Audi A6 3.0TDI limo.
-
Re: R32 type IV...Turbo
K snap je Paulus,maar k wil dr echt een OEM sleeper-achtige wagen van maken.....geen opsmuk dus op 2 HELE kleine typeplaatjes na.
-
Eindelijk weer even wat gedaan!
De bak,verdeelcardan,koppeling en wat klein electrische werk zijn nu klaar.
We wachten nu nog op een paar hele kleine maar belangrijke dingetjes,dus de verwachting is dat we de motor er volgende week in gaan hangen.

De bak,verdeelcardan,koppeling en wat klein electrische werk zijn nu klaar.
We wachten nu nog op een paar hele kleine maar belangrijke dingetjes,dus de verwachting is dat we de motor er volgende week in gaan hangen.
Laatst gewijzigd door Marc R op 24 jul 2009, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Mooi Marc, het schiet al aardig op.
- Tristan
Bekende werkplaats. 

-
Sssssstt.... 

- SteV6
Hoi Marc,Marc RS4 schreef:Maandag gaat de bak weg om de versnellingen langer te maken
Kan je me uitleggen hoe dat gedaan wordt? Alle tandwielen eruit en nieuwe erin of alleen de eindreductie verminderen? Antwoord mag eventueel via PB.
Ben zelf namelijk aan het bekijken of ik de eindreductie van de Speedster juist ga vergroten. Topsnelheid interesseert me bij het Opeltje toch niet.
En blijft het plastic inlaatspruitstuk gehandhaafd of komt daar custom werk voor in de plaats?
Succes verder met de opbouw :!:
Stephan
- MartijnGizmo
Bij HGP vervangen ze de tandwielen voor versnelling 3 t/m 6...
-
Bij Mark zijn bak word de eindoverbrenging aangepast, daardoor worden alle versnellingen langer.
Krijg je een beetje het RS4 B5 gevoel die lange halen, behalve de 1e versnelling want die is te kort bij een RS4.
Ehm alleen zie ik iets wat ik niet had gedaan.
Dat vliegwiel en die koppelingsplaat daar ga je straks niet blij van worden en al helemaal niet als de bak in de vrij staat.
Succes verder met het project.
Krijg je een beetje het RS4 B5 gevoel die lange halen, behalve de 1e versnelling want die is te kort bij een RS4.
Ehm alleen zie ik iets wat ik niet had gedaan.
Dat vliegwiel en die koppelingsplaat daar ga je straks niet blij van worden en al helemaal niet als de bak in de vrij staat.
Succes verder met het project.
-
Helemaal juist Wout,maar dat van het vliegwiel is iets wat bijna onvermijdelijk is (dat wist je natuurlijk al) want het tweemassa vliegwiel is onbruikbaar en de OEM koppeling ook.
Ik zal maar zeggen"It takes some to make some"
De verlengde versnellingen ben ik persoonlijk heel blij mee want een van de nadelen van de R is dat ie zulke korte gangen heeft en dat maakt hem vrij zenuwachtig. (60 rijden en dan 3x schakelen)
Nu zal het karakter over het algemeen beter zijn.
De gearbox chatter neem ik op de koop toe,er is nog een kans dat het niet eens zo erg wordt omdat we een helve liter meer olie gaan toevoegen aan de bak wat het een beetje dempt maar daar ga ik niet vanuit.
Een bijkomend VOORDEEL is dat ie minder RPM's maakt voor (voorheen) dezelfde snelheid....dus zal ie zuiniger (jajaja) rijden op constante snelheid...

Rijst bij mij wel dr vraag hoe jij het probleem van de koppeling op zou lossen Wout,want hier worstelen veel r32 turbo gasten me.
Ik zal maar zeggen"It takes some to make some"
De verlengde versnellingen ben ik persoonlijk heel blij mee want een van de nadelen van de R is dat ie zulke korte gangen heeft en dat maakt hem vrij zenuwachtig. (60 rijden en dan 3x schakelen)
Nu zal het karakter over het algemeen beter zijn.
De gearbox chatter neem ik op de koop toe,er is nog een kans dat het niet eens zo erg wordt omdat we een helve liter meer olie gaan toevoegen aan de bak wat het een beetje dempt maar daar ga ik niet vanuit.
Een bijkomend VOORDEEL is dat ie minder RPM's maakt voor (voorheen) dezelfde snelheid....dus zal ie zuiniger (jajaja) rijden op constante snelheid...

Rijst bij mij wel dr vraag hoe jij het probleem van de koppeling op zou lossen Wout,want hier worstelen veel r32 turbo gasten me.
- RutgerK
Ik weet niet wat de overbrengingsverhouding standaard zijn maar betekent dit dat de 100km/u zeker in II bereikt wordt?
-
Denk het wel.
Maar daar gaar het mij niet om,ik zal toch geen 1/4 mijl enz gaan doen.
Maar daar gaar het mij niet om,ik zal toch geen 1/4 mijl enz gaan doen.
- MartijnGizmo
Ah, dus nu weten we waarom moeder de vrouw akkoord gaat...Marc RS4 schreef:Een bijkomend VOORDEEL is dat ie minder RPM's maakt voor (voorheen) dezelfde snelheid....dus zal ie zuiniger (jajaja) rijden op constante snelheid...
![]()

-
Het 2 massavliegwiel ben ik niet bang voor.
Bedoel je zult ongeveer rond de 550 nm gaan zitten denk ik, en dat houd het vliegwiel wel.
Ik had geen sinter maar gewoon een organische koppeling genomen van sachs.
Die extra halve liter bakolie gaat weinig verschil maken.
Bakolie is meestal 75 W90 dus dik, maar het probleem met de tandwielen blijft.
Maar we zullen het zien, hou me maar op de hoogte als hij draait.
Bedoel je zult ongeveer rond de 550 nm gaan zitten denk ik, en dat houd het vliegwiel wel.
- DDX
Doe je die rode auto op de achtergrond de groetjes ? 

- WJ
Zat me al af te vragen of dat die van jou was. Wat gebeurd daar mee?
-
Komt goed Wout 8)woutje schreef:Het 2 massavliegwiel ben ik niet bang voor.
@DDX,
Die heb ik al zo vaak de groeten gedaan......hij zegt dat ie niet meer weet wie zijn eigenaar is..

(wel een beetje de gang erin houden hoor!!)
-
Martijn Koevoets schreef:Ah, dus nu weten we waarom moeder de vrouw akkoord gaat...Marc RS4 schreef:Een bijkomend VOORDEEL is dat ie minder RPM's maakt voor (voorheen) dezelfde snelheid....dus zal ie zuiniger (jajaja) rijden op constante snelheid...
![]()
Vrouwtje heft zelf een GTI....

-
Deze is ook onderweg...olie moet natuurlijk WEL op temperatuur blijven...vind het blok wel lekker...

- Erik K.
Dat is zeker belangrijk Marc!
Niels heeft net een bijna dezelfde oliekoeler gemonteerd, zijn oude was de helft qua oppervlak en voldeed niet op Zandvoort..
Olie werd af en toe 150 graden!
Maandag wordt de nieuwe getest
Niels heeft net een bijna dezelfde oliekoeler gemonteerd, zijn oude was de helft qua oppervlak en voldeed niet op Zandvoort..
Olie werd af en toe 150 graden!
Maandag wordt de nieuwe getest

Super Markie..
Zou me niet teveel druk maken over gearchatter.. ik heb nu ook een LTW vliegwiel erin en mensen zeuren ook altijd over geluid.. ik heb echt bijna totaal geen gearchatter in zijn neutraal.
Maarja de ene setup is de andere niet , maar het zou me ook mn reet roesten, is een super modje... maakt bij mij echt een wereld van verschil in de 1 en 2
Zou me niet teveel druk maken over gearchatter.. ik heb nu ook een LTW vliegwiel erin en mensen zeuren ook altijd over geluid.. ik heb echt bijna totaal geen gearchatter in zijn neutraal.
Maarja de ene setup is de andere niet , maar het zou me ook mn reet roesten, is een super modje... maakt bij mij echt een wereld van verschil in de 1 en 2
-
Alles komt goed Paul,daar ben ik zeker van.
Het tweemassavliegwiel is nou eenmaal een zwak punt bij de R32 dus die moet eruit..anders durf ik geeneens gas te geven
Het tweemassavliegwiel is nou eenmaal een zwak punt bij de R32 dus die moet eruit..anders durf ik geeneens gas te geven

-
Re: R32T type IV.
Jaja, we zijn vandaag bezig geweest met de olieretourleiding vanaf de turbo,de slang die bij de set geleverd is willen we dr niet op hebben omdat dat een gewone slang is en deze hebben de neiging na een tijd poreus te worden.
DUs maken we nu een retourleiding van 18mm RVS pijp waaraan een stuk rvs flexibel zit naar de turbo,dus is bullitproof...
Weer een vertraging maar jah,dit soort dingen moeten gewoon.
Wel is dit hopelijk de laatste vertraging nu...hopelijk kan hierna de motor er weer in en kunnen we een start maken met alles weer aan te sluiten.
Voor zover ik weet hebben we na de retourleiding alle spullen binnen..ohja...k heb ook de enige 2 logootjes opgeplakt die ik er op wil hebben.....check avatar...
DUs maken we nu een retourleiding van 18mm RVS pijp waaraan een stuk rvs flexibel zit naar de turbo,dus is bullitproof...
Weer een vertraging maar jah,dit soort dingen moeten gewoon.
Wel is dit hopelijk de laatste vertraging nu...hopelijk kan hierna de motor er weer in en kunnen we een start maken met alles weer aan te sluiten.
Voor zover ik weet hebben we na de retourleiding alle spullen binnen..ohja...k heb ook de enige 2 logootjes opgeplakt die ik er op wil hebben.....check avatar...
- SteV6
Mooi Marc!
Waarom kies je ervoor om zo duidelijk turbo op je voorscherm te zetten? Dan is het toch niet echt een sleeper meer?
En heb je gekeken naar de optie V6T zoals de nieuwste S4 tegenwoordig heeft?
Stephan (trekt een kaartje voor een proefrit)
Waarom kies je ervoor om zo duidelijk turbo op je voorscherm te zetten? Dan is het toch niet echt een sleeper meer?
En heb je gekeken naar de optie V6T zoals de nieuwste S4 tegenwoordig heeft?
Stephan (trekt een kaartje voor een proefrit)
-
Dat logo is heel klein hoor(en OEM VAG),de meesten hebben een turbo logo van een 911 oid das best heel groot....
Dit valt mee,en ik denk eraan het R32 logo aan de achterzijde te verwijderen.
V6T lijkt me niets...
Ritje op een meet kan altjd hoor.
Dit valt mee,en ik denk eraan het R32 logo aan de achterzijde te verwijderen.
V6T lijkt me niets...
Ritje op een meet kan altjd hoor.