markm schreef: 25 nov 2021, 11:25 [ Dat geld zowel voor de vervoersmiddelen zelf als de plaatsen waar je het zou kunnen tanken, een tankstation voor waterstof in een woonwijk is vragen om problemen.
Een dozijn EV's in een parkeergarage ook....
markm schreef: 25 nov 2021, 11:25 [ Dat geld zowel voor de vervoersmiddelen zelf als de plaatsen waar je het zou kunnen tanken, een tankstation voor waterstof in een woonwijk is vragen om problemen.
Een EOS plaatsen in een woonwijk is ook vragen om problemen, en wordt toch net zo moeiteloos gedaanmarkm schreef: 25 nov 2021, 11:25 Dat geloof ik ook zeker, ik denk ook dat het langzaamaan de plaats van gas zal overnemen.
maar in wegvervoer gaat het gewoon lastiger worden, het is brandbaar en moet onder hoge druk staan. Dus uiterst explosief, de wetten van de natuur zijn moeilijk te omzeilen. Dat geld zowel voor de vervoersmiddelen zelf als de plaatsen waar je het zou kunnen tanken, een tankstation voor waterstof in een woonwijk is vragen om problemen.
Zekers, maar je moet in dat geval kiezen tussen 2 kwaden, iets dat verhoogde kans heeft oip spontaan te ontbranden (wat bij brandstofmotoren ook kan gebeuren, alleen in mindere mate), of een beirut 2.0? denk dat de keuze niet zo heel moeilijk is, overigens is de techniek voor accu's al flink op dreef om nooit meer in brand te vliegen, dus daar word hard aan gewerkt.
Haags VVE gedrag?Robin schreef: 29 nov 2021, 07:27 Prima, maar totnutoe gewoon 'wel' gevaarlijk tov een ICE auto. Het appartement waar m'n pa woont heeft een eigen parkeergarage onder het gebouw. Ik zit in de VVE en er komt eerst geen EV daar naar binnen. Daar zorg ik wel voor:)
*Kuch* Ik (en veel van mijn collega's in het Haaglandse) zal er toch voor kiezen om een binnenaanval te doen indien mogelijk, woningen erboven leeghalen mogen onze politiecollega's doen (mits ze uit de rook kunnen blijven)Luco schreef: 29 nov 2021, 10:41 Brandveiligheid over evs zijn (nog) geen aanvullende eisen voor, een garage moet voldoen aan de brandveiligheid voor een parkeergarage en meer niet, of er nu evs in staan of niet.
Is imho (nog) niet goed over nagedacht, maar troost je, of er nu een ev of een ice in de brand staat in een parkeergarage, denk je echt dat de brandweer naar binnen gaat, die gaan eerst de omgeving veilig stellen, bv woningen erboven leeg halen.
Ze gaan echt niet zomaar een parkeergarage in.
Verzekering is wel een belangrijke.
Botswana heeft er begreep ik 500 besteld als investering en eerste EV voertuig in dat landKnot schreef: 09 dec 2021, 09:48 Deze klapt ook goed uit elkaar zeg voor een moderne electrische auto!
https://www.autoblog.nl/nieuws/elektris ... ap-2958169
Fraai..Dacia Spring
De Dacia Spring haalde dus 1 ster. Opmerkelijk, want die auto is in principe gebouwd voor de niet westerse markt, waar normaal gesproken veiligheid minder belangrijk is. Ook hier is er meer kans op letsel en een groot gebrek aan actieve veiligheidssystemen. De EuroNCAP geeft aan dat de Fiat 500e (5 sterren) dat het wel degelijk mogelijk is om een veilige elektrische auto te maken.
Nog steeds beter dan de Zoe. En dat terwijl Renault hun auto's aanpast op NCAP eisenWimo schreef: 09 dec 2021, 09:57Fraai..Dacia Spring
De Dacia Spring haalde dus 1 ster. Opmerkelijk, want die auto is in principe gebouwd voor de niet westerse markt, waar normaal gesproken veiligheid minder belangrijk is. Ook hier is er meer kans op letsel en een groot gebrek aan actieve veiligheidssystemen. De EuroNCAP geeft aan dat de Fiat 500e (5 sterren) dat het wel degelijk mogelijk is om een veilige elektrische auto te maken.
Toch is er wel iets opvallends de Zoe haalde in 2013 de maximale 5 sterren. Hetzelfde model nu 0.daNpy schreef: 09 dec 2021, 10:03
Nog steeds beter dan de Zoe. En dat terwijl Renault hun auto's aanpast op NCAP eisen![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast