Pagina 13 van 22

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 15:21
door Luco
Bert ///M3 schreef:Er zijn er ook niet echt veel die over de 200 echte km halen volgens mij, niet met de meeste straatauto's. Ik heb normaal op de datalog tussen de 200 en 210 op dat ding denk ik, kijk je naar teller km dan zit je aan 230 of zo (ik rij ook met te kleine wielen dat helpt :mrgreen: ) Maar ik weet niet of die paal op CPZ op een bepaald punt meet of echt topsnelheid voor remmen?
Bepaald punt, want hij geeft je snelheid al aan ruim voor je gaat remmen.
Ik denk zelf start/finish.

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 15:24
door Oscar29
Ik haalde rond de 160 bij de speedtrap, zal nog iets hoger hebben gelegen bij remmen op de witte lijn. Reed met een MaX5 cupauto een paar rondjes. Rene nog even voorbijgezwaaid uitkomen audi-s en volgens mij Luco ook voorbij zien komen. Voor de rest een hoog e36 gehalte :lol:

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 15:27
door Sebring NL
Luco schreef:
Sebring NL schreef:Ja, die JR E36 is werkelijk niet normaal, wat hamert dat ding zeg. Je hoeft dus niet persé een brede uitbouwkit te hebben om hard te gaan.

En @ GTrene, de V8 klinkt ook lekker op het rechte stuk
Vergeet niet dat er jaren ontwikkeling in die auto zit, die is zo uitgebalanceerd, en nu met de e46 motor erin gaat die nog harder, met de e36 motor was die in de sport al niet bij te houden.
Ze hebben het gewoon goed voor elkaar en bouwen goede auto's.
Ja, het is weer de combinatie en afstelling, niet zozeer de hardware alleen. Top gedaan dus.

De SEAT ging ook behoorlijk hard, wat is de achtergrond van die auto? Is dat ex-Toerwagen materiaal?

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 15:28
door Luco
Sebring NL schreef:
Luco schreef:
Sebring NL schreef:Ja, die JR E36 is werkelijk niet normaal, wat hamert dat ding zeg. Je hoeft dus niet persé een brede uitbouwkit te hebben om hard te gaan.

En @ GTrene, de V8 klinkt ook lekker op het rechte stuk
Vergeet niet dat er jaren ontwikkeling in die auto zit, die is zo uitgebalanceerd, en nu met de e46 motor erin gaat die nog harder, met de e36 motor was die in de sport al niet bij te houden.
Ze hebben het gewoon goed voor elkaar en bouwen goede auto's.
Ja, het is weer de combinatie en afstelling, niet zozeer de hardware alleen. Top gedaan dus.

De SEAT ging ook behoorlijk hard, wat is de achtergrond van die auto? Is dat ex-Toerwagen materiaal?
Is een fabrieks supercopa van de supercopa cup, zeg maar net zoiets als de cupclio.

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 15:55
door Andre
De E90 M3 racer haalt ca. 230 voor het aanrem punt.

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 15:57
door Tom

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 15:58
door Metchu
Tom :roflol: :roflol:

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 16:01
door ///Martin
Gisteren later op de middag ook nog even gereden en een circuit doop gedaan. Ik vond het helemaal geweldig, maar ik moest mij al vrij rap gaan inhouden. De remmen kondigden zich aan dat ze het wel goed vonden zo (en de bandjes werden ook goed warm).... Dus er zaten wel wat flauwe afkoel rondjes tussen, terwijl ik toch van het late remmen hou. Verschrikkelijk zonde van de klapper in de Tarzan en de 964 Turbo de Hunzerug op. Voor mij gelukkig alleen een beetje steenslag (motorkap, voorruit, dak), maar dat is helaas te verwachten...

Bij het circuit afdraaien een gelukje, ik kon nog 8 kilometer rijden... Inclusief de rit ernaartoe 1:4.

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 16:17
door Arie Tussengas
JoostSchouten schreef:
Arie Tussengas schreef:Ik had ook nog zo'n keyfob cameratje op m'n pedalen gericht maar ik kreeg de twee beelden niet goed gesynchroniseerd anders had ik die nog rechtsonder er overheen gelegt.
Even één keer in je handen klappen aan het begin van je video (of als je ook buitencamera's hebt één keer toeteren). Dan kun je later de twee beeldlijnen synchroon laten lopen. (in de filmwereld doen ze dit met een klapbord ;) )

Maar een leuk filmpje inderdaad, prima kwaliteit!
De originele filmpjes zijn uiteraard langer dus mijn klapbord was het eerste keer intrappen van het koppelingspedaal op het paddock. Daar zit een piep in, dus op het ene filmpje zag ik het en op de ander hoorde ik het. Maar toen ik dat synchroon had liep hij bij de eerste keer aanremmen Tarzan iets uit de pas en op het eind was ik heel & toe aan het terugschakelen bij het uitkomen van de Audi-S. Het zal ongetwijfeld in de verschillende framerates zitten maar ik krijg het met geen mogelijk goed. Misschien van de week nog maar eens een poging wagen.

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 16:21
door Chris van S.
///Martin schreef:Gisteren later op de middag ook nog even gereden en een circuit doop gedaan.
Circuit doop??? 29/4 was toch de 1e keer met de zwarte machine????

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 16:38
door ///Martin
Chris van S. schreef:
///Martin schreef:Gisteren later op de middag ook nog even gereden en een circuit doop gedaan.
Circuit doop??? 29/4 was toch de 1e keer met de zwarte machine????
Die twee rondjes mochten geen naam hebben... ;-)

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 16:42
door steve smith
///Martin schreef:De remmen kondigden zich aan dat ze het wel goed vonden zo
Dick is er ook voor u! :mrgreen:

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 16:56
door Downforce Hans
Oscar29 schreef:Ik haalde rond de 160 bij de speedtrap, zal nog iets hoger hebben gelegen bij remmen op de witte lijn. Reed met een MaX5 cupauto een paar rondjes. Rene nog even voorbijgezwaaid uitkomen audi-s en volgens mij Luco ook voorbij zien komen. Voor de rest een hoog e36 gehalte :lol:
De DTM haalde afgelopen zondag 268 op dat digitale bord...........
Ik heb toen ook nog even aan de binnenkant van bosuit gestaan maar heb gen idee hoe hard ze daar uit komen, was niet langzaam in ieder geval. :mrgreen:

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 17:09
door Mark Nauta
///Martin schreef:
Chris van S. schreef:
///Martin schreef:Gisteren later op de middag ook nog even gereden en een circuit doop gedaan.
Circuit doop??? 29/4 was toch de 1e keer met de zwarte machine????
Die twee rondjes mochten geen naam hebben... ;-)
Die drifts in de Tarzan waren erg fijn! Mooie rookpluim achterlatend ;).
Jammer van die ene spin :P

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 17:15
door peer
Vandaag nog even een half dagje vrij genomen om te kijken wat er met het blokje mis is. Helaas is de schade wat groter dan gehoopt. Eerst dacht ik aan een afgebroken tuimelaar maar die zijn nog allemaal goed. Het zijn de lagers in het blok die stuk zijn. Met andere woorden, dit blok kan nu echt naar de oud ijzer boer... :shithappens:

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 17:35
door Oscar29
Downforce Hans schreef:
Oscar29 schreef:Ik haalde rond de 160 bij de speedtrap, zal nog iets hoger hebben gelegen bij remmen op de witte lijn. Reed met een MaX5 cupauto een paar rondjes. Rene nog even voorbijgezwaaid uitkomen audi-s en volgens mij Luco ook voorbij zien komen. Voor de rest een hoog e36 gehalte :lol:
De DTM haalde afgelopen zondag 268 op dat digitale bord...........
Ik heb toen ook nog even aan de binnenkant van bosuit gestaan maar heb gen idee hoe hard ze daar uit komen, was niet langzaam in ieder geval. :mrgreen:
Holy shit, vond 160 en een beetje al hard zat met deze auto :lol: Kan je nagaan als je nog 100 km/u harder gaat :df:

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 18:33
door Hielke
Hoe zat dat nou met die GT3 en die CSL in de tarzan?

Of is het een simpel geval van waar twee strijden er twee schuld hebben?

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 18:37
door Metchu
daar waren geen 2 strijders :stom:

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 18:49
door Aram
Hielke,

GT3 had een overschot aan snelheid en torpedeerde de CSL die al in de Tarzan bocht reed, zijkant tegen zijkant.
Hij remde veel te laat of had remproblemen.

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 18:51
door MX5T
Andre schreef: Hier staan ze weer te schreeuwen hoor de mannen.:)

De ring mazda had de abs uit. Zekering eruit denk ik. Aanremmen scheivlak mooi rookwalmpje van het voorwieltje. Zeker weten dat ie geen ABS had.
Klopt na het spinnetje in Masters waar ik, doordat ik de wielen niet geblokkeerd kreeg, achteruit de grindbak in rolde en eruit getrokken moest worden, heb ik de ABS-zekering eruit getrokken. Was voor mij ook wel even wennen, maakt het nog even wat spannender dus die configuratie blijft :)

De auto bleek niet optimaal te lopen doordat, zoals achteraf bleek de overboostbeveiliging ingreep en de ontsteking en bezinetoevoer tijdelijk uitschakelde wat resulteerde in een hikkende auto die alleen met shortshiften te rijden was of met halfgas om de turbodruk te beperken.
Doordat tijdens de rollenbanksessie de turbodruk niet boven de 0,9 te stellen was had ik niet in de gaten dat die nu wel hoger opliep. Beetje onhandig dat ik dit zelf niet in de gaten kreeg en dat L@urens vanuit Enschede feilloos wist te melden wat het euvel was...............zover mijn technische kennis.
Ondanks deze beperking toch het nieuwe AST onderstel kunnen afstellen. Omdat ik vind dat André wel aardig kan rijden hem (al maanden geleden) gevraagd om zijn second opinion te geven. Dus hij moest ook met een brakke auto de baan op maar was snel op dreef. We waren het (gelukkig) over de afstelling van het onderstel eens (voor de Nordschleife) en de afstelling werd door hem ok bevonden, de dag was voor het NS8 project goed besteed wat mij betreft

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 18:58
door Oscar29
heb je ook nog in de audi s grind zien happen, daar leek je wel zelfstandig uit te komen?

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 19:19
door Aram
Andre schreef: Qoutes van de dag zijn van hans06.

Cor die een kruiwagen zout op zijn carpaccio deed. Hans reageert. Ben je bang dat het bevriest cor. :)

Uitgang vd valk iedereen gaat naar huis en geeft mekaar een hand. Hans zegt. Nou ik hoop dat jullie plezier hebben gehad.

Ik kwam niet meer bij een prachtige afsluiter van de dag!!!!!

Hans was inderdaad weer goed bezig. :mrgreen:

Helaas was ie vergeten zijn auto op de hansrem te zetten:

Afbeelding

Gelukkig had ie er zo te zien alleen zelf last van.

Maar al snel bleek het minder ernstig dan verwacht en werd hij weer wakker om verder te knallen op het circuit. Niks aan de handrem zeg maar.

Afbeelding

Dus Elvis was snel weer in de PET-fles gestapt en had de blue suede handshoes aangetrokken:

Afbeelding


Rubber nekken baby!

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 19:24
door GTRene
whaha lol :clap:

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 20:14
door Ralph
Hier wat plaatjes die ik heb gemaakt van deze trackday, indien iemand een origineel formaat van een plaatje wil hebben moet je maar even pb'en of replyen hieronder met je email en welke foto je wil. Ik heb ze (nog) niet bewerkt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest komt zo :D

Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI

Geplaatst: 31 aug 2010, 20:15
door Downforce Hans
Jezus Christ.........en ik zei nog, alleen voor je eigen foto boek :wtf: