F1 2010
- JP
- Berichten: 35140
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: F1 2010
Begint alweer lekker..... :banaan:
-
Richardt.
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010
Interessante race.
Ik blijf fan van Vettel, maar wat is het weer een idioot vandaag.
Vandaag dus geen punten, volgende race een straf gok ik. Denk dat z'n kans op het WK nu wel verkeken is....
Ik blijf fan van Vettel, maar wat is het weer een idioot vandaag.
Vandaag dus geen punten, volgende race een straf gok ik. Denk dat z'n kans op het WK nu wel verkeken is....
- gijzbed-opc
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
- Locatie: krommenie
Re: F1 2010
Zijn straf heeft hij inmiddels weer gehad en nu weer pech!
Tja wat zal ik zeggen???
Als ik het goed zag maakte Button een rare beweging a la Schumacher,maar dan in het klein.
Z'n beweging van je mag mij niet voorbij anders geef ik je een zetje.
Daar schrok Vettel van en raakte in een slip.
Ik vind voor beide eigen schuld dikke bult.
Zolang deze rare bewegingen getolereerd worden,zoeken ze het maar uit wat mij betreft.
Sportief gedrag is ver te zoeken in de sporten tegenwoordig.
Commercie en geld is het doel.
Mvgr.Peter.
Tja wat zal ik zeggen???
Als ik het goed zag maakte Button een rare beweging a la Schumacher,maar dan in het klein.
Z'n beweging van je mag mij niet voorbij anders geef ik je een zetje.
Daar schrok Vettel van en raakte in een slip.
Ik vind voor beide eigen schuld dikke bult.
Zolang deze rare bewegingen getolereerd worden,zoeken ze het maar uit wat mij betreft.
Sportief gedrag is ver te zoeken in de sporten tegenwoordig.
Commercie en geld is het doel.
Mvgr.Peter.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: F1 2010
Wat een onzin. De stewards, de kenners van de BBC, de teams, Button en zelfs Vettel leggen de schuld bij de Red Bull rijder en nu zal het Button zijn eigen schuld zijn?
Vettel kan hard rijden maar met het ware racen gaat het vaak fout bij hem.
Vettel kan hard rijden maar met het ware racen gaat het vaak fout bij hem.
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010
Sorry hoor maar wat een onzin............een beweginkjegijzbed-opc schreef:Zijn straf heeft hij inmiddels weer gehad en nu weer pech!
Tja wat zal ik zeggen???
Als ik het goed zag maakte Button een rare beweging a la Schumacher,maar dan in het klein.![]()
Z'n beweging van je mag mij niet voorbij anders geef ik je een zetje.
Daar schrok Vettel van en raakte in een slip.
Ik vind voor beide eigen schuld dikke bult.
Zolang deze rare bewegingen getolereerd worden,zoeken ze het maar uit wat mij betreft.
Sportief gedrag is ver te zoeken in de sporten tegenwoordig.
Commercie en geld is het doel.
Mvgr.Peter.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: F1 2010
Wie ook de schuldige is, je kunt wel concluderen dat Vettel hoe dan ook vaak bij incidenten betrokken is.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
-
Luco
Re: F1 2010
Op de tribune waren er ook een paar die Vettel wel konden killen.
Verder mooie race gezien, jammer dat renault de pitsstop van Kubica verklootte, anders had die heel mooi tweede geworden.
Zal van de week kijken of ik nogwat mooie foto's heb.
Trouwens knappe race Guido in de GP2 en van Jaap van Lagen in de psc
Verder mooie race gezien, jammer dat renault de pitsstop van Kubica verklootte, anders had die heel mooi tweede geworden.
Zal van de week kijken of ik nogwat mooie foto's heb.
Trouwens knappe race Guido in de GP2 en van Jaap van Lagen in de psc
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: F1 2010
Wat heeft renault fout gedaan bij die pitstop volgens jou?Luco schreef:Op de tribune waren er ook een paar die Vettel wel konden killen.
Verder mooie race gezien, jammer dat renault de pitsstop van Kubica verklootte, anders had die heel mooi tweede geworden.
Zal van de week kijken of ik nogwat mooie foto's heb.
Trouwens knappe race Guido in de GP2 en van Jaap van Lagen in de psc
-
Luco
Re: F1 2010
Tom V schreef:Wat heeft renault fout gedaan bij die pitstop volgens jou?Luco schreef:Op de tribune waren er ook een paar die Vettel wel konden killen.
Verder mooie race gezien, jammer dat renault de pitsstop van Kubica verklootte, anders had die heel mooi tweede geworden.
Zal van de week kijken of ik nogwat mooie foto's heb.
Trouwens knappe race Guido in de GP2 en van Jaap van Lagen in de psc
De krikman aan de voorkant was niet op tijd of liet hem erafvallen tijdens de wissel toen het begon te regenen 8 ronden voor het einde.
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010
Nou volgens mij deed die krikman helemaal niks verkeerd.
Cubica was teveel met zijn knopjes op het stuur aan het kloten en vergat te remmen.(althans te laat)
Cubica was teveel met zijn knopjes op het stuur aan het kloten en vergat te remmen.(althans te laat)
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: F1 2010
@ Luco, niet helemaal mee eens eigenlijk.
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010
Sorry, maar ik was eerder

-
Luco
Re: F1 2010
De krikman stond (wat ik heb kunnen zien) voor de auto, toen naast de auto en toen stond die hem ineens op te krikken.
Was wel jammer, had hem de tweede plaats wel gegund
(edit) De eerste twee seconden van het filmpje heb ik dus niet goed gezien vanaf waar ik zat.
Eigen schuld Kubica dus
Hamilton was trouwens echt blij met deze overwinning, stopte recht onder onze neus om te juichen, dacht nog ff dat die donutjes ging draaien, maar hij moest gelijk de pits in net na de finisch, stond er vol met marshalls, was wel jammer.
Was wel jammer, had hem de tweede plaats wel gegund
(edit) De eerste twee seconden van het filmpje heb ik dus niet goed gezien vanaf waar ik zat.
Eigen schuld Kubica dus
Hamilton was trouwens echt blij met deze overwinning, stopte recht onder onze neus om te juichen, dacht nog ff dat die donutjes ging draaien, maar hij moest gelijk de pits in net na de finisch, stond er vol met marshalls, was wel jammer.
Laatst gewijzigd door Luco op 29 aug 2010, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: F1 2010
Dat is wel zonde inderdaad, motoren sparen en tegenwoordig krijgen ze zelfs een boete bij het maken van een donut ...
Vorig jaar maakte hem het weinig uit natuurlijk.
Vorig jaar maakte hem het weinig uit natuurlijk.
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: F1 2010
Was iemand dit opgevallen???

Bericht op RTLGP verteld dat de stewards deze fout niet hebben gezien en dus Massa is ontsnapt aan een straf.
edit: Youtube filmpje
Bericht op RTLGP verteld dat de stewards deze fout niet hebben gezien en dus Massa is ontsnapt aan een straf.
edit: Youtube filmpje
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
Ja, Brundle viel 't op de BBC meteen op. Daarna is 't me glad ontschoten, maar inderdaad, heel raar dat ze dit hebben gemist. Je moet tegenwoordig 'locked in' staan en dat lukt zo niet. Dan zou er eigenlijk automatisch een zoemer bij de wedstrijdleiding moeten afgaan, dus ik begrijp ook niet hoe ze 't gemist kunnen hebben.
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: F1 2010
Damn, gelijk weer spijt dat ik de start bij RTL7 heb gekeken.
Erg goed van Brundle. Na een paar ronden overgeschitched naar de BBC.
Olav bouwde de spanning op omdat het net begon te regenen op de startlijn.
Hij hoopte al de de lichten gewoon op groen zouden worden gezet, ondanks de regen. Onder het motto: laat de pro's het lekker zelf uitzoeken.
Zou Charlie W. zo ook hebben gedacht en gewoon het licht op "groen" hebben gebatst?
Erg goed van Brundle. Na een paar ronden overgeschitched naar de BBC.
Olav bouwde de spanning op omdat het net begon te regenen op de startlijn.
Hij hoopte al de de lichten gewoon op groen zouden worden gezet, ondanks de regen. Onder het motto: laat de pro's het lekker zelf uitzoeken.
Zou Charlie W. zo ook hebben gedacht en gewoon het licht op "groen" hebben gebatst?
-
Luco
Re: F1 2010
Zo hard viel het nog niet tijdens de start en bij alle tribunes werd er hard gejuichd toen bleek dat ze de start niet afbraken, iedereen was er wel huiverig voor, ondanks dat het geen schokkende regen was.Chris van S. schreef:Damn, gelijk weer spijt dat ik de start bij RTL7 heb gekeken.![]()
Erg goed van Brundle. Na een paar ronden overgeschitched naar de BBC.
Olav bouwde de spanning op omdat het net begon te regenen op de startlijn.
Hij hoopte al de de lichten gewoon op groen zouden worden gezet, ondanks de regen. Onder het motto: laat de pro's het lekker zelf uitzoeken.
Zou Charlie W. zo ook hebben gedacht en gewoon het licht op "groen" hebben gebatst?
Wel jammer dat we steeds meer richting amerikaanse toestanden gaan, als het regent rijden we niet komt naar mijn mening steeds dichterbij, en dat vind ik jammer.
- JP
- Berichten: 35140
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: F1 2010
Over een paar jaar een 1.6 4 cylinder met turbo?
Bron; Formule.nlDe Formule 1 zou wel eens kunnen terugkeren naar de toekomst. Er zijn aanwijzingen dat grondeffect en turbomotoren per 2013 een rentree maken in de sport.
Als het echt zover komt, keert de Formule 1 terug naar zijn status van de jaren tachtig. Toen waren er eveneens auto's die gebruik maakten van grondeffect, later in combinatie met een turbomotor. Enkele werkgroepen opperen dit voorstel om de sport aantrekkelijker te maken.
Het is tevens de bedoeling de sport milieuvriendelijker te maken. Er liggen plannen de turbo's uit te rusten met verschillende systemen om energie terug te winnen. Daarnaast zou het idee zijn motoren van 1.6 liter met vier cilinders te introduceren, die zo'n 650 pk leveren. Mogelijk wordt het aantal motoren per coureur gelimiteerd tot vijf per seizoen.
Er zijn meer plannen om de sport groener te maken. Zo is het de bedoeling het brandstofverbruik terug te dringen en de krachtbronnen steeds efficiënter te maken. “In plaats van blind de tank vullen, willen we een brandstofmeter installeren om een bovengrens te stellen. Dat werkt veel beter”, verklaart Williams' technisch directeur Sam Michael aan Autosport.com.
Wat betreft de nieuwe regels voor het chassis staan Patrick Head, mede-eigenaar van Williams, en voormalig Ferrari-ontwerper Rory Byrne in contact met de FIA. De teams willen graag auto's waarmee het voor coureurs makkelijker wordt elkaar in te halen.
Het woord grondeffect is al meermaals in de mond genomen. Dit is het genereren van luchtstromen onder de auto wat dan weer extra downforce oplevert. “Daar wordt naar gekeken”, aldus Michael. “Ook wordt uit oogpunt van veiligheid overwogen de sidepods verder naar voren te plaatsen.”
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
Komende week ga ik er een iets langer stukje over plaatsen...
-
Luco
Re: F1 2010
Jammer dat ze maar 650 pk mogen zijn
Ik zou met de huidige techniek qua chassis e.d wel eens willen weten wat ze doen met bv 1300pk
Ik zou met de huidige techniek qua chassis e.d wel eens willen weten wat ze doen met bv 1300pk
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
Zoals beloofd:Dutch schreef:Komende week ga ik er een iets langer stukje over plaatsen...
http://www.driving-fun.com/1075/the-kno ... uture.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: F1 2010
Best een geinige shop.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
