Voorstellen Evert Thomas
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Volgende week gaan we SVA Imports helpen met het testen van hun auto op het circuit van Zandvoort. De auto zal eerst uitgelijnd worden bij onze sponsor Lammert van der Meulen (www.uitlijnspecialist.nl), daarna gaan we op het circuit van Zandvoort testen en ga ik de coureur begeleiden. Heb er zin in.




- sh00ks
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 20 jul 2012, 11:10
Re: Voorstellen Evert Thomas
De tijd genomen om alle 12 pagina's door te lezen :strong:
Wat een mooi apparaat en dedicatie erin
Mbt dag @ Cadwell Park: ben daar ooit geweest met een motorrace en de jumphill die daar in het circuit verwerkt zit lijkt me een ervaring op zichzelf
Wat een mooi apparaat en dedicatie erin

Mbt dag @ Cadwell Park: ben daar ooit geweest met een motorrace en de jumphill die daar in het circuit verwerkt zit lijkt me een ervaring op zichzelf

- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Dank!sh00ks schreef:De tijd genomen om alle 12 pagina's door te lezen :strong:
Wat een mooi apparaat en dedicatie erin![]()
Mbt dag @ Cadwell Park: ben daar ooit geweest met een motorrace en de jumphill die daar in het circuit verwerkt zit lijkt me een ervaring op zichzelf
De British Superbike reed ook op dit circuit en al een aantal foto's tegen gekomen waar de motorfietsen op de punt zeker 1 meter boven de grond zweeft. Ook met de auto's heb ik al 4 wielen van de grond gezien.
Het is wel een lastige bult om te nemen, de bocht ervoor kom je uit in de 2e versnelling, als je hem dan in de 2 laat staan, schiet hij op de bult in de toeren en verlies je bij het neerkomen veel snelheid. Je moet dus net voordat hij los komt van de grond (of licht wordt in ieder geval) overschakelen naar de 3e versnelling. Dit komt dus daar erg precies.
Bij deze nog even een onboard video waar je dit ook kunt zien
http://www.youtube.com/watch?v=T_VrXFVYvfQ&feature=plcp
- sh00ks
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 20 jul 2012, 11:10
Re: Voorstellen Evert Thomas
1 meter hoog en flink wat meters ver
Mentaliteit 'No Nuts No Glory' is daar zeker nodig op de fiets
In jouw filmpje is het ook duidelijk te zien idd!
De bult ligt ook nog eens in een bocht (als ik me niet vergis), wat het al helemaal listig maakt, lijkt me.
Beetje slotenmakersbocht op CPZ maar dan heftiger?

In jouw filmpje is het ook duidelijk te zien idd!
De bult ligt ook nog eens in een bocht (als ik me niet vergis), wat het al helemaal listig maakt, lijkt me.
Beetje slotenmakersbocht op CPZ maar dan heftiger?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Het is eigenlijk nergens mee te vergelijken, zeker in de regen is hij erg tricky, als de auto naar het sprongetje weer grip krijgt. Zeker voor de jongens die dan 700 tot 800pk loslaten.sh00ks schreef:1 meter hoog en flink wat meters verMentaliteit 'No Nuts No Glory' is daar zeker nodig op de fiets
![]()
In jouw filmpje is het ook duidelijk te zien idd!
De bult ligt ook nog eens in een bocht (als ik me niet vergis), wat het al helemaal listig maakt, lijkt me.
Beetje slotenmakersbocht op CPZ maar dan heftiger?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Onderstaand het verslag van het testweekend met SVA Imports.
On the first day we worked on the alligment and weight balance of the car at Lammert van der Meulen (www.uitlijnspecialist.nl) We were able to make big improvements on the allignment of the car and the weight balance. We expect much less understeer and better balance under braking.
We started the day with lap times if 2:08 in the first session, which we managed to bring it down to a new personal record of 1:58 in the last session. The old record (driven on the Superlap Festival) was 2:00. I think this is a very big improvement, even more if you take into account that it was driven on a track day with a lot of traffic and a lot of oil in the Tarzan corner. I think lap times of 1:57 or even 1:56 or realistic, in the final round the car will be on full slicks, so it will be even faster than that.
We started the day with getting the ideal driving lines right. Neill (the driver) was picking it up quiet good so in the second session we could focus on little improvements of the driving lines and getting the braking spots right. To get the braking spots right turned out to be a bit of a struggle to get it right in combination with the sequential gearbox.
After giving at I thought on the paddock we went for the third session, and Neill did a good job again working on the braking spots which became better and better. So we also could make a start working on the exits of the corners (the moment to go on throttle). We made good progress in this session.
In the fifth session, we started working on where we left in the last session, and Neill managed the improve the braking spots, lines and the exits each round. I could notice that Neill got more and more confident with the car and the balance of the car is quit good. Also the under steer where the car struggled with, is almost cone as a result of the adjustments made on the alignment.
In the last session Neill even made more progress and it was a real joy for me to be his passenger. Oh man the car is a real rocket, unbelievable! In comparison my Audi is just a shopping car. Halfway the session Neill dropped me off in the pit lane to do the last laps on his own and he even stepped harder on it, resulting in a lap time of 1:58.
So the day was a big success for us all, and a very good step for the future (moving up to the Pro Class). It is a real honor for us to work together with our friends from SVA Imports. We are sure the cooperation between our teams will be continued in the future!
Onboard movies and pictures will follow.
On the first day we worked on the alligment and weight balance of the car at Lammert van der Meulen (www.uitlijnspecialist.nl) We were able to make big improvements on the allignment of the car and the weight balance. We expect much less understeer and better balance under braking.
We started the day with lap times if 2:08 in the first session, which we managed to bring it down to a new personal record of 1:58 in the last session. The old record (driven on the Superlap Festival) was 2:00. I think this is a very big improvement, even more if you take into account that it was driven on a track day with a lot of traffic and a lot of oil in the Tarzan corner. I think lap times of 1:57 or even 1:56 or realistic, in the final round the car will be on full slicks, so it will be even faster than that.
We started the day with getting the ideal driving lines right. Neill (the driver) was picking it up quiet good so in the second session we could focus on little improvements of the driving lines and getting the braking spots right. To get the braking spots right turned out to be a bit of a struggle to get it right in combination with the sequential gearbox.
After giving at I thought on the paddock we went for the third session, and Neill did a good job again working on the braking spots which became better and better. So we also could make a start working on the exits of the corners (the moment to go on throttle). We made good progress in this session.
In the fifth session, we started working on where we left in the last session, and Neill managed the improve the braking spots, lines and the exits each round. I could notice that Neill got more and more confident with the car and the balance of the car is quit good. Also the under steer where the car struggled with, is almost cone as a result of the adjustments made on the alignment.
In the last session Neill even made more progress and it was a real joy for me to be his passenger. Oh man the car is a real rocket, unbelievable! In comparison my Audi is just a shopping car. Halfway the session Neill dropped me off in the pit lane to do the last laps on his own and he even stepped harder on it, resulting in a lap time of 1:58.
So the day was a big success for us all, and a very good step for the future (moving up to the Pro Class). It is a real honor for us to work together with our friends from SVA Imports. We are sure the cooperation between our teams will be continued in the future!
Onboard movies and pictures will follow.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Afgelopen vrijdag zijn we er in geslaagt om het ronderecord (BTB) voor Time Attack auto's van 7:56 terug te brengen naar 7:52. Bij deze de onboard movie, veel plezier bij het kijken!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d6R48W62ki8&feature=plcp[/youtube]
Wat nadere informatie:
Auto: Audi S2
Setting: Low boost (Geschat vermogen ruim 400pk);
Banden: Kuhmo Ecsta V70A
Datum: 3 augustus 2012
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d6R48W62ki8&feature=plcp[/youtube]
Wat nadere informatie:
Auto: Audi S2
Setting: Low boost (Geschat vermogen ruim 400pk);
Banden: Kuhmo Ecsta V70A
Datum: 3 augustus 2012
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Zaterdag 1 september en zondag 2 september zijn we met de Audi en ons nieuwe motorblok aanwezig op de Symphony of Speed te Enschede, zie onderstaande link voor meer informatie.
http://www.053sos.nl/nl/news/item/1331/ ... A.facebook
http://www.053sos.nl/nl/news/item/1331/ ... A.facebook
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Afgelopen week onze eerste video gemaakt over Time Attack en ons team. Have fun
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JaJy6EwuJb4&feature=plcp[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JaJy6EwuJb4&feature=plcp[/youtube]
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Thanks!
Volgende week zondag is de latste kans om ons op het circuit in actie te zien, dan is de finale van het Time Attack kampioenschap op het circuit van Zandvoort, Super Sunday. We zullen dit keer twee pitboxen bezetten en nemen mee:
- Uiteraard onze Audi S2 Time Attack Auto;
- De Mitsubishi Evo 6 van SVA Imports, welke dit keer in de Extreme klasse uitkomt. De auto is na de updates voor het eerst in de NL te zien;
- Onze sponsor EsRij Tuning, gespecialiseerd in de inbouw van Hifi systemen zal een aantal demo auto's meenemen;
- We nemen ooki ons TV scherm weer mee om jullie iets te laten zien over Time Attack en ons Team.
Wie gaat ons een bezoekje brengen?
Volgende week zondag is de latste kans om ons op het circuit in actie te zien, dan is de finale van het Time Attack kampioenschap op het circuit van Zandvoort, Super Sunday. We zullen dit keer twee pitboxen bezetten en nemen mee:
- Uiteraard onze Audi S2 Time Attack Auto;
- De Mitsubishi Evo 6 van SVA Imports, welke dit keer in de Extreme klasse uitkomt. De auto is na de updates voor het eerst in de NL te zien;
- Onze sponsor EsRij Tuning, gespecialiseerd in de inbouw van Hifi systemen zal een aantal demo auto's meenemen;
- We nemen ooki ons TV scherm weer mee om jullie iets te laten zien over Time Attack en ons Team.
Wie gaat ons een bezoekje brengen?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Afgelopen zondag hebben we meegedaam aan de finale van het Time Attack kampioenschap op het circuit van Zandvoort bij Super Sunday evenement. We hebben met een 1:58.6 de tweede tijd van de dag weten realiseren, echter vanwege een lekke band (waardoor we moesten wisselen naar Pirelli P Zero straatbanden) kwamen we in de finale niet verder dan 2:04. Voor het dagklassement deden we dus helaas niet meer mee, het bleek nog wel genoeg voor de 3e plaats in het kampioenschap.
Bij deze dank aan het team (Bas en Frank) voor de gigantische inzet en onze sponsoren voor de support.
Wil je het hele verslag lezen, kijk dan op http://www.facebook.com/#!/AudiS2TimeAttackTeam.

Onze vrienden van SVA Imports hebben met een 1:55.1 de derde plaats behaald in de Extreme klasse.

Bij deze dank aan het team (Bas en Frank) voor de gigantische inzet en onze sponsoren voor de support.
Wil je het hele verslag lezen, kijk dan op http://www.facebook.com/#!/AudiS2TimeAttackTeam.
Onze vrienden van SVA Imports hebben met een 1:55.1 de derde plaats behaald in de Extreme klasse.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Voorstellen Evert Thomas
Ik blijf dit een gaaf topic vinden. Geweldig.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41
Re: Voorstellen Evert Thomas
Inderdaad super gaaf om te zien wat er ontstaat uit een hobby en heel veel doorzettingsvermogen,
wel 1 puntje van kritiek,
ik snap dat je je verslagen internationaal wil maken maar je maakt zo veel taal fouten dat het heel irritant is om te lezen en ik denk ook dat het misschien wel sponsoren afschrikt.
in je laatste verslag gebruikt je stug tiers terwijl dat tires moet zijn om even een voorbeeld te geven.
misschien is het een idee om je verslag eerst aan de engelse vrienden te laten lezen en als zij het hebben verbeterd dan pas plaatsen
MVG Dennis
wel 1 puntje van kritiek,
ik snap dat je je verslagen internationaal wil maken maar je maakt zo veel taal fouten dat het heel irritant is om te lezen en ik denk ook dat het misschien wel sponsoren afschrikt.
in je laatste verslag gebruikt je stug tiers terwijl dat tires moet zijn om even een voorbeeld te geven.
misschien is het een idee om je verslag eerst aan de engelse vrienden te laten lezen en als zij het hebben verbeterd dan pas plaatsen
MVG Dennis
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Thanks voor de tip. Ik zal er wat meer op letten waar mogelijk. Excuses voor het omgemak in ieder geval.Dennis Orgers schreef:Inderdaad super gaaf om te zien wat er ontstaat uit een hobby en heel veel doorzettingsvermogen,
wel 1 puntje van kritiek,
ik snap dat je je verslagen internationaal wil maken maar je maakt zo veel taal fouten dat het heel irritant is om te lezen en ik denk ook dat het misschien wel sponsoren afschrikt.
in je laatste verslag gebruikt je stug tiers terwijl dat tires moet zijn om even een voorbeeld te geven.
misschien is het een idee om je verslag eerst aan de engelse vrienden te laten lezen en als zij het hebben verbeterd dan pas plaatsen
MVG Dennis
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Leuke compilatie van het 2012 Dutch Time Attack seizoen. En uiteraard zitten de Audi en de Mitsubishi er ook in.
Meer weten over ons team http://www.facebook.com/#!/AudiS2TimeAttackTeam
Meer weten over ons team http://www.facebook.com/#!/AudiS2TimeAttackTeam
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Met veel plezier presenteer ik jullie onze laatste video bijdrage over 2012, betreffende de Time Attack finale gehouden op het circuit van Zandvoort tijdens het Super Sunday evenement.
Veel kijkplezier!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fcgWPgycSEo&feature=plcp[/youtube]
Veel kijkplezier!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fcgWPgycSEo&feature=plcp[/youtube]
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Het Audi S2 Time Attack Team en SVA Imports blikvangers op 100% Tuning Ahoy Rotterdam.


Vindt ons ook op Facebook http://www.facebook.com/5Zylinder#!/Aud ... AttackTeam
Vindt ons ook op Facebook http://www.facebook.com/5Zylinder#!/Aud ... AttackTeam
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Aanstaande zondag komt de Audi op Motors TV.
Ik zeg allen kijken!!
CREWS VS UK EPISODE 2 - BHP SHOW
Friday 26 October - 19:30
The UK has always found it hard to keep up with the track based shows around Europe, but one that has been consistent over the past few years is the BHP Show. Can they do it again?
Next broadcast:
Sunday 28 October - 13:35,
Sunday 28 October - 14:45
http://www.motorstv.com/
Ik zeg allen kijken!!
CREWS VS UK EPISODE 2 - BHP SHOW
Friday 26 October - 19:30
The UK has always found it hard to keep up with the track based shows around Europe, but one that has been consistent over the past few years is the BHP Show. Can they do it again?
Next broadcast:
Sunday 28 October - 13:35,
Sunday 28 October - 14:45
http://www.motorstv.com/
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
De voorbereidingen voor 2013 zijn al weer in volle gang.



Volg ons project op http://www.facebook.com/#!/AudiS2TimeAttackTeam
Volg ons project op http://www.facebook.com/#!/AudiS2TimeAttackTeam
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Kleine update van het project, gewichtsreductie begint vorm te krijgen.

Volg ons project op http://www.facebook.com/#!/AudiS2TimeAttackTeam
Volg ons project op http://www.facebook.com/#!/AudiS2TimeAttackTeam
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Het is een tijdje stil geweest, maar bij deze wat foto's van het werk in chronologische volgorde.















- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Voorstellen Evert Thomas
Geweldig project om te zien
Jammer dat hij niet meer streetlegal is kun je nog een langs de Mac

Jammer dat hij niet meer streetlegal is kun je nog een langs de Mac
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Ja dat is ook wel jammer, maar we zijn op een punt aangekomen dat, dat niet meer gaat als we weer een stap willen maken.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Voorstellen Evert Thomas
Inmiddels is het spuitwerk ook onderhanden @ Hettema Spotrepair.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten