Elise schreef: 26 dec 2022, 08:58
ADV schreef: 25 dec 2022, 23:38
dus onder aan de streep scheelt me dit gewoon geld
Ik had de indruk dat dat vele wisselen onder aan de streep bizar veel geld kost......
Valt me relatief mee

haha maar goed alles is relatief

daarnaast is het ook gewoon weer wat wisseldrang, nog steeds de zoektocht voor wat voor mij de ideale combinatie is aan auto’s. En die combinatie veranderd ook wel steeds, door veranderende omstandigheden qua werk bijv.
Anyway, met meer kilometers maken heeft het huidige wagenpark geen zin, daarnaast is het gewoon handiger om 1 speeltje te hebben en 1 km vreter, niet twee speeltjes zoals nu een beetje het geval is. De 130i gebruik nu in de winter wat meer, maar ook omdat het gewoon leuk dwars gaat, en erg makkelijk op nat. De 992 staat dus nu al 2 maanden bijna stil, eerst 3 weken bij de garage (iets met een volgsysteem dat niet goed aangemeld was bij Porsche AG..), toen zat ik in buitenland en daarna is het weer er gewoon niet voor, en vanaf begin volgend jaar moet ik dus opeens 2 x in de week naar Haarlem, en vanaf het noorden is dat gewoon 178km enkele reis. Enige andere optie is om 4 auto’s voor de deur te zetten, maar dat gaat er bij m’n vrouw echt niet in.
Kijk ik naar de type ritjes die ik doe voornamelijk:
- saaie snelweg kilometers zowel alleen als met gezin
- tourritjes met auto vriendjes (Eifel, lekdijk)
- driften Papenburg en Zweden straks
En dan heeft mijn vrouw nog een auto nodig waar ze met mijn zoontje mee weg kan, maar ook naar m’n schoonouders kan die weer 180km bij ons vandaan wonen, waarbij ze gewoon niet in hele dikke of dure auto’s wil rijden (ze durft bijv niet in de 992 te rijden)
Ach we zien wel, niks is in steen gebeiteld en niks zo veranderlijk als mijn auto drang.