Ben benieuwd wat er gaat komen als vervangers
Als je meer wilt weten let me knowWouter81 schreef: 24 dec 2022, 19:37 Thx voor de bijtellingsinfo, probeer het te begrijpen/interpreteren. Wel interessante info, heb ongeveer dezelfde situatie hier nml.En mocht je de GR86 serieus overwegen en tzt. eens een stukje willen sturen, laat maar weten.
Gezinssamenstelling telt, dus als er 2 zijn met rijbewijs, en je stelt meerdere auto's beschikbaar, dan mag je aannemen dat de vrouw van diegene ook gebruik maakt van die beschikbaar gestelde auto, en moet je dus over 2 auto's bijtellen, tenzij je km-registratie voert.WillemBoer schreef: 24 dec 2022, 23:19 Geld dan het aantal rijbewijzen van familie leden die in de onderneming werkzaam zijn? Of gewoon het aantal rijbewijzen in het huishouden?
Dus: 1 onderneming, 1 persoon werkzaam, gezinssamenstelling 2x rijbewijs, 2 auto”s zakelijk = 1x bijtelling?
Of moet er dan prive ook nog een 3e enigszins gelijkwaardige auto aanwezig zijn?
Haha helaas, wel een set voor een E90 hahaArthur schreef: 24 dec 2022, 23:58 En ik maar denken dat je klein goed verkoopt in de GaragesaleSucces met de verkoop iig
Je hebt niet toevallig een set winterwielen voor een G3x 5-serie liggen?
![]()
Als je een half jaartje geduld hebt vast welArthur schreef: 24 dec 2022, 23:58 En ik maar denken dat je klein goed verkoopt in de GaragesaleSucces met de verkoop iig
Je hebt niet toevallig een set winterwielen voor een G3x 5-serie liggen?
![]()
Mmm… dus in het geval van een gezinssamenstelling van 2, en een wagenpark samenstelling van 2 keer ca 100k zakelijk + 1 keer 50k auto prive zou dat betekenen 1x bijtellen?ADV schreef: 25 dec 2022, 00:04Gezinssamenstelling telt, dus als er 2 zijn met rijbewijs, en je stelt meerdere auto's beschikbaar, dan mag je aannemen dat de vrouw van diegene ook gebruik maakt van die beschikbaar gestelde auto, en moet je dus over 2 auto's bijtellen, tenzij je km-registratie voert.WillemBoer schreef: 24 dec 2022, 23:19 Geld dan het aantal rijbewijzen van familie leden die in de onderneming werkzaam zijn? Of gewoon het aantal rijbewijzen in het huishouden?
Dus: 1 onderneming, 1 persoon werkzaam, gezinssamenstelling 2x rijbewijs, 2 auto”s zakelijk = 1x bijtelling?
Of moet er dan prive ook nog een 3e enigszins gelijkwaardige auto aanwezig zijn?
Wil je een prive auto mee tellen, dan moet er in dat geval: "eigen auto’s van de werknemer die voor privégebruik net zo geschikt zijn als 1 van de ter beschikking gestelde auto’s.” aanwezig zijn. (Komt uit handboek loonheffing). Ik kreeg concreet als voorbeeld: stel je zet een recente Golf neer van de zaak als 2e auto, maar je hebt prive ook nog een fiat 500 uit '94, dan maken ze daar wel een punt van. Heb jij bijvoorbeeld een BMW als 2e auto van de zaak van 80k en heb je ook een golf staan die iets ouder is van bijvoorbeeld 40-45k, dan gaan ze daar niet moeilijk over doen. Hij zei daarbij ook, stel je voor, iedere inspecteur in hun werkveld doen 100 van die zaken per jaar, ze hebben echt geen zin om elke keer bij de rechter te staan, want in dit geval ligt de bewijslast ook bij de belastingdienst.
Ik denk enkel en alleen door nog 2jr 4% bijtelling.
Inderdaad… 3 jaar oud gaan ze (nog) voor 10% onder de nieuwprijsMartijn_bmw schreef: 25 dec 2022, 19:46Ik denk enkel en alleen door nog 2jr 4% bijtelling.
Dat geeft zoveel voordeel dat je wel wat extra afschrijving op de aankoop kan pakken…
Eens, ik (wij) ook… zal niet best zijn voor de restwaarde ben ik bangFabian schreef: 25 dec 2022, 20:21Inderdaad… 3 jaar oud gaan ze (nog) voor 10% onder de nieuwprijsMartijn_bmw schreef: 25 dec 2022, 19:46Ik denk enkel en alleen door nog 2jr 4% bijtelling.
Dat geeft zoveel voordeel dat je wel wat extra afschrijving op de aankoop kan pakken…. Kmstand maakt weinig uit.
Ben benieuwd als de 35000 stuks eind 2023 in een paar maanden op de markt komen.
idem, ik snap de logica (als ondernemer) ook niet, zeker niet als je ziet wat er voor terug moet komenmark323ti schreef: 25 dec 2022, 18:25 Ik snap het niet. Bijtelling over een Youngtimer 130i en een Model 3 tegen 4% lijkt mij niet echt een probleem. Maandelijks bedrag is peanuts. Zeker niet als je een 911 in privé rijdt.
En vraagprijs model 3 na 3 jaar lijkt mij bizar hoog….
Wat snap je er niet aan dan? Ik moet straks rond de 4000km per maand gaan rijden, ik heb geen zin om dat in de 911 te doen en zeker niet in van de andere twee. Dus dan wil ik een auto die km's kan vreten in de zaak, dan heb ik daar ook de afschrijving en niet prive. Daarnaast is een 911 ook niet gratis, dus onder aan de streep scheelt me dit gewoon geld en dat terwijl ik op deze manier wel een "duurder" speeltje in de zaak kan doen, zoals bijv een M2. Zolang de catalogus waarde onder die van de km-vreter is.vester86 schreef: 25 dec 2022, 23:10idem, ik snap de logica (als ondernemer) ook niet, zeker niet als je ziet wat er voor terug moet komenmark323ti schreef: 25 dec 2022, 18:25 Ik snap het niet. Bijtelling over een Youngtimer 130i en een Model 3 tegen 4% lijkt mij niet echt een probleem. Maandelijks bedrag is peanuts. Zeker niet als je een 911 in privé rijdt.
En vraagprijs model 3 na 3 jaar lijkt mij bizar hoog….