Afgelopen zaterdag op de dyno geweest. Een whopping 139pk en 160Nm kwamen eruit. Dat is minder piek-koppel als in maart 2013 en 4pk meer. Uiteindelijk was dit wel te verwachten, de poelie is te klein berekend en daarom doet de compressor nu mee om zijn eigen verliezen weg te poetsen.
Over de gehele lijn is de koppelkromme wat gestegen maar minder dan 10Nm, en het aantal pk's dus met 4 toegenomen maar wel 1000rpm later. Plotjes volgen nog.
Zondags naar Assen, samen met Jos_br. Erg gezellig, alleen kon ik om 15:00u stoppen met motorschade

Het was natuurlijk heerlijk weer en daarmee ook vrij druk op Assen. Misschien wel de drukste trackday die ik daar heb meegemaakt. Desondanks heb ik in de sessies die ik heb gereden niet veel last gehad van het andere verkeer. De flink tragere driving-school-Aygo's en -BMWs kon ik aardig voorbij dus dat zorgde niet voor veel oponthoud. Andere deelnemers waren weer een stuk sneller en haalden mij vlotjes in. Met de rest weinig moeite gehad, als je zo'n beetje even hard gaat zie je elkaar niet vaak

Ook stonden er zeer veel in de pits.
Ik was eigenlijk redelijk lekker onderweg toen ik vlak voor de ingang van de pitstraat op het gas ging en een bijgeluid hoorde. Ik kon het niet plaatsen en ben direct de pitstraat in gegaan. Goed gekeken wat er loos kon zijn en de auto even laten koelen.
Voorzichtig nogmaals de baan op en bij 4000+rpm klonk weer het bijgeluid. Direct weer terug naar de pits en volgens een monteur van Jos waren het drijfstanglager(s). Dat was dus einde verhaal.
Komende winter gaat het onderblok open voor een revisie. Ik ben bezig me offertes opvragen voor honen, overmaat zuigers, natuurlijk complete nieuwe lagers, oliepomp met meer opbrengst, carterpan met schotten van Schrick en een "schwallenblech" tegen omhoog klotsende en schuimende olie. Daarbij nog een oliekoeler en ik wil eigenlijk betrouwbare oliedruk en -temperatuur meters in het dashboard hebben. We zullen wel zien wat er van komt

Hier in ieder geval een filmpje waar ik lang achter een 325i Ooperon cup auto kon blijven hangen.
Ook deze auto is uitgevallen met motorschade (waarschijnlijk klep tegen zuiger, blok draaide niet meer). De coureur was niet heel ervaren, want het is niet dat ik na 2 jaar niet rijden plotseling 50pk sterkere auto's op magische wijze kan bijhouden