Tips voor de beginnende zzp'er
- Sjoerd MP BMW
Re: Tips voor de beginnende zzp'er
Daarom komt de Citigo naast de Land Rover te staan. Kandidaat huurders en verhuurders benaderen met een A-segmenter met reclame. Overdag rijdt vriendin er overigens mee naar haar werk.
Bij klus en onderhoud de Land Rover: gereedschap achterin en aanhangwagen erachter.
Men heeft altijd wel een oordeel. Dat jij een vakantie minder dan hen gaat, zien ze niet.
Bij klus en onderhoud de Land Rover: gereedschap achterin en aanhangwagen erachter.
Men heeft altijd wel een oordeel. Dat jij een vakantie minder dan hen gaat, zien ze niet.
- Luco
dit dusSjoerd MP BMW schreef: Men heeft altijd wel een oordeel. Dat jij een vakantie minder dan hen gaat, zien ze niet.
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Gisteren voor het eerst in mijn leven een klant gehad die geen zaken meer wilde doen omdat hij had gezien dat ik in een 5 serie aan kwam rijden. Wat hem betreft ging er 25% van de prijs af, want die dikke "patser bak" ging hij niet betalen.
- dvh

Doeiiii!
-
Haha, triest......Woppa schreef:Gisteren voor het eerst in mijn leven een klant gehad die geen zaken meer wilde doen omdat hij had gezien dat ik in een 5 serie aan kwam rijden. Wat hem betreft ging er 25% van de prijs af, want die dikke "patser bak" ging hij niet betalen.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wat een figuur zeg 

-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
[klaagmodus]
Ik ben ook maar geen discussie aangegaan, deze verlies je toch altijd want de klant is koning toch?
En je hoeft zo iemand ook niet uit te leggen dat mijn wekker om half 4 gaat op zaterdag, om vervolgens tot 8 uur aan het werk te zijn en dan nog weer 2 uur terug te mogen rijden richting huis, dat is toch je eigen keuze of niet?
Ik heb een kameraad die 40 uur per week werkt ook wel eens uit laten rekenen wat hij zou verdienen indien hij 60-80 uur per week zou maken. Hij begreep het uiteindelijk wel, maar van deze mentaliteit word ik echt moe. Het erge is dat ik er in Duitsland en België totaal geen last van heb. Schijnbaar gunnen ze elkaar daar toch meer dan hier in Nederland.
[/klaagmodus]
Ik ben ook maar geen discussie aangegaan, deze verlies je toch altijd want de klant is koning toch?

En je hoeft zo iemand ook niet uit te leggen dat mijn wekker om half 4 gaat op zaterdag, om vervolgens tot 8 uur aan het werk te zijn en dan nog weer 2 uur terug te mogen rijden richting huis, dat is toch je eigen keuze of niet?
Ik heb een kameraad die 40 uur per week werkt ook wel eens uit laten rekenen wat hij zou verdienen indien hij 60-80 uur per week zou maken. Hij begreep het uiteindelijk wel, maar van deze mentaliteit word ik echt moe. Het erge is dat ik er in Duitsland en België totaal geen last van heb. Schijnbaar gunnen ze elkaar daar toch meer dan hier in Nederland.
[/klaagmodus]
- Luco
- GTRene
zo zijn er idd heel veel manieren om geld kwijt te raken en of geld over te houden...
sommige gaan bv veel uit en dure kleding en of roken en drinken en of vakanties en of domme aankopen of hoge afschrijvingen en idd meer uren of meer banen of alle onderhoud e.d. zelf doen, enz enz...
zo kan de 1 met hetzelfde inkomen net bv een VW Golf kopen en de ander bv een Porsche.
zo kan de 1 die alles/veel zelf doet en slim koopt bv door de jaren heen een leuk vrijstaand huis kopen en de ander net een tussen woning.
zoveel factoren, maar sommige kijken soms alleen maar naar je huis of naar je auto e.d. terwijl er bv nog 100 meer factoren van afhankelijk waren/zijn.
wel vermoeiend/triest idd sommige mensen, je staat er wel boven maar het kost je toch energie en ergenis.
sommige gaan bv veel uit en dure kleding en of roken en drinken en of vakanties en of domme aankopen of hoge afschrijvingen en idd meer uren of meer banen of alle onderhoud e.d. zelf doen, enz enz...
zo kan de 1 met hetzelfde inkomen net bv een VW Golf kopen en de ander bv een Porsche.
zo kan de 1 die alles/veel zelf doet en slim koopt bv door de jaren heen een leuk vrijstaand huis kopen en de ander net een tussen woning.
zoveel factoren, maar sommige kijken soms alleen maar naar je huis of naar je auto e.d. terwijl er bv nog 100 meer factoren van afhankelijk waren/zijn.
wel vermoeiend/triest idd sommige mensen, je staat er wel boven maar het kost je toch energie en ergenis.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het heeft ook te maken met het feit dat de luxe auto op zijn retour is, en de trutteschudder de norm is.
Een keuken mag 15k kosten, dat is heel normaal. Een Exotische vakantie van 10 tot 15k ook.
Een nette grote auto (ook de wat oudere) is helemaal fout.
Een keuken mag 15k kosten, dat is heel normaal. Een Exotische vakantie van 10 tot 15k ook.
Een nette grote auto (ook de wat oudere) is helemaal fout.
- Bram
Vandaag bij Stickerland in Rosmalen geweest en die hebben prima werk afgeleverd

- dvh
Krijg je nu ook een vergoeding vanuit de franchise ?
Anders kwamen ze er bij mij niet op.

Anders kwamen ze er bij mij niet op.

- JP
Bram, zit bezorging eigenlijk in de huurprijs inbegrepen? Ik heb maandag as. 2 statafels nodig in Hulsberg....... 

- Bram
Nee, dit betaal ik gewoon zelf, krijg daar verder niks voor, hopelijk meer klanten
Bezorgen is optioneel JP
Aangezien ik in totaal dan 500 km moet rijden voor 2 tafels, is het misschien interessanter voor je om ergens in de omgeving te kijken voor een verhuurder 

Bezorgen is optioneel JP

- Sjoerd MP BMW
Mooie subtiele bestickering!
Tegenwoordig allemaal zo schreeuwerig of over the top, daardoor moeilijk te lezen en dat juist subtiel eerder opvalt...
Pfff... ik wacht nog steeds op de "bedrijfswagen".
Aflevering zou wk1 zijn, inmiddels wk3... eindelijk bij de dealer. Nu Fahrzeugbrief nog...

Tegenwoordig allemaal zo schreeuwerig of over the top, daardoor moeilijk te lezen en dat juist subtiel eerder opvalt...
Pfff... ik wacht nog steeds op de "bedrijfswagen".
Aflevering zou wk1 zijn, inmiddels wk3... eindelijk bij de dealer. Nu Fahrzeugbrief nog...
- Bram
Hoe staan jullie hier tegenover sponsoring?
Ik krijg een vraag binnen om een studenten tennistoernooi in Tilburg te sponsoren. Ik word dan vermeld in een programmaboekje en mag reclame maken op het terrein zelf. Sponsoring mag middels een donatie of in natura. Het eerste is het makkelijkst en kost me totaal geen moeite, het tweede is aardig tijdrovend.
Ik vind het lastig in te schatten wat zoiets me oplevert, wat het kost is natuurlijk wel zo uitgerekend.
Ik krijg een vraag binnen om een studenten tennistoernooi in Tilburg te sponsoren. Ik word dan vermeld in een programmaboekje en mag reclame maken op het terrein zelf. Sponsoring mag middels een donatie of in natura. Het eerste is het makkelijkst en kost me totaal geen moeite, het tweede is aardig tijdrovend.
Ik vind het lastig in te schatten wat zoiets me oplevert, wat het kost is natuurlijk wel zo uitgerekend.
- Luco
die tannislui geven nog wel eens een tuinfeestje 

- Bram
Daar zit wat in ja. Ik weet in ieder geval zeker dat er geen franchise van ons in Tilburg komt, maar in die regio zitten vast meer verhuurders van tenten.
- RVV
Sponsoring levert geen geld op. Stukje idealisme maatschappelijke betrokkenheid..moet de reden zijn. Maar dan zou ik het ook doen bij iets waar je echt iets mee hebt. Of zijdelings bent bij betrokken.. Shirtsponsoring voor je neefjes ofzo.
-
Kan ook niet, want deze is al betaald meneer!Woppa schreef:Gisteren voor het eerst in mijn leven een klant gehad die geen zaken meer wilde doen omdat hij had gezien dat ik in een 5 serie aan kwam rijden. Wat hem betreft ging er 25% van de prijs af, want die dikke "patser bak" ging hij niet betalen.

- Sjoerd MP BMW
Alleen is ook zo alleen...
Nu werk ik weleens samen met iemand die hulp kan gebruiken of als ik iemand nodig heb, springt m'n broer bij om wat knaken naast z'n studie te verdienen. Echter is hij alleen in de weekenden en vakanties beschikbaar. Op de loonlijst van pap en het is familie dus ik weet wat ik aan 'm heb.
Nu ben ik in contact gekomen met 'n werkloze 50+ die altijd als onderhoudstimmerman heeft gewerkt. Nu in de ww, zou hij graag aan 't werk willen. Eventueel bij mij...
Ik heb 'm uitgelegd wat ik zoal doe en nog in de opbouwfase zit. Ik kan hem geen bus vol gereedschap bieden, laat staan een volle week werk. Dus op 0 uren basis waarmee wij allebei vrij zijn en dat hij daarbij ook vrij is om een vaste baa aan te nemen als deze elders wordt aangeboden of elders erbij te werken. Hij gaf zelf al aan dit geen probleem te vinden en dan de verdiensten in te laten houden door UWV. Hij wil aan 't werk...
Gezien zijn ervaring kan ik veel praktische kennis op doen en kan ik klussen aannemen die ik nu niet in mijn eentje aan kan. Daarnaast kan ik mij (nog) meer focussen op aquisitie en andere dienstverlening.
Echter onze FNV vriendjes hebben zo hun best gedaan voor hun achterban dat ik als ondernemer niet weet of ik wel een flexwerker aanneem gezien de nieuwe FLEXwet.
Iemand op mijn nek kan ik mij nu gewoon niet veroorloven, ik kan wel extra werk aannemen en een payrol constructie maakt 't mogelijk te duur... Kan ik voorlopig beter zzp'er blijven...?
Na 't weekend eens de mogelijkheid bij UWV bespreken, maar die hebben er waarschijnlijk een andere kijk erop... Graag input van jullie...
Nu werk ik weleens samen met iemand die hulp kan gebruiken of als ik iemand nodig heb, springt m'n broer bij om wat knaken naast z'n studie te verdienen. Echter is hij alleen in de weekenden en vakanties beschikbaar. Op de loonlijst van pap en het is familie dus ik weet wat ik aan 'm heb.
Nu ben ik in contact gekomen met 'n werkloze 50+ die altijd als onderhoudstimmerman heeft gewerkt. Nu in de ww, zou hij graag aan 't werk willen. Eventueel bij mij...
Ik heb 'm uitgelegd wat ik zoal doe en nog in de opbouwfase zit. Ik kan hem geen bus vol gereedschap bieden, laat staan een volle week werk. Dus op 0 uren basis waarmee wij allebei vrij zijn en dat hij daarbij ook vrij is om een vaste baa aan te nemen als deze elders wordt aangeboden of elders erbij te werken. Hij gaf zelf al aan dit geen probleem te vinden en dan de verdiensten in te laten houden door UWV. Hij wil aan 't werk...
Gezien zijn ervaring kan ik veel praktische kennis op doen en kan ik klussen aannemen die ik nu niet in mijn eentje aan kan. Daarnaast kan ik mij (nog) meer focussen op aquisitie en andere dienstverlening.
Echter onze FNV vriendjes hebben zo hun best gedaan voor hun achterban dat ik als ondernemer niet weet of ik wel een flexwerker aanneem gezien de nieuwe FLEXwet.
Iemand op mijn nek kan ik mij nu gewoon niet veroorloven, ik kan wel extra werk aannemen en een payrol constructie maakt 't mogelijk te duur... Kan ik voorlopig beter zzp'er blijven...?
Na 't weekend eens de mogelijkheid bij UWV bespreken, maar die hebben er waarschijnlijk een andere kijk erop... Graag input van jullie...
- RVV
Vandaag hoorde ik een verhaal van een klant die een schildersbedrijf heeft dat 2 ex werknemers hem 100000 euro hebben gekost (al zijn spaargeld) aan ontslagvergoedingen, re-integratie, betalen van opleidingen etc etc.. Los van het feit of dit allemaal terecht is tov die ex werknemers (elk verhaal heeft 2 kanten) is het voor mij heel duidelijk, de dag dat ik personeel moet aannemen stop ik als zelfstandige.
- Sjoerd MP BMW
Toen m'n vader nog actieve bedrijven had hij een hoop personeel. Een drietal bedrijfsleiders die tezamen acht handen op één buik waren. Ze gingen door een drie steens muur voor hem, andersom hij ook voor hen. 's Avonds kwamen ze terug om ff een rondje te doen op ieders zaak. Hadden zo hun verantwoordelijkheid, maar ook de vrijheid. Zeg maar de ouderwetse knechten... als iemand z'n best doet mag hij er ook naar verdienen.
Je moet zorgen dat je aan je personeel verdient, echter dat soort verhalen ken ik ook en wil juist voorkomen dat dit mij overkomt...
Je moet zorgen dat je aan je personeel verdient, echter dat soort verhalen ken ik ook en wil juist voorkomen dat dit mij overkomt...
- RVV
Ik denk ook wel dat de intentie van personeel juist is. Probleem is als puntje bij paaltje komt.. En je lijnrecht tegen over elkaar komt te staan. De rechten die zij dan aan hun kant hebben zijn de plichten die jouw molensteen om je nek zijn..en ga je koppie onder dan heb je ook weer nergens recht op. Ik raad je verder niks af hoor. Ik praat slechts naar mijn eigen situatie/bedrijf.
- Luco
Sjoerd, gewoon een zzp-er inhuren, geen werk, geen verplichtingen.
Er zijn heel veel klusbedrijven en aannemers die het zo doen omdat personeel inderdaad een molensteen is als je ineens minder werk hebt enzo.
Kost je in het begin extra energie en tijd vanwege het opbouwen van een netwerkje van goede vaklui.
Maar als je dat eenmaal hebt kan je veel meer aan dan met 1 personeelslid van 50+
Er zijn heel veel klusbedrijven en aannemers die het zo doen omdat personeel inderdaad een molensteen is als je ineens minder werk hebt enzo.
Kost je in het begin extra energie en tijd vanwege het opbouwen van een netwerkje van goede vaklui.
Maar als je dat eenmaal hebt kan je veel meer aan dan met 1 personeelslid van 50+