Nederland gaat naar de haaien
- tomgtr
Re: Nederland gaat naar de haaien
Mwah, ik kom uit een sector waar 200 M per FTE omzet normaal was. Daar was de winstmarge helaas wat lager 
- JP
Morgen maar eens voorstellen die 4daagse werkweek…. moet met 141 miljard winst toch wel uit kunnen ? 

-
Vier dagen werken is veel te veel. Dan hou je bijna geen vrije tijd over...
- tomgtr
- Martijn_bmw
-
Ik schaam me kapot t.o.v. mijn inmiddels overleden vader die vrijwel z'n hele werkzame leven 6 dagen van 12 uur maakte. Meer dan het gemiddelde stel van tegenwoordig samen met 32+24uur... 

- JP
Dan maar 6 ton hypotheek ipv 7 

- Philipoo
Of ze zijn er gewoon achter dat 4 dagen zorgt voor gezondere collega's en meer bedrijfsresultaat..tomgtr schreef: 12 jun 2024, 09:57 Denk dat de werkweek meer te maken heeft met personeelstekort. Hoeveel open sollicitaties krijgen die binnen komend weekend denk je?
- Philipoo
ok.SlowCo schreef: 12 jun 2024, 16:09 Ik schaam me kapot t.o.v. mijn inmiddels overleden vader die vrijwel z'n hele werkzame leven 6 dagen van 12 uur maakte. Meer dan het gemiddelde stel van tegenwoordig samen met 32+24uur...![]()
- Philipoo
Koop je tegenwoordig niks meer voor hier..

- Philipoo
-
Volgens mij helpen 6-urige werkdagen daar beter bij. En dan de keuze om te beginnen tussen 7 en 10 uur.Philipoo schreef: 12 jun 2024, 17:01 Of ze zijn er gewoon achter dat 4 dagen zorgt voor gezondere collega's en meer bedrijfsresultaat..
- JP
Bekend ben je zo, beschuldigd ben je rapper 

https://www.ad.nl/binnenland/live-recht ... ~a7099dca/Ellen Ten Damme: ‘Ali B besprong mij in hotelkamer, binnen paar tellen had hij zijn broek naar beneden’
https://www.geenstijl.nl/5176791/Ali-B-in-de-rechtbankGeenstijl schreef: Het klopt niet, het was met wederzijdse instemming, ik ben wel heel vaak vreemdgegaan, het is de schuld van BOOS, het is de schuld van de media, ik ging vreemd terwijl mijn vrouw zwanger was, ik ben bang mijn gezin kwijt te raken, ik wilde mediation, vreemdgaan was allemaal heel liefdevol, hi hi ha ha Ali Herhali, hijg hijg hijg, het was allemaal heel onschuldig, bij opiniemakers en journalisten is er geen besef dat ik iets anders kan zijn dan een roofdier, kinderziekte van MeToo, had toen en toen geen paal in mijn broek, vreemdgaan niet goed wel lekker. Einde.

-
OnlineLuco
ik zit in een branche waarin ik probeer 200 M per jaar geld van de belastingbetaler op te maken, valt best tegentomgtr schreef: 12 jun 2024, 10:44 Mwah, ik kom uit een sector waar 200 M per FTE omzet normaal was. Daar was de winstmarge helaas wat lager![]()

- tomgtr
Koop wat mondkapjes.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Om het hier netjes te houden: De LO RES versie.JP schreef: 12 jun 2024, 17:10 Bekend ben je zo, beschuldigd ben je rapper
https://www.ad.nl/binnenland/live-recht ... ~a7099dca/Ellen Ten Damme: ‘Ali B besprong mij in hotelkamer, binnen paar tellen had hij zijn broek naar beneden’
https://www.geenstijl.nl/5176791/Ali-B-in-de-rechtbankGeenstijl schreef: Het klopt niet, het was met wederzijdse instemming, ik ben wel heel vaak vreemdgegaan, het is de schuld van BOOS, het is de schuld van de media, ik ging vreemd terwijl mijn vrouw zwanger was, ik ben bang mijn gezin kwijt te raken, ik wilde mediation, vreemdgaan was allemaal heel liefdevol, hi hi ha ha Ali Herhali, hijg hijg hijg, het was allemaal heel onschuldig, bij opiniemakers en journalisten is er geen besef dat ik iets anders kan zijn dan een roofdier, kinderziekte van MeToo, had toen en toen geen paal in mijn broek, vreemdgaan niet goed wel lekker. Einde.
![]()

Meer koffie!
-
- Arthur
- Auto: Nr.51
Volgens mij nu al 2000. Hoorde zoiets gisteren op TV, kan ook 1000 geweest zijn. Maar iig veeltomgtr schreef: 12 jun 2024, 09:57 Denk dat de werkweek meer te maken heeft met personeelstekort. Hoeveel open sollicitaties krijgen die binnen komend weekend denk je?

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Philipoo

-
(Pre-)boomer inderdaad. De generatie die serieus de schouders eronder gezet heeft en het land weer opgebouwd heeft na de oorlog. Wat hebben we het inmiddels goed qua welvaart en welzijn. Het verschil met hun jeugd en die van ons kind is wonderbaarlijk groot.
Bedankt pa (en generatiegenoten)
Bedankt pa (en generatiegenoten)

- 350 Z
1000% eens met SlowCo dankzij hen hebben we het nu heel goed.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ook zeer mee eensch. Alhoewel het met dat 'welzijn' ook in onze Gen X(ben zelf 54) nogal mee/tegenvalt bij velen... Welvaart en welzijn zijn twee verschillende zaken. Milieu en klimaat ook. Slim en intelligent ook:)SlowCo schreef: 13 jun 2024, 11:23 (Pre-)boomer inderdaad. De generatie die serieus de schouders eronder gezet heeft en het land weer opgebouwd heeft na de oorlog. Wat hebben we het inmiddels goed qua welvaart en welzijn. Het verschil met hun jeugd en die van ons kind is wonderbaarlijk groot.
Bedankt pa (en generatiegenoten)![]()
Gelukkig hebben we de nieuwe generatie die alles anders wil(alsof de tig generaties daarvóór dat niet wilden)
-
OnlineSabberjoch
- Auto: 981C S
Veranderende situatie, veranderende wensen. De generatie die het heeft opgebouwd heeft het vooral met fysieke arbeid gedaan, daar draait Nederland al lang niet meer op. Niet voor niks dat een bedrijf als AFAS zoiets invoert, dat gaat de plaatselijke stratenmaker niet doen. Die hebben waarschijnlijk ook geen soortgelijke stijging in productiviteit per werknemer meegemaakt.Robin schreef: 13 jun 2024, 12:36Ook zeer mee eensch. Alhoewel het met dat 'welzijn' ook in onze Gen X(ben zelf 54) nogal mee/tegenvalt bij velen... Welvaart en welzijn zijn twee verschillende zaken. Milieu en klimaat ook. Slim en intelligent ook:)SlowCo schreef: 13 jun 2024, 11:23 (Pre-)boomer inderdaad. De generatie die serieus de schouders eronder gezet heeft en het land weer opgebouwd heeft na de oorlog. Wat hebben we het inmiddels goed qua welvaart en welzijn. Het verschil met hun jeugd en die van ons kind is wonderbaarlijk groot.
Bedankt pa (en generatiegenoten)![]()
Gelukkig hebben we de nieuwe generatie die alles anders wil(alsof de tig generaties daarvóór dat niet wilden)
Prima dat iemand zijn hele werkzame leven 6 dagen van 12 uur heeft gemaakt, maar denk dat we blij mogen zijn dat dit nu echt een uitzondering is. Het gros van die oudjes die zulke dagen hebben gemaakt zouden met behoud van salaris ook die gratis vrije dag met beide handen hebben aangepakt.
Ik werk zelf 40 uur op papier, soms een stuk meer, maar ik heb dan ook de vrijheid gelukkig om die elders weer terug te pakken als het werk het toelaat, en zou gek zijn als ik dan stug blijf zitten als het niet nodig is....