BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M2 confirmed

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 15:18

Hielke schreef:
Robin schreef:En die handbakprijs klopt niet in NL, misschien wordt dat binnenkort nog rechtgetrokken?
Lijkt me wel. Er zal bij de importeur in Rijswijk vast wel iemand rondlopen die kan rekenen.
naar zichzelf toe rekenen, net als met de NL 1M.

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 15:26

Via Andre kom ik op 82700 met wat toeters en bellen uit handbak M2.
Terwijl doorberekend we op 86600 komen.

3900 extra M DCT prijs Duitsland.

Maar misschien wordt er van beide kanten wat vergeten?

Misschien is het BMW NL rekenwonder wel afkomstig uit Wolfsburg:-)

of misschien heeft mijn Casio wel 'n nieuwe batterij nodig.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 okt 2015, 16:03

Veel rekenmachines komen heden ten dage uit China. Maar dan moet je wel een elektronische hebben. Misschien dat daar de fout binnengeslopen is.

Afbeelding

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 15 okt 2015, 16:06

Als je in NL een M2 haalt, betaal je voor de DCT bak. Of je 'm nou met handbak bestelt of niet. :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 16:14

Hielke schreef:Veel rekenmachines komen heden ten dage uit China. Maar dan moet je wel een elektronische hebben. Misschien dat daar de fout binnengeslopen is.

Afbeelding
Heb je BMW NL daar-rover al ingelicht?:)

Thijs, je betaalt de eigenlijke DCT prijs voor de handbak en de DCT prijs an sich is nog lager ook...

???

Rnd

Bericht door Rnd » 15 okt 2015, 16:35

Iemand al eens met die DCT gereden in een andere auto? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. PDK van Porsche vind ik echt super, maar ik weet niet of DCT net zo goed werkt.

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 16:41

Rnd schreef:Iemand al eens met die DCT gereden in een andere auto? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. PDK van Porsche vind ik echt super, maar ik weet niet of DCT net zo goed werkt.
Ik heb in de M4 DCT van BMW NL gereden.

Kreeg 'm eerst niet in z'n achteruit :)

Maar al rijdende is het laatste wat je beter wil die bak(zeg ik als handbakman) . dus dat zit wel goed. Zeer snel. Maar op driftdagen hoop ik wel dat ie 'm in z'n 3e trap ofzo locked?

Ik herinner me dat in sportmodus hij blijft hangen in 'z'n gekozen versnelling, dat is prima natuurlijk. Dat had de 8AT in de 535i niet. DCT is geen echte automaat , dubbelkoppeling geautomatiseerde 'handbak'?

Artosevo

Bericht door Artosevo » 15 okt 2015, 17:05

Ik heb ook in de M3 en M4 gereden, schakelt prima die DCT, kon weinig verschil met de PDK van Porsche merken.

Joost

Bericht door Joost » 15 okt 2015, 19:01

Dct bak in de M3 vind ik prima schakelen. Merk duidelijk dat ie weer iets sneller is geworden tov de E92. Echter nog steeds niet zo snel als de Pdk van Porsche (weet niet of de cijfers dat kunnen bevestigen maar het voelt in ieder geval minder snel in de Bmw).

De achteruit had ik vrij snel gevonden. Opvallend vind ik dat de Dct in de M3/M4 geen 'normale' P stand meer heeft. Stil staan met lopende motor moet dus in N met de handrem er op (waar je in de E92 de bak nog in P kon zetten met lopende motor). Parkeer je de auto, dan motor afzetten terwijl hij in D (of bij handmatig schakelen in 1) staat en dan gaat de auto als de motor uit gaat automatisch in P. Doe je dit niet dan blijft je licht branden en gaan de deuren niet op slot.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 okt 2015, 19:43

Even een aantal voorgaande posten adresseren;

1 aanschaf privé danwel zakelijk?

Alleen als je privé knaken zat heb, anders zakelijk, ik ben het niet met Rico eens dat het dan geld uit de zaak verbranden is, als de (zakelijke) reserves krap zijn moet je überhaupt niet aan beginnen.

Prive is afschrijving maximaal
Zakelijk is de afschrijving en alle bijkomende kosten (brandstof, onderhoud, winterwielen) fiscaal te verrekenen, bij dure auto`s heeft dat altijd voorkeur gezien de forse afschrijving de 1e 3 jaren, het drukt mooi je bruto omzet, uiteraard bijtelling.
Nu betaal ik liever bijtelling over 85K dan nu over 115K van de GTS :tooth:

Na verloop van tijd inruilen is ie aantrekkelijk in de zakelijk markt omdat de opvolger ook de BTW wederom kan aftrekken.

Haal je hem naar prive, bv middels een divident regeling, dan kan je voor een paar knaken de kar prive rijden, en vervolgens prive verkopen waarbij het verkoop bedrag netto naar prive kan worden geboekt. :tooth:

2 PDK vs M-DTC

Ik ben best wel een HB liefhebber, is het prijsverschil kleiner dan eerst werd voorgesteld dan overweeg ik alsnog een HB.
Dan de PDK, de bak is prachtig, is snel, sneller en snelst afhankelijk van de modus die is gekozen (normaal, sport, sport+)
De bak is intuïtief, voelt feilloos aan wanneer welk verzet moet worden gekozen, de gaspedaal stand is responsief (weinig gas snel op schakelen, meer, cq,q. volgas is veel meer tot max toeren maken tot opschakelen)
Rustig rijden en je voelt geen schakelacties en rijd je in 6 zonder dat je er iets van merkt, bij de sport + stand krijg je een knal na, zo agressief dan.

Nadeel;
-De bak kruipt, dus altijd voet op de rem of in N danwel P bij stoplicht, nogal irritant IMHO
-ER zit IMHO net iets te veel tijd tussen het paddel commando en dan de daadwerkelijke schakel actie.

Maar verder top bak

M-DCT zal niet ver uit de buurt liggen, ik hoop dat die niet kruipt dan.

3 Betreffende aanschaf;

Met dank voor de felicitaties, maar ietwat voorbarig. Ik meld het wel als het echt zeker is, ik ben er zeker voor in, dat dan weer wel :lol:

Joop

Bericht door Joop » 15 okt 2015, 19:51

Aangezien de M2 een N55 blok heeft zal de bak ook niet veel verschillen van de DCT-bak die ook in de E92 335i en Z4 35i/Z4 35iS ligt, wat feitelijk de gelijk is met de bak uit de E9x M3 en F8x M3/M4, op afwijkende schakelsoftware na.

Heb zelf ook een DCT-bak en hij bevalt me meer dan prima. Een echt sportieve bak. Enige nadeel of nadelen zijn misschien dat de bak in Drive kruipt en idd. niet zoals bij de E9x M3 in zijn vrij blijft staan zolang je geen gas geeft. Snel wisselen tussen vooruit en achteruit is er ook niet bij. Je moet echt nagenoeg 100% stilstaan wil je van voor naar achteruit kunnen schakelen. Anders gooit de bak de boel gewoon in Neutraal. Wegrijden kan ook alleen als alle portieren volledig dicht zitten, anders gooit de bak de handel ook in Neutraal. Als laatste is het misschien voor de drfter een bezwaar dat je de koppeling niet even kan intrapppen. BMW heeft geen mogelijkheid om de bak 'even' in Neutraal te gooien door bijvoorbeeld tegelijkertijd aan beide paddles te trekken zoals Porsche dat wel heeft met hun PDK-bak in de GT3 (maar volgens mij niet bij de andere ,modellen)

GTRene

Bericht door GTRene » 15 okt 2015, 19:53

ik snap helemaal niks van al die fiscale truckjes/mogelijkheden :)

maar stel, als particulier koop je een M auto nieuw voor zeg 100k na 4 jaar verkoop je hem voor zeg 60k en dus afschrijving van 40k netto in 4 jaar.

nu doe je die fiscale truckjes die bv Romo oppert zelfde auto 100k en verkoop je na 4 jaar ook 60k, heb je dan al met ook 40k minder of is zoiets via die fiscale slimmigheden een stuk minder en kreeg je bv door al die mogelijkheden via de belasting 20k oid terug en is het netto geen 40k verlies maar 20k verlies? zoiets?

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 19:55

Dec pas configureerbaar in NL if eerder dan krijg ik'n belletje. Uitlevering ruim april, misschien maart aldus de heren van m'n dealer. En voor de rest dronken we koffie en hadden we 't over asielzoekers en duivenhokken en er was 'n interessante persoon die een M4 GTS wil , even mee gesproken, toch leuk even bij de dealert, ook 'n paar van m'n eigen klanten getroffen en dat voor 'n donderdag-druil-driftmiddag :)

Als de handbak bij 1000'duurder'is , maar 3900,- pas ik voor. Dan maar kruipen:)
Laatst gewijzigd door Robin op 15 okt 2015, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 okt 2015, 19:58

Ik was al om voor een M-DCT idd gezien het , absurde, prijsverschil

Als het verschil idd nog anders wordt (lees veel kleiner) dan overweeg ik toch een HB

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 20:02

René voor truckjes en mogelijkheden moet je bij Jan de Rooij en Henk Wijngaard zijn denk ik.

Joost

Bericht door Joost » 15 okt 2015, 20:06

Dct in de F80 M3 kruipt niet bij stilstand in D.

In de Golf R DSG zat een handige knop naast de schakelhendel waarmee je de auto stil kon laten staan terwijl de bak in D stond. Volgens mij hill hold assist of zoiets, maar werkte dus ook op een niet heuvel. 1 keer aanzetten en dan bleef de functie ook aan.

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 20:14

Ik hoop niet dat deze toestanden met die DCT bak en EPS zwaar ten koste gaan van de 'puurheid' wat ik nu heb , handbak, amper electronica relatief en hydraulische besturing.

De M2 heeft toch een vast non adaptief M onderstel?
Gelukkig hebben we dit, in theorie beter dan de 1M /M3 E9x
De geperforeerde, inwendig geventileerde remschijfringen (voor 380 mm, achter 370 mm) alsmede het 4-zuiger-remsysteem voor en het 2-zuiger-remsysteem achter zorgen voor optimale respons bij nat wegdek en verbeterde afvoer van warmte. De sportieve uitstraling van de remschijven en het unieke, authentieke M design worden nog eens onderstreept door remklauwen in Blau metallic met karakteristiek M logo.

MarkS

Bericht door MarkS » 15 okt 2015, 20:18

Joost schreef:Dct in de F80 M3 kruipt niet bij stilstand in D.

In de Golf R DSG zat een handige knop naast de schakelhendel waarmee je de auto stil kon laten staan terwijl de bak in D stond. Volgens mij hill hold assist of zoiets, maar werkte dus ook op een niet heuvel. 1 keer aanzetten en dan bleef de functie ook aan.
Bij BMW auto H(old), althans met de reguliere 8-bak automaat.

Rnd

Bericht door Rnd » 15 okt 2015, 20:31

Robin schreef:René voor truckjes en mogelijkheden moet je bij Jan de Rooij en Henk Wijngaard zijn denk ik.
:lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2015, 20:35

Is toch zo?:)

M'n nieuwe desktopachtergrond.
Samantha Fox eraf geknikkerd die ken naar 't Rijksmuseum....

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 15 okt 2015, 20:41

Mail naar BMW gestuurd voor proefrit ASAP;

IK kreeg officieel info;

Optioneel -zonder meerprijs*- kan de auto voorzien worden van een handmatig te bedienen transmissie (*alleen het BPM-verschil wordt in rekening gebracht)

Wie kan het even uitrekenen ??

dvh

Bericht door dvh » 15 okt 2015, 20:44

Die verticale reflectors zijn wel een misser zeg...!

Joost

Bericht door Joost » 15 okt 2015, 20:51

Dat Auto Hold kan dan alleen niet uit? Of is daar een trucje voor? Bij de Golf zat er echt een knop voor. Bij de M3 niet.

Reflectors wip je er zo uit. Stukje zwart folie eroverheen, lijken het net luchtsleuven. Of folie in kleur van de auto. Of laten spuiten in kleur.

romo

Bericht door romo » 15 okt 2015, 20:58

idd, bij de 1M zit daar ook een zwart stuk rubber in, direct vervangen

Zwarte carbon nieren, zwart carbon vleugeltje op de achterklep, LLB, velgen met dat zwarte hart, groen baan voorruit, nog een beetje intern geneuzel, maar dat moet ik nog uitzoeken, HB / DCT is nog even een ?

ergens voor 82-84K is het wel klaar dacht ik zo..........

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 15 okt 2015, 21:01

De M2 met M-DCT kruipt niet als je voor het stoplicht stil staat. Je kunt hem wel laten kruipen middels "creap on demand" (niet verzonnen, ech'woar), door het gas bij stilstand een klein tikje te geven. Daarmee activeer je de kruipmodus. Handig bij het aansluiten in de rij bij Eds Tankstelle ofzo. Zou op de huidige M3/M4 ook moeten werken trouwens.

Plaats reactie