Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 19 feb 2010, 12:57

Ha, die Mack;
Mack schreef:Nav verhaal hierboven, een fun-fact:

Hitler is in Duitsland democratisch gekozen. Mensen kozen hem omdat ze ontevreden waren over de heersende politiek, die de problemen niet afdoende oppakte...

(ik wil zelf niet zover gaan om Wilders met Hitler te vergelijken, maar het is wel eng als mensen vooral "tegen" stemmen en niet kijken op wie ze nu wel stemmen)
Als je moord, intimidatie, mishandeling en corrumperen van volksvertegenwoordigers legitieme democratische methoden wilt noemen heb je gelijk, ja. Maar democratie is meer dan een rekensommetje over wie de meerderheid heeft. De NSDAP heeft wel een flinke fractie in de Reichstag weten te vergaren, maar nooit via legitieme verkiezingen een absolute meerderheid verkregen. Het vromen van coalities en het verkeizen van de heer A.H. tot Reichskanzeler stonk aan alle kanten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 feb 2010, 13:39

We lopen met dit soort opmerkingen weer ver voor de troepen uit...............

Van AH weten we dat het een misdadig beest was met zeer foute bedoelingen...en geheel democratisch is ie zeker niet aan de macht gekomen.............

Om Wilders daar mee te vergelijken is werkelijk niet alleen een brug te ver ( om maar in oorlogs termen te blijven), nee elke vergelijking gaat mank................

Als je dat niet kan en wil begrijpen, de vergelijking dus gewoon staande houdt, dan doe je dus exact het zelfde als waar je Wilders van beticht......................

Elise

Bericht door Elise » 19 feb 2010, 13:55

EG schreef:
Elise schreef:
EG schreef:Dus wat doet meneer de Aussie gast, hij verteld dat mensen AAN ZIJN cultuur MOETEN aanpassen.
En daar zouden we hier in nederland een voorbeeld aan moeten nemen.

Wat mij betreft is iedereen hier welkom, maar jezelf wel schikken naar de Nederlandse normen en waarden en mee willen doen om wat van dit land te maken.
Wil je dat niet, koffers pakken en oprotten (zonder vertrekpremie uiteraard :mrgreen: )
Wat zijn de Nederlandse normen en waarden?

Iedere zondag naar de kerk gaan? Samen met JPB en zijn Biblekornuiten?
Carnaval vieren? Koninginnedag uitbundig vieren in vol ornaat? Tijdens oud en nieuw carbidschieten?
Met 121 km iemand inhalen die 119 km/u zit te rijden? Irritant links blijven plakken en vooral heel langzaam naar rechts gaan? Je medeweggebruikers irriteren?
Fappend naar wegmisbruikers kijken?
Rustig rijden door oranje en gasgeven bij rood?
Klompen aantrekken?
Veel kaas eten?

:?:
Altijd lastig om een begip als normen en waarden te formuleren, maar als je het mij vraagt begint het met respect en begrip.

Begrip voor iemand die net even anders denkt of een andere geloofsovertuiging heeft.
Respect voor bijvoorbeeld politie, brandweer, geneeskundig personeel of de juf op school.

Onderstaande quotes getuigen mijns inziens niet van veel respect en begrip.
EG schreef:Het probleem is dat de meeste Nederlanders bang en laf zijn.
EG schreef:Ik ben niet bang voor niks voor niemand niet voor de politie, niet voor het fokking leger en zeker niet voor een paar bontkraaghoeren.
EG schreef:Het blijft nog steeds zo dat hij een grote Jodenvriend is
EG schreef:Lekker hypocriet he. Ik had hier eerlijk gezegd meer niveau verwacht, je kan zo een mailtje toch niet serieus nemen ?

EG

Bericht door EG » 19 feb 2010, 14:09

Iemand die vind dat een bepaalde bevolkingsgroep die een bepaalde religie aanhangt moet vertrekken krijgt van mij 0,0 respect en zal het ook nooit krijgen ook nog.

Het gaat niet om wat snorremans in WO2 heeft gedaan, het gaat erom dat Wilders exact hetzelfde idee heeft. Een bevolkingsgroep die een bepaalde religie aanhangt uitzetten, beantwoord die vraag, en ga niet lopen vertellen hoe erg AH was ik weet ook wel wat die mafketel allemaal heeft geflikt.

Door die idee, om een bepaalde bevolkingsgroep die een bepaalde religie aanhangt uit te zetten is het allemaal in WO2 begonnen, ga nou niet anders beweren.

Ik vergelijk hem voor de rest niet, ik vergelijk de uitspraken, dat is iets heel anders!

Michel P

Bericht door Michel P » 19 feb 2010, 14:20

Ik ben tegen elke religie, zodra deze A: het algemeen funtioneren belemmerd B: men hiervoor ruimte, begrip en aanpassing verlangt. C: men dit met uiterlijk vertoon openbaart buiten de eigen woning. D: het beperkingen oplegt en gelijke behandeling van geslacht en/of iemand zijn sexuele geaardheid.

Dus, moslim fundi's, grevo fundi's, joden fundi's enz. enz. opzouten met belerende en indoctrinerende gedragingen, doe dat lekker in je woonkamer, en gedraag je neutraal en verdraagzaam jegens iedereen!

Verder zal niemand het op alle punten met een politieke partij eens zijn, je stem is altijd een compromie. Dat de zittende politiek al decenia lang vooral met zichzelf bezig is, en de snoepbaantjes na hun politieke baan stoort velen al erg lang.

Michel

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2010, 14:22

Het is bij Wilders ook een methode die ie gebruikt. Je moet niet alles letterlijk nemen wat ie zegt.

Over bepaalde groepen mensen die relatief vaak voor problemen zorgen praten wij niet. De boel sussen en vooral geen tegenspraak, want dan ben je een racist. En zo is het nu nog steeds. Als polici hoef je het niet met em eens te zijn, maar er is niemand die zegt "die Wilders heeft ergens wel een punt natuurlijk". Men blijft liever hopen dat sommige groeperingen op een magische wijze vanzelf integreren.

Het feit dat politici zo fel reageren (want daar maakt Wilders dankbaar gebruik van) geeft wel aan dat het een gevoelig punt is. Wat als de partij voor de dieren met een absurd punt op de agenda komt. Ene oor in, ander oor uit. Dat ligt tenslotte niet gevoelig.
Laatst gewijzigd door Tom op 19 feb 2010, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 19 feb 2010, 14:23

EG schreef:Iemand die vind dat een bepaalde bevolkingsgroep die een bepaalde religie aanhangt moet vertrekken krijgt van mij 0,0 respect en zal het ook nooit krijgen ook nog.
Tenzij .....die bepaalde bevolkingsgroep het vertikt om enig respect en begrip tonen en zich weigert zich aan te passen en te schikken naar de geldende normen en waarden.
Iets met varkens enzo....

Elise

Bericht door Elise » 19 feb 2010, 14:23

Michel P schreef:Ik ben tegen elke religie, zodra deze A: het algemeen funtioneren belemmerd B: men hiervoor ruimte, begrip en aanpassing verlangt. C: men dit met uiterlijk vertoon openbaart buiten de eigen woning. D: het beperkingen oplegt en gelijke behandeling van geslacht en/of iemand zijn sexuele geaardheid.

Dus, moslim fundi's, grevo fundi's, joden fundi's enz. enz. opzouten met belerende en indoctrinerende gedragingen, doe dat lekker in je woonkamer, en gedraag je neutraal en verdraagzaam jegens iedereen!

Verder zal niemand het op alle punten met een politieke partij eens zijn, je stem is altijd een compromie. Dat de zittende politiek al decenia lang vooral met zichzelf bezig is, en de snoepbaantjes na hun politieke baan stoort velen al erg lang.

Michel
+1 :thumbup:

EG

Bericht door EG » 19 feb 2010, 14:26

Elise schreef:
EG schreef:Iemand die vind dat een bepaalde bevolkingsgroep die een bepaalde religie aanhangt moet vertrekken krijgt van mij 0,0 respect en zal het ook nooit krijgen ook nog.
Tenzij .....die bepaalde bevolkingsgroep het vertikt om enig respect en begrip tonen en zich weigert zich aan te passen en te schikken naar de geldende normen en waarden.
En nu verlaag jij je fantastische niveau naar een ernstig dieptepunt door aan te nemen dat iedereen van die bepaalde bevolkingsgroep maar over een kam te scheren.

Touche 3

Michel P

Bericht door Michel P » 19 feb 2010, 14:29

Elise schreef:
+1

EG

Bericht door EG » 19 feb 2010, 14:39

EG schreef:
Elise schreef:
EG schreef:Dus wat doet meneer de Aussie gast, hij verteld dat mensen AAN ZIJN cultuur MOETEN aanpassen.
En daar zouden we hier in nederland een voorbeeld aan moeten nemen.

Wat mij betreft is iedereen hier welkom, maar jezelf wel schikken naar de Nederlandse normen en waarden en mee willen doen om wat van dit land te maken.
Wil je dat niet, koffers pakken en oprotten (zonder vertrekpremie uiteraard :mrgreen: )
Wat zijn de Nederlandse normen en waarden?

Iedere zondag naar de kerk gaan? Samen met JPB en zijn Biblekornuiten?
Carnaval vieren? Koninginnedag uitbundig vieren in vol ornaat? Tijdens oud en nieuw carbidschieten?
Met 121 km iemand inhalen die 119 km/u zit te rijden? Irritant links blijven plakken en vooral heel langzaam naar rechts gaan? Je medeweggebruikers irriteren?
Fappend naar wegmisbruikers kijken?
Rustig rijden door oranje en gasgeven bij rood?
Klompen aantrekken?
Veel kaas eten?

:?:
Je valt in herhaling trouwens.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 19 feb 2010, 14:45

Elise schreef:
Joden eten geen varkens vlees of bedoelde je een andere groep.

Michel P

Bericht door Michel P » 19 feb 2010, 14:48

Ar schreef:
Elise schreef:
Joden eten geen varkens vlees of bedoelde je een andere groep.
Eten heeft er toch geen flikker mee te maken. De en is vegetarier, de ander veganist, weer een ander eet alleen scharrelvlees, of vis. Dat mensen aan de hand van een boek zich laten sturen prima, maar zorg dat een ander er geen last van heeft. Dat iemand dus geen vakensvlees eet, is zijn keuze. Komt die persoon ergens en staan er carbonades op het menu, dan eet die alles behalve de carbonade, ga je niet dood aan ;-)

Michel

Elise

Bericht door Elise » 19 feb 2010, 14:51

EG schreef:
EG schreef:grote knip
Je valt in herhaling trouwens.
Jezelf quoten en dan aangeven dat je in herhaling valt is niet erg handig :mrgreen:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 19 feb 2010, 14:56

Het lijkt een vervelende discussie te worden.
:police:

Metchu

Bericht door Metchu » 19 feb 2010, 15:41

Michel P schreef:Ik ben tegen elke religie, zodra deze A: het algemeen funtioneren belemmerd B: men hiervoor ruimte, begrip en aanpassing verlangt. C: men dit met uiterlijk vertoon openbaart buiten de eigen woning. D: het beperkingen oplegt en gelijke behandeling van geslacht en/of iemand zijn sexuele geaardheid.

Eigenlijk ben jij dus gewoon een ouwe communist :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 19 feb 2010, 15:48

Mwa, het enige wat m.i. vervelend is is het taalgebruik van EG. Doe gewoon ff rustig?

Niels v D

Bericht door Niels v D » 19 feb 2010, 15:51

Metchu schreef:

:roll:
Ben het met Michel eens..Prima wat je gelooft en doet maar zorg wel dat je normaal in de maatschappij kunt meedraaien.

EG

Bericht door EG » 19 feb 2010, 15:56

Elise schreef:
Maus ik zie liever dit soort generaliseren niet, daar gaat gewoon alles downhill en fout in mijn ogen. Als er gegeneraliseerd word is je niveau niet hoger dan een bontkraag mocro die zegt dat alle Nederlanders vieze racisten zijn. Precies een vergelijkbare uitspraak en net zo fout imho.

En wat is er mis met een beetje felheid in een discussie? Bij iedere discussie, of het nou om 1-series of RWD vs FWD gaat komt een beetje felheid, zo simpel is het. Als dat niet bevalt moet je niet op fora komen imho.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2010, 15:58

Niels v D schreef:
Metchu schreef:

:roll:
Ben het met Michel eens..Prima wat je gelooft en doet maar zorg wel dat je normaal in de maatschappij kunt meedraaien.
sluit me daarbij aan(bij Michel wel te verstaan), aardig geformuleerd 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 19 feb 2010, 16:07

Metin, ook het comunisme is een zelfde doctrine, idem als extreme links en rechtsmensen en milieu freaks, en automerk blinden........

Michel

Elise

Bericht door Elise » 19 feb 2010, 16:40

EG schreef:
Elise schreef:
Maus ik zie liever dit soort generaliseren niet, daar gaat gewoon alles downhill en fout in mijn ogen. Als er gegeneraliseerd word is je niveau niet hoger dan een bontkraag mocro die zegt dat alle Nederlanders vieze racisten zijn. Precies een vergelijkbare uitspraak en net zo fout imho.

En wat is er mis met een beetje felheid in een discussie? Bij iedere discussie, of het nou om 1-series of RWD vs FWD gaat komt een beetje felheid, zo simpel is het. Als dat niet bevalt moet je niet op fora komen imho.
Hou nou toch op joh.
Je hebt blijkbaar geen enkel benul hoe beledigend, discriminerend en generaliserend je zelf bezig bent.

EG

Bericht door EG » 19 feb 2010, 17:07

LOL nou gaan we het krijgen, les 1. niet hypocriet bezig zijn, als je zelf zit te generaliseren moet je iemand anders er niet van beschuldigen he.

Trouwens ik heb alleen de "Grote Blonde Leider" beledigd, niemand anders.

steve smith

Bericht door steve smith » 19 feb 2010, 17:09

Michel
+1

Metchu

Bericht door Metchu » 19 feb 2010, 18:27

Waarom valt iedereen opeens EG aan?

Ik vind trouwens dat dit soort topics nergens toe leiden.... want overhalen doen we elkaar toch niet, we zijn hier voor driving-fun... ik had me eerder al voorgenomen om me niet met politieke draadjes te bemoeien, maar ik kan het af en toe gewoon niet laten :mrgreen:

Plaats reactie