Gisteren kwam Optimus Prius even langs om zijn nieuwe auto te showen. De metallic grijze Prius.
En ik moet zeggen: het staat hem goed die kleur. Enige weken geleden heb ik Tom een sms gestuurd dat ik de Prius zelfs niet meer lelijk vond en nu ik hem al zo vaak heb gezien ga ik hem bijna ook nog mooi vinden
Tja ... Chris Bangle zal hem wel ontworpen hebben ...
Maar ik kan niet anders zeggen dan dat:
- de auto ontzettend veel ruimte heeft van binnen
- de automaat heerlijk schakelt
- de auto erg stil is
- het stuurgevoel gewoon goed is
- de wegligging gewoon goed is
- de auto tutto completto is
- je vanzelf anders gaat rijden en een verbruik van 1:20 haalbaar is
- je iedereen eigenlijk toch uitlacht
- de camera op de tech edition briljant is: je ziet de afstand ideaal en de lijnen draaien mee al naar gelang de stuurstand: subliem
- er ontzettend veel opbergvakjes zijn
- er achterin veel ruimte is
- de wieldoppen eraf moeten en de originele velgen veel cooler zijn
- Michel er zeker lederen bekleding in moet laten bouwen
Nee serieus. De auto is gewoon super, ik denk dat iedereen die erin zal rijden niet anders zou kunnen zeggen.
Wat helemaal geweldig was van Twello naar Deventer bij de stoplichten bij de Shell met dubbele banen. Rechts een auto en ik natuurlijk naar de linkerbaan.
Komt er direct achter mij nog zo'n Prius in exact dezelfde kleur.
Stoplicht op groen en volgas weg, die Prius achter ons mee en we verdwenen aan de horizon
Nee, dit is geen fantasieverhaal, maar harde werkelijkheid. Die Prius is op een stoplicht sneller dan 90% van het wagenpark, omdat de gemiddelde bestuurder gewoon NOOIT snel optrekt. Kortom: ook daar genoeg fun te behalen.
Zelf vind ik de Civic nog steeds de betere keus, maar ik blijf met de motor zitten die in de Prius gewoon veel beter en sneller is, alsmede de techniek. Met de Civic kan je NIET enkel op de accu rijden.
En op de accu rijden: tja, je moet het meemaken om er iets over te zeggen, maar toch geeft het je een kick.
Nooit gedacht dat ik er zo over zou denken, maar iedereen die erin heeft gereden kan dit beamen (Ruud, Gerrit).
Als ik gebanned wordt, dan is het dit waard geweest ....