BMW F22 M235i [Sold...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 2002
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door veejay » 26 okt 2016, 12:23

Toen ik pas de 328i had merkte ik niks met premium en niet premium want ik kende de auto gewoon nog niet genoeg. Nu ik aan de auto gewend ben merk ik duidelijk dat 98 meer koppel in het middengebied geeft waardoor zelfs het schakelgedrag anders wordt. 102 geeft alleen bovenin meer punch (maar ook in het middengebied), dat merk ik eigenlijk alleen bij doorhalen naar topsnelheid op de autobahn dus de hele tijd hoog in de toeren moet zitten.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat een 328i 245pk levert met octaan91, dus bij meer octaan meer vermogen lijkt me, dat klopt wel uit rollerbank uitdraaien die ik gezien heb.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42869
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door Arthur » 26 okt 2016, 12:35

Idd, de auto's moeten altijd wel de Knot-beurt hebben, strepen trekken met dure banden (extra slijtage) maar een benzine van 10ct de liter duurder doen we maar niet :tooth: Scheelt op 10kkm per jaar 125,-.
Marc R schreef:Het gaat mij om het ogenschijnlijke besparen van enkele euro's TOV de aanschaf van een premium auto...die dan weer geen "dure" peut mag want dat kost geld.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 2002
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door veejay » 26 okt 2016, 12:42

Alleen de fijnproever merkt de meerwaarde, dat geld zowieso voor het hele merk BMW ;-)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door allen » 26 okt 2016, 12:46

LOL@Arthur. :clap:

Ik gooi het zelfs in de 500 van MdV. Maar dat is wellicht meer omdat ik hoop dat dat ding dan net iets minder langzaam is.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10887
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door tomgtr » 26 okt 2016, 13:00

BP 95 = Shell 95 = Total 95 = witte pomp 95 met enig verschil welke additieven zijn toegevoegd. In Rijnmond regio zal het goedkoper zijn om van raffinaderij the trucken dus daar zal wel echt benzine van BP uit de raffinaderij komen maar rest van land wordt alle benzine gewoon over elkaar heen gelost en pas bij laden van trucks wordt er een scheutje additief toegevoegd die hoort bij het merk waar het afgeleverd wordt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door GTRene » 26 okt 2016, 14:48

gewoon hup 570 pk in die M235i oke wat aangepast maar zitten wel wat leuke zaken op :-) vermogen bv.

http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 22011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door Knot » 26 okt 2016, 14:49

Da's mooi, kan ik voortaan naar de Tango en een fles wijn van een tientje halen ipv 6 euro :D

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10887
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door tomgtr » 26 okt 2016, 15:11

En dat maakt zeker een verschil!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42869
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door Arthur » 26 okt 2016, 15:21

Die Tango heeft idd die additieven niet ;-)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10887
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door tomgtr » 26 okt 2016, 15:40

Nou daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken. die additieven zijn namelijk vooral marketing....

Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door Robin » 26 okt 2016, 15:47

Maar helpt 98 nou tov 95 chemisch technisch praktisch gezien? Of werden we ook door TopGear met hun test voor de gek gehouden?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door Knot » 26 okt 2016, 16:01

En leuker nog, als de tankwagens eenzelfde rondje Shell, Tango, Esso, BP doen en daar dus veelal geen verschil in zit. Is de 98 van de Tango dan hetzelfde als BP Ultimate 98???

Of ik een dure M235i koop en vervolgens bezuinig op brandstof vind ik niet, waarom zou je meer betalen als het ding er niet minder van loopt. Je betaalt voor de auto toch ook niet de vraagprijs? Althans ik niet, ik lul ook de laatste 500 euro er nog af tot in het redelijke.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW F22 M235i [95..96..97..98..]

Bericht door Knot » 26 okt 2016, 16:02

De BP Ultimate komt bij de raffinaderij van BP vandaan dat is bij RTL transport wereld geweest.
Dus wel verschillend van Tango en andere 98's... maargoed, ik ben nog niet overtuigd om zomaar meer te betalen per tankbeurt.
Laatst gewijzigd door Knot op 26 okt 2016, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10887
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door tomgtr » 26 okt 2016, 16:03

Hangt een beetje van de auto af Robin. Als je ecu zich aanpast en de compressie verhoogt bij een hoger octaan getal, ja. Dus kort door de bocht, de auto's waar 98 wordt aangeraden maar 95 is toegestaan heb je waarschijnlijk wel een vermogenstoename. Bij de auto's waar 95 wordt aanbevolen ben ik er niet zeker van, zal auto afhankelijk zijn. Maar bij de meeste auto's maakt geen fluit uit denk ik.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 26 okt 2016, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 2002
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door veejay » 26 okt 2016, 16:34

Idd bij onze boodschappen auto (208 1.6VTI 120pk) zonder turbo merk ik ook geen verschil.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10887
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door tomgtr » 26 okt 2016, 16:46

Ik geloof dat idd BP ultimate uit BP raffi komt. Toen mijn GTR getuned werd kreeg ik oom te horen dat ze zo scherp konden tunen dat ze ervanuit gingen dat die 98 ultimate meer vergelijkbaar is met 99-100. Ze claimen een snelle verbranding net zoals Shell dat doet bij V-power. Maar V-power is gegarandeerd 95 maar gedraagt zich door snelle verbranding als laten we zeggen 97.

Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door Robin » 26 okt 2016, 16:52

Ok terwijl ik als ik V Power tank(snelweg) ik altijd 'n placebo effect heb dat ik 20pk minder heb(en 2 flessen wijn meer) terwijl ik ook weet dat V Power 95 te boek staat als '97' (ergens gelezen). Het kan aan mij liggen en m'n placebo effectief gevoel:)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10866
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door Joy » 26 okt 2016, 16:55

Een M235i heeft minimaal RON95 nodig. De fabrieksopgave van vermogen en verbruik is op basis van RON98. Dus op dit moment regelt de ontsteking zichzelf terug op hoge toeren omdat de klopsensor eerder detonatie bespeurt. Het nadeel hiervan is dat de motor heter loopt en de turbo eerder uit z'n efficiënte gebied valt.
Of je het echt gaat voelen als er 15 pk weg valt durf ik niet te zeggen. Maar ik zou wel altijd het voorgeschreven octaangetal hanteren.

Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door Robin » 26 okt 2016, 17:22

Water naar de zee, ouwe wijn in nieuwe zakken, vechten tegen de bierkaai, olie op 't vuur etc.

Knot blijft bij 95 reken daar maar op!:)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10887
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door tomgtr » 26 okt 2016, 17:29

Bij de BP in Delft betaal ik gek genoeg minder voor Ultimate dan wat Texaco in Kralingen voor 95 rekent. Maar goed ik tank toch 98 hoor en ben zo'n zeikerd dat als ik 95 moet tanken omdat ik bijna leeg ben ik maar 10 L ofzo tank om daarna gauw lekker spul erin te gooien.

Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door Robin » 26 okt 2016, 18:24

tomgtr schreef:Maar goed ik tank toch 98 hoor en ben zo'n zeikerd dat als ik 95 moet tanken omdat ik bijna leeg ben ik maar 10 L ofzo tank om daarna gauw lekker spul erin te gooien.
LOL. Man ik ook! Ik dacht dat ik de enige was!

vester86
Berichten: 2899
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: Mazda 3

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door vester86 » 26 okt 2016, 18:48

tomgtr schreef:Hangt een beetje van de auto af Robin. Als je ecu zich aanpast en de compressie verhoogt bij een hoger octaan getal, ja. Dus kort door de bocht, de auto's waar 98 wordt aangeraden maar 95 is toegestaan heb je waarschijnlijk wel een vermogenstoename. Bij de auto's waar 95 wordt aanbevolen ben ik er niet zeker van, zal auto afhankelijk zijn. Maar bij de meeste auto's maakt geen fluit uit denk ik.
compressie verhogen kan sowieso niet, dat is een vast gegeven, hooguit je kleptiming (bij variabele kleptiming) en injectietijdstip en ontstekingstijdstip.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34057
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door JP » 26 okt 2016, 19:00

Nu stoppen ze in Belgie vanaf 1 januari toch met 95..... :bignews:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW F22 M235i [100-260....]

Bericht door allen » 26 okt 2016, 21:59

vester86 schreef:
tomgtr schreef:Hangt een beetje van de auto af Robin. Als je ecu zich aanpast en de compressie verhoogt bij een hoger octaan getal, ja. Dus kort door de bocht, de auto's waar 98 wordt aangeraden maar 95 is toegestaan heb je waarschijnlijk wel een vermogenstoename. Bij de auto's waar 95 wordt aanbevolen ben ik er niet zeker van, zal auto afhankelijk zijn. Maar bij de meeste auto's maakt geen fluit uit denk ik.
compressie verhogen kan sowieso niet, dat is een vast gegeven, hooguit je kleptiming (bij variabele kleptiming) en injectietijdstip en ontstekingstijdstip.
Nissan heeft iets leuks ontwikkelt... :bag:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]

Bericht door Peric » 26 okt 2016, 23:03

Is het niet zo dat motoren die op 98 afgesteld zijn je daarbij wél het verschil kunt merken als je er een mindere benzine ingooit dan andersom? Dus het heeft met de software te maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Fabian, GRzep, maurizio, SlowCo en 4 gasten