lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 07 jan 2009, 11:16

TE KOOP: One off a kind E30 M3 in rood. Inruil beperkt (caterham / westfield)... :whistle:


Mooi filmpje. :df:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Sperdy » 07 jan 2009, 11:21

Een M5 krijgt 'extreem klop' van een klein en laag BMW-tje...

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1270105691

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 07 jan 2009, 11:24

Ferdinand schreef:Een M5 krijgt 'extreem klop' van een klein en laag BMW-tje...

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1270105691

Ga ff een ander topic vervuilen, dit hoort niet in dit topic thuis........ BMW fanclub draad is elders wel te vinden :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 07 jan 2009, 12:13

:love: :df:

Afbeelding
The first road version, delivered by the end of November, is not just any D8GT. In honor of the 30th anniversary of Donkervoort, a limited series of 30 D8GT's in GT4 edition will be made. The GT4 edition distinguishes itself from the standard D8GT by the 10 centimeter wider nose. The wider nose of the GT4 provides additional space for larger side-radiators to benefit oil- and water-cooling. Just like most the vehicle, the nose is also made of a pre-preg carbon fiber. The D8 GT4 is based on the standard D8GT. After registration has taken place, the cars will be customized to GT4 specifications by the Donkervoort Racing department in close cooperation with the customer.

Thanks to the usage of F1-grade pre-preg carbon fibers and Kevlar materials, the D8GT can be considered the world's lighest GT. Weighing a mere 650 kilograms, the GT possesses an incredibly high torsional stiffness and passive saftely. Effort was made to reduce weight and add strength down to the smallest details. For example, the forged aluminium 17" wheels of the Japanese brand RAYS Engineering, which are specially manufactured for the D8 GT, weigh only 6 kilograms each.
Afbeelding
Donkervoort Racing has successfully finished its first race season in the FIA GT4 with podium places in every single race. Next year, Donkervoort plans to participate in this championship with four D8 GT4 race cars. A number of professional race drivers have shown their interes in racing for Donkervoort next season. Less experienced drivers are provided the opportuinity of a training period, which will result in a possible participation in the professional FIA GT4 races. It is the renowned success formula, which was also used during the Donkervoort Cup (1993-2001). Race drivers with less experience are prepared and coached by means of externsive training sessions, which will be completed with an international C-License.
Afbeelding

mmmmmmmmooi of beter lekker eigenwijs :mrgreen:

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Andre » 07 jan 2009, 12:39

Kris welk type heb je gekocht. Er zijn er zoveel verschillende. :)

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door kris » 07 jan 2009, 16:42

dre,

ik heb een SeiW 2000 aerosport als basis genomen, met de 2 liter duratac (die trouwens door KMS onderhanden genomen is )
http://www.westfield-sportscars.co.uk/S ... sport.html


en die verder met wat opties uitgebreid... :bignews:

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Andre » 07 jan 2009, 17:41

Wat is het grote verschil tussen westfield en caterham.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 07 jan 2009, 18:15

De looks 8)

Caterham is het oigineel en de andere zijn clonen.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door kris » 07 jan 2009, 20:20

mmm origineel is van lotus...

caterham kocht de rechten over...

al de rest zijn 7-based cars...


verschil?

imho zijn de cats in europa te duur... moest ik in de uk wonen kocht ik een cat... nu wil ik er zoveel niet voor geven...

westfield's kan je even goed laten rijden mits wat finetunig :hosanna:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 07 jan 2009, 20:23

Kris,

Je kan dat met zowat alle Seven kloons. :df:

Ik ben zelf helemaal gek van HKT. De duitse Donkervoort .
Bijna zo mooi, zelfde techniek, alleen wat goedkoper.
En de familie Höckmayr (HKT) is wars van elke vorm van arrogantie.

http://www.hkt-7.de

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 07 jan 2009, 20:59

Ik zie een Caterham niet als een kloon. De voormalige eigenaar heeft altijd al Lotussen gebouwd en de rechten overgekocht toen Chapman er vanaf moest. Dat ze uiteindelijk vrij snel Caterham als naam hadden had te maken met het feit dat iedereen ze zo ging noemen. Ze zijn in het begin ook letterlijk doorgegaan met de series 4 en later series 3 te bouwen die uit de Lotushal kwamen. Alleen is het daarna steeds stap voor stap doorontwikkeld. Je noemt de new mini ook geen kloon.

Het gevoel wat ik heb als ik een Caterham zie staan is voor mij doorslaggevend dat ik liever dan welke andere 'seven' juist die wil. De vorm en de geschiedenis ervan zijn in dit geval bepalend voor me.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Geelhoed » 07 jan 2009, 21:47

Andre schreef:Wat is het grote verschil tussen westfield en caterham.
Een paar duizend euro aan heritage.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 07 jan 2009, 21:58

allen schreef:Ik zie een Caterham niet als een kloon. De voormalige eigenaar heeft altijd al Lotussen gebouwd en de rechten overgekocht toen Chapman er vanaf moest. Dat ze uiteindelijk vrij snel Caterham als naam hadden had te maken met het feit dat iedereen ze zo ging noemen. Ze zijn in het begin ook letterlijk doorgegaan met de series 4 en later series 3 te bouwen die uit de Lotushal kwamen. Alleen is het daarna steeds stap voor stap doorontwikkeld. Je noemt de new mini ook geen kloon.

Het gevoel wat ik heb als ik een Caterham zie staan is voor mij doorslaggevend dat ik liever dan welke andere 'seven' juist die wil. De vorm en de geschiedenis ervan zijn in dit geval bepalend voor me.
Dat gevoel heb ik tot nog toe ook, de Caterham komt profesioneler over t.o.v. een westfield, dit is echter volledig op internet info gebaseerd, dus wellicht valt dat in de praktijk tegen.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 07 jan 2009, 22:16

Er zijn ook zoveel 7 achtigen, ik geloof dat VM ook veel gekocht wordt, en ook niet zo duur zijn, maja tis geen Caterham, en dan is er nog de firma Tiger. en vele vele anderen....schrok er van hoeveel...

ff op een kitcar site gezocht, meer dan 20 soorten...

http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/ ... ction=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SteV6 » 07 jan 2009, 22:18

Michel P schreef:http://www.evo.co.uk/videos/trackdayvid ... erton.html


cup video's van EVO.

Michel
Dat al die andere Caterhams er links en recht voorbij rijden lag aan het feit dat er in de motor een probleem zat die de nodige peekaa's opslokte ...

Bron: EVO's eigen longtermers verslagen


SteV6

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door kris » 08 jan 2009, 08:42

tsja discussie caterham vs. de clonen is een onuitputtelijke discussie...

twee redenen voor mij persoonlijk om voor Westfield te gaan:

1) de R modellen zijn de enige caterhams die ik wil en die zijn NIET gehomologeerd in de EU.

2) een westfield kost +- de helft in B dan een vergelijkbare Cat... belangrijke factor als je er gaat mee racen en niet boulevarden :mrgreen:

Online
SlowCo
Berichten: 4407
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SlowCo » 08 jan 2009, 08:48

Als iemand toevallig een serieus lichtgewicht circuitwagentje zoekt, moet je deze nemen:

http://cgi.ebay.co.uk/2008-SPRINT-RACE- ... dZViewItem

Ongeveer 370 (ja DRIEhonderdzeventig) kg licht en bijna 170 pk aan de wielen (bijna 200 krukas pk's). Eigenlijk een superbike op 4 wielen. :df:
Ik stond op het punt deze te kopen maar heb ervan afgezien omdat het op Nederlands kenteken zetten te duur wordt voor mij. Zoek je echter alleen een tracktool is er echt niets snellers voor dat geld (of voor veeeeel meer geld).

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 08 jan 2009, 10:59

Twee filmpjes van de HKT RS Clubsport.

[vimeo]http://www.vimeo.com/2758838[/vimeo]

en

[vimeo]http://www.vimeo.com/2758811[/vimeo]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 jan 2009, 11:26

mooi ding ook, en lekker seq schakelen, das wel prettig op een circuit...

echter, als ik dan toch echt een tracktool kocht zonder dak zou het niet snel een 7 achtige worden maar meer een Radical achtige.

Moet het een trackday en wegtool worden dan zeker een model met hard dak of vast dak ala Lotus Exige/Elise achtige of Ultima GTR achtige.

Hier het radical gebeuren>>

http://www.radicalsportscars.com/range/ ... ersport-lm" onclick="window.open(this.href);return false;

en als herinnering hun topmodel met een recordtijd op de Ring.

hun modellen en fast track cars staan zeker boven de 7 achtigen voor mij, als je dan toch zonder dak en alleen trackdays wil rijden dan zo iets...

hier de SR8 tijdens een bergrennen :df: >>

http://uk.youtube.com/watch?v=Qus2ARbompE" onclick="window.open(this.href);return false;

holy cows wat rap :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Staat nog een mooie zwarte tussen :love:
http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=386" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Robin
Berichten: 55293
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 08 jan 2009, 12:00

HKT ziet er Donkervoortachtig en wat ronder uit qua body:HOU IK VAN :thumbup:

En die Radicals.... :banaan:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 jan 2009, 12:02

Radical SR4 vs Caterham 500...je ziet gewoon dat de Radical de betere wegligging heeft, mar wel moeite heeft om er voorbij te komen :df: racen...

http://www.youtube.com/watch?v=bJIBQw1bpW0&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

en hier een Radical SR3 die een 190pk superlight caterham voorbij blaast :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=RZNBufLfwqs&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Radical it is :mrgreen:

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door kris » 08 jan 2009, 13:29

radical??

bof... iemand al wel is mee (mee)gereden hier?

ik vind er niet veel aan, omdat er zoveel downforce is dat het rijden op zich niet echt spannend meer is...

't is dan ook een beetje alles of niets rijden... als je grip verliest ga je er gewoon uit... no slipping and sliding :bag:

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Andre » 08 jan 2009, 13:41

Ooit een keer meegereden week last van me nek spieren.

Niet normaal meer wat een grip zo n ding heeft. Maar voor mij geld racen is ook fun dus er moet wat leven in de auto zitten.

Daarom vindt ik rally ook mooier dan F1.

Dus kris ik denk dat jij een goede keuze hebt gedaan. slipn and slidn :)

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door kris » 08 jan 2009, 13:50

dre inderdaad, dat bedoel ik dus :beer:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door RobS » 08 jan 2009, 13:56

kris schreef:radical??

bof... iemand al wel is mee (mee)gereden hier?

ik vind er niet veel aan, omdat er zoveel downforce is dat het rijden op zich niet echt spannend meer is...

't is dan ook een beetje alles of niets rijden... als je grip verliest ga je er gewoon uit... no slipping and sliding :bag:
Tom944 heeft een Radical, als ik me niet vergis. Waren/zijn alleen wat probleempjes mee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Ti-Tourist (Erik) en 5 gasten