Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
FrankS

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door FrankS » 10 aug 2010, 18:35

J@star schreef:@luco

Volgens mij overdrijf je nu een beetje.
Het punt van het rechts inhalen is inmiddels gemaakt, mijn referentiekader was vrij rijden op z-voort en daar gebeurt het voortdurend. Verder heb ik bij alle snelle of onoverzichtelijke bochten veiligheidsmarge in acht genomen en zijn wij de hele dag consequent aan de kant gegaan voor snelle jongens.

Tot slot over het schelden: het lijkt wel of het de bedoeling is om bij actiesporten buiten competitie ten alle tijde cool te blijven en te doen alsof het allemaal standaard is wat je doet / hebt gedaan. Ik doe ook aan extreme skien en daar hebben zij er ook een handje van.

Ik zeg "F*ck the cool guy standard procedure"
Gewoon schreeuwen, juichen en schelden als je het naar je zin hebt
Je hoort ook alleen maar 'He, das vervelend' te zeggen als je je GT3 rollend bij PG de muur in jaagt ;)

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 19:06

Het punt van het rechts inhalen is inmiddels gemaakt, mijn referentiekader was vrij rijden op z-voort en daar gebeurt het voortdurend. Verder heb ik bij alle snelle of onoverzichtelijke bochten veiligheidsmarge in acht genomen en zijn wij de hele dag consequent aan de kant gegaan voor snelle jongens.

Tot slot over het schelden: het lijkt wel of het de bedoeling is om bij actiesporten buiten competitie ten alle tijde cool te blijven en te doen alsof het allemaal standaard is wat je doet / hebt gedaan. Ik doe ook aan extreme skien en daar hebben zij er ook een handje van.

Mag jij vinden hoor, maar als jij voor het eerst in een gehuurde auto zo de baan op gaat, met binnen een minuut (naar mijn mening) op zijn minst vreemde acties en dan binnen 30 seconden nog eens aanremt met piepende banden en dan ook nog te hard insturen en weer piepende banden, getuigd dat voor mij van weinig respect voor gehuurde spullen en nog minder van wagenbeheersing.

Dat jij dat overdreven vind is je goed recht, maar naar mijn mening rijden er op het ogenblik teveel van dit soort coureurs rond op de ring.
Is niet voor niks zoveel baansluiting de laatste jaren.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 10 aug 2010, 19:22

Dit soort imbecielen hebben er altijd al gereden, alleen worden het er steeds meer.
Probleem is, ze hebben een heel ander uitgangspunt om daar te gaan rijden en zijn mede de reden dat ik bijna niet meer op de Nordschleife kom.

Ik vind overigens dat Sebastian met z'n Celica al een stuk volwassener rijdt dan wat hij in zijn eerste filmpjes liet zien.
Zoals gezegd, z'n lijnen kloppen gewoon nog vaak niet, rijdt harder dan zijn techniek en overzicht toelaten en ik denk zelfs dat z'n Celica de reden is waarom hij er tot op heden zonder brokken vanaf weet te brengen. Die auto lijkt redelijk foolproof, ondanks z'n rare voorkeur om die fwd zo staartlastig mogelijk af te stellen.
Aan inzet komt hij niet te kort, wel in z'n capaciteit om te leren van anderen.

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 19:28

Als je maar tips aanneemt en er wat mee doet, dan gaat het in ieder geval de goede kant op toch?

Ging iedereen maar zoals ik de avond ervoor heen, 2 rondjes verkennen op zaterdag, schnitzeltje eten en onder genot van een witbiertje nog eens de ideale lijnen doornemen uit het grote boek van Dick Hoekendijk en de pdf van de bmw training...

FrankS

Bericht door FrankS » 10 aug 2010, 19:39

Knot schreef:Als je maar tips aanneemt en er wat mee doet, dan gaat het in ieder geval de goede kant op toch?

Ging iedereen maar zoals ik de avond ervoor heen, 2 rondjes verkennen op zaterdag, schnitzeltje eten en onder genot van een witbiertje nog eens de ideale lijnen doornemen uit het grote boek van Dick Hoekendijk en de pdf van de bmw training...
Ik heb onlangs ook mijn eerste rondjes gedaan. Weleens filmpjes gekeken natuurlijk, en 100 laps op de Xbox maar dat telt voor geen meter. Wat ik wel heb gedaan is rustig aan verkennen. Lekker cruisen... maar dan wel op tempo (relatief dan uiteraard, want ik heb 0,0 ingehaald). In ieder geval heb ik zo gereden dat ik voor mijn gevoel voldoende marge overhield.
In de 2e lap wel een klein beetje vergist in AF, maar juist omdat je marge houd loopt dat nog redelijk soepel af (wat verder insturen+remmen, geen gekkigheden).

Uiteindelijk probeer ik een aantal dingen: Bochten en asfalt verkennen, mezelf een goed en veilig gevoel geven, en het verkeer om me heen het gevoel te geven dat ik ze gezien heb en evt ruimte voor ze maak.

Wellicht trap ik hiermee mensen hard op de tenen maar uiteindelijk is het natuurlijk openbare weg en is iedereen ooit begonnen.
De een beter als de andere natuurlijk. Uiteindelijk leer je vanzelf de 'flow' vinden. Ik hoop dan ook op 12 november heel veel rondjes te kunnen bietsen, en vooral ook de pro's met mij mee te laten rijden...

Overigens vond ik dit ook nog, al zullen de artikelen jullie wel bekend zijn. Op P3 van de comments word vriend SKRD ook nog genoemt:
http://bridgetogantry.com/2/index.php?o ... mid=300053

Voor dit soort mensen ben ik dan wel bang. 2e rondje en dan zo crashen...

Anyway: De Ring is niet eng... maar ook niet het stukje asfalt tussen het bejaardentehuis waar je oma zit en de supermarkt. Gezond verstand is belangrijk ;)

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 10 aug 2010, 20:04

Alexander schreef:
MParallel schreef:Ik moet zeggen dat verleden jaar op de laatste dag, de enige dag met regen, wat later stromende regen werd, eigenlijk me leukste rondjes op de Ring waren.
hee, mijn subbie. Heerlijk regendagje was het inderdaad.
hey dan ben jij het vanaf 9min20 http://www.youtube.com/watch?v=KwM4i2Ua ... 22#t=9m20s
Laatst gewijzigd door Sebastian Keijmel op 10 aug 2010, 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.

FrankS

Bericht door FrankS » 10 aug 2010, 20:06

Sebastian Keijmel schreef:
Alexander schreef:
MParallel schreef:Ik moet zeggen dat verleden jaar op de laatste dag, de enige dag met regen, wat later stromende regen werd, eigenlijk me leukste rondjes op de Ring waren.
hee, mijn subbie. Heerlijk regendagje was het inderdaad.
hey dan ben jij het vanaf 9min20 http://www.youtube.com/watch?v=KwM4i2UaC7o#t=9m20s
http://skeijmel.nl/skrd/index.php?page=SK-Ring-Taxi

Is dat ook een grap? Net als de race training?

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 10 aug 2010, 20:07

FrankS schreef: Is dat ook een grap? Net als de race training?
Hee hij heeft hem door. Jullie leren ook snel ;)

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 10 aug 2010, 20:08

Mooi engels ook :wink:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 10 aug 2010, 20:10

is allemaal nog WIP

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 20:29

Sebastian Keijmel Ring Taxi

Enjoy! And be taken by a Professional Driver for a lap around the most beautyfull racetrack in the world: The Nurburgring Nordschleife!

Price List:

1 Lap € 65

4 Laps € 239
WHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Echt waar dit is de grap van het jaar

Proffessional racedriver

Lulhannes, je hebt nog nooit een race gereden en je hebt geen licentie.
Wat een loser zeg :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

J@star

Bericht door J@star » 10 aug 2010, 20:31

Luco schreef:

Mag jij vinden hoor, maar als jij voor het eerst in een gehuurde auto zo de baan op gaat, met binnen een minuut (naar mijn mening) op zijn minst vreemde acties en dan binnen 30 seconden nog eens aanremt met piepende banden en dan ook nog te hard insturen en weer piepende banden, getuigd dat voor mij van weinig respect voor gehuurde spullen en nog minder van wagenbeheersing.

Dat jij dat overdreven vind is je goed recht, maar naar mijn mening rijden er op het ogenblik teveel van dit soort coureurs rond op de ring.
Is niet voor niks zoveel baansluiting de laatste jaren.
wat gaan jullie ermee aan de haal zeg!
ik vond het leuk om een filmpje te delen en wordt meteen neergezet als slopende scheldende levensgevaarlijke imbeciel

geloof mij het valt in het echt wel mee :D
de verhuurder van RSR zat een rondje voor en achter ons en ik hoorde hem niet klagen, integendeel
was zelfs behoorlijk positief
maar het is duidelijk dat ik nog genoeg te leren heb, volgende keer vraag ik een paar rondjes instructie

iedereen bedankt voor de bijdrage en tips rondom mijn filmpje, ga er zeker wat mee doen

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 10 aug 2010, 20:34

Als je een rent a race car ofzo huurt doe je het juist om er mee door te rijden en te mishandelen omdat je dat juist je eigen auto niet wilt aandoen. Logisch lijkt mij anders had je wel geen auto gehuurd.

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 20:46

Sebastian Keijmel schreef:Als je een rent a race car ofzo huurt doe je het juist om er mee door te rijden en te mishandelen omdat je dat juist je eigen auto niet wilt aandoen. Logisch lijkt mij anders had je wel geen auto gehuurd.
Doorrijden, ja. Mishandelen nee, dat getuigd bij mij nou niet echt van respect voor andermans spullen, weer de mentaliteit van ik betaal dus als ik het sloop, jammer dan.

J@star, ik neem nergens het woord imbeciel in mijn mond, maar tegenwoordig rijden er gewoon teveel mensen rond die denken dat ze alles kunnen, kijk maar eens naar de filmpjes van onze profi racedriver hierboven :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:

Daar wil ik niet tussenrijden.

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 10 aug 2010, 21:09

gelukkig wel tussen de debielen op zandvoort :lol:

FrankS

Bericht door FrankS » 10 aug 2010, 21:12

Sebastian Keijmel schreef:gelukkig wel tussen de debielen op zandvoort :lol:
vergelijk je jezelf nu met iemand die in de dsc rijd?

Kan een Moderator kijken wie hier loopt te trollen en dus dezelfde ipadressen gebruikt?

Alexander

Bericht door Alexander » 10 aug 2010, 21:13

Alexander schreef: hee, mijn subbie. Heerlijk regendagje was het inderdaad.
hey dan ben jij het vanaf 9min20 http://www.youtube.com/watch?v=KwM4i2Ua ... 22#t=9m20s
Nee, dat ben ik niet, dat is een GTT.

Ik rij een WRX (naast een civic) en wordt in de regen alleen op vermogen ingehaald berg op :mrgreen:

<edit> bah, dit klinkt weer zo arrogant, anyway. JP weet wel hoe ik rij in de regen. veilig, met balans en op tempo.
Laatst gewijzigd door Alexander op 10 aug 2010, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 21:20

Sebastian Keijmel schreef:Als je een rent a race car ofzo huurt doe je het juist om er mee door te rijden en te mishandelen omdat je dat juist je eigen auto niet wilt aandoen. Logisch lijkt mij anders had je wel geen auto gehuurd.

Soepel en vlotjes rijden : JA
Mishandelen : Nee.... zelfs rechte stuk gas los en rondje langs Ed en via Pistenklause weer teurg om af te koelen elke 2 rondjes.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 10 aug 2010, 21:30

Kwam dit filmpje nog tegen.
In een Renault Mégane RS in HD! :thumbup:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Vs3byiui ... re=related[/youtube]

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 21:30

Sebastian Keijmel schreef:gelukkig wel tussen de debielen op zandvoort :lol:
Gelukkig ken ik mijn beperkingen en bied dan ook geen meerijden aan met een zogenaamde profi rijder.
Je bent zo slim dat je niet eens weet wat de betekenis is van profi driver.
Je hebt meer het iq van een muis vermoed ik.

Maar tegen een F1 talent als jij kan ik niet op :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

KW

Bericht door KW » 10 aug 2010, 21:33

J@star schreef: wat gaan jullie ermee aan de haal zeg!
ik vond het leuk om een filmpje te delen en wordt meteen neergezet als slopende scheldende levensgevaarlijke imbeciel
Ja wen er maar aan hier op DF ;)

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 21:37

KW schreef:
J@star schreef: wat gaan jullie ermee aan de haal zeg!
Ja wen er maar aan hier op DF ;)

Valt wel mee hoor KW
Alleen jij en die idioot van een SKRD zijn een uitzondering, die gozer spoort echt niet.
Profi driver whoehahahahahahahahahahaha

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 10 aug 2010, 21:40

even voor de duidelijkheid ik mishandel mijn auto ook maar wel met respect voor materiaal. ik rijdt hem ook altijd netjes warm en koud. maar het is al sinds het begin duidelijk dat hier maar weinig mensen iets willen begrijpen.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 10 aug 2010, 21:43

Sebastian is in ieder geval in 1 ding zeker goed. Een hele sloot DF'ers in een keer op de tenen trappen met een website. Zelfs als hij aangeeft dat het een grap is valt nog iedereen er overheen :wink:

JP

Bericht door JP » 10 aug 2010, 21:46

FrankS schreef: Is dat ook een grap? Net als de race training?
Hee hij heeft hem door. Jullie leren ook snel ;)
Als het serieus zou zijn, halen ze je na het 1e rondje er toch vanaf en krijg je terreinverbod.... :nana:

Zitten namelijk regels en eisen aan een Ringtaxi..... :wink:

Plaats reactie