4,5 week x 12 = 54 wekenMartijn_bmw schreef: 04 apr 2020, 19:06 @Elise, wellicht moet je nog eens op een kalender kijkenelke maand heeft toch 4,5 week... anders kom je niet in 12mnd aan 52 weken...
Is dat dan dan super schrikkeljaar ofzo

4,5 week x 12 = 54 wekenMartijn_bmw schreef: 04 apr 2020, 19:06 @Elise, wellicht moet je nog eens op een kalender kijkenelke maand heeft toch 4,5 week... anders kom je niet in 12mnd aan 52 weken...
Jij mist gewoon een aantal dagen per jaarElise schreef: 04 apr 2020, 19:334,5 week x 12 = 54 wekenMartijn_bmw schreef: 04 apr 2020, 19:06 @Elise, wellicht moet je nog eens op een kalender kijkenelke maand heeft toch 4,5 week... anders kom je niet in 12mnd aan 52 weken...
Is dat dan dan super schrikkeljaar ofzo![]()
En dat is nu waar je je buffer opbouwt.Luco schreef: 04 apr 2020, 18:56 Ja ligt eraan wat je doet denk ik Elise, bijna al mijn uren zijn declarabel omdat ik werk op inhuurbasis dan ligt het iets anders, de rest doe ik dan buiten de "werktijd" om.
Daarom zeg ik ook 55 is het minimum, maar gelukkig loopt het voor mij nu door, ik ben eerlijk, ik heb geen vet op de botten meer na de laatste crisis. maar je vergeet de zin die ook bij dit verhaal hoordeElise schreef: 04 apr 2020, 19:54En dat is nu waar je je buffer opbouwt.Luco schreef: 04 apr 2020, 18:56 Ja ligt eraan wat je doet denk ik Elise, bijna al mijn uren zijn declarabel omdat ik werk op inhuurbasis dan ligt het iets anders, de rest doe ik dan buiten de "werktijd" om.
Maar als je er al vanuit gaat dat al je uren declarabel zijn (en je hebt zo nodig om van te leven) en je krijgt een zuchtje tegenwind lig je om.
In mijn specifieke situatie heb ik gewoon minimaal 55 euro nodig en dan moet er niks tegenzitten.
De extratjes en evt bufferen en evt vakantie doe ik dan van opdrachten tussendoor die ik thuis kan doen.
Deze petitie op het burgerpetitieplatform van Avaaz is razend populair en is misschien ook voor jou interessant:
Op Lesbos zitten tienduizenden vluchtelingen op elkaar gepakt. Goed je handen wassen en afstand bewaren zijn er geen opties. Een corona-uitbraak zou een regelrechte ramp zijn. Experts roepen Europese leiders op vluchtelingen zo snel mogelijk te evacueren, nu het nog kan. Sluit je aan bij de oproep:
TEKEN DE PETITIE
Minister-president Rutte hamert er steeds op dat we verregaande coronamaatregelen moeten nemen om kwetsbare mensen te beschermen -- en hij heeft helemaal gelijk. Maar we vergeten de meest kwetsbare groep: vluchtelingen.
Op Lesbos zitten tienduizenden vluchtelingen op elkaar gepakt. Vaak delen meer dan honderd mensen één wc en meer dan duizend mensen één kraan. Goed je handen wassen en afstand bewaren zijn geen opties en toegang tot basiszorg is er nauwelijks. Een corona-uitbraak zou een regelrechte ramp zijn en lijkt slechts een kwestie van tijd.
Experts roepen Europese leiders op vluchtelingen zo snel mogelijk te evacueren, nu het nog kan.
Rutte en EU: evacueer vluchtelingenkampen NU
Het coronavirus maakt geen onderscheid op basis van nationaliteit, afkomst of religie. Laten we ervoor zorgen dat de solidariteit van onze leiders dat ook niet doet. Sluit je aan bij de oproep aan Rutte en zijn Europese collega's -- alleen als we samenwerken en rekening houden met IEDEREEN komen we door deze crisis heen.
Dankjewel en pas goed op jezelf en op elkaar![]()
Rutte en EU: evacueer vluchtelingenkampen NU
----------------------------------------
Met hoop en vastberadenheid,
Anneke en de rest van het Avaaz-team
PS -- Deze petitie is begonnen op het burgerpetitieplatform van Avaaz. Daar kun je snel en eenvoudig een petitie opstellen over een onderwerp dat jou na aan het hart gaat. Klik daarvoor hier.
En wat vet op de botten had je, niet verkeerd opvatten, wel kunnen hebben gezien de vele berichten op df met de gemaakte autokeuzes, verbouwen van het huis, restaureren van de motor en de Alpine om maar wat te noemen.Luco schreef: 04 apr 2020, 19:59Daarom zeg ik ook 55 is het minimum, maar gelukkig loopt het voor mij nu door, ik ben eerlijk, ik heb geen vet op de botten meer na de laatste crisis. maar je vergeet de zin die ook bij dit verhaal hoordeElise schreef: 04 apr 2020, 19:54En dat is nu waar je je buffer opbouwt.Luco schreef: 04 apr 2020, 18:56 Ja ligt eraan wat je doet denk ik Elise, bijna al mijn uren zijn declarabel omdat ik werk op inhuurbasis dan ligt het iets anders, de rest doe ik dan buiten de "werktijd" om.
Maar als je er al vanuit gaat dat al je uren declarabel zijn (en je hebt zo nodig om van te leven) en je krijgt een zuchtje tegenwind lig je om.
In mijn specifieke situatie heb ik gewoon minimaal 55 euro nodig en dan moet er niks tegenzitten.
De extratjes en evt bufferen en evt vakantie doe ik dan van opdrachten tussendoor die ik thuis kan doen.
Ik kom niet verder dan een half jaarsalaris aan spaargeldromo schreef: 05 apr 2020, 08:47 ^^Toen ik ooit, lang geleden, begon als zelfstandig ondernemer kon dat niet zonder eerst bij een bank aan te kloppen. Daar werd mij geleerd om vooral altijd 3 keer het bruto jaarsalaris als reserve aan te houden.
Dat was geen verkeerd advies.
Uitrekenen wat je per maand nodig hebt om van te leven, exclusief de belastingafdracht (want geen inkomen is geen afdracht)Jussi schreef: 05 apr 2020, 07:51 Wat is voor een ondernemer “genoeg” vet op de botten om enkele maanden door te komen?
Niet om de Corona maar als ik wat eerder de perikelen rondom mijn gezondheid serieus had genomen had ik inderdaad compleet andere keuzes gemaakt bij het inrichten van m’n financiële toekomst. Minder spenderen aan onzin, meer aan investeringen.Luco schreef: 05 apr 2020, 00:22 bla bla... is nog steeds geen nieuwe dikke auto van 80 k wat schijnbaar gebruikelijk is![]()
Als jij niet alle wisselingen had gedaan de defender verkocht, tussendoor een nieuwe volvo en nieuwe 5 serie en daarna weer een defender, ja dan had je ook wat meer vet gehad, flauw he zulke opmerkingen![]()
+1.000Robin schreef: 05 apr 2020, 08:55 Welke bank was dat? Want als beginnend zelfstandig ondernemer: 3x bruto jaarsalaris als reserve opbouwen? Hoe?
Banken en advies. Wat een nonsense sorry hoor.
Romo wees nu 'blij' dat je alleenstaand bent:)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten