Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 15 nov 2010, 21:57
door JP
Kalote ESP kan niet helemaal uit bij deze GTi, en dus remde die me telkens af tot 40kmh. Daarom ook enkele rondjes de Karussel bovenlangs genomen. Al lag daar wel wat rommel zoals bladeren.
Had ik bij de V GTi minder last van.
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 15 nov 2010, 22:02
door Knot
Zitten een paar mooie driftshots bij Adje, super!
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 15 nov 2010, 22:06
door Mathieu
Blijft zo'n gave foto...................
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 15 nov 2010, 23:11
door GTRene
Elmar schreef:De charme van die bocht vat ik ook totaal niet. Werd na 5 rondjes al irritant.
Maak er een mooie geasfalteerde kombocht van ipv die ouwe betonplaten.
worden de overgangen erger dan door de jaren?
als ik sommige lage auto's zie raken soms de platen zo lijkt...
en kan me van die slechts 4x dat ik er ooit reed nog wel 1x herinneren (ronde achter Kees ) dat het enorm als een zware kadansk klinkt en dus vrij veel vergt zo lijkt van je kar?
dat als je heel vaak de Ring neemt dat het wellicht vragen om moeilijkheden is? of kan je het zo stellen dat daar dat wat niet meer zo fris is kapot gaat
anyway, opzich wel iets van de charme van de Ring (de grote carousel dan)
als je er hard door rost wipt ie de wagen aan het eind ff uit balans aan het eind omdat je wat afgeschoten word
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 15 nov 2010, 23:13
door Petrolhead Tom
Hierbij mijn laatste filmpje!
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 00:22
door steve smith
GTRene schreef:
Elmar schreef:De charme van die bocht vat ik ook totaal niet. Werd na 5 rondjes al irritant.
Maak er een mooie geasfalteerde kombocht van ipv die ouwe betonplaten.
worden de overgangen erger dan door de jaren?
dat als je heel vaak de Ring neemt dat het wellicht vragen om moeilijkheden is? of kan je het zo stellen dat daar dat wat niet meer zo fris is kapot gaat
anyway, opzich wel iets van de charme van de Ring (de grote carousel dan)
als je er hard door rost wipt ie de wagen aan het eind ff uit balans aan het eind omdat je wat afgeschoten word
Valt wel mee. Gelanceerd word je alleen als je er een paar meter vroeg uit stuurt. Als je de rechter hoek van de laatse linker plaat onder het midden van je auto door laat gaan kun je er plankgas uit zonder slinger of schok. En de koets van de Alfa was scheurvrij na een plm. 500 passages zonder kooi. Alleen de rechter motorsteun had er moeite mee maar na montage van een grotere ring op het rubber is gaat het prima. Dus zo'n kwaliteitsBMW moet het makkelijk kunnen hebben....
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 01:12
door vwk
Ik was samen met Peter-Paul in de witte A1. Eerste instructierondjes mee achterin met de camera, heb ontzettend veel on-track foto's van een goude 106
Het wisselen ging niet goed idd, zelfs in lettertype 220 op de laptop "WISSELEN" bij de achterruit van de A1 reed je vrolijk door
Foto's nog uploaden, maar vast een voorproefje:
Leuke dag, leuke mensen gesproken (zwarte Seat Leon), beetje nat maar vooral gezellig! Top!
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 09:15
door JobKiek
Petrolhead Tom schreef:Hierbij mijn laatste filmpje!
Welke bocht is dit?
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 09:19
door FreudeamFahren
Pflantzgarten.
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 10:21
door GTRene
steve smith schreef:
GTRene schreef:
Elmar schreef:De charme van die bocht vat ik ook totaal niet. Werd na 5 rondjes al irritant.
Maak er een mooie geasfalteerde kombocht van ipv die ouwe betonplaten.
worden de overgangen erger dan door de jaren?
dat als je heel vaak de Ring neemt dat het wellicht vragen om moeilijkheden is? of kan je het zo stellen dat daar dat wat niet meer zo fris is kapot gaat
anyway, opzich wel iets van de charme van de Ring (de grote carousel dan)
als je er hard door rost wipt ie de wagen aan het eind ff uit balans aan het eind omdat je wat afgeschoten word
Valt wel mee. Gelanceerd word je alleen als je er een paar meter vroeg uit stuurt. Als je de rechter hoek van de laatse linker plaat onder het midden van je auto door laat gaan kun je er plankgas uit zonder slinger of schok. En de koets van de Alfa was scheurvrij na een plm. 500 passages zonder kooi. Alleen de rechter motorsteun had er moeite mee maar na montage van een grotere ring op het rubber is gaat het prima. Dus zo'n kwaliteitsBMW moet het makkelijk kunnen hebben....
thx voor die uitleg, die keer dat ie ff wipte en een klein stapje opzij zette (onder volgas daar) was ik inderdaad iets vroeger uit de carousel dan goed voelde, slechts een meter of 2
blij te horen, dat het normaal gesproken weinig kwaad kan, als je je onderdelen nog "fris" hebt van je kar.
kan ik met een redelijk gerust hart,
gewoon die carousel inploffen al ik er weer eens kom
maar dan nog beter opletten were to leave...exit bij laatste plaat
je voelt je onderstel wel goed z'n werk doen daar
hier mooi te zien, fun @ Caroussel... (its not me ofcouse)
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 12:11
door Robertdj
vwk schreef:Ik was samen met Peter-Paul in de witte A1. Eerste instructierondjes mee achterin met de camera, heb ontzettend veel on-track foto's van een goude 106
Het wisselen ging niet goed idd, zelfs in lettertype 220 op de laptop "WISSELEN" bij de achterruit van de A1 reed je vrolijk door
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 12:40
door Erik dB
Robertdj schreef:
vwk schreef:Ik was samen met Peter-Paul in de witte A1. Eerste instructierondjes mee achterin met de camera, heb ontzettend veel on-track foto's van een goude 106
Het wisselen ging niet goed idd, zelfs in lettertype 220 op de laptop "WISSELEN" bij de achterruit van de A1 reed je vrolijk door
Je was in ieder geval niet alleen Robertdj, die Swift achter je (die leek te rijden onder het motto "de ideale lijn, vind ik niet fijn" en van links naar rechts over de baan vloog) had ook niet helemaal door dat ik er op DH graag langs wilde om een plekkie op te schuiven.
Maar goed, leereffectje voor de volgende keer zeg maar
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 13:10
door JP
Heb toch toch eentje voor me gehad die met zijn linkerwielen het stukje asfalt volgde aan de binnenkant van de Karussel. Dat lijkt me toch iets te ver naar binnen....
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 13:20
door Knot
Zag ik soms ook maar daar kom ik niet, is heel je auto uit balans, gewoon volledig op de platen blijven.
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
Geplaatst: 16 nov 2010, 13:27
door Robertdj
Misschien dacht hij dat het de kleine karussel was?
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1