door Hielke
Robin schreef: 14 dec 2018, 12:53
Moet alleen erg wennen aan de vormgeving. Heel erg wennen.
Geweldig filmpje Tijs. Even korte info gelezen.
Ik begin weer in de toekomst te geloven, maar geruisloosheid is wel 'n puntje van kritiek.
Je vindt 'm niet mooi. Klaar. Smaakbepaald.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 13:08
door Robin
Ja dat is 'n probleem, een Model S ziet er 'leuk' uit, een Model X niet en 'n Model 3 ook niet echt. Subsidie maakt veel goed, maar elke dag letterlijk met 'n plaat voor je kop in de file staan? Wennen.
Munro is lyrisch over de afwerking van de BMW i3. Nergens (geen ander merk, geen ander huis eigen model) komt aan het afwerkingsniveau van de i3.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 13:51
door Robin
Heb met i3 gereden:Vlot/snel, strakke wegligging, zeer degelijk product, ongelovelijk echt 'n blok op de weg.
Maar actiradius en vormgeving: Dat wordt 'm écht niet:)
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 14:15
door Tom
Hielke schreef: 14 dec 2018, 13:38
Munro is lyrisch over de afwerking van de BMW i3. Nergens (geen ander merk, geen ander huis eigen model) komt aan het afwerkingsniveau van de i3.
Ja prachtig, dat materiaal (vast gerecycled) rondom is net karton wat tegen je deuren zit:
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 14:27
door Robin
@ Tom???
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 14:32
door Tom
Dat wit-zwarte materiaal rondom:
Dat is net geperst gerecycled verpakkingsmateriaal ofzo.
Zo voelt het, zo klinkt het en zo ziet het eruit.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 14:40
door Robin
Tom schreef: 14 dec 2018, 14:32
Zo voelt het, zo klinkt het en zo ziet het eruit.
Een witte met deze velgen vind ik best te pruimen.
Gr Ron
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 14 dec 2018, 17:14
door FreudeamFahren
Zit ook een schroefsetje onder, met andere armpjes achter: dat bepaalt de stance ook nogal. Maar met wat bijsturen is ie heel best te pruimen, vind ik ook.
BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kwartier laadt
Nu zit ik niet zozeer in de electrowereld, maar ik las 'n comment op Bimmerpost:
I wouldn't really call it beating anything... They actively cooled the cables, cooled the batteries and the system has a higher discharge than current vehicles can intake. This is entirely a lab test and is not something that's usable in the real world... yet.
Schuin van achteren etc best onlelijk, maar van voren met dat verhoudingsgewijs te hoge bole dak, geen grill. Echt niet. Punt.