Knot schreef:Als je maar tips aanneemt en er wat mee doet, dan gaat het in ieder geval de goede kant op toch?
Ging iedereen maar zoals ik de avond ervoor heen, 2 rondjes verkennen op zaterdag, schnitzeltje eten en onder genot van een witbiertje nog eens de ideale lijnen doornemen uit het grote boek van Dick Hoekendijk en de pdf van de bmw training...
Ik heb onlangs ook mijn eerste rondjes gedaan. Weleens filmpjes gekeken natuurlijk, en 100 laps op de Xbox maar dat telt voor geen meter. Wat ik wel heb gedaan is rustig aan verkennen. Lekker cruisen... maar dan wel op tempo (relatief dan uiteraard, want ik heb 0,0 ingehaald). In ieder geval heb ik zo gereden dat ik voor mijn gevoel voldoende marge overhield.
In de 2e lap wel een klein beetje vergist in AF, maar juist omdat je marge houd loopt dat nog redelijk soepel af (wat verder insturen+remmen, geen gekkigheden).
Uiteindelijk probeer ik een aantal dingen: Bochten en asfalt verkennen, mezelf een goed en veilig gevoel geven, en het verkeer om me heen het gevoel te geven dat ik ze gezien heb en evt ruimte voor ze maak.
Wellicht trap ik hiermee mensen hard op de tenen maar uiteindelijk is het natuurlijk openbare weg en is iedereen ooit begonnen.
De een beter als de andere natuurlijk. Uiteindelijk leer je vanzelf de 'flow' vinden. Ik hoop dan ook op 12 november heel veel rondjes te kunnen bietsen, en vooral ook de pro's met mij mee te laten rijden...
Overigens vond ik dit ook nog, al zullen de artikelen jullie wel bekend zijn. Op P3 van de comments word vriend SKRD ook nog genoemt:
http://bridgetogantry.com/2/index.php?o ... mid=300053
Voor dit soort mensen ben ik dan wel bang. 2e rondje en dan zo crashen...
Anyway: De Ring is niet eng... maar ook niet het stukje asfalt tussen het bejaardentehuis waar je oma zit en de supermarkt. Gezond verstand is belangrijk