
Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Mooi filmpje 

- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Mooie beelden weer Gerwin en respect voor je enorm snelle reactie in het laatste rondje bij Schwkreuz. Lijkt me best even zweten nadat je met zo'n snelheid een correctie uit hebt gevoerd
Maar goed, je zweette toch al door de temperatuur dus dat scheelt 


-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Heerlijk op het randje! 

- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Zo! Vandaag starten we met startnummer 204 in de sp6 klasse. Die klasse is normaal gesproken al te snel voor deze V6 klasse auto, maar gisteren bleek de auto op de vermogens bank ook nog eens 40 pk tekort te komen en mogen we niet starten in V6.
Wordt dus moeilijk, maar vandaag is een 6 uurs race dus er kan van alles gebeuren. Ook nog een regenbuitje voorspeld...
Ik heb er zin in! Ik rijd de 2e en 5e stint als alles goed gaat..
Wordt dus moeilijk, maar vandaag is een 6 uurs race dus er kan van alles gebeuren. Ook nog een regenbuitje voorspeld...
Ik heb er zin in! Ik rijd de 2e en 5e stint als alles goed gaat..
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Heel veel succes!
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Kennelijk is niet alles goed gegaan, uitgevallen na 9 ronden (2e stint ?)Gerwin Ring schreef: Ik heb er zin in! Ik rijd de 2e en 5e stint als alles goed gaat..
Rondetijd in de race 10:27 mogelijk vanwege een natte baan (kwalificatie 9:27)
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Nee klopt, was geen succes. Quali ging redelijk ondanks veel verkeer, mijn teamgenoot Christian reed in de laatste ronde gelukkig nog een 9:27.
In de eerste ronde (mijn teamgenoot Christian startte) ging het echter al mis: de motor liep na een half rondje GP strecke nog maar op vijf cilinders. Van alles geprobeerd en vervangen: bougies, bobines, kabelboom tussen bobines, compressietest gedaan, gasklephuizen vervangen/verwisseld enz. enz. er is in ieder geval 4 uur non- stop gesleuteld en getest. Toen deed ie het weer en reed eerst mijn teamgenoor Carsten 3 rondjes waarna ik het mocht "afmaken". Daardoor in totaal maar 9 rondjes: wel gefinished, maar niet geklasseerd.
Was wel de eerste keer voor mij in de regen met de auto dus dat was sowieso leerzaam. In de twee laatste rondjes liep ie weer alleen op 5 cylinders en dus geprobeerd met zo min mogelijk remmen toch de race uit te rijden. Ik denk dat er dan nog maar 150 pk is ofzo (hij schiet in een soort doodloop) en was nog wel uitdagend tussen het snelle verkeer bergop
Wat nog wel aardig was dat ik 10 meter achter de winnende ROWE SLS finishde (er even achter gebleven ,anders moest ik nog een volle ronde met mijn grasmaaiermotortje). Leuk voor de foto en tv beelden 
Al met al behoorlijk teleurstellend, team was ook not amused dat ze geen werkende auto konden bieden. Je merkt dat de CSL's echt oud beginnen te worden, er gaat veel kapot terwijl ze iedere race al een hele berg onderdelen preventief vervangen. Doordat het "serien" spullen moeten zijn komt het gewoon van de dealer vandaan. Het verhaal gaat, ook bij andere teams en dealers, dat de kwaliteit van de vervangende BMW onderdelen tegenwoordig veel slechter is dan de originele ooit geleverde kwaliteit. Waterpomp, dynamo, potmeters, sensoren in inlaat en airbox, stuurpompslangen, en nog een hele lijst onderdelen worden nu ieder race weekend vervangen!Nog 4 vln races en dan mogen de CSL's van hun pensioen gaan genieten!
14 september het vervolg!
In de eerste ronde (mijn teamgenoot Christian startte) ging het echter al mis: de motor liep na een half rondje GP strecke nog maar op vijf cilinders. Van alles geprobeerd en vervangen: bougies, bobines, kabelboom tussen bobines, compressietest gedaan, gasklephuizen vervangen/verwisseld enz. enz. er is in ieder geval 4 uur non- stop gesleuteld en getest. Toen deed ie het weer en reed eerst mijn teamgenoor Carsten 3 rondjes waarna ik het mocht "afmaken". Daardoor in totaal maar 9 rondjes: wel gefinished, maar niet geklasseerd.
Was wel de eerste keer voor mij in de regen met de auto dus dat was sowieso leerzaam. In de twee laatste rondjes liep ie weer alleen op 5 cylinders en dus geprobeerd met zo min mogelijk remmen toch de race uit te rijden. Ik denk dat er dan nog maar 150 pk is ofzo (hij schiet in een soort doodloop) en was nog wel uitdagend tussen het snelle verkeer bergop


Al met al behoorlijk teleurstellend, team was ook not amused dat ze geen werkende auto konden bieden. Je merkt dat de CSL's echt oud beginnen te worden, er gaat veel kapot terwijl ze iedere race al een hele berg onderdelen preventief vervangen. Doordat het "serien" spullen moeten zijn komt het gewoon van de dealer vandaan. Het verhaal gaat, ook bij andere teams en dealers, dat de kwaliteit van de vervangende BMW onderdelen tegenwoordig veel slechter is dan de originele ooit geleverde kwaliteit. Waterpomp, dynamo, potmeters, sensoren in inlaat en airbox, stuurpompslangen, en nog een hele lijst onderdelen worden nu ieder race weekend vervangen!Nog 4 vln races en dan mogen de CSL's van hun pensioen gaan genieten!
14 september het vervolg!
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Dat doet Porsche kennelijk beter als bovengenoemd verhaal juist is.Gerwin Ring schreef: Het verhaal gaat, ook bij andere teams en dealers, dat de kwaliteit van de vervangende BMW onderdelen tegenwoordig veel slechter is dan de originele ooit geleverde kwaliteit.
Hopelijk is de prijs die BF vraagt voor de verhuur van de CSL in overeenstemming met de geleverde kwaliteit anders lijkt het me dat ze ipv de CSL een Porsche in moeten zetten, het is uiteindelijk de bedoeling dat ze technisch een auto aanbieden die de volledige race kan uitrijden, rijdersfouten voorbehouden en dan kun je je niet verschuilen achter bovenstaand verhaal.....................ik vrees ervoor.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
gelukkig niets te vrezen 
Alex (teameigenaar) heeft van te voren gezegd dat hij de CSL's eigenlijk dit jaar niet meer in de VLN wilde inzetten omdat hij de kwaliteit niet meer kan garanderen. Het alternatief voor dit jaar was cup porsche of Mercedes SLS. Qua kosten ongeveer 2x en 4x zo duur. Verder was er nog een 330 in de V4 en een z4 in de V5 klasse maar die auto's zijn beide niet competitief.
Dus hebben we samen de gok genomen en een nette deal gemaakt. Maar ondanks dat zie je dat het hen echt aan het hart gaat als het gaat zoals dit weekend. En volgend jaar komen er (inderdaad Ton!) nieuwe Porsche's voor in de (betaalbare) V6 klasse. (991 Carrera)
Helaas is er op dit moment geen geschikte BMW in het modellen gamma waarmee je competitief kan zijn in 1 van de goed bezette klassen (V5 / V6). Dus wij gaan over op Porsche! Qua kwaliteit wel top, hoewel 1 van de 991's (er rijden er nu al twee nieuwe 991's bij andere teams rond) een gebroken aandrijfas had...

Alex (teameigenaar) heeft van te voren gezegd dat hij de CSL's eigenlijk dit jaar niet meer in de VLN wilde inzetten omdat hij de kwaliteit niet meer kan garanderen. Het alternatief voor dit jaar was cup porsche of Mercedes SLS. Qua kosten ongeveer 2x en 4x zo duur. Verder was er nog een 330 in de V4 en een z4 in de V5 klasse maar die auto's zijn beide niet competitief.
Dus hebben we samen de gok genomen en een nette deal gemaakt. Maar ondanks dat zie je dat het hen echt aan het hart gaat als het gaat zoals dit weekend. En volgend jaar komen er (inderdaad Ton!) nieuwe Porsche's voor in de (betaalbare) V6 klasse. (991 Carrera)
Helaas is er op dit moment geen geschikte BMW in het modellen gamma waarmee je competitief kan zijn in 1 van de goed bezette klassen (V5 / V6). Dus wij gaan over op Porsche! Qua kwaliteit wel top, hoewel 1 van de 991's (er rijden er nu al twee nieuwe 991's bij andere teams rond) een gebroken aandrijfas had...
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Leuk vooruitzicht voor aankomend jaar...
...nog even uitzingen dus en hopen dat de M3 CSL het toch nog even uithoudt tot het eind van het seizoen.
...nog even uitzingen dus en hopen dat de M3 CSL het toch nog even uithoudt tot het eind van het seizoen.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Shit, dat is balen zeg
6 uurs race is natuurlijk een prachtige voorbereiding voor het echte werk! Jammer dat het resultaat er niet naar mocht zijn.

- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Vandaag weer VLN!!
Ik rijd vandaag in twee autos: ik start in de 395 en rijd de derde en laatste stint in de 396.
Ben benieuwd!
Ik rijd vandaag in twee autos: ik start in de 395 en rijd de derde en laatste stint in de 396.
Ben benieuwd!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Twee keer zoveel kans op een podiumplek 

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Haha, veel succes.
Vanwege het weer blijf ik mooi thuis, anders was ik nog wel ff langsgekomen
Vanwege het weer blijf ik mooi thuis, anders was ik nog wel ff langsgekomen

-
OnlineFabian
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
395 heeft het niet gehaald maar 396 werd 29e in het algemene klassement, erg goed.
Snelste rondetijd door Gerwin in de 15e ronde ?
Snelste rondetijd door Gerwin in de 15e ronde ?
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Nog even 2 filmpjes van de laatste VLN
Compilatie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GCnAoE8S ... 7v7LbJz4cA[/youtube]
Net gewisseld naar slicks, met 'wisselende' omstandigheden
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3_G7cSy_ ... 7v7LbJz4cA[/youtube]
Resultaat is nog niet bekend, wordt bij de volgende prijsuitreiking bekend gemaakt
(er is door een ander team protest aangetekend tegen de Pro Sport).
Compilatie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GCnAoE8S ... 7v7LbJz4cA[/youtube]
Net gewisseld naar slicks, met 'wisselende' omstandigheden

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3_G7cSy_ ... 7v7LbJz4cA[/youtube]
Resultaat is nog niet bekend, wordt bij de volgende prijsuitreiking bekend gemaakt

-
OnlineFabian
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Dat filmpje met "wisselende omstandigheden" is echt gaaf. Gerwin z'n save in Spiegelcurve is echt de koning gewoon, zat met samengeknepen billen te kijken. Wil niet eens weten hoe Gerwin zich toen voelde hahaha 

- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Er waren al aardig wat waarschuwingsmomentjes (Flugplatz, SX, FR omhoog, AF in, AF, MF, Kallenhard) maar dat hoort bij rijden op de limiet en de reacties zijn niet schrikachtig maar door anticipatie tijdig genoeg om op de baan te blijven. Bij de Spiegelkurve blijkt net onvoldoende anticipatie en daar redt Gerwin zich en de auto door zijn koelbloedigheid en snelle reaktievermogen. Bij menigeen was het hier einde verhaal geweest. Of het zo verstandig is om in een langeafstandsrace deze rijstijl te hanteren is een ander verhaal (beste stuurlui aan wal of zoiets)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Waanzinnig mooi 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
holy cows wat gaat dat hard af en toe
en dat ook in de regen
en idd nice catch-ups
knap gedaan.

en dat ook in de regen

en idd nice catch-ups

knap gedaan.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Haha ton jij hebt voorkennisMX5T schreef:Of het zo verstandig is om in een langeafstandsrace deze rijstijl te hanteren is een ander verhaal (beste stuurlui aan wal of zoiets)


Ik ben toen snel door Bart opgepikt omdat ik daarna de laatste stint in de #396 zou gaan rijden. De actie met de andere auto gaf natuurlijk wel een deuk in het zelfvertrouwen en ik had dus wat twijfels over de aanpak. Ik zou de auto op p2 in de klasse overnemen en suggereerde dat ik zeer defensief zou gaan rijden om de positie (en de auto) veilig te stellen. Ik dacht dat ze dat bij BF ook wel een goed idee zouden vinden maar ze keken me wat vertwijfeld aan: "natuurlijk horen dit soort dingen bij racen op de limiet: niet over nadenken, we liggen een anderhalve minuut achter p1: we moeten vol aanvallen en pushen". haha dat was ook wel weer lekker duidelijk.
Dus inderdaad op p2 (ik V6 klasse) overgenomen (na een superstint (ronde 4 tot 16) van regenspecialist en VLN kampioen Carsten) op slicks en natuurlijk begon het ook prompt weer te regenen. Maar het vertrouwen was al snel weer terug, heerlijk gereden, grote stukken waren droog (de lijn) en op de natte stukken net ietsjes meer marge gehouden en we liepen met ongeveer 10 seconden per ronde in op p1. Volgens onze informatie moesten ze nog kort naar binnen voor een splash en dash pitstop en dat gebeurde ook in ronde 21. Ons pushen was precies genoeg want we kwamen 2-3 seconden voor de 991 porsche uit toen ze de pitstraat weer uitreden. Op dat moment kwam er een soort wolkbreuk op de gp strecke / hatzenbach dus het was weer even op eieren rijden en ik zag in mijn spiegel dat de posrche een soort van simultaan driften deed met mij. Ik bereidde me voor op een spannend (laatste) rondje om de porsche er achter te houden en voor het eerst te gaan winnen. Em toen was er opeens de rode vlag vanwege de hevige regenval en was de race na 3:50 afgelopen. Helaas kwam toen het nieuws dat bij een rode vlag situatie wordt gekeken naar de stand in de race 1 ronde daarvoor en toen lagen we nog p2....Gelukkig wisten ze bij prosport porsche dat ze moreel hadden verloren van een 10 jaar oude bmw die ook nog in het begin 1 pitstop meer had gemaakt...

Direct na de race werd duidelijk dat er door een ander team een protest werd aangetekend tegen de winnende porsche wegens reeds langere vermoedens van illegaliteit. Informeel vernomen dat dit hoogstwaarschijnlijk inderdaad het geval is geweest en dat zou betekenen dat we alsnog de klassensieg en gruppensieg gaan krijgen. Door het protest was er geen prijsuitreiking voor V6 die volgt deze week bij de volgende VLN. Sowieso een eerste podium in de VLN!

Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 26 sep 2013, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
En dit weekend dus VLN8!
En voor het eerst samen met Philip! Hij heeft de laatste RCN race gewonnen in de V6 klasse (door hard op slicks in de regen door te rijden) en maakt dit weekend zijn debuut in de VLN. Superleuk om dit nu samen te gaan meemaken!
We rijden samen (met Jurgen als derde rijder) op de #395 en ik rijd ook nog een stint op de #396. Het lijkt *famous last words* een droog weekend te worden in de Eiffel dus dat worden mooie snelle ronden. We hebben er weer superveel zin in!
En voor het eerst samen met Philip! Hij heeft de laatste RCN race gewonnen in de V6 klasse (door hard op slicks in de regen door te rijden) en maakt dit weekend zijn debuut in de VLN. Superleuk om dit nu samen te gaan meemaken!
We rijden samen (met Jurgen als derde rijder) op de #395 en ik rijd ook nog een stint op de #396. Het lijkt *famous last words* een droog weekend te worden in de Eiffel dus dat worden mooie snelle ronden. We hebben er weer superveel zin in!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gefeliciteerd 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
klasse
keep them going

keep them going

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast