Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd
- Robertdj
Re: Saxo VTS 16v --> Tijd voor een M3?
En hoe vaak zul je dan werkelijk in het starsletje rijden? 

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Dagelijks. Ik kom 1100km per week aan het rijden, dat kan ik niet betalen met een M3. 

- Tristan
Niet te snel, Youp. Er zijn idd andere geïnteresseerden voor mijn E36, maar wil nog niet zeggen dat hij verkocht is. Indien je motorfiets wel op tijd verkocht is, kan je me altijd nog even bellen of hij nog beschikbaar is. 

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Dat zal ik ook zeker doen, maar ik ben bang dat de verkoop niet zo'n vaart gaat lopen..... 

- Youp
12 April is het weer zo ver! De HTS Autotechniek circuitdag!
http://www.han-automotive-event.nl/htscircuitdag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb direct alle sessies gereserveerd zonder cursus....
http://www.han-automotive-event.nl/htscircuitdag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb direct alle sessies gereserveerd zonder cursus....

- Niels
- Auto: Prius+
Een auto (welke dan ook) track waardig krijgen kost naast heel veel poen ook heel veel tijd. Conclusie: de E36 van Tristan kopen.Youp schreef:Time for a change....
Dusss..... In het voorjaar op zoek naar een E36 M3? Om wat te touren, misschien om uiteindelijk om te bouwen naar tracktool?
M'n hoofd blijft er maar over malen.....
Om kilometers goedkoop te vreten is er maar 1 auto en dat is een Golf 3 TDI

- Youp
Ik ben er nog steeds over aan het malen, Saxo wegdoen? Saxo houden? 325 kopen? M3 kopen? Sparen voor een Exige? Maar het opbouwen is juist zo'n leuk proces. Ookal kost het klauwen vol met geld.... Daarom twijfel ik er nog altijd over om de Saxo te houden, enorm veel fun on a budget....Niels schreef:Een auto (welke dan ook) track waardig krijgen kost naast heel veel poen ook heel veel tijd. Conclusie: de E36 van Tristan kopen.Youp schreef:Time for a change....
Dusss..... In het voorjaar op zoek naar een E36 M3? Om wat te touren, misschien om uiteindelijk om te bouwen naar tracktool?
M'n hoofd blijft er maar over malen.....
Om kilometers goedkoop te vreten is er maar 1 auto en dat is een Golf 3 TDI
En als kilometervreter zat ik te denken aan een mid 90's starlet van 1500 euro.

Goede radio er in, 60.000km mee bollen in een jaar en voor 500 euro weggeven. Na m'n studie komt er waarschijnlijk toch vrij direct een degelijke daily.
- Youp
Toplager linksvoor ligt er uit... De Group N dempers hebben hun tol geëist van de standaard toplagertjes...
Wat nu? Group N exemplaren? Verstelbare topmounts? Direct de schoktoren verstevigen?

Wat nu? Group N exemplaren? Verstelbare topmounts? Direct de schoktoren verstevigen?
- Tim Kloes
Mag hopen dat je niet echt 60k wilde gaan rijden op benzine, van je eigen geld?Youp schreef:En als kilometervreter zat ik te denken aan een mid 90's starlet van 1500 euro.![]()
Goede radio er in, 60.000km mee bollen in een jaar en voor 500 euro weggeven. Na m'n studie komt er waarschijnlijk toch vrij direct een degelijke daily.

Lekker op LPG gaan rijden natuurlijk. Heb zelf een Xantia op LPG/G3 van 850 euro. Rijdt heerlijk, lekker goedkoop. Stuk? Onderdelen zat op de sloop. Maar tot nu toe all good (en de teller staat op 378.000!). Betere keuze dan een Starlet (heb overigens zelf o.a. 4 Starletjes op m'n CV staan)
60.000 km bij 1:10 is 6000 liter * 1,35 is 8100,00
60.000 km bij 1:9 is 6667 liter * 0,50 is 3333,00
Scheelt je aan brandstof eventjes een kleine 5000 euro op jaarbasis.. Wegenbelasting is op jaarbasis 680 euro extra tov een Starletje. Bovendien rij je met iets als een Xantia een stukje comfortabeler rond dan in een Starlet (en sneller, meer ruimte, meer portieren enz..)
- Erik K.
Xantia op gas sneller dan een Starlet?? Moet je toch minstens een 1.8 16V of dikker hebben 
Mijn Starlet rijdt overigens veeeel zuiniger dan 1 op 10. In de zomertijd haal ik soms 1 op 18! Moet wel eerlijk zeggen dat ik dan niet al te vlot te rij
En bij Starlets hoef je ook niet bang te zijn voor de onderdeelprijzen, ze gaan toch niet stuk. Gewoon 1 zoeken met een mooie lage stand en zelf even een beurtje doen en snaren vervangen,kan die er weer jaren tegen.

Mijn Starlet rijdt overigens veeeel zuiniger dan 1 op 10. In de zomertijd haal ik soms 1 op 18! Moet wel eerlijk zeggen dat ik dan niet al te vlot te rij

En bij Starlets hoef je ook niet bang te zijn voor de onderdeelprijzen, ze gaan toch niet stuk. Gewoon 1 zoeken met een mooie lage stand en zelf even een beurtje doen en snaren vervangen,kan die er weer jaren tegen.
- Youp
Dat was ook een beetje mijn punt. Het moet niet meer dan 1500 euro kosten en het moet gedurende een jaar niet kapot gaa, dus ook geen auto's met kilometerstanden van 300.000 en meer... Ik kan het allemaal zelf wel maken, maar daar heb ik geen zin in. Starten en rijden.Erik K. schreef:Xantia op gas sneller dan een Starlet?? Moet je toch minstens een 1.8 16V of dikker hebben
Mijn Starlet rijdt overigens veeeel zuiniger dan 1 op 10. In de zomertijd haal ik soms 1 op 18! Moet wel eerlijk zeggen dat ik dan niet al te vlot te rij![]()

- Tim Kloes
Als je daar 5000 euro voor 1 jaar voor over hebt (eigenlijk nog meer, als ik je afschrijving op de Starlet meeneem), oké
Heb de Xantia nu precies een jaar. Starletjes gaan inderdaad niet kapot, heb er vele jaren en tienduizenden kilometers ervaring mee. Maar die Xantia is ook gewoon helemaal goed, ook na 376k. Op G3 zijn het allemaal 1.8 16v´s. Ga gewoon eens testrijden, echt, je bent gek als je het niet doet
Zelf heb ik nooit een beter gemiddelde dan 1:12 gehaald, en das dan met een continu 'stevige' rijstijl
(op de snelweg rijd ik, indien de situatie het toelaat, consistent 50 km/h sneller dan de limiet - ik zie geen reden om het niet te doen als het geen gevaar oplevert)
Heb ook een Starlet 1.5D gehad, overweeg dan in elk geval dat. Rijdt best fijn! Helemaal niet traag en rijdt probleemloos op 100% plantaardige olie, ook in de winter.

Heb de Xantia nu precies een jaar. Starletjes gaan inderdaad niet kapot, heb er vele jaren en tienduizenden kilometers ervaring mee. Maar die Xantia is ook gewoon helemaal goed, ook na 376k. Op G3 zijn het allemaal 1.8 16v´s. Ga gewoon eens testrijden, echt, je bent gek als je het niet doet

Zelf heb ik nooit een beter gemiddelde dan 1:12 gehaald, en das dan met een continu 'stevige' rijstijl

Heb ook een Starlet 1.5D gehad, overweeg dan in elk geval dat. Rijdt best fijn! Helemaal niet traag en rijdt probleemloos op 100% plantaardige olie, ook in de winter.
- Youp
Ik heb al één Frans hok, dat is meer dan genoeg!
Maar een starslet 1.5D is wel te overwegen ja.

Maar een starslet 1.5D is wel te overwegen ja.

-
met een 1.5D lach je helemaal die lopen fluitend (zonder turbo
) 1:20+

- Oscar29
deze croissant wegdoen en sparen voor een exige. In de tussentijd lekker de fiets pakken 

- Youp
Ik rij voor mezelf al 20.000km per jaar met het stuk stokbrood... Ik verafschuw het OV en de fiets vind ik maar niks.. Daar komt het komende half jaar dus nog eens 30.000km bij aan "woon-werk" verkeer... Dan moet je toch een flinke fietser zijn...
En een croissant die het zelfde presteert als een Exige is natuurlijk ook leuk... Er rijden genoeg van die molenfrezen met 190+ pk op <850kg.
Een Lotus komt er sowieso nog wel eens, al is het dan misschien over 2 jaar pas en als daily ofzo. 8)
Ik weet het allemaal nog niet, in de kerstvakantie maar eens goed over denken.

En een croissant die het zelfde presteert als een Exige is natuurlijk ook leuk... Er rijden genoeg van die molenfrezen met 190+ pk op <850kg.

Ik weet het allemaal nog niet, in de kerstvakantie maar eens goed over denken.

- Tim Kloes
Ik was ook een verstokt autorijder, maar ga nu lekker met OV naar m'n werk; geen stress, gewoon zitten en dat gele ding gaat. Veel beter dan in de file staan.. (en rij desondanks nogsteeds LPG, verreweg het goedkoopst)
Starletje diesel doet idd makkelijk 1:20. Met techniek uit begin jaren 80. Ga ik me toch afvragen wat de technologische vooruitgang is geweest in 30 jaar
Te snelle daily is ook niet leuk; sterker nog, het is fijn als je doordeweeks een wat trage auto rijdt. Als je dan in het weekend in je sporter stapt, geniet je er extra van 8)
En 60k op benzine rijden van je eigen euro's blijft onverstandig
Starletje diesel doet idd makkelijk 1:20. Met techniek uit begin jaren 80. Ga ik me toch afvragen wat de technologische vooruitgang is geweest in 30 jaar

Te snelle daily is ook niet leuk; sterker nog, het is fijn als je doordeweeks een wat trage auto rijdt. Als je dan in het weekend in je sporter stapt, geniet je er extra van 8)

- Niels
Wat is er mis met een kilometerstand van 300.000+km? Dat zegt imho echt helemaal niks. Dat ding van mij heeft nu bijna 3 ton op de klok en de meeste kosten heb ik zo rond de 250.000km gehad. Ik zou je dus bijna adviseren om eentje met 3ton of meer te kopenYoup schreef: Dat was ook een beetje mijn punt. Het moet niet meer dan 1500 euro kosten en het moet gedurende een jaar niet kapot gaa, dus ook geen auto's met kilometerstanden van 300.000 en meer... Ik kan het allemaal zelf wel maken, maar daar heb ik geen zin in. Starten en rijden.

- Youp
Vanuit Roermond of Arnhem naar Raamsdonksveer met het OV.... Gaat hem niet worden.Tim Kloes schreef:Ik was ook een verstokt autorijder, maar ga nu lekker met OV naar m'n werk; geen stress, gewoon zitten en dat gele ding gaat. Veel beter dan in de file staan.. (en rij desondanks nogsteeds LPG, verreweg het goedkoopst)
Starletje diesel doet idd makkelijk 1:20. Met techniek uit begin jaren 80. Ga ik me toch afvragen wat de technologische vooruitgang is geweest in 30 jaar![]()

Of ik die brandstof volledig uit m'n eigen zak moet betalen is overigens nog niet duidelijk hoor. Ik denk dat m'n ouders wel wat bijspekken. Maar een dieseltje heeft de voorkeur ja.

Ja, als je zelf die kilometerstand er op zet wel. Maar hoeveel van die auto's zijn niet hardstikke gaar gereden? Nee, ik wil ding waar ik even van op aan kan. En VW gaat het sowieso niet worden.... Sinds ik daar eens stage gelopen heb wil ik er niks meer mee te maken hebben... (Met uitzondering van pre jaren 90 spul).Niels schreef:Wat is er mis met een kilometerstand van 300.000+km? Dat zegt imho echt helemaal niks. Dat ding van mij heeft nu bijna 3 ton op de klok en de meeste kosten heb ik zo rond de 250.000km gehad. Ik zou je dus bijna adviseren om eentje met 3ton of meer te kopenYoup schreef: Dat was ook een beetje mijn punt. Het moet niet meer dan 1500 euro kosten en het moet gedurende een jaar niet kapot gaa, dus ook geen auto's met kilometerstanden van 300.000 en meer... Ik kan het allemaal zelf wel maken, maar daar heb ik geen zin in. Starten en rijden.Vanaf 20.000km/jr ben je met een Golf 3 TDI goedkoper uit dan een Starlet op benzine. Beide heb ik gehad en beide bevielen top maar een keuze is niet zo moeilijk
- Niels
Zelf weten
Voor 1500,- koop je nergens zo'n lekker dieseltje en op basis van 60Dkm scheelt je dat zeker zo'n 120,- t.o.v. een Starlet op benzine. Maar trots is ook wat waard natuurlijk 

- Youp
Vandaag eens lekker te keer gegaan in de sneeuw... Hier ligt zo'n 20-25cm, erg vermakeliijk!
Wat gegleden met een C2 en mijn Saxo en ook nog een slee achter de Saxo geknoopt... Priceless! Filmpjes volgen!
Wat gegleden met een C2 en mijn Saxo en ook nog een slee achter de Saxo geknoopt... Priceless! Filmpjes volgen!

-
Dikke fun Youp! Kan niet wachten tot de vids gepost worden.
- Youp
Dat is één.... De slee filmpjes ben ik nog aan het knippen en plakken... Gaat iets langer duren, is toch wel veel beeldmateriaal...

En twee!

(Youtube moet hem alleen nog verwerken voordat de kwaliteit omhoog gaat)
- Jurriuit
L&P?Youp schreef:Vanuit Roermond of Arnhem naar Raamsdonksveer met het OV.... Gaat hem niet worden.
- Youp
JepJurriuit schreef:L&P?Youp schreef:Vanuit Roermond of Arnhem naar Raamsdonksveer met het OV.... Gaat hem niet worden.