Officieel: BMW 5 Serie

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW introduceert nieuwe 5 Serie

Mooi
108
72%
Laat maar zitten
9
6%
Eerst 'in het echt' zien
34
23%

Totaal aantal stemmen: 151

Petrolhead Tom

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Petrolhead Tom » 20 mar 2010, 01:32

Robin, zit je dealer in een verbouwing? Heb eigenlijk nog nooit een grind oprit gezien bij een auto dealer.

Behalve van foto's die genomen waren toen ik nog niet geboren was. :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 mar 2010, 08:31

Tom schreef:Als ik die BMW nieren en LED buisjes in de achterlichten even wegdenk dan blijft er maar een saaie inspiratieloze auto over. Had net zo goed Lexus of Honda Legend ofzo op kunnen staan.
Klopt. Kun je ook doen bij een Quattroporte en de hele sedan lijn van Benz(behalve de CLS?) en Audi. Tja. Exact 't zelfde verhaal. :hmmm:
Passat CC is hierin andersom en heeft 'n te lange vóóroverhang imo.Maar ja da's n (mooie) VW.

@TomW. Dat is een terreintje naast de dealer waar vaak auto's staan. Min of meer grasveldje....

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 20 mar 2010, 10:08

Ik heb hem IRL nog niet in zilvergrijs (lees: lichte kleur) gezien; als het goed is komt er volgende week een TiAg 523i binnen.

Ik denk dat een lichte kleur hem veel beter doet! Ik heb hem ook nog besteld met hoogglans shadowline, wordt hij IMHO minder saai van.

Aan de andere kant; ik heb hem gekocht voor de wat 'saaiere' A -> B ritten. Lekker semi-comfi en snel cruisen. Voor ECHT stuurgevoel heb ik wat anders in de garage staan :df:

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2010, 10:51

Sjoerd schreef:Ik heb hem IRL nog niet in zilvergrijs (lees: lichte kleur) gezien; als het goed is komt er volgende week een TiAg 523i binnen.

Ik denk dat een lichte kleur hem veel beter doet! Ik heb hem ook nog besteld met hoogglans shadowline, wordt hij IMHO minder saai van.

Aan de andere kant; ik heb hem gekocht voor de wat 'saaiere' A -> B ritten. Lekker semi-comfi en snel cruisen. Voor ECHT stuurgevoel heb ik wat anders in de garage staan :df:

Ik blijf ook bij zilver en misschien die 20". Ik heb geen 'tijd' voor stuurgevoel en heb maar 1 auto. :bag:
E90 M3 vind ik best overrated in alles als ik kijk wat dat ding nieuw heeft gekost en wat ie wel en niet biedt tov een een 335i of 535i in het dagelijks leven....Hij voelt best lomp(als in geen 120d)en heeft geen koppel onderin, zaken waar ik dagelijks van baal.....Maar goed dat weten we nu wel. :roll:

Dus als ik lomp wil rijden wil ik niet qua $$$ dubbel genaaid worden door M en kan 'n 535i het me meer dan PRIMA doen. :thumbup:

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2010, 11:44

Robin, ik denk dat jou dan wel een 3 serie met de nwe M5 V8 biturbo zou passen...veel koppel en power when needed :mrgreen:
de 1 serie coupe met die motor zal misschien wat te klein zijn voor je :hmmm:

Andre

Bericht door Andre » 20 mar 2010, 11:51

Heeft robin gelijk in. De M3 e90 is van alles net niets. Als daily zuipt ie te veel en wil je graag meer torque onderin. Als bochtenridder is ie veel te lomp. Die compromis auto s ben ik helemaal klaar mee. Het moet of een csl/GT3 achtig ding wezen voor sturen en voor dagelijks is voor mij elke standaard 1 of 3 serie genoeg hoef zelfs niet eens een hoop pk voor een daily.

GTrene een 1 serie met zo n motor praten we over 1600 a 1700 kg 1 serie. Veel plezier zou ik zeggen. Een 135i met 1580kg is al een lomp apparaat.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2010, 12:06

Mee eens :mrgreen:

Prachtige karren om te zien hoor, jouw(ex) M3 ook Andre. Mooiste BMW qua kleurstelling etc. Kan niks bij BMW aan tippen imho. Schoonheid.Maar wat zijn ze lomp(relatief) en ze staan niet zover van 'n normale E9x af IMO....

Liever nog lomper voor minder centen/zuiperij en minder gejank om m'n kop zwartwit gezegd.

:bag:

(Of 'n Radical of Caterham R500 in de garage waar ik geen tijd en ruimte voor heb dammit. :mrgreen: )

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2010, 12:10

ah, das ook al te veel voor een fijne stuurwagen, wat wegen die krengen tegenwoordig veel...

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mar 2010, 12:15

Robin schreef:Paar foto's van 'n 530d bij m'n dealer vanmiddag.
Mooi ding, maar staat imo irl wat hoog op z'n poten en de MOOIE 19"331 styling wielen ogen irl nou niet bepaald huge...Met M Technik staat ie net wat lager. Dit is Sophistograu , maar Zwart zwart + shadowline lijkt mij de mooiste como irl....totnutoe.

Afbeelding
Sommigen valt het als eerste op dat de ondergrond niet verhard is. Zelf vind ik dat bouwsel erachter interessanter. Wat is dat? Heb je je 535i op de kermis gekocht of zo?

ErikS

Bericht door ErikS » 20 mar 2010, 12:19

In't woonwagenkamp...... :banaan: :mrgreen: :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mar 2010, 12:22

Zal wel een of ander obscuur handelaartje zijn, daar zie je ook vaak die witte nummerborden met de type-aanduiding erop. Bij de normale BMW-dealer gebruiken ze immers altijd die zwarte platen met witte letters.

Valt je auto wel schadevrij van de vrachtwagen, Robin?

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2010, 12:25

LOL :mrgreen:

Leen

Bericht door Leen » 20 mar 2010, 12:39

' E90 M3 vind ik best overrated in alles als ik kijk wat dat ding nieuw heeft gekost en wat ie wel en niet biedt tov een een 335i of 535i in het dagelijks leven....Hij voelt best lomp(als in geen 120d)en heeft geen koppel onderin, zaken waar ik dagelijks van baal.....Maar goed dat weten we nu wel. '

"Heeft robin gelijk in. De M3 e90 is van alles net niets. Als daily zuipt ie te veel en wil je graag meer torque onderin. Als bochtenridder is ie veel te lomp. Die compromis auto s ben ik helemaal klaar mee."

Ja , Hallo , hadden jullie dat niet wat eerder kunnen vertellen

eerst is ie: fantastisch, pareltje , 8400 rpm , skitterend , Skeef , dus ik ook zo'n apparaat kopen en nu is het nix , lekker dan ......

ha ha :clap: , ik moet er wel een beetje om glimlachen , ik vindt het voor de doeleinden waar ik hem voor gekocht heb een monster apparaat .

Kortom , je hoeft je keuze niet tot in den treure te verdedigen hoor Robin , het is gewoon een mooi ding die F10

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2010, 12:47

Leen, we zitten hier op DRIVING FUN ik kan heel makkelijk bijv. elke:
-FWD
-auto met minder dan 200 of 300pk of misschien wel 400pk

de grond in trappen als ik zou willen....maar heeft geen zin

Maar staar je OOK niet blind op echt SPORTIEVE(RE) auto's in het dagelijks leven.

Ik heb vanaf 't begin gezegd dat ik de M3 koppelarm vind. Al 10tallen keren gezegd. Ook heb ik zeker 2 weken met 'n gevoel rondgelopen van is dit 't nou de M3. Tuurlijk gaat ie 'leven' in je handen als je de bochten wat dikker pakt. Maar dan wel met DSC OFF. En wanneer/waar kun je dat nou nog doen. En welke M rijder doet dat? Weinig. Verder vind ik 'm op minirotondes nou niet bepaald 'n agile auto. Elke Suzuki Swift is sneller. :mrgreen:
En 't prijskaartje wordt steeds duurder(CO2 Shit)

Mooie kar dat wel, maar ik doe er te weinig ramwerk mee en als daily vind ik 'm: Lomp, stug, niet echt comfortabel, zuiperig en vooral onderin koppellam.
:wink:

Anyway, ik vind de F10 een mooie kar. En een voorbeeld waar BMW goed in is. Een klassieke best comfy maar toch 'n tikkie sportieve(re) limousine bouwen (den de concurrentie)die degelijk inelkaar steekt en representatief is. Meer niet. En een hoop groen gezeik, met 1 voordeel, dat ie relatief iets minder kost ivm CO2 shit....
Laatst gewijzigd door Robin op 20 mar 2010, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 20 mar 2010, 12:47

Net bij de dealer gezien...
...mooi apparaat.

Ze hadden er 4 staan (3x 530d en 1x 523i), naast de 5 GT.

In het TiAg stond ie er niet, maar in de donkere kleuren is ie toch wel goed hoor. Dat donkere grijs (Sophistograu) en op 19" V-spaakwielen (styling 331) is toch op z'n mooist.

Dashboard- en interieurlayout is ook super, net als de zitpositie en de afwerking.

Viel me wel op met een paar opties die prijs al naar extreem hoge waarden kan stijgen. Er stond ook een 530dA met een basisprijs van 75 mille opgeplust naar 102 mille. Als je er langere tijd (6-7jr) mee rijdt is het nog wel te verantwoorden anders is het weggegooid geld IMO.

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mar 2010, 13:00

Joop schreef:Viel me wel op met een paar opties die prijs al naar extreem hoge waarden kan stijgen. Er stond ook een 530dA met een basisprijs van 75 mille opgeplust naar 102 mille. Als je er langere tijd (6-7jr) mee rijdt is het nog wel te verantwoorden anders is het weggegooid geld IMO.
Goh. Niks voor BMW.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2010, 13:02

Ik ga straks ff kijken bij de BMW dealer smudde in Enschede, als het goed is staan daar ook een paar oude M5's :df: ff koekeloeren.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 mar 2010, 13:41

Laat ik even reageren op drie naar mijn idee onzinnige verlopen in dit draadje:

1. Het design van BMW is behoudend dus mensen moeten niet zeuren dat het niet bijzonder is. Chris Bangle werd door iedereen de grond ingeboord vanwege zijn radicale koerswijziging en BMW heeft dat signaal opgepakt. Dat was de kritiek van de hele wereld als het ware. Laten mensen nu aub niet gaan zeuren dat de auto te behoudend is gestyleerd. Overigens ben ik het daar ook niet mee eens: design leren kennen vergt soms veel meer tijd dan enkel het bekijken van een paar plaatjes.

2. En dit is voor mij eigenlijk het belangrijkste punt: ik wil NIEMAND horen over te dure prijzen voor de nieuwe 5-serie want dat is gewoon ONZIN. De 5-serie is juist zeer scherp geprijsd als je hem neemt met het High Executive pakket. Vrijwel alles zit er standaard op wat je nodig hebt, waaronder xenon, navigatie pro en zelfs lederen bekleding. Als mensen daar nóg niet genoeg aan hebben dan moeten ze ook niet zeuren dat ze veel moeten betalen vind ik. Lane departure system, stuur tril warning, heads up display, speed dial meter, active front steer wheel shift steering feeling bla bla: prima systemen, maar mensen moeten NIET zeuren als ze dat willen bestellen, want daarin staan ze vrij.

High Executive pakket is bijna compleet genoeg voor iedereen hier. Misschien de sportstoelen, sportstuur, wat andere wielen en wat audio, zwart hemeldak, maar meer dan dat heb je toch echt niet nodig.

3. Tot slot: de discussie M3 lijkt mij totaal niet relevant voor dit draadje.

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mar 2010, 14:01

Macboy schreef:High Executive pakket is bijna compleet genoeg voor iedereen hier. Misschien de sportstoelen, sportstuur, wat andere wielen en wat audio, zwart hemeldak, maar meer dan dat heb je toch echt niet nodig.
sportstoelen 712,97 + 2.472,70
sportstuur 172,75
andere wielen 1.106,78
audio 726,14
zwart hemeldak 467,02

en als bonus een leuk metallic kleurtje 1.206,34, iPod-aansluiting 368,93

High Executive-pakket kost 8.649,31

Dus inderdaad, een standaard 5 Serie hoef je maar voor zo'n 16k met extra's op te tuigen. Koopje!

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2010, 15:03

Ook ff een uurtje wezen kijken in Enschede, kon ook in Almelo maar in Enschede stonden 2 mooie M5 mobielen te glimmen buiten :wink: een E28s en een E34s

verder de nieuwe 5 serie gezien en in gezeten, de lijnen zijn mooi gemaakt, het valt niet op dat de auto zo groot is...als je er naast staat is ie erg hoog.
het Interieur is echt fraai, beetje om de bestuurder gebouwd? anyway ziet er uit als een straaljager :mrgreen:
wat me meeviel was het zicht naar voren wat heel overzichtelijk was, niet groot aandoend zeg maar, niet op gelet hoe hoog de stoel stond trouwens.
en altijd mooi die ophanging van alu e.d. zitten leuke onderdelen op :mrgreen:

Stond ook nog een mooie M6 , het gekke is, daar horen we zo goed als niks meer van ook niet op DF...
toen ik hem zag dacht ik nog wel van ziet er best bijzonder uit voor wat het is (natuurlijk wel groot en zwaar maar toch)

mooiste was echter de Wiesmann MF4 roadster met de M3 V8 420pk.
ziet er beter uit dan de MF3

Tom

Bericht door Tom » 20 mar 2010, 16:08

Net ook even IRL wezen kijken.
Het is wel een mooie auto maar wel erg behouden. Best saai zelfs. De E60 Bangle vormgeving vond ik veel spannender en mooier, maar ik kan het Bangle design ook wel waarderen (rijd niet voor niets een Z4) muv de 1 en (in mindere mate) 7 serie.
Valt me wel op dat BMW grote stappen heeft gezet met het interieur. Bij de nieuwe Z4 is dat een grote vooruitgang en ook de nieuwe 5 heeft een heel mooi interieur (qua materiaal e.d.).
Kortom prima auto maar qua vormgeving vind ik em wat saai en anoniem, teveel Lexus achtig.

Luuk

Bericht door Luuk » 20 mar 2010, 17:59

Ik was dus donderdag ook bij de intro. Vond 't wel een lekker ding, alleen in zwart vallen de scherpe vouwen en lijnen wat minder op. Dus dat zou niet mijn keuze zijn!

Afbeelding

Interieur vind ik erg fijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ook gelukkig nog even kunnen sturen. :)

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mar 2010, 19:35

Tom schreef:Het is wel een mooie auto maar wel erg behouden. Best saai zelfs. De E60 Bangle vormgeving vond ik veel spannender en mooier
Ik was even bij Ekris Nijkerk, waar een heel rijtje 5 Series naast elkaar stond (vanaf de E28). De nieuwe stond dus naast een E60. Toen viel het nog eens extra op dat deze wel een hele klap saaier is.

Femme

Bericht door Femme » 20 mar 2010, 20:27

Ik heb vanmiddag kort gekeken bij Smudde Groenlo, waar een donkerblauwe en een zilvergrijze stonden. De auto is erg ingetogen (eufemisme voor saai) en totaal niet polariserend zoals de E60, precies zoals je verwacht van de foto's. Ik denk wel dat hij op de weg beter doet dan wanneer je erom heen loopt. Vanuit een lage zitpositie oogt de voor- en achterzijde dikker en zie je ook beter de redelijk brede schouders. Als je iets speciaals wilt rijden kun je beter de 5 GT nemen.

19 inch velgen zien er totaal niet indrukwekkend uit onder deze auto. De blauwe 530d had geloof ik styling 331 wat ik nogal een saaie velg vond. Hij smeekt om 20/21 inch, paar centimer verlaging, achter spoorverbreders van een centimeter en een M-pakket.

Moet wel zeggen dat een kale E60 (en de meeste andere BMW's in standaard uitvoering) mij te ingetogen zijn. Ik wil auto's zoals de ontwerpers die ontwerpen met goed gevulde wielkasten en een brede stance.

Het interieur is erg netjes. De middenconsole is lekker breed en is gekanteld wat 'm nog groter doet lijken. De auto is van midden niet lomp groot zoals bij een mpv waardoor je je wel één voelt met het apparaat. Het viel me weer op dat er weinig knieruimte is, maar gelukkig kan het stuurwiel erg ver naar je toe getrokken worden zodat je alsnog een goede zitpositie kunt aannemen. De afwerking is subliem. Het zou wel mooie zijn als ook echt (mat) hout ipv fineer met 3mm glimlaag een optie wordt. De 5-serie neemt nu weer duidelijk afstand van het interieur van de E9x, daar waar ik de E9x met leer en andere dan de standaard plastieken interieurlijstjes eigenlijk beter afgewerkt vond dan de E60. Een minimalistisch ontwerp werkt alleen als de materialen van hoogwaardig niveau zijn en daar ontbrak het bij de E60 een beetje aan (iig exemplaren van voor de facelift).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 mar 2010, 20:30

Hoevaak kan je iets nieuws, spannends, revolutionairs ontwikkelen als het om een bestaand thema gaat?

BMW heeft met de de 5er en zeker met de 3er als volume model een zeker publiek aan zich gebonden en het publiek voelt zich met deze karren weer verbonden............

Daar volgt uit dat het allemaal redelijk conservatief qua styling moet, en hoe jet het ook wendt of keert; daarin is men nu grandioos geslaagd.................
Een opmerking als; " saai en onopvallend" zou ik als een compliment willen interpreteren, dat is namelijk precies zoals het zou moeten als je naar het kopers publiek kijkt ( en waar zouden ze daar in München naar kijken denke je?)

Kortom; een degelijk, geslaagd, conservatief, mooie dikke kar met de beste vormgeving sinds tijden ,waarbij ik een redelijk hebbe hebbe gevoel krijg bij zowel het in- als exterieur.....................en das toch even geleden dat dit kon worden gezegd..............................

@Femme

Je hebt gelijk als het om de "stance" gaat, die is bij alle BMW`s echt te mager, die wielkasten zijn te groot en niet goed genoeg gevuld. Een mooi voorbeeld daarvan vind ik altijd als ik achter een E90 sedan rijd, beetje standaard bak zeg maar, dan staan die achterwielen zo ver naar binnen en het blikwerk zo ver naar buiten dat het net lijkt of er een grote zak omheen hangt........................werkelijk niet om aan te zien.............( zoals ik eerder melde; Audi is the way to go op dat gebied) en anders maar spacers next time..........

Plaats reactie