Niet met een X5 waar je jaarlijks 20.000 km mee rijdt

- X5 diesel, 1:11; 2.00/liter--> inclusief MRB kom ik op 6.092€ per jaar
- X5 benzine, 1:8; 1.95/liter -> inclusief MRB kom je op 6.227€ per jaar
Frankrijk, Ardéche gisteren:
Niet met een X5 waar je jaarlijks 20.000 km mee rijdt
Dan heb je je ook niet verdiept in de M50D motor.WillemBoer schreef: 02 sep 2022, 22:51 Zover heb ik me er nog niet in verdiept...
De oudere grote SUV diesels zijn de laatste tijd ook flink aan het afschrijven valt me op!
Dus misschien mede daar door toch eens kijken naar een M50D, laatste dikke diesel nu het nog kan
W166 ML 350cdi met 3 ton op de teller is wel gewild voor de export, euro 6, dat scheelt.
Klinkt aantrekkelijk op het eerste oog totdat je je in de techniek van de M50D en de (on)betrouwbaarheid daarvan gaat verdiepen. De onderhoudsfacturen die je daar soms van voorbij ziet komen zijn echt extreem.WillemBoer schreef: 02 sep 2022, 22:51 De oudere grote SUV diesels zijn de laatste tijd ook flink aan het afschrijven valt me op!
Dus misschien mede daar door toch eens kijken naar een M50D, laatste dikke diesel nu het nog kan![]()
Eens M50D / M550D moet je ver van blijvenPaskal schreef: 03 sep 2022, 14:22Klinkt aantrekkelijk op het eerste oog totdat je je in de techniek van de M50D en de (on)betrouwbaarheid daarvan gaat verdiepen. De onderhoudsfacturen die je daar soms van voorbij ziet komen zijn echt extreem.WillemBoer schreef: 02 sep 2022, 22:51 De oudere grote SUV diesels zijn de laatste tijd ook flink aan het afschrijven valt me op!
Dus misschien mede daar door toch eens kijken naar een M50D, laatste dikke diesel nu het nog kan![]()
Van de B57 M50D hoor je anders geen negatieve dingen. Alleen die is enkel geleverd in de G30 G05 en G01.Martijn_bmw schreef: 03 sep 2022, 14:45Eens M50D / M550D moet je ver van blijvenPaskal schreef: 03 sep 2022, 14:22Klinkt aantrekkelijk op het eerste oog totdat je je in de techniek van de M50D en de (on)betrouwbaarheid daarvan gaat verdiepen. De onderhoudsfacturen die je daar soms van voorbij ziet komen zijn echt extreem.WillemBoer schreef: 02 sep 2022, 22:51 De oudere grote SUV diesels zijn de laatste tijd ook flink aan het afschrijven valt me op!
Oui, ben onderweg naar Parijs, net getankt bij de Total aan de A1 (Ressons Ouest). Euro98 a €1,600. Onvoorstelbaar
Ik heb me een beetje erin verdiept maar ik zou lekker voor de 30d gaan. De 40d (50d zou ik lekker overslaan voor redenen hierboven genoemd) lees ik net teveel terminale motorschade over. (krukaslager schade oid? vooral op Britse fora omdat ze daar relatief veel N57'jes hebben, en de politie daar trouwens ook!).WillemBoer schreef: 03 sep 2022, 18:13 G serie X5 is nog veel te duur, 30d vragen ze rustig 75-80k voor, 2019 met 80.000km![]()
De 30d en 40d uit de F15 is volgens mij ook gewoon goed.
Haha mooi was die reclame hè
Ik leerde laatst pas dat dat Henry van Loon is, in die commercial.
https://www.ad.nl/buitenland/berlijn-ko ... ~ad48d60a/Daarnaast komt er een opvolgregeling voor goedkoop openbaar vervoer van 1,5 miljard euro. Vorige week liep een tijdelijk ov-ticket van 9 euro per maand in Duitsland af. Wegens de populariteit van het goedkope ticket voor regionaal en lokaal openbaar vervoer gingen er veel stemmen op om die regeling te verlengen.
Het nieuwe ticket moet tussen de 49 en 69 euro per maand gaan kosten. De zestien deelstaten moeten nog instemmen met de financiering. Berlijn is bereid om jaarlijks 1,5 miljard euro extra ter beschikking te stellen als de deelstaten minstens hetzelfde bedrag bijdragen. Door mensen meer met het ov te laten reizen wordt de auto veel minder vaak gepakt, wat scheelt in het brandstofverbruik en ook beter is voor het milieu.
Wat is dat nou weer voor een vergelijking? Nederlandse prijzen op het onderliggend wegennet vergelijken met prijzen langs de autobahn in DldMParallel schreef: 06 sep 2022, 11:38 Ondertussen in DE na afschaffing van de accijns rabatt
(Langs snelweg)
Super E10: €2,33
Super: €2,39
Ultimate 102: €2,59
Diesel: €2,45
Ultimate Diesel: €2,66
LKW Diesel: €2,45
Gelukkig aangekondigd en voor eerst in NL volgegooid voor €1,96 E19. Voel bijna als een koopje.
Gebruikers op dit forum: 2226cc, Semrush [Bot] en 3 gasten