Ze hierbij mijn verslagje, eindelijk een beetje rust nu
Maandag de Pajero volgeladen met alle spullen die al klaar stonden. Toch best een boel zooi en dat maar voor 3 mensen met 3 auto's. Hierna de kar opgehaald om de auto's te gaan vervoeren. Een mooie schamelwagen van 10meter. En dat is toch even slikken als je erbij staat, want dan ben je gewoon net zo lang als een vrachtwagen
Hierna de BMW opgehaald en naar Maastricht gereden om 6 slicks op te halen. Tjah, als je toch onderweg bent

Vervolgens naar de TNT Motorsport hal in Duitsland om de Golf op te halen.
Eerst nog de ogen voor de 6punts gordels vastgelast, de stoelen er weer ingezet, het eea gecontroleerd en toen kon hij de kar op. Achteruit, zodat het gewicht van de motor achter de vooras kwam te liggen, en de BMW daarna weer erachter.
Langzaam achteruit de oprijplaten op en met een luide TSSSSSSKKRRAAAAAAAK vouwde de voorbumper zich voor de auto weg
Hij bleef achter de opstaande kokers van de oprijplaten hangen. Mooi werk weer
Schade aan de bumper is beperkt tot 3 helicoils die uit de bumper zijn gegetrokken en 1 stuk waar het GFK om de helicoil ook los is gesprongen, en de knipperlichtjes zijn kapot.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een snel(ler) sluitsysteem op de bumper te maken dmv 2 M8 bouten die door-en-door gaan. Nu is de bumper vrij snel afneembaar, wat deze problemen in de toekomst voorkomt.
Het werd ondertussen alweer laat genoeg, dus de BMW ook op de kar gezet en naar Namen vertrokken.
Na een nacht waarin ik wonderbaarlijk goed heb geslapen stonden de auto's 's ochtends nog op de kar dus op naar het circuit.
De ingang was een beetje lastig te vinden, maar na wat andere DFers gezien te hebben kwamen toch aan in de pitstraat.
De rijdersbriefing was kort en duidelijk, het aantal deelnemers laag. Na de briefing verder gesleuteld aan de Golf; de bijrijders stoel moest nog vastgezet worden, ruitenwissersproeier bijgevuld, bumper monteren etc.
Ook was er de mogelijkheid om de dBs vooraf te meten, waar we dus erg graag gebruik van wilden maken omdat we geen idee hadden hoe luid hij was.
Vlak voor ik naar de meting wilde rijden kreeg ik de auto niet meer gestart. Na het vervangen van de accu startte hij weer prima en konden we gaan meten.
Met 5000rpm en een buitentemp van 5 graden Celcius komt er tussen de 95 en 96dB uit de uitlaat, wat door de metende baancommissaris als OK werd bestempeld. Erg prettig

Hierna het startnummer op de vooruit geplakt, helm opgezet en voor de eerste keer de baan op gegaan!

Eerst lekker rustig aan gedaan, om de auto weer eens goed te laten draaien en op temperatuur te komen, hij had immers 2 jaar stil gestaan. Hierna het stuur aan Lisette gegeven en die ging er al gelijk wat meer op. Elke ronde wat hoger in de toeren laten klimmen tot ik het uiteindelijk boven de 7000rpm wel genoeg vond. Hij moet nog wat meer kunnen draaien, tot tegen de 8, maar dat vond ik niet echt nodig op de shakedown.
Op een gegeven moment dook Patrick achter me op, die op de semi's veel harder de bocht door kon en met de Hawk remmen me er prima uit kon remmen. Hij bleef echter netjes achter me dus ik kon mooi op de lijn blijven. Op een stuk bergop verklaarde hij later vol gas te gaan en achter me aan te kunnen pikken, waar ik op dat moment nog niet vol gas ging

Qua power zit het dus zeker goed met de Golf
Helaas verremde ik me in de bocht voordat we het rechte stuk op zouden draaien, hier wilde ik samen met Pet oprijden om een goede vermogensmeting te kunnen doen. Ik was hem kwijt in de spiegels en miste daarom mijn rempunt en sowieso de lijn. Al pompend remmende kwam ik uiteindelijk met het rechtvoorwiel in de grindbak tot stilstand.
De motor was afgeslagen en sloeg daarna heel moeilijk weer aan. De accu was nieuw en vol, de laadspanning 13,5Volt dus ik vermoed dat de startmotor geen lang leven meer beschoren is. Hierna even langs Lisette in de pits gereden en daarna wat rustiger nog wat rondes gedaan.
Na ook in de middag wat rondes gedraaid te hebben begon de versnellingsbak moeilijk te doen. hij ging steeds moelijker in de versnelling tot hij op een gegeven moment niet meer in de 4 wilde, alsof deze geblokkeerd was. Na uitrollen wilde hij ook niet meer in de 3, bij heel langzaam rijden weer in de 2 en 1. Naar de pit gereden en de auto laten koelen.
Lisette heeft daarna nog een paar rondjes gedaan, maar op een gegeven moment was het helemaal klaar met schakelen.
De koppeling is eruit geknald en gelukkig heeft ze de pit nog in 1 keer kunnen halen.
Hierna de auto weer opgeladen en begonnen met opruimen. Patrick kwam wat later en samen uiteindelijk alles opgeladen.
Na een bedankje aan de organisatie vertrokken richting huis
De Golf zijn we al aan het opereren, hierover meer in het Golf-topic