Nieuwe BMW X3 (G01)
- MParallel
- Auto: BMW
Re: Nieuwe BMW X3 (G01)
Was vorige week bij dealer. Nieuwe M5 stond in de showroom. Zo in het echt van buiten, ik begin er aan te wennen. Echter dat interieur.
Wat een M Circus.
Wat een M Circus.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mét een terugroepactie 

- Joop
De nieuwe X3 is van buiten best een aardig fraaie auto om te zien. Interieur is naar mijn idee echt wel onder de maat; zeker als je er een G2x naast zet (pre LCI en LCI). Bediening van de roosters en die ‘fancy’ interieurverlichting is wel kermis en weinig ‘premium’ als je het mij vraagt. Zonder ‘m (nog) gereden te hebben vond ik ‘m als totaal wel tegenvallen tov zijn voorganger.Mark 320iS schreef: 03 feb 2025, 17:07 …. De materiaalkeuze in het interieur is wel teleurstellend, heel veel gebruik van harde kunststoffen, in vergelijking met de huidige 3 serie is het duidelijk een niveau lager.
De verwachte levertijd was eerst februari, maar vrijdag zei de verkoper dat ze nu 'allemaal' op mei/juni staan. Ik wacht maar af, heb er toch geen invloed op. Tot die tijd rijden we door in de 330e en dat is ook geen straf.
- JP
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Niet?!?!

- Niels
- Auto: Prius+
Iemand heel toevallig bekend met deze X3M40i?? T981VD
https://link.marktplaats.nl/m2264417925 ... ios_tablet
Ik vraag het voor een vriend
Ik vraag het voor een vriend

- Martijn_bmw
Ken hem niet, maar die vriend heeft wel goede smaak 
Als ik geen lease container had dan zou dit een serieuze kanshebber zijn voor mij als gezinsauto

Als ik geen lease container had dan zou dit een serieuze kanshebber zijn voor mij als gezinsauto

-
mei 20243: 95.000 km en nu 2 jaar later 106.000. Weinig kms na de import. Kan natuurlijk gewoon maar opvallend. Weinig kms voor import was natuurlijk gekker geweest.Niels schreef: 19 mei 2025, 21:54 Iemand heel toevallig bekend met deze X3M40i?? T981VD
Ik vraag het voor een vriend![]()
Wel toe aan een beurtje?
- Niels
De auto wordt verkocht in consignatie dus geen inruil (wat geen probleem is), geen garantie en geen afleveringsbeurt. Wel was het geen probleem om het chassisnummer te krijgen om te laten checken. Het verhaal lijkt verder wel te kloppen dus waarschijnlijk zaterdag kijken.
-
Fijn auto en goede oude mannen spec 

- Niels
Boomer spec!
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Ter vervanging van de 330d wellicht een X3 30e aan het overwegen.. Iemand nog tips mbt de 30e? Vrees alleen dat het gaat tegenvallen gezien mijn gewenning aan 600+nm diesel... 
...al heb ik wel gezien dat ze te chippen zijn naar 400pk

...al heb ik wel gezien dat ze te chippen zijn naar 400pk

- Knot
Rijdt prima, bedenk wel dat die xDrive30e leeg al bijna 2000kg weegt, en idd chippen kan naar 400pk, ook het electro/hybride deel is goed bij te regelen daarmee.
- Martijn_bmw
^^ zolang de accu nog energie heeft denk dat het meevalt zo’n electro motor begint vanaf 0tpm direct volle bak mee te duwen.
Alleen als de accu leeg is en je moet enkel met de 300nm van de benzine motor vooruit zal dat wel tegenvallen tov de 600nm
Alleen als de accu leeg is en je moet enkel met de 300nm van de benzine motor vooruit zal dat wel tegenvallen tov de 600nm

- Knot
Als ik me alle reviews van de G20 herinner was het met name de 20e die met lege accu zwaar aanvoelde, de 30e heeft net wat meer pit van de motor zelf, zal bij de X3 niet anders zijn denk, dus altijd de 30e pakken, of de 20e met chip.
- Arthur
Ik vermoed dat dat bij alle PHEV het geval is. Heb wel met PHEV’s gereden maar niet met (nagenoeg) lege accu. Durf het voor mezelf niet aan en zou ook alleen eentje willen met 100km+ altijd en overal. Als ik er al eentje zou willen…
En om alles maar met een chip op te lossen is ook zo wat. Daarbij rijd ik meestal jong en in de garantie. Zeker een PHEV zou ik in de garantie willen rijden. Je zult net die ongelukkige zijn met ‘pech’.
En om alles maar met een chip op te lossen is ook zo wat. Daarbij rijd ik meestal jong en in de garantie. Zeker een PHEV zou ik in de garantie willen rijden. Je zult net die ongelukkige zijn met ‘pech’.
- Martijn_bmw
Ik vond mijn phev CLA250e wel een fijne auto, zeker als je in hybride stand rijdt en ‘s nachts kan laden is je accu bijna nooit leeg. Hij laad ook tijdens rijden weer bij met remmen en op sommige snelheden.
Maar goed aan de andere kant het financiële voordeel in gebruik (de stroom is ook niet gratis) van een phev is maar zo beperkt dat ik particulier ook nog gewoon een benzine zou kiezen tenzij de aanschaf van eenzelfde phev fors goedkoper is dan de vergelijkbare ice. (Phev was voor EV een moetje bij mij in de leaseregeling
)
Maar goed aan de andere kant het financiële voordeel in gebruik (de stroom is ook niet gratis) van een phev is maar zo beperkt dat ik particulier ook nog gewoon een benzine zou kiezen tenzij de aanschaf van eenzelfde phev fors goedkoper is dan de vergelijkbare ice. (Phev was voor EV een moetje bij mij in de leaseregeling

- Knot
Dat bedoede ik ook, rij je in de garantie dan sowieso een 30e pakken en zonder kan je evt nog met een 20e af als je hem een kuurtje geeft, of accepteren dat het iets minder snel is, net wat je wens en/of referentiekader is.
Heb zelf een 330e op het oog maar vind ze aan de andere kant zwaar, zowel voor stuurgedrag en voor de MRB, enige is dat je een vollere auto krijgt voor dezelfde centen en dat je een 330i moet zoeken en een 330e struikel je over de showroom in.
Vind het "e" wel grappig om eens te hebben, maximaal te benutten met thuis laden aan de garage panelen etc, maar nog tot feb 2027 saldering dus waarom zou ik nu al nu alles toch nog terugdraait en er geen terugleverboete op zit. De MRB is ook over de 100 euro per maand volgend jaar als alle korting wegvalt. Volgens mij moet je het puur doen voor de extra electro push in de vermogensband want echt goedkoper is het onder de streep niet.
Heb zelf een 330e op het oog maar vind ze aan de andere kant zwaar, zowel voor stuurgedrag en voor de MRB, enige is dat je een vollere auto krijgt voor dezelfde centen en dat je een 330i moet zoeken en een 330e struikel je over de showroom in.
Vind het "e" wel grappig om eens te hebben, maximaal te benutten met thuis laden aan de garage panelen etc, maar nog tot feb 2027 saldering dus waarom zou ik nu al nu alles toch nog terugdraait en er geen terugleverboete op zit. De MRB is ook over de 100 euro per maand volgend jaar als alle korting wegvalt. Volgens mij moet je het puur doen voor de extra electro push in de vermogensband want echt goedkoper is het onder de streep niet.
- Mark 320iS
Ik merk eigenlijk dat de accu nooit echt leeg is, hij heeft altijd wel voldoende capaciteit voor een tussensprintje, dus ik merk er niet zoveel van. Wij zijn in mei met de 330e op vakantie geweest en als de accu dan leeg is laadt ie op de snelweg gewoon weer een klein beetje bij, dus dan heb je altijd het vermogen. Tenzij je natuurlijk echt gaat knallen, dan heeft ie geen overcapaciteit meer om bij te laden, maar in de praktijk doe je dat met een dergelijk zware auto niet.
- Arthur
Dat over een e struikelen in de showroom hoeft geen pluspunt te zijn. Mss nu niet te duur in aanschaf, maar wat doet ‘ie qua inruil straks. Retorische vraag. Alhoewel dat inruilen met een ICE ook niet hosanna is.
- Mark 320iS
Als het je niet om de kosten te doen is zou ik altijd de 'i' pakken, rijdt gewoon veel fijner en natuurlijker, daarnaast heb je een veel grotere kofferbak.Knot schreef: 02 jun 2025, 11:23 Dat bedoede ik ook, rij je in de garantie dan sowieso een 30e pakken en zonder kan je evt nog met een 20e af als je hem een kuurtje geeft, of accepteren dat het iets minder snel is, net wat je wens en/of referentiekader is.
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Tja, een 30d (of 40d...) zou misschien wel mijn voorkeur hebben maar die waren in die tijd al zover naar naar het verleden belast met BPM dat die zo goed als niet te vinden zijn.
Het PHEV gedeelte vind ik op zich wel interessant, we hebben al een Countryman SE en dat rijdt echt gewoon echt goed puur op de electromotor als je geen haast hebt. Veel vermogen heeft die elektromotor niet (iets minder als de 30e, 90pk ofzo?) maar door het koppel vanaf nul maakt dat niet uit als je door woonwijken vol drempels scheurt
Het PHEV gedeelte vind ik op zich wel interessant, we hebben al een Countryman SE en dat rijdt echt gewoon echt goed puur op de electromotor als je geen haast hebt. Veel vermogen heeft die elektromotor niet (iets minder als de 30e, 90pk ofzo?) maar door het koppel vanaf nul maakt dat niet uit als je door woonwijken vol drempels scheurt

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
bij normaal gebruik merk je weinig verschil tussen 330e of 330i. Dus afhankelijk van je gebruik kun je met een 330e ook prima uitkomen. Ook is het verschil in bpm al zo groot dat een 330i al bijna niet meer betaalbaar is. Dus ja, je kunt bijna niet meer om de 330e heen.
- Knot
Valt mij vooral op dat de 330i bijna niet tekoop staan en komen niet snel in de buurt van een specificatie/opties die je zoekt. Een 330e lijkt mij een prima auto maar blijft 300kg extra gewicht wat meegesleept wordt plus de angst buiten garantie dat er wat met die onboard lader of electromotor of accu mis gaat.
- Knot
Liefst natuurlijk standaard houden netjes in de garantie, maar als je die sprong ziet die een 320e met de B20B motor kan maken....Arthur schreef: 02 jun 2025, 11:04 En om alles maar met een chip op te lossen is ook zo wat. Daarbij rijd ik meestal jong en in de garantie. Zeker een PHEV zou ik in de garantie willen rijden. Je zult net die ongelukkige zijn met ‘pech’.
- Bijlagen
-
- BMW_G20_320e_400pk-700nm.JPG (143.43 KiB) 1507 keer bekeken