
Mooi filmpje.

Ferdinand schreef:Een M5 krijgt 'extreem klop' van een klein en laag BMW-tje...
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1270105691
The first road version, delivered by the end of November, is not just any D8GT. In honor of the 30th anniversary of Donkervoort, a limited series of 30 D8GT's in GT4 edition will be made. The GT4 edition distinguishes itself from the standard D8GT by the 10 centimeter wider nose. The wider nose of the GT4 provides additional space for larger side-radiators to benefit oil- and water-cooling. Just like most the vehicle, the nose is also made of a pre-preg carbon fiber. The D8 GT4 is based on the standard D8GT. After registration has taken place, the cars will be customized to GT4 specifications by the Donkervoort Racing department in close cooperation with the customer.
Thanks to the usage of F1-grade pre-preg carbon fibers and Kevlar materials, the D8GT can be considered the world's lighest GT. Weighing a mere 650 kilograms, the GT possesses an incredibly high torsional stiffness and passive saftely. Effort was made to reduce weight and add strength down to the smallest details. For example, the forged aluminium 17" wheels of the Japanese brand RAYS Engineering, which are specially manufactured for the D8 GT, weigh only 6 kilograms each.
Donkervoort Racing has successfully finished its first race season in the FIA GT4 with podium places in every single race. Next year, Donkervoort plans to participate in this championship with four D8 GT4 race cars. A number of professional race drivers have shown their interes in racing for Donkervoort next season. Less experienced drivers are provided the opportuinity of a training period, which will result in a possible participation in the professional FIA GT4 races. It is the renowned success formula, which was also used during the Donkervoort Cup (1993-2001). Race drivers with less experience are prepared and coached by means of externsive training sessions, which will be completed with an international C-License.
Een paar duizend euro aan heritage.Andre schreef:Wat is het grote verschil tussen westfield en caterham.
Dat gevoel heb ik tot nog toe ook, de Caterham komt profesioneler over t.o.v. een westfield, dit is echter volledig op internet info gebaseerd, dus wellicht valt dat in de praktijk tegen.allen schreef:Ik zie een Caterham niet als een kloon. De voormalige eigenaar heeft altijd al Lotussen gebouwd en de rechten overgekocht toen Chapman er vanaf moest. Dat ze uiteindelijk vrij snel Caterham als naam hadden had te maken met het feit dat iedereen ze zo ging noemen. Ze zijn in het begin ook letterlijk doorgegaan met de series 4 en later series 3 te bouwen die uit de Lotushal kwamen. Alleen is het daarna steeds stap voor stap doorontwikkeld. Je noemt de new mini ook geen kloon.
Het gevoel wat ik heb als ik een Caterham zie staan is voor mij doorslaggevend dat ik liever dan welke andere 'seven' juist die wil. De vorm en de geschiedenis ervan zijn in dit geval bepalend voor me.
Dat al die andere Caterhams er links en recht voorbij rijden lag aan het feit dat er in de motor een probleem zat die de nodige peekaa's opslokte ...
Tom944 heeft een Radical, als ik me niet vergis. Waren/zijn alleen wat probleempjes mee.kris schreef:radical??
bof... iemand al wel is mee (mee)gereden hier?
ik vind er niet veel aan, omdat er zoveel downforce is dat het rijden op zich niet echt spannend meer is...
't is dan ook een beetje alles of niets rijden... als je grip verliest ga je er gewoon uit... no slipping and sliding
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Ti-Tourist (Erik) en 5 gasten