Pagina 13 van 14
Geplaatst: 18 okt 2006, 23:33
door Mark Nauta
@ Tom, je moet me nog wel copyright gelden betalen hé voor je avatar.
gr.
Mark
Geplaatst: 19 okt 2006, 08:18
door Knot
Rebel schreef:Rody, ik doelde eigenlijk niet op het afschrijven van een auto. Deze tegenslag komt iedereen wel overheen.
Maar denk ook eens aan medische kosten, of erger......
aansprakelijkheid?
p.s. Leuk verslag

Daarom zou ik ook niet meer rijden zodra ik een keer de vangrail in ga, of dat nou slechts blikschade eenzijdig is of een megaklapper.
Claim indienen bij je verzekering kan mijn inziens alleen met een standaard straatauto, zodra je een kooi ingebouwd hebt enz enz kun je dat niet meer maken/proberen vind ik.
Geplaatst: 19 okt 2006, 14:36
door Tom
Mark Nauta schreef:@ Tom, je moet me nog wel copyright gelden betalen hé voor je avatar.
gr.
Mark
[img:239:210]
http://www.geld-lenen-info.com/images/euro-2.gif[/img]
alstu.
Geplaatst: 23 okt 2006, 11:17
door Niels
Het was een lekker dagje heren!
Opgestapt bij Rico en vervolgens naar Heerenveen waar jammer genoeg maar twee auto's stonden (Dre's 130i en Jan's Honda). Arthur zou opstappen in Zwolle maar belde door dat hij de ST toch maar wel had meegenomen. Een perfecte timing van ons allen zorgde ervoor dat we het oranje monster voorbij zagen schieten toen we bijna de A28 opdraaiden.
In Arnhem sloten er een Speedster (Maik) en de enigste diesel van de dag (Edwin) aan. Ik ben toen oversgestapt van de M3 naar de ST omdat ik toch wel zeer benieuwd was na alle verhalen van Arthur. De verdere reis verliep zeg maar stevig

met een tempo van rond de 200 gingen we gestaag richting de Ring waarbij me opviel hoe goed de Seat TDI en met name Jan's Honda het tempo konden bijbenen. Ik wist niet dat een Prelude zo gemakkelijk de 230 aantikt

De ST vond ik echt een heerlijke auto met fantastische stoelen en een prachtige 5cilinder brom. Ding trekt als een bezetene naar pak em beet 230

en gek genoeg vond ik em comfortabelder dan de M3.
In Duitsland voegden een EVO (Hemmes), Leon (Cupra?) en een Audi Coupe bij zodat we toch met een mooi gevarieerd wagenpark op pad waren uiteindelijk.
Bij de Ring aangekomen was het een verschrikkelijke drukte

met wel heel veel mooi spul. Nog diverse DF-ers ontmoet (mooie velgen Elmar

!!) en gesproken en iedereen had er zin in. Uiteindelijk twee rondjes gereden:
Eerste ronde bij Rico in de M3. Had verwacht dat Rico rustig aan ging doen dus wat verwacht je dan? Ik dacht gewoon goeie lijnen en lekker tempo. Nou niks is minder waar: glijen met dat ding

Diverse bochten een tikkeltje onderstuur maar wat me opviel was de gruwelijke hoeveelheid grip van de M3! Aangezien Rico nogal wat Ring ervaring heeft opgedaan in zijn S3 tijd had ik er wel vertrouwen in, anders was ik onderweg uitgestapt

Ondanks het knappe tempo altijd het gevoel gehad dat Rico binnen zijn limieten bleef maar ik vond het een indrukwekkende ronde in een hele indrukwekkende auto

!
Tweede rondje met Maik mee in de Speedster. Gelukkig reikte Stef me nog net voor de slagboom ff een helm aan (waarvoor nog bedankt Stef en Knot). Maik is nogal van het type relaxed

behalve op de baan

! Diverse malen kwam er onder zijn helm een
GA AAN DE KANT!!!!!!!! vandaan. Het tempo lag wederom goed al is niet te zeggen wat uiteindelijk harder rond gaat een Speedster of een M3. De bochtensnelheid van de Speedster is formidabel en de snelheidsbeleving dus ook! Een super auto
Op de terugweg nog even een lekkere Schnitzel naar binnen geschoven met het team vanuit Heerenveen en Maik. Vervolgens ingestapt bij Rico en naar huis geklapt. Echt geklapt

met de meeste stukken wederom rond de 200 maar op top tegen de 290 aan

en dat is best hard op een tweebaans........en ook niet liften in flauwe bochten die dan toch wel niet zo flauw meer zijn zeg maar! Al met al fantastisch om te zien dat de M3 niet alleen goed verzorgt maar ook (af en toe) gebruikt wordt waarvoor ie bedoeld is. Na een paar honderd kilometer op tempo en een rondje Ring viel me op dat de M3 harder gedempt is dan de Hothatch van Arthur, vreselijk veel grip heeft en een fantastisch geluid. Een lekker detail daarbij is het tussengas wat de auto geeft bij terugschakelen

een topauto!
Geplaatst: 23 okt 2006, 11:29
door Arthur
Mooi verslag, Niels.
Heb je ook verteld dat we een lekkere Schnitzel gegeten hebben

Geplaatst: 23 okt 2006, 12:00
door Maik
Die schnitzels waren inderdaad het hoogtepunt van de dag!
Niels, ik kan je nu al vertellen dat ik geen 8.30 BTG ga halen wat Rico dus wel lukt met de M3, maargoed, het LIJKT wel een 7.00 BTG in een speedster

.
En mij nou niet gaan afschilderen als een scheldende hooligan de ring rond, maar die rode GT3 schoot gewoon echt niet op 8)
Geplaatst: 23 okt 2006, 12:20
door Arthur
Man, we konden je horen op de "parkplatz"
En je ziet er nog wel zo rustig uit :twisted:
Geplaatst: 23 okt 2006, 13:35
door Niels
Niels schreef:
Op de terugweg nog even een lekkere Schnitzel naar binnen geschoven met het team vanuit Heerenveen en Maik.
Maik schreef:En mij nou niet gaan afschilderen als een scheldende hooligan de ring rond, maar die rode GT3 schoot gewoon echt niet op 8)
Maik alias the Hooligan. Als je het heel objectief omschrijft: racende en schreeuwende Opel rijder op een openbare tolweg dan kom je idd een heel eind

Maar beschouw het als gezond fanatisme
De M3 loopt als een bezetene, heeft erg veel grip en zal best snellere tijden neerzetten maar de beleving in de Speedster doet je er bijna aan twijfelen

Dicht bij de grond en zeer sportief: Heel fijn speelgoed

Geplaatst: 23 okt 2006, 14:52
door Knot
Maik schreef:Die schnitzels waren inderdaad het hoogtepunt van de dag!
Niels, ik kan je nu al vertellen dat ik geen 8.30 BTG ga halen wat Rico dus wel lukt met de M3, maargoed, het LIJKT wel een 7.00 BTG in een speedster

.
En mij nou niet gaan afschilderen als een scheldende hooligan de ring rond, maar die rode GT3 schoot gewoon echt niet op 8)
Ik wil het wel een keertje proberen hoor, probleem is dat je eerst wat ervaring met de auto moet hebben, paar 1000 km rijden enz.. dat wordt lastig.
Maar als ik met de 1300kg 120pk astra GTC een 9:00 kan rijden kan een 8:30 in de speedster dus zeker!
Geplaatst: 23 okt 2006, 15:14
door Maik
Maik schreef:....Niels, ik kan je nu al vertellen dat
ik geen 8.30 BTG ga halen wat Rico dus wel lukt met de M3, maargoed, het LIJKT wel een 7.00 BTG in een speedster

.
....
Lezen knot!
Ik weet niet waar ik tegenwoordig op zit, onder de 9.00 is het zeker wel. Volgende keer Ring ga ik weer eens timen, ook een keer in mijn eentje in de auto. Wie weet zit er niet eens meer ver vanaf. Ik moet zeggen dat ik voor mijn gevoel de laatste 15 rondjes de meeste vooruitgang geboekt heb. Voor mijn gevoel zit ik misschien ergens rond de 8.45, maarja, zou net zo goed 10s sneller of langzamer kunnen zijn...
Gaan we in november nog een keertje? Ik moet dat kaartje van Elmar nog oprijden ook...

Geplaatst: 23 okt 2006, 15:26
door Knot
Maik,
Ik wil best mee, alleen ga dan zelf niet rijden, alleen kijken en misschien meerijden.
Passagier scheelt je gewoon 15 seconden!
Geplaatst: 23 okt 2006, 16:10
door Dennis Cavallino
Passagier scheelt 15 seconden???
Denk dat je dan iets niet goed doet:
- je meet zelf niet objectief en weerspiegelt je rondetijd niet met de werkelijkheid. Je houdt dan alleen jezelf voor de gek.
- je laat je teveel afleiden
- je praat nu makkelijk over VOLLE ronden en SNELLE ronden. Want ik rijd met een passagier nooit op 100%. Dat scheelt nogal een stuk op sommige punten.
Bij Gerrit aan boord scheelde het 5 seconden ten opzichte van zijn snelste tijd. Maar dat kon ik als bijrijder ook echt voelen. Zijn auto stuiterde rechts, maar links niet. Auto is dan ook helemaal uitgewogen. Maar in een 'normale' auto moet het niet uitmaken, maar puur het feit dat je gewoon rustiger aan doet omdat je je verantwoordelijk voelt.
Geplaatst: 23 okt 2006, 16:11
door Dennis Cavallino
Ow en het scheelt nogal wanneer je rondetijden meet.
Ik heb weleens met totaal andere temperaturen het gevoel gehad dat mijn auto veel beter reed (niet motorisch). De grip van de banden die ik had was bij kouder weer een stuk beter dan bij warm weer. Maar het moet ook weer niet te koud zijn.
Blijft altijd appels en peren vergelijken, rondjes Ring.

Geplaatst: 23 okt 2006, 17:00
door Maik
Ik denk dat het wel wat meer dan 5s kan schelen, maar dan reken ik even terug naar F1 (omdat mijn auto daar nou eenmaal mee te vergelijken is 8) ).
Feitje van Olaf Mol (for what it's worth):
baantje van Brazilie: 20kg extra brandstof: 0,6s bij de rondetijd.
20kg op 700kg = 2.86%
Speedstertje: 900kg, 2.86% daarvan is 26kg
Passagier is ongeveer 3x26kg.
Dan de rondetijd: Brazilie 1min13 = 73s, stel Nordschleife 9min = 540s.
0,6s van 73s = 0.82%, 0.82% van 540s = 4.44s
Maar niet 26kg extra gewicht maar 3x26kg is dus 3x4.44s = 13.3s
Dan zit Knot er niet eens zo gek ver naast
Een speedstertje is natuurlijk ook wel wat anders dan zo'n lode bak van anderhalve ton natuurlijk als je naar gewichtsnadeel gaat kijken

Geplaatst: 23 okt 2006, 17:38
door Sjef
"Gelukkig reikte Stef me nog net voor de slagboom ff een helm aan (waarvoor nog bedankt Stef en Knot). "
Als je me volgende keer Sjef noemt krijg je die helm weer aangereikt hoor

Geplaatst: 23 okt 2006, 17:40
door Tom
Geplaatst: 23 okt 2006, 18:05
door Niels
Sjef schreef:"Gelukkig reikte Stef me nog net voor de slagboom ff een helm aan (waarvoor nog bedankt Stef en Knot). "
Als je me volgende keer Sjef noemt krijg je die helm weer aangereikt hoor

Sorry Sjef

schaam mij diep

Geplaatst: 23 okt 2006, 19:13
door Elmar
Maik schreef:[
Gaan we in november nog een keertje? Ik moet dat kaartje van Elmar nog oprijden ook...

Man, je hebt nog geen fatsoenlijk bod gedaan...
Ik ga overigens bij goed weer maandag 30 oktober naar de Ring.
Geplaatst: 23 okt 2006, 19:28
door Maik
Ik verhoog mijn bod met maar liefst een kwart :idea: naar 25euro :!:
30 oktober... ik hou het stiekem even in mijn achterhoofd.
Geplaatst: 23 okt 2006, 20:32
door Elmar
Zo'n Speedster ziet er leuk uit, maar je blijft Opel-manieren houden.

Geplaatst: 24 okt 2006, 00:34
door Knot
Dennis Cavallino schreef:
Denk dat je dan iets niet goed doet:
- je meet zelf niet objectief en weerspiegelt je rondetijd niet met de werkelijkheid. Je houdt dan alleen jezelf voor de gek.
- je laat je teveel afleiden
- je praat nu makkelijk over VOLLE ronden en SNELLE ronden. Want ik rijd met een passagier nooit op 100%. Dat scheelt nogal een stuk op sommige punten.
De astra rijdt gewoon kut met een passagier, klaar. Stuurt kut, lastwissel is kut, bergop Kesselchen is kut en om nou met iemand ernaast met 200 door Schwedenkreuz te janken met die knakenbak.. nee...
Ik heb meerdere ronden op de klok gezet waarbij ik geen hinder ondervond van ander verkeer, scheelde me telkens ongeveer 15 seconden.
Geplaatst: 24 okt 2006, 00:46
door RVV
Knut rijdt dus met 4 kutjes op de NS. Wat doe ik dan verkeerd

Geplaatst: 24 okt 2006, 00:50
door Rebel
Jouw auto glimt te veel. Dames zijn bang dat ze hem besmeuren....misschien?
Of je draagt een petje in de auto?
Geplaatst: 24 okt 2006, 00:54
door RVV
Nee nee deze keer droeg ik geen petje, ik was doodsbenauwd dat jij ergens stond te fotograveren

Geplaatst: 24 okt 2006, 00:55
door Knot
Rebel schreef:Jouw auto glimt te veel. Dames zijn bang dat ze hem besmeuren....misschien?
Of je draagt een petje in de auto?
<knip> laat ook maar 8)