F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Wie wordt er wereldkampioen?

Peiling eindigde op 11 dec 2021, 16:06

Lewis Hamilton
33
49%
Max Verstappen
35
51%

Totaal aantal stemmen: 68

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 29 mei 2021, 08:29

Ik snap die zelfkastijding nog steeds niet. SKY/F1 TV met Martin Brundle. ;-)

NL commentaar. Dat zijn 'wij'.

Al zag ik zondag jl en de daarop volgende dagen weinig tot geen topcomments en analyses van sommige experts hier:)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door smiley » 29 mei 2021, 09:07

Ik denk dat de meesten op de bank in slaap gevallen zijn afgelopen Zondag.

Robin

Bericht door Robin » 29 mei 2021, 09:39

smiley schreef: 29 mei 2021, 09:07 Ik denk dat de meesten op de bank in slaap gevallen zijn afgelopen Zondag.
Haha. Dat zeggen ze....

Hielke

Bericht door Hielke » 29 mei 2021, 10:03

Robin schreef: 29 mei 2021, 08:29

Al zag ik zondag jl en de daarop volgende dagen weinig tot geen topcomments en analyses van sommige experts hier:)
WAT? Mijn commentaar was spot on!

Kadett

Bericht door Kadett » 29 mei 2021, 10:07

Wat valt er te zeggen/melden/analyseren over een optocht. Mick Schumacher haalde Mazespin in. Een actie tussen Vettel en Gasly . Dat was het wel voor Monaco.

Nu Hammie punten heeft laten liggen tov Verstappen is kampioenschap door het resultaat van deze GP weer 'spannend'. Desalniettemin blijf ik bij mij standpunt.

Monaco schrappen van de kalender. Op naar het volgende saaie circuit.

Robin

Bericht door Robin » 29 mei 2021, 10:16

Hielke schreef: 29 mei 2021, 10:03
Robin schreef: 29 mei 2021, 08:29

WAT? Mijn commentaar was spot on!
Klopt! Maar jij 'lag ook niet te slapen op de bank':)

Robin

Bericht door Robin » 29 mei 2021, 10:17

Kadett schreef: 29 mei 2021, 10:07 Wat valt er te zeggen/melden/analyseren over een optocht. Mick Schumacher haalde Mazespin in. Een actie tussen Vettel en Gasly . Dat was het wel voor Monaco.

Nu Hammie punten heeft laten liggen tov Verstappen is kampioenschap door het resultaat van deze GP weer 'spannend'. Desalniettemin blijf ik bij mij standpunt.

Monaco schrappen van de kalender. Op naar het volgende saaie circuit.
Zit wat in. Maar Lewis strugglede hevig, Bottas z'n wheelnut. Middenkader fights en aanvallen.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 29 mei 2021, 10:34

Niet mee eens, Monaco blijft een apart rondje met andere facetten die F1 ook, voor mij dan, boeiend maken. De race op zondag was een optocht, maar, mede gezien het feit dat er nu twee teams aan elkaar gewaagd zijn in het kader van het WK, ik vond het dit jaar prima aan te gluren. Als het een gewoon circuit was geweest had Lewis gewoon weer tweede geworden. Alle teams met Mercedes motoren gaan dan uiteindelijk gewoon opzij na een beetje de schijn op te houden. De VT’’s om je voor te bereiden op de qualificatie, de qualificatie die, vond ik dan, gewoon spannend was en de uiteindelijke race op zondag vond ik als totaalpakket prima. Waar Max de voorafgaande jaren toch iedere keer over de limiet ging en kennelijk ook moest om de RBR in de buurt van de Mercedes te houden deed hij dat dit jaar gewoon erg goed. Leclerc deed eigenlijk wat Max ook al 4 jaar achter elkaar deed, te veel risico met beslissende consequenties nemen. Lewis had met zijn ervaring tijdens de Q gewoon de setup moeten nemen waarmee hij het verst vooraan had gestaan. Dan had Mercedes een spel kunnen spelen wat hen het best was uitgekomen met de bandenslijtage. Nu werd er met Lewis gespeeld. Ik kreeg de indruk dat Max dat ook met Bottas deed, hem binnen 1.5 - 1.2 seconden achter je houden is kennelijk erg vervelend voor de banden van de Merc. Wel slim als je zelf in schone lucht rijdt. Waar RBR het bij andere races in 2021 beter had kunnen doen wat betreft strategie was nu Merc. wbt strategie de onderliggende partij. En dan ook meteen op een zodanige wijze dat Max twee tweede plekken wat betreft punten ongedaan maakt. Zulke circuits heb je ook nodig in een WK. Niet te veel maar Monaco is wat dat betreft het enige circuit.

Gr Ron

Kadett

Bericht door Kadett » 29 mei 2021, 10:36

Dat is dan weer het enige voordeel/positieve van Monaco, de onzekerheid of je een fatsoenlijke quali ronde kan doen en dat daarmee de rangorde flink gehusselt wordt.

Ik hoop trouwens dat binnen Mercedes het moraal een flinke knauw gekregen heeft. Niet voor Max. Maar wel hoe de juwelier erin staat. Hij heeft zich echt (van zijn slechte kant) laten kennen.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 29 mei 2021, 10:50

Ik ben ook wel een beetje klaar met feit dat Lewis na het maken van een fout met de Mercedes, ik leg je uit welke modus je moet gebruiken Lewis, power op het rechte stuk met DRS weer naar de tweede plaats rijdt...... Dan is Monaco wel weer grappig omdat die grappen daar niet werken.

Gr Ron

Robin

Bericht door Robin » 29 mei 2021, 15:29

JP

Bericht door JP » 29 mei 2021, 15:34

Ik luister nog liever hoe iemand met zijn nagels over het krijtbord krast, dan naar het commentaar van die Kwalbers…..

alt

Bericht door alt » 29 mei 2021, 15:43

Albers doet de commentaren beter dan Dorenbos & consorten.
Vooral Ho Ping Tung geeft goed commentaar.

Hamilton met "we win and we lose together" laat zijn ware gezicht zien.

Frank_Sch
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Bericht door Frank_Sch » 29 mei 2021, 18:22

Wat ik achteraf wel apart vond, was dat Perez 32 sec. voor Vettel eindigde. Dan was er dus genoeg ruimte om hem op versche banden te zetten en de snelste ronde van Ham af te pikken. De vraag is waarom is dat niet geprobeerd?

Knot

Bericht door Knot » 29 mei 2021, 18:28

Volgens mij wilde Perez dat zelf niet omdat hij in verkeer zou komen en het was een vrij snelle tijd ook.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 29 mei 2021, 18:36

En Norris voor hem hoefde nog maar 1x de tracklimits in bocht 10 te missen........ dan kreeg Norris een 5 sec. tijdstraf. Perez had de druk erop en wilde binnen 5 sec. blijven.

Gr Ron

Hielke

Bericht door Hielke » 29 mei 2021, 19:45

Ik vind 'm prima. Zolang Mol en dat blije ei van een tandarts maar wieberen.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 mei 2021, 01:23

Opzoute met die Albers en Mol lekker laten blijven! :D

Knot

Bericht door Knot » 30 mei 2021, 08:16

Prima maar hij mag wel (flink) wat scherper worden hoor.... leclerc benoemen terwijl die niet eens gestart is in Monaco etc dan kan echt niet!

daNpy

Bericht door daNpy » 30 mei 2021, 09:24

Mol is an sich geen slechte, maar zijn "ik wil alles alleen doen (want ik ben de F1 entiteit in NL)" is een beetje het probleem.
Doornbos heeft een paar races mee gecommentarieerd en met 4 ogen zie je gewoon meer. Maar dat wil Mol schijnbaar niet.
En dan krijg je dus dat ie informatie mist als ie even op een ander scherm naar bijv. wat tijden zit te kijken.

Karel

Bericht door Karel » 30 mei 2021, 11:22

Jullie kunnen bij Ziggo toch ook gewoon de UK commentaar selecteren he?

Begrijp echt niet, tenzij Engels een groot probleem zou zijn, waarom je dan NL zou selecteren.

De SkyTV commentaar is van zo’n hoog niveau.
Dat is voor mij al 40% van de hele F1 beleving.
Die samenwerking tussen dat team is zo knap en dan vooral ook de goeie technische uitleg er nog bij.

Op de Belgische zender Telenet vond ik het ook van een bijzonder treurig niveau, ondanks de prof. Piloten die ze er daar bijsleuren.
Gaf gewoon nooit dezelfde swung en kwaliteit.
Daarom ook heel snel toch maar F1 Abo + vpn om het Sky team terug te mogen aanhoren.
Anders was het gedaan met F1 kijken.

Datzelfde gevoel heb ik dan ook weer bij de NL commentaar van de MotoGP. Die kunnen het ook perfect brengen met hun 2.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 mei 2021, 11:49

Ik vind dat Mol het gewoon leuk brengt en ook nog steeds met lekker veel enthousiasme.
Vind het ook een prettige stem om naar te luisteren....moet er niet aan denken dat je de hele race naar die stem van Albers zou moeten luisteren.
Hij zit er inderdaad af en toe weleens naast en heel soms is dat inderdaad weleens irritant als je dan gaat twijfelen, maar vaak heb ik dan zelf al gezien hoe het zit en stoor ik me er niet aan.
Ik heb weleens gehoord dat het door het budget komt(hij heeft zelfs vanwege dat budget weleens een poosje vanuit Nederland elke race verslagen) dat ie daar nog steeds alleen zit, maar ik zou ook wel kunnen begrijpen dat ie er niet iemand naast zou willen, omdat ie gewend is om al jaren alles alleen te doen.
Wat ik wel irritant vind is dat wanneer er iemand in de race is uitgevallen ze die tussendoor gaan interviewen en er dan precies wat gebeurt in de race.....doe het uitzenden van die interviews lekker allemaal na afloop!
Voor de rest bevalt het mij best zo, ik kijk meest niet naar de voorbeschouwing en wel naar de nabeschouwing....die voorbeschouwing is toch alleen maar gissen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 mei 2021, 11:54

Olaf had het wel zwaar in Monaco om alles vol te lullen zonder actie op de baan.
Ten minste dat viel mij op, tov andere races.

Enrico

Bericht door Enrico » 30 mei 2021, 12:38

Karel schreef: 30 mei 2021, 11:22 Jullie kunnen bij Ziggo toch ook gewoon de UK commentaar selecteren he?

Begrijp echt niet, tenzij Engels een groot probleem zou zijn, waarom je dan NL zou selecteren.

De SkyTV commentaar is van zo’n hoog niveau.
Dat is voor mij al 40% van de hele F1 beleving.
Die samenwerking tussen dat team is zo knap en dan vooral ook de goeie technische uitleg er nog bij.

Op de Belgische zender Telenet vond ik het ook van een bijzonder treurig niveau, ondanks de prof. Piloten die ze er daar bijsleuren.
Gaf gewoon nooit dezelfde swung en kwaliteit.
Daarom ook heel snel toch maar F1 Abo + vpn om het Sky team terug te mogen aanhoren.
Anders was het gedaan met F1 kijken.

Datzelfde gevoel heb ik dan ook weer bij de NL commentaar van de MotoGP. Die kunnen het ook perfect brengen met hun 2.
Hoe selecteer je Engels?

Kadett

Bericht door Kadett » 30 mei 2021, 12:50

Opa schreef: 30 mei 2021, 11:49 Ik vind dat Mol het gewoon leuk brengt en ook nog steeds met lekker veel enthousiasme.
Vind het ook een prettige stem om naar te luisteren....moet er niet aan denken dat je de hele race naar die stem van Albers zou moeten luisteren.
Hij zit er inderdaad af en toe weleens naast en heel soms is dat inderdaad weleens irritant als je dan gaat twijfelen, maar vaak heb ik dan zelf al gezien hoe het zit en stoor ik me er niet aan.
Ik heb weleens gehoord dat het door het budget komt(hij heeft zelfs vanwege dat budget weleens een poosje vanuit Nederland elke race verslagen) dat ie daar nog steeds alleen zit, maar ik zou ook wel kunnen begrijpen dat ie er niet iemand naast zou willen, omdat ie gewend is om al jaren alles alleen te doen.
Wat ik wel irritant vind is dat wanneer er iemand in de race is uitgevallen ze die tussendoor gaan interviewen en er dan precies wat gebeurt in de race.....doe het uitzenden van die interviews lekker allemaal na afloop!
Voor de rest bevalt het mij best zo, ik kijk meest niet naar de voorbeschouwing en wel naar de nabeschouwing....die voorbeschouwing is toch alleen maar gissen.
Hier wel mee eens, ik vind aan de andere kant de technische(re) analysering van Sky ook wel wat hebben, kijk daarvan meestal dag latercop youtube de highlights van terug.

Plaats reactie