
De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
die vond ik ook mooi gedaan die fly's by inderdaad, goed met beeld en geluid 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik had vorige week het genoegen om een hele tijd achter de betreffende auto aan te rijden, heerlijk geluidje zit er in!Wouter81 schreef:Wouter van Autoblog is wel zéér positief cq. lyrisch over de nieuwe Carrera S... als je de auto zo ziet in dat filmpje en hoort: toch wel weer errug gaaf hoor.
http://www.abhd.nl/video/porsche-911-carrera-s-991/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Valt mij op dat de 991 zoveel beter klinkt dan een 997.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Het rijdt allemaal prima, maar echt warm word ik er niet van...........ligt het nu aan mij? Maar het camber van de voorwielen lijkt altijd zo raar, die wielen staan een beetje naar binnen, althans zo imponeert het........
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Leuk filmpje van Autoblog !
Goede graphics, grappige presentatie/tor , en het geluid wodt goed weergegeven via het filmpje
Top
En for what its worth, die 911 doet het voor mij wel ! Kan hem niet betalen.. Das een probleem.. Maar zou ik ook zeggen: " doet er mij maar één"..
Goede graphics, grappige presentatie/tor , en het geluid wodt goed weergegeven via het filmpje

Top
En for what its worth, die 911 doet het voor mij wel ! Kan hem niet betalen.. Das een probleem.. Maar zou ik ook zeggen: " doet er mij maar één"..
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
+1dvh schreef:Leuk filmpje van Autoblog !
Goede graphics, grappige presentatie/tor , en het geluid wodt goed weergegeven via het filmpje
Top
En for what its worth, die 911 doet het voor mij wel ! Kan hem niet betalen.. Das een probleem.. Maar zou ik ook zeggen: " doet er mij maar één"..
Mooi filmpje (stuk beter dan bijv. een jaar terug!) en prachtige auto.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Gister op Porsche.de in de configurator een 991 C2S samengesteld, kwam incl btw/bpm/c02-tax op een 130/135k, viel me reuze me als je het vergelijkt met enkele nieuwe 997's te koop staan. Lagere bpm en niet te gek met de opties (geen pdk, sportchrono of gele gordels
). Kwam er daarna achter dat een GT3 samenstellen 'slechts' 9k duurder uitkwam in Duitsland, helaas kwam hierbij dankzij de c02-tax het totaal op een kleine 170k. Toch gekkenhuis dat netto 10k verschil uitpakt tot 40k bruto in Nederland. Snap nu ook door het geringe verschil in Duitsland dat de GT3 makkelijker een afweging is
.
Heeft de 991 C2S iets van een sper btw? Beetje gegoogled, maar kan er weinig over vinden.
Dacht btw altijd dat je met sport chrono, al dan niet op GT3, je laptimes kon vastleggen. Dat deze zelf een overzichtje maakt met rondetijden, maar zie daar nu niks meer over. Is het anders echt zo dat het alleen die stopwatch/klok is en een paar kleine opties (sportstand etc)?


Heeft de 991 C2S iets van een sper btw? Beetje gegoogled, maar kan er weinig over vinden.
Dacht btw altijd dat je met sport chrono, al dan niet op GT3, je laptimes kon vastleggen. Dat deze zelf een overzichtje maakt met rondetijden, maar zie daar nu niks meer over. Is het anders echt zo dat het alleen die stopwatch/klok is en een paar kleine opties (sportstand etc)?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Tuurlijk: heet nu Porsche Torque Vectoring. Op een 991 met handbak 22% trekkend, 27% remmend, op een 991 met PDK variabel sperrend 0-100% ala BMW M. Benieuwd of zo'n sper op een handbak gewoon optiecode 220 blijft heten...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Misschien eens proefritje Romo? Had zelf ook niets met Porsches, totdat ik eens proefritjes deed. Ik was in ieder geval direct om. Uiterlijk, ach, voor mij niet beter/slechter dan de andere meuk die tegenwoordig rondrijdt. De laatste mooie auto was de Jag Y-type uit de jaren 60.romo schreef:Het rijdt allemaal prima, maar echt warm word ik er niet van...........ligt het nu aan mij? .....
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Thanks PorschipediaFreudeamFahren schreef:Tuurlijk: heet nu Porsche Torque Vectoring. Op een 991 met handbak 22% trekkend, 27% remmend, op een 991 met PDK variabel sperrend 0-100% ala BMW M. Benieuwd of zo'n sper op een handbak gewoon optiecode 220 blijft heten...

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Aan het sperdiff bij PTV (dus zonder PDK) is niks electronisch: da's gewoon mechanisch. Alleen bij PTV Plus is het sper electronisch.

Wat beiden dus hebben is een "electronisch instuur hulpje". Daar heeft die Malmedie het ook over in zijn filmpje. Met ESP uit stuurt hij zo fanatiek in (en gaat de kont zo makkelijk om) dat het voor een beginner en/of prutser knap oppassen wordt. En voor de liefhebber dus mooi sturen met 't gaspedaal. Dus het mag dan wel meer een GT zijn geworden; het is er wel eentje met een scherp randje, die als het moet graag een partijtje buiten komt spelen. En daar houd ik dan wel weer vanPorsche Torque Vectoring
PTV inkl. mechanischer Hinterachsquersperre mit assymetrischer Sperrwirkung (22% Zug, 27% Schub) steigert die Agilität und Fahrperformance. Durch gezielte Bremseingriffe am kurveninneren Hinterrad verbessert PTV zusätzlich die Lenkpräzision.
Porsche Torque Vectoring Plus
PTV Plus in Verbindung mit PDK inkl. vollvariabler elektronisch geregleter Hinterachs-Quersperre mit Sperrwerten von 0% bis 100%

- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willenKasteel schreef:Gister op Porsche.de in de configurator een 991 C2S samengesteld, kwam incl btw/bpm/c02-tax op een 130/135k, viel me reuze me als je het vergelijkt met enkele nieuwe 997's te koop staan. Lagere bpm en niet te gek met de opties (geen pdk, sportchrono of gele gordels). Kwam er daarna achter dat een GT3 samenstellen 'slechts' 9k duurder uitkwam in Duitsland, helaas kwam hierbij dankzij de c02-tax het totaal op een kleine 170k. Toch gekkenhuis dat netto 10k verschil uitpakt tot 40k bruto in Nederland. Snap nu ook door het geringe verschil in Duitsland dat de GT3 makkelijker een afweging is
.
Heeft de 991 C2S iets van een sper btw? Beetje gegoogled, maar kan er weinig over vinden.
Dacht btw altijd dat je met sport chrono, al dan niet op GT3, je laptimes kon vastleggen. Dat deze zelf een overzichtje maakt met rondetijden, maar zie daar nu niks meer over. Is het anders echt zo dat het alleen die stopwatch/klok is en een paar kleine opties (sportstand etc)?


Gisteren trouwens even bekeken bij PCG, mooie auto geworden!
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
(Y) helder, dacht even dat PTV zowel het 'instuurhulpje' als sperwerking moest regelen, maar klinkt al beter zo. Lijkt me echt een topapparaat om je dagelijks mee te kunnen vermakenFreudeamFahren schreef:Aan het sperdiff bij PTV (dus zonder PDK) is niks electronisch: da's gewoon mechanisch. Alleen bij PTV Plus is het sper electronisch.

-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
In 'n remdraadje gestart door GTRene heb ik vorige week SPORTAUTO geciteerd die de 991S testte.Tom van H. schreef: Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen(ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien
)
De 991S is dus BIJNA zo snel als de 997 GT3(scheelt 4 seconden dacht ik) maar dat ligt voornamelijk aan de SUPERGRIPPY banden onder de 991S.
In de Nasshandling en nu in deze winterse periode is 't een drama kortom. Maar op 'n droge NS ergens in 't voorjaar/zomer is ie top. Door mede met name de banden....
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ging mij niet zozeer om een 991 C2S naast een 997 GT3 te zetten, maar meer het kleine verschil netto. Ws zal het verschil tussen de 991 C2S en 991 GT3 groter zijn (15k netto, grove schatting), dan valt dat verschil imho reuze mee.Tom van H. schreef:
Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen(ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien
)
Gisteren trouwens even bekeken bij PCG, mooie auto geworden!
Note: 10k verschil was op basis van hoe ik een GT3 of C2S zou samenstellen

- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Op welke banden stonden de beide autos dan in deze tests?Robin schreef:In 'n remdraadje gestart door GTRene heb ik vorige week SPORTAUTO geciteerd die de 991S testte.Tom van H. schreef: Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen(ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien
)
De 991S is dus BIJNA zo snel als de 997 GT3(scheelt 4 seconden dacht ik) maar dat ligt voornamelijk aan de SUPERGRIPPY banden onder de 991S.
In de Nasshandling en nu in deze winterse periode is 't een drama kortom. Maar op 'n droge NS ergens in 't voorjaar/zomer is ie top. Door mede met name de banden....
-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik weet alleen de 991S op 'Pirelli P Zero' stond die 1.40G aankan. De 997GT3 stond merk banden niet bij, wél:Tom van H. schreef:Op welke banden stonden de beide autos dan in deze tests?Robin schreef:In 'n remdraadje gestart door GTRene heb ik vorige week SPORTAUTO geciteerd die de 991S testte.Tom van H. schreef: Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen(ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien
)
De 991S is dus BIJNA zo snel als de 997 GT3(scheelt 4 seconden dacht ik) maar dat ligt voornamelijk aan de SUPERGRIPPY banden onder de 991S.
In de Nasshandling en nu in deze winterse periode is 't een drama kortom. Maar op 'n droge NS ergens in 't voorjaar/zomer is ie top. Door mede met name de banden....
7:40 Ringtijd
7:44 voor de 991S.
Nasshandling voorbeelden:
997 GT3 1:29.9
997S : 1:30.5
Z06: 1:32.7
M3GTS 1:36.8
991S: 1:46.1
Fwiw.
Die Malmedy gast van 'Grip' heeft 'n goed verhaal en knalt/drift er lekker op los. Prima.
Wouter doet 't leuk qua shots/gein/verhaaltje, maar met zo'n ding op winterbanden had ik (buiten 'n tijd van > 8:20 minuten op 'n droge NS LOL) , toch meer driftwerk verwacht.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Voor mij is belangrijkste dat de nieuwe 911 lager is en lichter. Twee belangrijke aspecten. Dat hij iets langer en breder is maakt dan weinig uit. Droomauto voor alledaags.
Romo niet naar Ferdi luisteren !
Romo niet naar Ferdi luisteren !
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Hoe het bij de nieuwe zit weet ik niet maar bij de oude 997 of 987 kun je de laptimes alleen vastleggen icm Navi. Die tijden kun je vervolgens op een USB zetten en overhalen op je pc ('k heb het nog nooit geprobeerd maar het kan blijkbaar). Zonder navi alleen een stopwatch die het dashboard voornamelijk wat opfleurt. Ik denk dat het bij de 991 idem werkt icm navi. Wat de optielijstjes van Porsche wordt je vaak niet veel wijzer wat dat betreft....behalve dan dat e.e.a. veel zal gaan kostenKasteel schreef:Dacht btw altijd dat je met sport chrono, al dan niet op GT3, je laptimes kon vastleggen. Dat deze zelf een overzichtje maakt met rondetijden, maar zie daar nu niks meer over. Is het anders echt zo dat het alleen die stopwatch/klok is en een paar kleine opties (sportstand etc)?

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Wat een p o r n o - g e l u i d heeft die nieuwe 911. Dat is weer helemaal über.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/video ... 317264.ece
http://www.telegraaf.nl/autovisie/video ... 317264.ece
-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Prachtig!
Hier 'n rendering hoe eventueel een (gepimpte) 991 GT3(of GT2 vanwege de inlaten aan de zijkant) RS er uit kan zien:

Hier 'n rendering hoe eventueel een (gepimpte) 991 GT3(of GT2 vanwege de inlaten aan de zijkant) RS er uit kan zien:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
schijnbaar nog steeds gevoelig voor wind op hoge snelheden hoor ik...dus nog steeds licht in de neus...dat valt toch wat tegen, dus toch maar de 981 Cayman RS (als die komt
)

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Wat doet een Cayman in het 991 draadje? 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
I know...ging ff om de wegligging en de motor ondanks dat de wielbasis met 10cm verlengd is, nog steeds "verkeerd" ligt...en dat je daardoor wellicht dat hebt op hoge snelheid.FreudeamFahren schreef:Wat doet een Cayman in het 991 draadje?
Ik zou de Cayman dan nemen en geld in de zak houden of spenderen om hem nog beter te maken

magoed, de gewone 911 is ook een ander soort auto, andere klasse denk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], frank de jonge, markk, Martijn M, Wout309t en 15 gasten