Jij bent wakker

Jij bent wakker
Greenpeace, Amnesty, Oxfam Novib gebeurden bijzondere dingen.TLRS schreef: 29 feb 2024, 15:02Maakt me heel nieuwsgierig naar de oorsprong van je wantrouwen..Robin schreef: 29 feb 2024, 14:50 Weet ik, maar ik heb niks met dat activisme ook al aangehaald in 'mijn' stuk over de National Postcode Loterij, ik vertrouw die stichtingen en hun 'good cause' eigenlijk gewoon niet.
A ben ik wel pro koe!
Ben er niet van op de hoogte. Vraag twee is of die bijzondere dingen werkelijk gebeurd zijn of roddel fantasie alla privé e.d.
Tja, wie vermoordde JFK eigenlijk, zijn we écht in 1969 op de Maan geweest, was 9/11 een inside job, hoe is Corona eigenlijk ontstaan en waarom/waardoor? Ik weet 't niet.
Stel dat je wantrouwen terecht is in die eerder genoemde organisaties. En die bijzondere dingen, ik zeg maar wat, 1% uitmaakt van hun activiteiten. Zou dat je perspectief veranderen?Robin schreef: 29 feb 2024, 15:44 Tja, wie vermoordde JFK eigenlijk, zijn we écht in 1969 op de Maan geweest, was 9/11 een inside job, hoe is Corona eigenlijk ontstaan en waarom/waardoor? Ik weet 't niet.
Op zich mee eens dat hun vergelijking totaal mank gaat. Vraag me wel af waarom we zo belachelijk veel melk produceren in NL. Tot voor de 2e wereldoorlog waren we totaal geen melkdrinkend land. Toen na de 2e wereldoorlog de export van melkproducten totaal stil viel werd het gebruik van melk op een belachelijke manier gepromoot om de boeren te helpen. Jij bent net als ik van de generatie “melk is de witte motor”, en schoolmelk. Ik vind melk echt lekker maar gezond is het niet echt. Nu is de export van zuivelproducten ook weer goed en produceren we voor de halve wereld zuivel met een behoorlijk nadelige invloed voor het milieu. En een bijna verwaarloosbare positieve invloed op on GDP.Robin schreef: 29 feb 2024, 15:44 @Tom Wakker dier doet inderdaad wel goeie dingen, maar het verhaal met die melk in die reclamespot ben ik 't 100% mee oneens en had nooit gemoeten/gemogen.
Deze reclamespot?Robin schreef: 29 feb 2024, 15:44 @Tom Wakker dier doet inderdaad wel goeie dingen, maar het verhaal met die melk in die reclamespot ben ik 't 100% mee oneens en had nooit gemoeten/gemogen.
Exact.tomgtr schreef: 29 feb 2024, 16:07Op zich mee eens dat hun vergelijking totaal mank gaat. Vraag me wel af waarom we zo belachelijk veel melk produceren in NL. Tot voor de 2e wereldoorlog waren we totaal geen melkdrinkend land. Toen na de 2e wereldoorlog de export van melkproducten totaal stil viel werd het gebruik van melk op een belachelijke manier gepromoot om de boeren te helpen. Jij bent net als ik van de generatie “melk is de witte motor”, en schoolmelk. Ik vind melk echt lekker maar gezond is het niet echt. Nu is de export van zuivelproducten ook weer goed en produceren we voor de halve wereld zuivel met een behoorlijk nadelige invloed voor het milieu. En een bijna verwaarloosbare positieve invloed op on GDP.Robin schreef: 29 feb 2024, 15:44 @Tom Wakker dier doet inderdaad wel goeie dingen, maar het verhaal met die melk in die reclamespot ben ik 't 100% mee oneens en had nooit gemoeten/gemogen.
Nee, want die '1%' is wat ik misschien 'weet', maar vertrouwen=nul, want dan gebeurt er meer.TLRS schreef: 29 feb 2024, 15:56Stel dat je wantrouwen terecht is in die eerder genoemde organisaties. En die bijzondere dingen, ik zeg maar wat, 1% uitmaakt van hun activiteiten. Zou dat je perspectief veranderen?Robin schreef: 29 feb 2024, 15:44 Tja, wie vermoordde JFK eigenlijk, zijn we écht in 1969 op de Maan geweest, was 9/11 een inside job, hoe is Corona eigenlijk ontstaan en waarom/waardoor? Ik weet 't niet.
Geen idee. Maar een Campina bepaalt wel voor de boeren wat zij betalen voor de melk die zij afnemen. En ze zitten aan tafel met de supermarkten. Dus die hebben iets meer in de melk te brokkelen dan hun leveranciers.
Robin schreef: 29 feb 2024, 16:28 Nee, want die '1%' is wat ik misschien 'weet', maar vertrouwen=nul, want dan gebeurt er meer.
Ik ben een heel achterdochtig persoon op vele vlakken, het zij zo.
Dus ergens in de keten gaat het mis. En ik denk ook dat we dit niet bij de boeren moeten zoeken vanwege de reden die je noemt. Ze besteden veel tijd, geld en vrijheid aan hun bedrijf. Even een weekje met het gezin op vakantie is er volgens mij niet bij voor de gemiddelde boer.Bram schreef: 29 feb 2024, 16:50 Geen idee. Maar een Campina bepaalt wel voor de boeren wat zij betalen voor de melk die zij afnemen. En ze zitten aan tafel met de supermarkten. Dus die hebben iets meer in de melk te brokkelen dan hun leveranciers.
Daar heb ik de afgelopen jaren genoeg over gehoord van mijn agrarische studenten waarbij pa en ma een melkveehouderij draaiden. Zijn dan wellicht op papier vanwege de vele grond, machines etc. miljonair, in de praktijk viel dat toch wel tegen.
Dank voor de video:)
Idd. En Macchiavelli met het boek Il Principe en z'n Divide et Impera(Verdeel en Heers, wat de Romeinen al toepasten), dáár zijn wij nu mee bezig.Jaws schreef: 01 mar 2024, 08:31 Als Dante zijn Inferno vandaag zou schrijven, zou hij dan een apart plekje voor asieladvocaten reserveren?
https://www.ad.nl/gorinchem/fotos-maken ... ~a308efb0/Foto’s maken in de natuur gaat geld kosten: ‘Nu moet je dus extra nadenken over stoppen voor een gave foto’
Natuurmonumenten heeft de regels voor het gebruik van natuurgebieden aangescherpt. Drones zijn verboden, net als asverstrooiing, en voor bijvoorbeeld een huwelijksreportage moet toestemming worden gevraagd. Het verkrijgen daarvan kost geld, dat wordt besteed aan natuurbeheer.
In de peiling van 11 februari kreeg de NSC nog 11 stemmen, maar met de berichten die nu over Omtzigt naar buiten komen zal het mij niet verbazen dat daar bij een volgende peiling helemaal niets meer van over blijft.350 Z schreef: 03 mar 2024, 13:12 'Bizar wat zich aan de onderhandelingstafel afspeelde'
De formatiegesprekken tussen informateur Putters en de partijleiders van PVV, VVD, NSC en BBB verlopen ronduit stroef. In de podcast Afhameren bespreken Pim Sedee en Wouter de Winther de ontwikkelingen. In de editie van deze week gaat het onder andere over de houding van Pieter Omtzigt aan de onderhandelingstafel. De gehele aflevering is hier te beluisteren
https://www.telegraaf.nl/video/18136265 ... -afspeelde
Omtzigt kan wel aanwijzen waar alles fout gaat maar vervolgens het oplossen en verantwoording nemen dat kan hij niet deze labiele autist, zie video.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten