E36 328i/M3 Cabrio/135i
- jgpeggeman
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 10:20
- Locatie: Kampen
Re: E36 328i/M3 Cabrio | nieuwe "OEM" toevoeging M3.
had het even gemist... Maar wat een waanzinnig mooie wagen heb je zeg!
Kleur, uitvoering, opties.... alles klopt!
Kleur, uitvoering, opties.... alles klopt!
- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i/M3 Cabrio | nieuwe "OEM" toevoeging M3.
Ha bedankt.jgpeggeman schreef:had het even gemist... Maar wat een waanzinnig mooie wagen heb je zeg!
Kleur, uitvoering, opties.... alles klopt!
Ben er nog steeds zeer blij mee. De nieuw-lol is er nog niet weggeëbt.
Hij staat nu in de winterstalling en ik merk dat het toch wel ff last van ontwenningsverschijnselen hebben is.
Niks mis met de 328i maar toch wel echt andere koek.
Ach voordeel is dat het nieuw-gevoel zo langer behouden blijft.

- Bert ///M3
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 328i/M3 Cabrio | M3 GT veerpootbrug
Die M3 GT veerpootbruggen, doen die echt 600 pond???
Ik heb de mijne destijds bij de dealer gekocht, ook niet goedkoop, 475 euro herrinner ik me. Maar die gaat dus ook mooi op Ebay oid als de auto er ooit uit gaat

Ik heb de mijne destijds bij de dealer gekocht, ook niet goedkoop, 475 euro herrinner ik me. Maar die gaat dus ook mooi op Ebay oid als de auto er ooit uit gaat

- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i/M3 Cabrio | M3 GT veerpootbrug
Dat zijn wel de duurste dan. Nu BMW ze niet meer levert en ze toch wel gewild zijn, krijg je dit soort bedragen. Of ze er ook voor verkocht worden is wat anders.Bert ///M3 schreef:Die M3 GT veerpootbruggen, doen die echt 600 pond???![]()
Ik heb de mijne destijds bij de dealer gekocht, ook niet goedkoop, 475 euro herrinner ik me. Maar die gaat dus ook mooi op Ebay oid als de auto er ooit uit gaat
€475 nieuw zouden de meeste nu een moord voor doen.
Ik heb zelf bij lange geen 600 pond betaald en ook geen 475 Euro.
Heb wel wat "bekende" korting gehad.
Heb gezien dat er twee p/n's zijn voor de brace. De eerste zijn tot 2000/2001 gemaakt, maar blijkbaar is er een nieuwe batch geweest, want het nieuwere nummer toont een tot 2010 nummer.
Wie weet liggen er nog wat op voorraad, al zijn beide nummer wel als NLA gekenmerkt.
- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i/M3 Cabrio | M3 GT veerpootbrug
Vanwege het toch wel erg lekkere weer de M3 na een kleine 4 maanden (tijdelijk) uit ze winterslaap gewekt.
Meteen de bandenspanning even controleren en de airco laten lopen, zodat de olie weer eens goed door het systeem gegaan is. Accu weer even goed bijgeladen.
Even even al het stof eraf gewassen.
Alle gekheid op een stokje, zo maanden niet in de auto rijden heeft als voordeel dat het nieuwe er nog niet af is en ondanks dat er met het rijden in de 328i geen straf is, dit is toch echt wel even andere koek. En dat terwijl in beginsel ze beide op M50 architectuur gebaseerd zijn.
Na 4 maanden weer zonder linker pedaal gereden te hebben...het viel me mee. Toch ik de M3 net had wilde ik nog wel eens bij remmen tot stilstand met de linker voet in het luchtledige trappen. De switch tussen handbak en SMG gaat inmiddels zonder probleem. En die SMG blijft toch leuk
Nu weer tot ergens eind maart, begin april verder slapen.
Meteen de bandenspanning even controleren en de airco laten lopen, zodat de olie weer eens goed door het systeem gegaan is. Accu weer even goed bijgeladen.
Even even al het stof eraf gewassen.

Alle gekheid op een stokje, zo maanden niet in de auto rijden heeft als voordeel dat het nieuwe er nog niet af is en ondanks dat er met het rijden in de 328i geen straf is, dit is toch echt wel even andere koek. En dat terwijl in beginsel ze beide op M50 architectuur gebaseerd zijn.
Na 4 maanden weer zonder linker pedaal gereden te hebben...het viel me mee. Toch ik de M3 net had wilde ik nog wel eens bij remmen tot stilstand met de linker voet in het luchtledige trappen. De switch tussen handbak en SMG gaat inmiddels zonder probleem. En die SMG blijft toch leuk

Nu weer tot ergens eind maart, begin april verder slapen.
- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i/M3 Cabrio | M3 GT veerpootbrug
En vandaag is ze (M3) 16 geworden.



-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: E36 328i/M3 Cabrio | M3 GT veerpootbrug
Happy b-day!
Begint het niet te kriebelen met het zonnetje?

Begint het niet te kriebelen met het zonnetje?

- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i/M3 Cabrio | M3 GT veerpootbrug
Ja zeker. Maar zie me vorige post. Twee weken terug het weekend al uit de stalling geweest. Misschien aankomend weekende ook wel.Jussi schreef:Happy b-day!![]()
Begint het niet te kriebelen met het zonnetje?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: E36 328i/M3 Cabrio | Sweet Sixteen
Ik had de vorige post al gelezen, vandaar mijn reactie. Ik zou met deze zon niet kunnen wachten tot begin april. 

- Arthur
- Berichten: 43374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E36 328i/M3 Cabrio | Sweet Sixteen
Bij ons hier is het 's nachts blijkbaar zo koud dat ze het nodig vinden om bergen zout op straat te gooien... Eergisteren nog een hele zooi vers zien liggen 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 328i/M3 Cabrio | Sweet Sixteen
Hier ook, wilde de mini al weer buiten halen. Maar weer eerst wachten op bergen regen..
- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i/M3 Cabrio | Sweet Sixteen
Gisteren voor het eerst eens samen met een maat een poging gewaagd foto's te maken met een DLR camera.
We zijn geen fotografen, dus niet zeuren over compositie, wb, gulden snede, etc.





We zijn geen fotografen, dus niet zeuren over compositie, wb, gulden snede, etc.

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 328i/M3 Cabrio | random stuff


- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E36 328i/M3 Cabrio | random stuff
Echt geniaal al die knopjes!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E36 328i/M3 Cabrio | random stuff
Heb je een brevet nodig om dat ding te vliegen? 

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E36 328i/M3 Cabrio | random stuff
Lol, als er iets irritant is aan een Ford rijden is het wel al die teringknopjes
Idrive FTW!

Idrive FTW!

- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i/M3 Cabrio | random stuff
@ allen:
Ja ik heb iets met knopjes. Fetish kent geen grenzen, hoewel, tot er geen plek meer is.
En dit is nog zonder de knopjes van de telefoon...

Ja ik heb iets met knopjes. Fetish kent geen grenzen, hoewel, tot er geen plek meer is.
En dit is nog zonder de knopjes van de telefoon...
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E36 328i/M3 Cabrio | random stuff
Haha, ik hoef het niet meer sinds ik I-drive heb, heerlijk 
Ieder z'n smaak

Ieder z'n smaak

- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 328i/M3 Cabrio | random stuff
is wel een stuk donkerder s,nachts rijden zonder al die oranje lampiesdaNpy schreef:Haha, ik hoef het niet meer sinds ik I-drive heb, heerlijk
Ieder z'n smaak

- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i/M3 Cabrio | random stuff
Mja iDrive is niks voor mij. Doe mij maar old school voor alle functies een aparte knop. En ook geen fel navischerm.
Gisteren even met iemand anders zijn SMG cabrio meegereden die me even heeft laten zien hoe de launch-control nou werkt als je hem goed doet (heeft wel een ander type koppeling met 6 losse "pattles" ipv ronde plaat).
Nou nou, holy moly. Ik ben er nu achter dat ik de M3 nooit zo erg op ze flikker heb gegeven en dat de auto nog veel sneller (kan) zijn dan met mijn rijstijl.
Gisteren even met iemand anders zijn SMG cabrio meegereden die me even heeft laten zien hoe de launch-control nou werkt als je hem goed doet (heeft wel een ander type koppeling met 6 losse "pattles" ipv ronde plaat).
Nou nou, holy moly. Ik ben er nu achter dat ik de M3 nooit zo erg op ze flikker heb gegeven en dat de auto nog veel sneller (kan) zijn dan met mijn rijstijl.

- MParallel
- Berichten: 8826
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
SMG accumulator
Gisteren wat het dan zover. Al me moed bijeen geraapt om me op onbekende terrein te begeven:
onderhoud aan het SMG systeem.
Had al sinds vorig jaar juli een versie accumulator "druk bol" liggen, maar durfde het niet aan, bang dat net voor me vakantie naar Duitsland de auto niet zou rijden.
Goed. Gisteren samen met maatje (net zo sleutelgek als ik) van mij samen het klusje geklaard. Achteraf is makkelijk lullen, maar het stelde dus geen fuck voor.
De druk was zover van het systeem dat bij de oude bol los er geen druppel Pentosin is gemorst, terwijl wij nog rekende op olie met een barretje 30 druk oid.
Van Bert vorig jaar nog de tip gekregen de zekering van de pomp eruit te halen, dan paar keer schakelen en dan is de druk er af.
Dan is het een kwestie van de bol van de pomp halen, wat me maatje deed, waarna ik direct de nieuwe bol erin schroefde.
Zodra het systeem open is geweest moet je gaan ontluchten. En er zitten geen ontluchtingsschroeven op. Er is maar een mogelijkheid, en dat is via DIS. Gelukkig heb ik DIS.
Ook dat bleek achteraf niks voor de stellen. Je zoekt de SMG bak op, gaat naar service functies en klikt dan "Ontluchting" aan.
De nieuwe "bol".


Ontluchten met DIS
Eerst wordt de koppelingsactuator gedaan

Daarna de actuator op de bak

wat gepaard gaat met de nodige geluiden, gekloenk en gesis. Je hoort goed dat er lucht wordt "afgeblazen".
En klaar.

Daarna nog adaptie gedaan van gas-, rempedaal e.d. Geen foto van gemaakt. Kon geen expliciete optie vinden voor opnieuw kalibreren koppeling. Of dat zit in bovenstaande erbij, of het zit in een menu wat ik niet gezien heb.
Daarna nog een keer de hele ontluchtingsprocedure + adaptie doorlopen. Aan het einde van de maand zal ik dat nog een keer doen.
Enige manier dat de lucht eruit kan is door alle schakelbewegingen te maken en dan moet het uiteindelijk in de pomp uitkomen, en dan ontsnappen via het expansievat. Dat zal wel nooit in 1x kunnen. Na schakelen zal er vast nog achtergebleven lucht in systeem kunnen zitten, dus een paar keer herhalen kan geen kwaad.
En nu natuurlijk de hamvraag: merk je iets. Nou behoorlijk. Geen lang primen meer van de pomp en schakelen gaan merkbaar sneller. Ik vond SMG altijd al leuk, maar nu is het écht leuk rijden.
onderhoud aan het SMG systeem.
Had al sinds vorig jaar juli een versie accumulator "druk bol" liggen, maar durfde het niet aan, bang dat net voor me vakantie naar Duitsland de auto niet zou rijden.
Goed. Gisteren samen met maatje (net zo sleutelgek als ik) van mij samen het klusje geklaard. Achteraf is makkelijk lullen, maar het stelde dus geen fuck voor.
De druk was zover van het systeem dat bij de oude bol los er geen druppel Pentosin is gemorst, terwijl wij nog rekende op olie met een barretje 30 druk oid.
Van Bert vorig jaar nog de tip gekregen de zekering van de pomp eruit te halen, dan paar keer schakelen en dan is de druk er af.
Dan is het een kwestie van de bol van de pomp halen, wat me maatje deed, waarna ik direct de nieuwe bol erin schroefde.
Zodra het systeem open is geweest moet je gaan ontluchten. En er zitten geen ontluchtingsschroeven op. Er is maar een mogelijkheid, en dat is via DIS. Gelukkig heb ik DIS.

Ook dat bleek achteraf niks voor de stellen. Je zoekt de SMG bak op, gaat naar service functies en klikt dan "Ontluchting" aan.
De nieuwe "bol".
Ontluchten met DIS
Eerst wordt de koppelingsactuator gedaan
Daarna de actuator op de bak
wat gepaard gaat met de nodige geluiden, gekloenk en gesis. Je hoort goed dat er lucht wordt "afgeblazen".
En klaar.
Daarna nog adaptie gedaan van gas-, rempedaal e.d. Geen foto van gemaakt. Kon geen expliciete optie vinden voor opnieuw kalibreren koppeling. Of dat zit in bovenstaande erbij, of het zit in een menu wat ik niet gezien heb.
Daarna nog een keer de hele ontluchtingsprocedure + adaptie doorlopen. Aan het einde van de maand zal ik dat nog een keer doen.
Enige manier dat de lucht eruit kan is door alle schakelbewegingen te maken en dan moet het uiteindelijk in de pomp uitkomen, en dan ontsnappen via het expansievat. Dat zal wel nooit in 1x kunnen. Na schakelen zal er vast nog achtergebleven lucht in systeem kunnen zitten, dus een paar keer herhalen kan geen kwaad.
En nu natuurlijk de hamvraag: merk je iets. Nou behoorlijk. Geen lang primen meer van de pomp en schakelen gaan merkbaar sneller. Ik vond SMG altijd al leuk, maar nu is het écht leuk rijden.
- Joy
- Berichten: 10878
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E36 328i/M3 Cabrio | SMG onderhoud
Mooi klusje. Toch leuk dat je zoiets gewoon zelf kunt afhandelen met DIS.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: E36 328i/M3 Cabrio | SMG onderhoud
Doe je mooi, complimenten!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- jgpeggeman
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 10:20
- Locatie: Kampen
Re: E36 328i/M3 Cabrio | SMG onderhoud
heel gaaf dat je dit zelf gedaan hebt, en dat het zo makkelijk ging!
En helemaal leuk dat het resultaat zo goed merkbaar is!
En helemaal leuk dat het resultaat zo goed merkbaar is!