Nederland gaat naar de haaien
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik weet 't niet hoor, bij haar heb ik idd een beetje een 'Karen' gevoel.
Nu vind ik die anonieme ambtenaren ook wel lafjes.
Vandaagdedag na al die insinuaties van ellende op de werkvloer en use & abuse :Noem man en paard én strijd met open vizier.
Van de andere kant Ik heb niks met 't koningshuis en aanverwante, ik kan me het geneuzel wel voorstellen en dat je als 'slachtoffer' ambtenaar er wel klaar mee bent.
Zo neutraal mogelijk geschreven, poehee:)
Nu vind ik die anonieme ambtenaren ook wel lafjes.
Vandaagdedag na al die insinuaties van ellende op de werkvloer en use & abuse :Noem man en paard én strijd met open vizier.
Van de andere kant Ik heb niks met 't koningshuis en aanverwante, ik kan me het geneuzel wel voorstellen en dat je als 'slachtoffer' ambtenaar er wel klaar mee bent.
Zo neutraal mogelijk geschreven, poehee:)
- Philipoo
Zo’n klacht indienen is over het algemeen binnen organisaties anoniem. Zeker in het geval dat het gaat om een klacht richting iemand van het koningshuis snap ik dat medewerkers niet zo graag in de belangstelling hoeven te staan. Als je als schaal 7 een schreeuwende prinses aan je bureau hebt staan, begrijp ik prima dat je er wel over wil klagen maar dat er geen retaliation richting jou komt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dit zo ongeveer. Moet het eerst nog allemaal eens zien, alles wordt tegenwoordig wel heel gemakkelijk gezien als grensoverschrijdend.Maar dat in dit soort dossiers die slecht afgehandeld worden snap ik dat de gemoederen wel eens oplopen, moet je dan gelijk weer gaan klagen, stelletje woke watjes.
- Robin
Dat ook @Philip en @Arthur vind ik vaak ook hoor.
Als je met 'baanverlies en repressailles' te maken krijgt, hoe lang moet je zo'n weledel omhooggevallen deerne dulden? Het koningshuis is uitermate impopulair de laatste jaren. En waar rook is is vuur. En waar gehakt wordt vallen spaanders
Als je met 'baanverlies en repressailles' te maken krijgt, hoe lang moet je zo'n weledel omhooggevallen deerne dulden? Het koningshuis is uitermate impopulair de laatste jaren. En waar rook is is vuur. En waar gehakt wordt vallen spaanders
- Jaws
Helemaal eens, Maar wat de stichting wel heeft veroorzaakt is de enorme kostenexplosie. Aanvankelijk was een half miljard begroot, met de methode Laurentien zou dat 14 miljard gaan kosten. Zeer terecht dat ambtenaren daar hun zorgen over uiten.Luco schreef: 08 aug 2024, 09:58En wie heeft dat veroorzaakt? Niet de stichting toch?Jaws schreef: 08 aug 2024, 09:36 En vervolgens beetje goeie sier maken door te gaan strooien met andermans geld
Dit hadden ze zelf netjes op moeten lossen zonder tussenkomst van welke instantie of stichting dan ook.
Wat mij betreft ook wel opvallend de reactie van de stichting. Blijkbaar wordt de aanval als de beste verdediging gezien.
-
- Auto: Dikke Bmw
Het feit dat er multi multi miljarden mee gepaard gaan vind ik absurd…
- Luco
Die kostenverhoging komt voornamelijk omdat ze alles voor zich uit geschoven hebben en hebben nagelaten het af te handelen, Wat betreft de aanval is de beste verdediging zegt de laatste alinea in het stuk alles over deze ambtenaren en belastingdienstJaws schreef: 08 aug 2024, 11:30Helemaal eens, Maar wat de stichting wel heeft veroorzaakt is de enorme kostenexplosie. Aanvankelijk was een half miljard begroot, met de methode Laurentien zou dat 14 miljard gaan kosten. Zeer terecht dat ambtenaren daar hun zorgen over uiten.Luco schreef: 08 aug 2024, 09:58En wie heeft dat veroorzaakt? Niet de stichting toch?Jaws schreef: 08 aug 2024, 09:36 En vervolgens beetje goeie sier maken door te gaan strooien met andermans geld
Dit hadden ze zelf netjes op moeten lossen zonder tussenkomst van welke instantie of stichting dan ook.
Wat mij betreft ook wel opvallend de reactie van de stichting. Blijkbaar wordt de aanval als de beste verdediging gezien.
Benadeelde ouders binnen en buiten de stichting duiden de persoonlijke aanval als het patroon dat zij zelf ook hebben moeten doorstaan ten tijde van de toeslagenaffaire. Het is een patroon van machtsmisbruik, valse aantijgingen en het moeten bewijzen van onschuld, dat steeds weer wordt herhaald.
- Luco
Met hoeveel zou jij genoegen nemen als je door deze ellende je huis, baan, kinderen en bijna je hele toekomst bent kwijtgeraakt?Crookie schreef: 08 aug 2024, 11:36 Het feit dat er multi multi miljarden mee gepaard gaan vind ik absurd…
- Robin
Nou inderdaad!Jaws schreef: 08 aug 2024, 11:30 Aanvankelijk was een half miljard begroot, met de methode Laurentien zou dat 14 miljard gaan kosten. Zeer terecht dat ambtenaren daar hun zorgen over uiten.

Kijk we zitten hier (gelukkig) niet in Marie Antoinette en Romanov achtige tijden/situatie. Het geeft toch te denken als dit waar is. En dit is de methode van Laurentien???
- Robin
Ik zie (nog steeds) niet Laurentien als de 'reddende engel' in het Toeslagenschandaal, ik zou me d'r meer in moeten verdiepen....
-
Nee ik zie in het artikel dat er in eerste instantie begroot is en later oploopt naar 14 miljard. Hoe zit dat? Verkeerde informatie of kan zo’n ministerie niet rekenen?
- Luco
Je geeft zelf het antwoord alCrookie schreef: 08 aug 2024, 17:13Nee ik zie in het artikel dat er in eerste instantie begroot is en later oploopt naar 14 miljard. Hoe zit dat? Verkeerde informatie of kan zo’n ministerie niet rekenen?

Zie fyra
Zie waterkering
Zie binnenhof
- jos_br
Dit vraag ik me oprecht steeds ook weer af Luco. Per persoon zijn er denk ik inmiddels onbetaalbare schades -zowel fysiek als financieel- ontstaan die nu werkelijk erg veel geld gaan kosten. Daarbij is het natuurlijk wel een enorme klus uit te zoeken wie er daadwerkelijk niets aan kunnen doen of de boel echt hebben lopen flessen. Die zijn er natuurlijk ook bij.
Jos.
-
Als je leven in puin is geholpen door die affaire heb ik er geen probleem mee als die mensen gecompenseerd worden.
Ik vind de berekening frappant. 500 miljoen naar 14 miljard.
Ik vind de berekening frappant. 500 miljoen naar 14 miljard.
- Bert ///M3
Totale kosten moet je ook relatief zien.Luco schreef: 08 aug 2024, 19:24Je geeft zelf het antwoord alCrookie schreef: 08 aug 2024, 17:13Nee ik zie in het artikel dat er in eerste instantie begroot is en later oploopt naar 14 miljard. Hoe zit dat? Verkeerde informatie of kan zo’n ministerie niet rekenen?Luco schreef: 08 aug 2024, 11:41
Met hoeveel zou jij genoegen nemen als je door deze ellende je huis, baan, kinderen en bijna je hele toekomst bent kwijtgeraakt?![]()
Zie fyra
Zie waterkering
Zie binnenhof
Als een bedrijf een miljard uitgeeft dan zijn ze een miljard pleite.
Als de staat een miljard uitgeeft komt de helft zo terug via belasting inkomsten. Op die manier is geld uitgeven iets makkelijker als bij het eerste geval.
Regeren = geldstromen verdelen en zorgen dat je zo veel mogelijk terug krijgt.
- Robin
Goed punt Bert, waar we niet bij stilstaan eigenlijk...
- 350 Z
Als ik voor een klant een offerte van €2.500.- zou toesturen en deze is geaccepteerd, en ik zou na mijn werkzaamheden een factuur van €5.000.- sturen dan weet ik zeker dat de klant deze niet zal betalen. Maar bij de overheid word alles voor zoete koek geaccepteerd en betaald want het is toch niet hun geld.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Niet mijn ervaring.
Offerte moest tot op de cent overeenkomen anders werd er helemaal niks betaald. En dat meerdere keren.
Offerte moest tot op de cent overeenkomen anders werd er helemaal niks betaald. En dat meerdere keren.
- Robin
Ik denk dat 350 Z het net iets anders bedoelt Bram. Die heeft 't over 'n 'klant', niet de overheid.
Ik werk wel voor gemeente/douane/politie, betalen altijd, maar binnen 2/3 weken.
Ik werk wel voor gemeente/douane/politie, betalen altijd, maar binnen 2/3 weken.
- 350 Z
Aantal overlastgevende asielzoekers verdubbeld: ’Onacceptabel risico om slachtoffer te worden’
DoorEMILE KOSSEN
1 uur geledenin BINNENLAND
De lijst met asielzoekers die ’ernstige overlast veroorzaken’ en daardoor extra in de gaten worden gehouden is bijna dubbel zo lang als een jaar geleden. Die probleemgroep effectief aanpakken is erg lastig, blijkt onder meer in Ter Apel.
Een groepje jongeren van het AZC loopt het centrum in.
© JOS SCHUURMAN
De veiligheidssituatie in en rond het aanmeldcentrum in het Groningse dorp is de afgelopen maanden flink verslechterd, merkten medewerkers van de Inspectie Justitie en Veiligheid tijdens bezoeken aan Ter Apel. Zo werden onder meer 160 slag- en steekwapens in beslag genomen, een verdriedubbeling van de periode ervoor. „Bewoners en medewerkers lopen een onacceptabel risico om slachtoffer te worden van een (gewelds)incident. Er zijn al diverse mensen gewond geraakt.”
Huisartsen met beveiligers
Een van de nieuwste maatregelen: zelfs huisartsen die overdag in het aanmeldcentrum werken, doen dat niet meer zonder de assistentie van beveiligers, weet het Dagblad van het Noorden. Asielzoekers die ’s avonds voor behandeling naar een dokterspost in Stadskanaal of Groningen moeten, worden sinds kort eveneens vergezeld door een beveiliger. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) zegt het beleid over drie maanden te evalueren.
BEKIJK OOK:
Gemeenten openen in sneltreinvaart op eigen houtje azc’s zonder overleg met omwonenden
„Het is triest dat het zover moet komen”, aldus Harry Bulk, huisarts in Ter Apel. Veel van de problemen worden veroorzaakt door mensen die al in beeld zijn van de autoriteiten. Die groep ’probleem-asielzoekers’ groeit snel. Op de zogenaamde Top-X-lijst stonden op 1 juli meer dan 1000 vreemdelingen. Begin vorig jaar stonden er nog gemiddeld 576 vreemdelingen op de lijst die elke maand wordt samengesteld op basis van COA- en politiecijfers. De grootste groep is van Syrische komaf. Opvallend is verder dat vier op de tien asielzoekers op de zwarte lijst in Nederland zijn als ’alleenstaande minderjarige vreemdeling’.
Op die lijst kom je niet zomaar: een asielzoeker moet in een jaar tijd bijvoorbeeld betrokken zijn geweest bij vijf of meer geweldsincidenten op een COA-locatie. Ook op de lijst komen asielzoekers die criminele overtredingen op hun naam hebben, bijvoorbeeld als ze misdrijven ’met grote impact’ hebben gepleegd, zoals een overval, straatroof, moord of afpersing. Geweld tegen ambtenaren of politieagenten kan ook reden zijn om op de Top X-lijst te worden geplaatst.
Ook na de recente stijging bedraagt het aantal veelplegers slechts 1,5 procent van het totaal aantal azc-bewoners. Oftewel: veruit de meeste asielzoekers staan niet op de lijst en maken zich niet schuldig aan systematisch wangedrag. Wel veroorzaken de agressieve, verwarde of criminele asielzoekers doorgaans veel problemen, zowel in als rond asielzoekerscentra. Het zorgt voor angst bij andere asielzoekers en bij de lokale bevolking.
„Een kleine groep asielzoekers zorgt voor overlast en/of criminaliteit en zet het draagvlak voor vluchtelingen die onze hulp echt nodig hebben onder druk”, aldus het ministerie.
BEKIJK OOK:
Asielgezin moet weg na tien jaar procedures: ’Belang van kind geeft niet altijd doorslag’
Fysieke agressie
De stijging van het aantal ’ernstige overlastgevers’ komt niet uit het niets. Uit jaarlijkse overzichten van het COA blijkt dat het totaal aantal incidenten op de vaak propvolle azc-locaties de afgelopen jaren is toegenomen. In 2022 ging het om 23.700 gemelde incidenten, vorig jaar om 36.700. Veruit de meeste incidenten betreft ’het overtreden van COA-huisregels’. Toch waren er ook duizenden voorbeelden van ’fysieke agressie tegen personen’. Het COA constateert dat steeds meer incidenten gerelateerd zijn aan verslavingsproblematiek of drugsgebruik.
Het idee van de Top-X-lijst is om duidelijker in beeld te hebben wie de overlastgevers precies zijn, zodat gemeenten, het COA en de politie maatregelen kunnen nemen (naast strafrechtelijke stappen). Op papier hebben ze een hele rits aan opties om de overlastgevers tot bedaren te brengen, van cameratoezicht en een meldplicht tot gebieds- of alcoholverboden. Het COA verwelkomt ook verslavingsexperts. Toch zijn er limieten.
Asielzoekers die zich serieus misdragen kunnen niet zomaar uit het azc worden gezet. Het COA mag iemand wel (tijdelijk) overplaatsen naar een andere locatie. Ook zijn er ’time-outs’: dan krijgt een bewoner versoberde opvang en geen eet- of leefgeld. Gaat het nog vaker mis, kan die naar het ’aso-azc’ in Hoogeveen worden gestuurd. De asielaanvraag loopt gewoon door. Eventuele strafrechtelijke veroordelingen kunnen wel leiden tot een (snelle) afwijzing.
BEKIJK OOK:
Oekraïners in Nederland willen af van woning in thuisland
Dat de overlast niet altijd beperkt blijft tot het asielzoekerscentrum, dat weten ze in Ter Apel maar al te goed. In het centrum, waar de middenstand al jarenlang klaagt over gevaarlijke situaties en diefstal, ging het eerder deze zomer nog mis. Een verwarde asielzoeker – waarvan bekend was dat hij psychische problemen had – viel personeel in de lokale Hema lastig. Toegesnelde agenten schoten de man in zijn been.
Emoties bij personeel
De traumatische episode zorgde ervoor dat de eigenaresse even overwoog om de winkel permanent te sluiten. „Ik ben heen en weer geslingerd door emoties, ben verdrietig, nuchter en boos”, vertelde ze de gemeenteraad. „Het lijkt alsof we in een foute film zijn beland.” Na goed overleg met de burgemeester blijft de winkel toch open, hopende dat het niet nog een keer fout gaat.
Bron: Telegraaf
https://archive.is/EELj3
DoorEMILE KOSSEN
1 uur geledenin BINNENLAND
De lijst met asielzoekers die ’ernstige overlast veroorzaken’ en daardoor extra in de gaten worden gehouden is bijna dubbel zo lang als een jaar geleden. Die probleemgroep effectief aanpakken is erg lastig, blijkt onder meer in Ter Apel.
© JOS SCHUURMAN
De veiligheidssituatie in en rond het aanmeldcentrum in het Groningse dorp is de afgelopen maanden flink verslechterd, merkten medewerkers van de Inspectie Justitie en Veiligheid tijdens bezoeken aan Ter Apel. Zo werden onder meer 160 slag- en steekwapens in beslag genomen, een verdriedubbeling van de periode ervoor. „Bewoners en medewerkers lopen een onacceptabel risico om slachtoffer te worden van een (gewelds)incident. Er zijn al diverse mensen gewond geraakt.”
Huisartsen met beveiligers
Een van de nieuwste maatregelen: zelfs huisartsen die overdag in het aanmeldcentrum werken, doen dat niet meer zonder de assistentie van beveiligers, weet het Dagblad van het Noorden. Asielzoekers die ’s avonds voor behandeling naar een dokterspost in Stadskanaal of Groningen moeten, worden sinds kort eveneens vergezeld door een beveiliger. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) zegt het beleid over drie maanden te evalueren.
BEKIJK OOK:
Gemeenten openen in sneltreinvaart op eigen houtje azc’s zonder overleg met omwonenden
„Het is triest dat het zover moet komen”, aldus Harry Bulk, huisarts in Ter Apel. Veel van de problemen worden veroorzaakt door mensen die al in beeld zijn van de autoriteiten. Die groep ’probleem-asielzoekers’ groeit snel. Op de zogenaamde Top-X-lijst stonden op 1 juli meer dan 1000 vreemdelingen. Begin vorig jaar stonden er nog gemiddeld 576 vreemdelingen op de lijst die elke maand wordt samengesteld op basis van COA- en politiecijfers. De grootste groep is van Syrische komaf. Opvallend is verder dat vier op de tien asielzoekers op de zwarte lijst in Nederland zijn als ’alleenstaande minderjarige vreemdeling’.
Op die lijst kom je niet zomaar: een asielzoeker moet in een jaar tijd bijvoorbeeld betrokken zijn geweest bij vijf of meer geweldsincidenten op een COA-locatie. Ook op de lijst komen asielzoekers die criminele overtredingen op hun naam hebben, bijvoorbeeld als ze misdrijven ’met grote impact’ hebben gepleegd, zoals een overval, straatroof, moord of afpersing. Geweld tegen ambtenaren of politieagenten kan ook reden zijn om op de Top X-lijst te worden geplaatst.
Ook na de recente stijging bedraagt het aantal veelplegers slechts 1,5 procent van het totaal aantal azc-bewoners. Oftewel: veruit de meeste asielzoekers staan niet op de lijst en maken zich niet schuldig aan systematisch wangedrag. Wel veroorzaken de agressieve, verwarde of criminele asielzoekers doorgaans veel problemen, zowel in als rond asielzoekerscentra. Het zorgt voor angst bij andere asielzoekers en bij de lokale bevolking.
„Een kleine groep asielzoekers zorgt voor overlast en/of criminaliteit en zet het draagvlak voor vluchtelingen die onze hulp echt nodig hebben onder druk”, aldus het ministerie.
BEKIJK OOK:
Asielgezin moet weg na tien jaar procedures: ’Belang van kind geeft niet altijd doorslag’
Fysieke agressie
De stijging van het aantal ’ernstige overlastgevers’ komt niet uit het niets. Uit jaarlijkse overzichten van het COA blijkt dat het totaal aantal incidenten op de vaak propvolle azc-locaties de afgelopen jaren is toegenomen. In 2022 ging het om 23.700 gemelde incidenten, vorig jaar om 36.700. Veruit de meeste incidenten betreft ’het overtreden van COA-huisregels’. Toch waren er ook duizenden voorbeelden van ’fysieke agressie tegen personen’. Het COA constateert dat steeds meer incidenten gerelateerd zijn aan verslavingsproblematiek of drugsgebruik.
Het idee van de Top-X-lijst is om duidelijker in beeld te hebben wie de overlastgevers precies zijn, zodat gemeenten, het COA en de politie maatregelen kunnen nemen (naast strafrechtelijke stappen). Op papier hebben ze een hele rits aan opties om de overlastgevers tot bedaren te brengen, van cameratoezicht en een meldplicht tot gebieds- of alcoholverboden. Het COA verwelkomt ook verslavingsexperts. Toch zijn er limieten.
Asielzoekers die zich serieus misdragen kunnen niet zomaar uit het azc worden gezet. Het COA mag iemand wel (tijdelijk) overplaatsen naar een andere locatie. Ook zijn er ’time-outs’: dan krijgt een bewoner versoberde opvang en geen eet- of leefgeld. Gaat het nog vaker mis, kan die naar het ’aso-azc’ in Hoogeveen worden gestuurd. De asielaanvraag loopt gewoon door. Eventuele strafrechtelijke veroordelingen kunnen wel leiden tot een (snelle) afwijzing.
BEKIJK OOK:
Oekraïners in Nederland willen af van woning in thuisland
Dat de overlast niet altijd beperkt blijft tot het asielzoekerscentrum, dat weten ze in Ter Apel maar al te goed. In het centrum, waar de middenstand al jarenlang klaagt over gevaarlijke situaties en diefstal, ging het eerder deze zomer nog mis. Een verwarde asielzoeker – waarvan bekend was dat hij psychische problemen had – viel personeel in de lokale Hema lastig. Toegesnelde agenten schoten de man in zijn been.
Emoties bij personeel
De traumatische episode zorgde ervoor dat de eigenaresse even overwoog om de winkel permanent te sluiten. „Ik ben heen en weer geslingerd door emoties, ben verdrietig, nuchter en boos”, vertelde ze de gemeenteraad. „Het lijkt alsof we in een foute film zijn beland.” Na goed overleg met de burgemeester blijft de winkel toch open, hopende dat het niet nog een keer fout gaat.
Bron: Telegraaf
https://archive.is/EELj3
- Robin
Deze is ook bijzonder. Vrijspraak. En dat snap ik wel. Het is verdomme heel intiem en dan zou justitie spreken van verkrachting en 8 maanden zitten? Ik ben geen voorstander van zijn blijkbaar onbedoelde actie tijdens de daad, maar deze heksenjacht gaat/ging veel en veel te ver. Mooi dus:
https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdamme ... ~a82c7b0e/
https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdamme ... ~a82c7b0e/
-
Wat betreft zulke onderwerpen zijn we echt in een slechte film beland zeg…….. dat het nog in een rechtzaal uitgevochten moet worden…
-
De kurk kan er bijna af jongens.. 1200 pagina’s Holland goes to the sharks 

- Robin
Mooier was geweest dat Hugo in zee landt. (Net als die gasten op dat zeiljacht voor de kust van Sicilie vorige week wat je eigenlijk niet mag zeggen @Niels maar we doen 't lekker toch)
https://nos.nl/artikel/2534934-hugo-de- ... in-zeeland
https://nos.nl/artikel/2534934-hugo-de- ... in-zeeland
- 350 Z
Baantjes carousel, alles wat die malloot heeft aangeraakt is compleet mislukt en koste bakken met geld en als dank een top baan.