De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 12 dec 2011, 18:38

die vond ik ook mooi gedaan die fly's by inderdaad, goed met beeld en geluid :thumbup:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door MartijnGizmo » 12 dec 2011, 18:52

Wouter81 schreef:Wouter van Autoblog is wel zéér positief cq. lyrisch over de nieuwe Carrera S... als je de auto zo ziet in dat filmpje en hoort: toch wel weer errug gaaf hoor.

http://www.abhd.nl/video/porsche-911-carrera-s-991/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had vorige week het genoegen om een hele tijd achter de betreffende auto aan te rijden, heerlijk geluidje zit er in!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Tristan » 12 dec 2011, 20:07

Valt mij op dat de 991 zoveel beter klinkt dan een 997.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door romo » 12 dec 2011, 20:18

Het rijdt allemaal prima, maar echt warm word ik er niet van...........ligt het nu aan mij? Maar het camber van de voorwielen lijkt altijd zo raar, die wielen staan een beetje naar binnen, althans zo imponeert het........

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door dvh » 12 dec 2011, 20:26

Leuk filmpje van Autoblog !
Goede graphics, grappige presentatie/tor , en het geluid wodt goed weergegeven via het filmpje :)

Top

En for what its worth, die 911 doet het voor mij wel ! Kan hem niet betalen.. Das een probleem.. Maar zou ik ook zeggen: " doet er mij maar één"..

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Tom » 12 dec 2011, 20:55

dvh schreef:Leuk filmpje van Autoblog !
Goede graphics, grappige presentatie/tor , en het geluid wodt goed weergegeven via het filmpje :)

Top

En for what its worth, die 911 doet het voor mij wel ! Kan hem niet betalen.. Das een probleem.. Maar zou ik ook zeggen: " doet er mij maar één"..
+1
Mooi filmpje (stuk beter dan bijv. een jaar terug!) en prachtige auto.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Kasteel » 13 dec 2011, 08:52

Gister op Porsche.de in de configurator een 991 C2S samengesteld, kwam incl btw/bpm/c02-tax op een 130/135k, viel me reuze me als je het vergelijkt met enkele nieuwe 997's te koop staan. Lagere bpm en niet te gek met de opties (geen pdk, sportchrono of gele gordels ;)). Kwam er daarna achter dat een GT3 samenstellen 'slechts' 9k duurder uitkwam in Duitsland, helaas kwam hierbij dankzij de c02-tax het totaal op een kleine 170k. Toch gekkenhuis dat netto 10k verschil uitpakt tot 40k bruto in Nederland. Snap nu ook door het geringe verschil in Duitsland dat de GT3 makkelijker een afweging is :).

Heeft de 991 C2S iets van een sper btw? Beetje gegoogled, maar kan er weinig over vinden.
Dacht btw altijd dat je met sport chrono, al dan niet op GT3, je laptimes kon vastleggen. Dat deze zelf een overzichtje maakt met rondetijden, maar zie daar nu niks meer over. Is het anders echt zo dat het alleen die stopwatch/klok is en een paar kleine opties (sportstand etc)?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door FreudeamFahren » 13 dec 2011, 09:19

Tuurlijk: heet nu Porsche Torque Vectoring. Op een 991 met handbak 22% trekkend, 27% remmend, op een 991 met PDK variabel sperrend 0-100% ala BMW M. Benieuwd of zo'n sper op een handbak gewoon optiecode 220 blijft heten...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 13 dec 2011, 11:15

romo schreef:Het rijdt allemaal prima, maar echt warm word ik er niet van...........ligt het nu aan mij? .....
Misschien eens proefritje Romo? Had zelf ook niets met Porsches, totdat ik eens proefritjes deed. Ik was in ieder geval direct om. Uiterlijk, ach, voor mij niet beter/slechter dan de andere meuk die tegenwoordig rondrijdt. De laatste mooie auto was de Jag Y-type uit de jaren 60.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Kasteel » 13 dec 2011, 12:18

FreudeamFahren schreef:Tuurlijk: heet nu Porsche Torque Vectoring. Op een 991 met handbak 22% trekkend, 27% remmend, op een 991 met PDK variabel sperrend 0-100% ala BMW M. Benieuwd of zo'n sper op een handbak gewoon optiecode 220 blijft heten...
Thanks Porschipedia ;), gewoon electronisch sper diff dus lijkt mij. Bij de 997 stond een 25% sper op de optielijst/configurator, maar die kwam ik niet meer tegen.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door FreudeamFahren » 13 dec 2011, 12:46

Aan het sperdiff bij PTV (dus zonder PDK) is niks electronisch: da's gewoon mechanisch. Alleen bij PTV Plus is het sper electronisch.
Porsche Torque Vectoring
PTV inkl. mechanischer Hinterachsquersperre mit assymetrischer Sperrwirkung (22% Zug, 27% Schub) steigert die Agilität und Fahrperformance. Durch gezielte Bremseingriffe am kurveninneren Hinterrad verbessert PTV zusätzlich die Lenkpräzision.
Porsche Torque Vectoring Plus
PTV Plus in Verbindung mit PDK inkl. vollvariabler elektronisch geregleter Hinterachs-Quersperre mit Sperrwerten von 0% bis 100%
Wat beiden dus hebben is een "electronisch instuur hulpje". Daar heeft die Malmedie het ook over in zijn filmpje. Met ESP uit stuurt hij zo fanatiek in (en gaat de kont zo makkelijk om) dat het voor een beginner en/of prutser knap oppassen wordt. En voor de liefhebber dus mooi sturen met 't gaspedaal. Dus het mag dan wel meer een GT zijn geworden; het is er wel eentje met een scherp randje, die als het moet graag een partijtje buiten komt spelen. En daar houd ik dan wel weer van ;-)

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Tom van H. » 13 dec 2011, 12:56

Kasteel schreef:Gister op Porsche.de in de configurator een 991 C2S samengesteld, kwam incl btw/bpm/c02-tax op een 130/135k, viel me reuze me als je het vergelijkt met enkele nieuwe 997's te koop staan. Lagere bpm en niet te gek met de opties (geen pdk, sportchrono of gele gordels ;)). Kwam er daarna achter dat een GT3 samenstellen 'slechts' 9k duurder uitkwam in Duitsland, helaas kwam hierbij dankzij de c02-tax het totaal op een kleine 170k. Toch gekkenhuis dat netto 10k verschil uitpakt tot 40k bruto in Nederland. Snap nu ook door het geringe verschil in Duitsland dat de GT3 makkelijker een afweging is :).

Heeft de 991 C2S iets van een sper btw? Beetje gegoogled, maar kan er weinig over vinden.
Dacht btw altijd dat je met sport chrono, al dan niet op GT3, je laptimes kon vastleggen. Dat deze zelf een overzichtje maakt met rondetijden, maar zie daar nu niks meer over. Is het anders echt zo dat het alleen die stopwatch/klok is en een paar kleine opties (sportstand etc)?
Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen :P (ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien :D)

Gisteren trouwens even bekeken bij PCG, mooie auto geworden!

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Kasteel » 13 dec 2011, 13:01

FreudeamFahren schreef:Aan het sperdiff bij PTV (dus zonder PDK) is niks electronisch: da's gewoon mechanisch. Alleen bij PTV Plus is het sper electronisch.
(Y) helder, dacht even dat PTV zowel het 'instuurhulpje' als sperwerking moest regelen, maar klinkt al beter zo. Lijkt me echt een topapparaat om je dagelijks mee te kunnen vermaken :).

Robin
Berichten: 55111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 13 dec 2011, 13:03

Tom van H. schreef: Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen :P (ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien :D)
In 'n remdraadje gestart door GTRene heb ik vorige week SPORTAUTO geciteerd die de 991S testte.

De 991S is dus BIJNA zo snel als de 997 GT3(scheelt 4 seconden dacht ik) maar dat ligt voornamelijk aan de SUPERGRIPPY banden onder de 991S.
In de Nasshandling en nu in deze winterse periode is 't een drama kortom. Maar op 'n droge NS ergens in 't voorjaar/zomer is ie top. Door mede met name de banden....

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Kasteel » 13 dec 2011, 13:12

Tom van H. schreef:
Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen :P (ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien :D)

Gisteren trouwens even bekeken bij PCG, mooie auto geworden!
Ging mij niet zozeer om een 991 C2S naast een 997 GT3 te zetten, maar meer het kleine verschil netto. Ws zal het verschil tussen de 991 C2S en 991 GT3 groter zijn (15k netto, grove schatting), dan valt dat verschil imho reuze mee.

Note: 10k verschil was op basis van hoe ik een GT3 of C2S zou samenstellen ;).

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Tom van H. » 13 dec 2011, 16:04

Robin schreef:
Tom van H. schreef: Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen :P (ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien :D)
In 'n remdraadje gestart door GTRene heb ik vorige week SPORTAUTO geciteerd die de 991S testte.

De 991S is dus BIJNA zo snel als de 997 GT3(scheelt 4 seconden dacht ik) maar dat ligt voornamelijk aan de SUPERGRIPPY banden onder de 991S.
In de Nasshandling en nu in deze winterse periode is 't een drama kortom. Maar op 'n droge NS ergens in 't voorjaar/zomer is ie top. Door mede met name de banden....
Op welke banden stonden de beide autos dan in deze tests?

Robin
Berichten: 55111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 13 dec 2011, 16:25

Tom van H. schreef:
Robin schreef:
Tom van H. schreef: Een 991 C2S is net zo snel (op de ring) als een 997 GT3, en in comfortstand ook nog eens comfortabeler dan elke 997. Waarom zou je dan voor het zelfde geld (of 10k meer) een 997 gt3 willen :P (ok, fijnere stuurbekrachtiging misschien :D)
In 'n remdraadje gestart door GTRene heb ik vorige week SPORTAUTO geciteerd die de 991S testte.

De 991S is dus BIJNA zo snel als de 997 GT3(scheelt 4 seconden dacht ik) maar dat ligt voornamelijk aan de SUPERGRIPPY banden onder de 991S.
In de Nasshandling en nu in deze winterse periode is 't een drama kortom. Maar op 'n droge NS ergens in 't voorjaar/zomer is ie top. Door mede met name de banden....
Op welke banden stonden de beide autos dan in deze tests?
Ik weet alleen de 991S op 'Pirelli P Zero' stond die 1.40G aankan. De 997GT3 stond merk banden niet bij, wél:
7:40 Ringtijd
7:44 voor de 991S.

Nasshandling voorbeelden:
997 GT3 1:29.9
997S : 1:30.5
Z06: 1:32.7
M3GTS 1:36.8

991S: 1:46.1

Fwiw.

Die Malmedy gast van 'Grip' heeft 'n goed verhaal en knalt/drift er lekker op los. Prima.
Wouter doet 't leuk qua shots/gein/verhaaltje, maar met zo'n ding op winterbanden had ik (buiten 'n tijd van > 8:20 minuten op 'n droge NS LOL) , toch meer driftwerk verwacht. :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 13 dec 2011, 23:23

Voor mij is belangrijkste dat de nieuwe 911 lager is en lichter. Twee belangrijke aspecten. Dat hij iets langer en breder is maakt dan weinig uit. Droomauto voor alledaags.

Romo niet naar Ferdi luisteren !

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 14 dec 2011, 20:58

Kasteel schreef:Dacht btw altijd dat je met sport chrono, al dan niet op GT3, je laptimes kon vastleggen. Dat deze zelf een overzichtje maakt met rondetijden, maar zie daar nu niks meer over. Is het anders echt zo dat het alleen die stopwatch/klok is en een paar kleine opties (sportstand etc)?
Hoe het bij de nieuwe zit weet ik niet maar bij de oude 997 of 987 kun je de laptimes alleen vastleggen icm Navi. Die tijden kun je vervolgens op een USB zetten en overhalen op je pc ('k heb het nog nooit geprobeerd maar het kan blijkbaar). Zonder navi alleen een stopwatch die het dashboard voornamelijk wat opfleurt. Ik denk dat het bij de 991 idem werkt icm navi. Wat de optielijstjes van Porsche wordt je vaak niet veel wijzer wat dat betreft....behalve dan dat e.e.a. veel zal gaan kosten :?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 20 jan 2012, 13:45

Wat een p o r n o - g e l u i d heeft die nieuwe 911. Dat is weer helemaal über.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/video ... 317264.ece

Robin
Berichten: 55111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 20 jan 2012, 14:12

Prachtig!

Hier 'n rendering hoe eventueel een (gepimpte) 991 GT3(of GT2 vanwege de inlaten aan de zijkant) RS er uit kan zien:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 20 jan 2012, 14:15

schijnbaar nog steeds gevoelig voor wind op hoge snelheden hoor ik...dus nog steeds licht in de neus...dat valt toch wat tegen, dus toch maar de 981 Cayman RS (als die komt :D )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 20 jan 2012, 14:30

kijk, dat belooft veel goeds

Afbeelding

Afbeelding

meer>> http://www.rennteam.com/forum/thread/20 ... html#post0

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door FreudeamFahren » 20 jan 2012, 15:00

Wat doet een Cayman in het 991 draadje? ;-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 20 jan 2012, 15:09

FreudeamFahren schreef:Wat doet een Cayman in het 991 draadje? ;-)
I know...ging ff om de wegligging en de motor ondanks dat de wielbasis met 10cm verlengd is, nog steeds "verkeerd" ligt...en dat je daardoor wellicht dat hebt op hoge snelheid.
Ik zou de Cayman dan nemen en geld in de zak houden of spenderen om hem nog beter te maken :kikker:
magoed, de gewone 911 is ook een ander soort auto, andere klasse denk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], frank de jonge, markk, Martijn M, Wout309t en 15 gasten