Andre schreef:
Hier staan ze weer te schreeuwen hoor de mannen.
De ring mazda had de abs uit. Zekering eruit denk ik. Aanremmen scheivlak mooi rookwalmpje van het voorwieltje. Zeker weten dat ie geen ABS had.
Klopt na het spinnetje in Masters waar ik, doordat ik de wielen niet geblokkeerd kreeg, achteruit de grindbak in rolde en eruit getrokken moest worden, heb ik de ABS-zekering eruit getrokken. Was voor mij ook wel even wennen, maakt het nog even wat spannender dus die configuratie blijft
De auto bleek niet optimaal te lopen doordat, zoals achteraf bleek de overboostbeveiliging ingreep en de ontsteking en bezinetoevoer tijdelijk uitschakelde wat resulteerde in een hikkende auto die alleen met shortshiften te rijden was of met halfgas om de turbodruk te beperken.
Doordat tijdens de rollenbanksessie de turbodruk niet boven de 0,9 te stellen was had ik niet in de gaten dat die nu wel hoger opliep. Beetje onhandig dat ik dit zelf niet in de gaten kreeg en dat L@urens vanuit Enschede feilloos wist te melden wat het euvel was...............zover mijn technische kennis.
Ondanks deze beperking toch het nieuwe AST onderstel kunnen afstellen. Omdat ik vind dat André wel aardig kan rijden hem (al maanden geleden) gevraagd om zijn second opinion te geven. Dus hij moest ook met een brakke auto de baan op maar was snel op dreef. We waren het (gelukkig) over de afstelling van het onderstel eens (voor de Nordschleife) en de afstelling werd door hem ok bevonden, de dag was voor het NS8 project goed besteed wat mij betreft